- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (322 opinie)
- 2 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (174 opinie)
- 3 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (32 opinie)
- 4 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 5 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (240 opinii)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (126 opinii)
Gdynia: MTM przebuduje skrzyżowanie przy dworcu. Za ponad 20 mln zł
Udało się rozstrzygnąć przetarg na przebudowę skrzyżowania ul. Podjazd, Dworcowej i 10 Lutego w Gdyni. Zwyciężyła firma MTM. Początek prac jeszcze w te wakacje. Miasto zapłaci za nie ponad 20 mln zł.
Pierwszy przetarg trzeba było unieważnić
Oferta MTM nie była ofertą najtańszą. Języczkiem u wagi okazał się czas zamknięcia ul. Podjazd, który określono na 38 dni. Firma Eurovia, która zaproponowała cenę w wysokości 15,2 mln zł, chciała ograniczyć przejezdność ul. Podjazd na blisko dwa miesiące. Gdy okazało się, że nie zdobędzie zamówienia, postanowiła złożyć odwołanie.
Komisja Krajowej Izby Odwoławczej orzekła, że skarga przedsiębiorstwa jest bezzasadna. Do sprawy włączył się jednak prezes Urzędu Zamówień Publicznych, wnosząc skargę na postanowienie KIO. Oddalił ją Sąd Okręgowy w Gdańsku na początku stycznia. Choć wyrok otwierał urzędnikom drzwi do podpisania umowy i rozpoczęcia prac, to - po zasięgnięciu opinii prawników - postanowili w styczniu unieważnić przetarg i rozpisać nowe postępowanie, bojąc się kolejnych prób podważania wyroku.
W kolejnym postępowaniu zmieniono kryteria
Chcąc uniknąć jeszcze raz tych samych kłopotów, władze Gdyni zmieniły kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty. W zakończonym właśnie postępowaniu 60 proc. stanowiła cena, 15 proc. - czas od rozpoczęcia robót, w którym dla ruchu zostanie w pełni udostępniona ulica Podjazd (w pierwszym przetargu nie było to punktowane), 10 proc. stanowił czas zamknięcia jednej z jezdni na ul. Podjazd z zachowaniem przejezdności drugiej w ruchu dwukierunkowym, a 5 proc. - czas trwania wszystkich prac.
- W przetargu zwyciężyła Firma Budowlano-Drogowa MTM, proponując najlepsze warunki realizacji remontu. Rozpocznie się on jeszcze tego lata i potrwa maksymalnie 45 tygodni. Całkowity koszt przebudowy wyniesie ponad 20 milionów złotych - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Co zmieni inwestycja?
Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna.
Ułatwienia czekają też rowerzystów. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów).
Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo.
Opinie (329) 8 zablokowanych
-
2017-07-13 18:30
korki dla ludzi z morskiej beda gigant dzieki tym extra swiatłom
dobrze ze nie musze tam jezdzic do tej nieszczesnej gdyni czy patusow z oruni...
- 5 2
-
2017-07-13 18:32
od wjazdu na warszawska do tych swiatel na 10 tego lutek korek non top
jak na estakadzie
- 4 0
-
2017-07-13 18:43
Jestem ciekaw, ile wg współczesnych kosztowałaby odbudowa Polski po II WŚ...
- 6 0
-
2017-07-13 18:47
Dział zamówień publicznych UM Gdynia
Jedyne co można powiedzieć - Dyletanci...
- 10 0
-
2017-07-13 19:07
ten plan jest do d*py, nadal będą korki (1)
rondo rondo i tylko rondo
- 14 1
-
2017-07-13 20:53
tylko ruch wahadłowy
jest rozwiązaniem
- 0 1
-
2017-07-13 19:12
Tak długo kombinowali z przetargiem byle MTM wygrał. Dziwne układy...
- 13 1
-
2017-07-13 19:17
Rondo????
- 4 0
-
2017-07-13 19:44
Czyli między jednym a drugim przetargiem cena wzrosła o 5 baniek? (1)
Trochę dużo.
- 9 0
-
2017-07-13 22:27
inflacja ;)
- 2 0
-
2017-07-13 19:45
Wiadomo
jak w Gdyni drogowy przetarg to musi wygrać MTM. Kolejna gdyńska spie*rzona inwestycja.
- 6 3
-
2017-07-13 19:45
Co to dziwadło?
W czym ta przebudowa ma być lepsza? Chyba tylko przez światła sygnalizacyjne ale to raczej nie kosztuje 20mln. Nie prościej było zbudować rondo?
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.