- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (52 opinie)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (261 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (165 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (107 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Gdynia: Marina przy apartamentach z pozwoleniem na budowę
Wojewoda Pomorski zatwierdził pozwolenie na budowę mariny z zapleczem technicznym i infrastrukturą na terenach po Dalmorze . Oprócz przystani dla 120 jachtów powstanie tam sześć 5-kondygnacyjnych budynków mieszkalnych. Jesienią zostanie wybrany wykonawca prac.
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Marina i mieszkania w tym samym czasie
Oprócz nich powstanie aleja spacerowa z butikami i restauracjami na parterze budynków. Zaletą apartamentów ma być możliwość posiadania mieszkania oraz jachtu w jednym miejscu.
Pozwolenie na budowę potrzebnej do tego mariny, dzięki której swobodnie przy budynkach będzie mogło cumować 120 łódek o maksymalnej długości 14 metrów, właśnie się uprawomocniło. Przedstawiciele Polskiego Holdingu Nieruchomości zapewniają, że budowa budynków mieszkalnych i mariny zostanie zakończona w zbliżonym terminie.
- Marina to istotny i wręcz niezbędny element inwestycji Yacht Park. Realizacja tego unikatowego projektu mieszkaniowego to dla nas wyzwanie, które ma na celu stworzenie unikatowego miejsca. Ruszyły rezerwacje w ramach I etapu projektu, który już cieszy się ogromnym zainteresowaniem - zaznacza Maciej Jankiewicz, prezes zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości S.A.
Jesienią wybór wykonawcy prac
Na razie do 8 września przedstawiciele holdingu czekają na zgłoszenia chętnych wykonawców. Wybór odpowiedzialnego za prace budowlane powinien odbyć się jeszcze w tym roku. Niewykluczone, że do grudnia ruszy też sama budowa. Zwłaszcza, że teren już w zeszłym roku został poprzez rozbiórkę budynków po Dalmorze przygotowany pod inwestycję.
Czytaj też: Wyburzanie budynków na byłym Dalmorze rozpoczęte
Przypomnijmy też, że w grudniu zeszłego roku został rozstrzygnięty ogłoszony przez PHN konkurs na opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej biurowca oraz terenu zieleni miejskiej u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Część biurowa ma być realizowana w drugim etapie, który rozpocznie się jednak nie wcześniej niż po 2018 roku.
Zobacz jak w zeszłym roku wyburzano budynki Dalmoru
Inwestycje
![Yacht Park](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/12/3700/365x200/3700331__kr.webp)
Yacht Park
Miejsca
Opinie (234) 1 zablokowana
-
2017-09-06 00:52
Dobra decyzja (1)
Ludzie, to powinno iść pod zabudowę już dawno. Bywam w różnych portach i widzę, że w bardo wielu dzieje się tak samo. Statki są coraz większe. Trzeba dla nich coraz większych, głębszych portów. Takie się buduje poza centrum miasta.
Dodatkowo gdyby w tym miejscu rozładowali jakiś większy statek to samochody, które to dalej wywożą, zablokowałyby całe centrum.- 1 12
-
2017-09-06 01:00
A co to za centrum? Strefa muzealna...
To centrum należy przenieść. Z niego nie ma kasy... Oprócz handlarzy nieruchomościami...
A port zewnętrzny, który administracja Gdyni chce zabudować, to najprostsza metoda rozbudowy portu na podobieństwo DTC.
Gospodarka najpierw, g...cze!- 2 0
-
2017-09-06 01:05
tak administracja Gdyni działa na rzecz gospodarki morskiej...
więcej na gospodarkamorska.pl - Gminy okradły porty. Łatwo znaleźć.
"Co więcej, są przykłady, że gmina nie dość, że nie wniosła swoich terenów aportem do spółki, to poczyniła zakusy na tereny portu. W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. „międzytorzu” i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron – co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju.
We wrześniu 2014 r., w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju przygotowano projekt rozporządzenia o kolejnej zmianie granic portu Gdynia. Chodziło głównie o objęcie tymi granicami terenów Stoczni Marynarki Wojennej, które do tamtej pory znajdowały się poza ich obrębem, a które w wyniku upadłości tej firmy mogłyby trafić nawet w ręce deweloperów, a zarząd portu nie mógłby skorzystać z prawa ich pierwokupu."- 10 0
-
2017-09-06 01:06
może i można...
Ale czy się powinno...?
- 4 0
-
2017-09-06 01:50
No PISiurze Szczurze za ta inwestycej bedzie na nastepna chalupke - wszak synek prawo skonczyl i trzeba go ustawic
- 4 0
-
2017-09-06 07:47
Śledzie
Caly czas bedzie smierdziec sledziami po dawnym dalmorze, szczury wieksze od kotow
- 5 0
-
2017-09-06 07:49
Proponuje nazwe sledziownia park
W czasach dalmoru przeladowywano tam sledzie do dzisiaj biegaja tam szczury wieksze od kotow O zapachu sledzi nie wspomne
- 3 0
-
2017-09-06 09:11
czemu ani słowa o łapówach ? jakiego rzędu one są i prosze podać kto wręcza i kto bierze !
- 3 0
-
2017-09-06 09:14
A czy będzie boutic Chanel?
Bo jak nie to się nie wybiorę tam na spacer z moim yorkiem.
- 4 0
-
2017-09-06 09:41
Wyprzedaż terenów na mieszkania - debilizm
Zamiast lokale użytkowe, które przyniosą $$$$ rocznie to lepiej mieszkanko za które jednorazowo się dostanie parę złotych. Szczurolandia w formie jak z lotniskiem.
- 7 0
-
2017-09-06 09:49
Obawiam się, że to miejsce będzie kolejnym niedostępnym dla zwykłych mieszkańców. Bogaci wszak grodzą się od plebsu.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.