• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Potrzebny jest nowy parking przy Stryjskiej

Mariusz Pająk
19 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Wolne miesca parkingowe przy ul. Stryjskiej? Takie zdjecie można zrobić tylko w sobotę wczesnym rankiem. Wolne miesca parkingowe przy ul. Stryjskiej? Takie zdjecie można zrobić tylko w sobotę wczesnym rankiem.

- Nieopodal przystanku SKM Gdynia Redłowo oraz kompleksu biurowego przy ul. Łużyckiej brakuje miejsc parkingowych. Problem mogłaby poprawić przebudowa wielopoziomowego parkingu przy ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni, nieopodal przystanku SKM i pętli autobusowej. Obecnie istniejący tam parking z około 60 miejscami parkingowymi jest zdecydowanie za mały - pisze nasz czytelnik, Mariusz Pająk.



Nasz czytelnik zwrócił uwagę na problem z parkowaniem w okolicy biurowców i Parku Naukowo-Technologicznego. Kierowcy rozjeżdżają tam trawniki, parkują na chodnikach i za znakami zakazu. Miejsc parkingowych po prostu brakuje. Pan Mariusz Pająk widzi jednak rozwiązanie tego problemu. Oto jego propozycja:

Usytuowanie parkingu "Parkuj i jedź" musi być na tyle atrakcyjne, aby opłacało się zostawić samochód i w kilka minut komunikacją zbiorową, dojechać do miejsca pracy. Korzystają z tego przede wszystkim kierowcy, którzy dojeżdżają z przedmieść lub sąsiednich gmin do pracy w centrum miasta. Niestety w Gdyni brakuje takich parkingów, co powoduje powstawanie tzw. "dzikich" parkingów, które najczęściej tworzone są przy przystankach kolejki SKM.

Takim przykładem jest obszar pomiędzy ulicami Morską, Warszawską oraz Wolności zobacz na mapie Gdyni. Innym przykładem jest parking przy Centrum Handlowym Klif zobacz na mapie Gdyni w Orłowie, który traktowany jest przez osoby przesiadające się na pociąg SKM, właśnie jako "Parkuj i Jedź".

Problem dojeżdżających do biurowców przy ul. Łużyckiej

Niedawno powstałe biurowce przy ul. Łużyckiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni Redłowie oraz pobliski Pomorski Park Naukowo-Technologiczny, całkowicie zmieniły oblicze tej części miasta. Nieco zaniedbane do tej pory tereny, stały się atrakcyjnymi obszarami dla inwestycji biurowych. Po kompleksie Łużycka Office Park, kolejny deweloper planuje budowę nowego kompleksu biurowego o nazwie Tensor, który ma mieć powierzchnię 20 tys. m kw. z 446 miejscami parkingowymi.

Koncentracja biurowców w jednym miejscu, z jednej strony sprzyja poprawie estetyki przestrzeni miejskiej, ale również znacząco wpływa na zwiększony ruch samochodów i notoryczne problemy z parkowaniem. W ostatnim czasie coraz większym problemem staje się mała liczba miejsc parkingowych przy kompleksach biurowych. Brak parkingów w tak kluczowych rejonach wpływa na zachowanie kierowców, którzy za wszelką cenę starają się znaleźć bezpłatne miejsca parkingowe, nie odpuszczając nawet trawnikom.

Problem braku miejsc parkingowych mogłaby poprawić budowa wielopoziomowego parkingu przy ulicy Stryjskiej w Gdyni Redłowie, nieopodal przystanku SKM i pętli autobusowej. Obecnie istnieje tam parking z około 60 miejscami, które podczas szczytowych godzin w ciągu tygodnia są zajęte.

Budowa wielopoziomowego parkingu przy przystanku SKM w Gdyni Redłowie, współfinansowana przez właścicieli biurowców i miasto, niewątpliwie uporządkowałaby przestrzeń publiczną w tej części Gdyni. Jest to doskonałe miejsce na parking, zarówno dla użytkowników biurowców oraz Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego, jak i dla osób dojeżdżających samochodami do SKM. Parking służyłby także podczas różnego rodzaju imprez sportowych, gdyż w ciągu kilku minut, można z tego miejsca dotrzeć na stadion GOSiR czy na halę Gdynia Arena.

Polecam władzom miasta przyjrzenie się problemowi, gdyż będzie on narastał w miarę powstawania kolejnych kompleksów biurowych w Gdyni. Wybudowanie parkingów "Parkuj i Jedź" mogłoby istotnie wpłynąć na funkcjonowanie systemu komunikacyjnego miasta. Na takich parkingach "zatrzymywany" jest ruch samochodowy, co zmniejsza ruch i zatłoczenie w centrach miast. Rozwiązanie to jest też sporym ułatwieniem dla tych, którzy mają problemy ze znalezieniem miejsca parkingowego w centrum, gdzie pracują.
Mariusz Pająk

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (105) 4 zablokowane

  • parking vs komunikacja miejska (14)

    polecam korzystanie z komunikacji miejskiej; akurat redłowo jest dobrze skomunikowane poprzez skm i zkm, więc na pewno część osob dojeżdżających do pracy mogłaby z tego korzystać; tym bardziej, że 99% aut = jeden pasażer..

    • 103 35

    • tak, ale

      wyobraź sobie jadąc jutro rano do roboty mniej aut na drodze, mniej korków (albo wcale) a w komunikacji miejskiej co? myślisz, że znalazłoby się chociaż odrobina wolnego miejsca? przecież jakby ludzie się przesiedli tak z dnia na dzień z auta do komunikacji miejskiej to chyba wiadomo co by było

      • 14 30

    • I właśnie o to chodzi! Kierowca dojeżdża do SKM w Redłowie, zostawia samochód na parkingu przy stacji i dalej jedzie kolejką. To się nazywa w skrócie P&R. TYLKO TAM MUSI BYĆ PARKING. DUŻY.

      • 22 5

    • Chce ci przypomnieć, że (3)

      rok temu ZKM zmniejszył w całej sieci ilość kursów o 1,5%, niby mało, ale jednak zmniejszył, więc gdzie tu promowanie transportu publicznego

      • 7 1

      • można pisać o tym co jest, można o tym co powinno być (1)

        komunikacja miejska powinna być promowana. Parkingi powinny być płatne. Z przychodów z opłat za parkowanie samochodów można finansować strzeżony, darmowy parking do parkowania rowerów.
        Budowa parkingu wielopoziomowego jest bardzo kosztowna: budowa kosztuje od 25 do 45 tys. złotych, utrzymanie jednego miejsca kosztuje ca. 1,5 tys. złotych rocznie. Jeśli dojeżdżający są gotowi płacić z własnej kieszeni, pozostaje problem zakorkowania dróg na dojazdach do tych parkingów (już są zakorkowane w godzinach szczytu).

        • 4 4

        • zwłaszcza w zimie niech strzegą

          chyba twojego stanu umysłu...

          • 2 1

      • To wszystko nie zawlnia tych burakow od parkowania na trawnikach i chodnikach. SM - pieniadze doslownie "leza" na ziemi

        • 1 0

    • Ja bym się chętnie przestawił na motor (2)

      Ale jak tu w garniturze do pracy na motorze jeździć?

      • 2 9

      • RE: Ja bym się chętnie przestawił na motor

        Przywieź sobie garnitur i kilka koszul na zapas do pracy, a potem wskakuj na motór albo rower :)

        • 9 1

      • Kup sobie skuter :)

        Ja jeżdżę nawet w spódnicy i butach na obcasie (nie szpilkach oczywiście) i jest ok :)

        • 6 0

    • tak to jest jak sie zostalo arystokracja kredytowa na osiedlu w d*pie :]

      • 4 7

    • rtyyrrt

      sam jezdze komunikacja miejska w 80% ale czasem musze jechac autem i zeby gdzies kolo ppnt zaparkowac miedzy 8- 16..... a parkind podziemny pusty to fakt

      • 1 1

    • polemizowałbym (1)

      Redłowo jest dobrze skomunikowane ale bardziej z centrum miasta, za to komunikacji z kierunkiem Witomino i Chwarzno praktycznie nie ma. Prawie wszystkie autobusy z tego kierunku jadą w kierunku Węzła F Cegielskiej a nie Redłowa. To oznacza konieczność przesiadania na SKM albo inny autobus/trolejbus i dotego spory kawałek piechotą (zależy do którego biura się wybierasz) Wydaje mi się że już czas żeby zwiększyć częstotliwość połączeń w tamten rejon.

      • 5 0

      • akurat z Witominem i Chwarznem też bardzo dobrze - ja jakoś nie narzekam.

        • 0 0

    • niestety nie wyobrażam sobie jeździć po urzędach i klientach komunikacją miejka

      do ilu klientów dojadę dziennie? 2? nie wspominając o ubraniach, które już po jednym kusie potrafią przesiąknąć bukietem kwiatowym nie pranych siedzeń...

      • 2 1

  • Mi się zdaje ... (3)

    to wszystko przerobić parkingi . Żeby pomieścić auta których i tak przybywa.
    Lub przenieść sie na komunikacje miejską ale ludziom się nie chce podejść od przystanku 50 - 100 m do domu.

    • 36 22

    • Wystarczy wprowadzic podatek ekologiczny na pelnoletnie auta (2)

      Niebagatelna ilosc szrotu zniknelaby z ulic.... Obecny problem wynika z tego, ze byle dziad moze miec auto. Kupi taki 20 letniego golfa za 899 pln i robi korki....

      • 13 13

      • (1)

        Lepszy stary golf używany raz w tygodniu niż nówka z salonu, którą się jeździ codziennie po bułki, gazetę i przy każdej okazji. To nie wiek auta jest problemem ale mentalność kierowców.
        Ale ogólnie to popieram dodatkowe opłaty od samochodów. Za dużo tego badziewia jeździ.

        • 15 12

        • mnetalnosc dziada == pelnoletnie auto

          auto nie jezdzone starzeje sie szybciej od uzytkowanego regularnie.
          stad twoje twierdzenie, o wyzszosci malo jeżdżonego golfa to kompletna bzdura. Wielu kupujac 20 letniego golfa probuje sobie tlumaczyc, ze to prawie nowka, stary niemiec jedzil nim tylko do kosciola ( raz w tygodniu of course ) malo uzywane.... w rzeczywistosci kupujesz zloma z kreconym licznikiem wypicowanego do sprzedazy.
          Jakos w cywilizowanym swiecie zlomu sie pozbywaja i wybieraja nowe auta - niestety w Polsce jest dosc popularna dziadowska mentalnosc, ktora zaprezentowales w pierwszym zdaniem. Jeden z drugim chytry dziad mysli, kupie auto za 899 PLN ( 20 letni golf - malo jezdzony - niemiec jedzil nim tylko do kosciola ) i jestem gosc i cwaniak - oszczedzam gore pieniedzy.....
          im predzej to dziadostwo zostanie z drog wyeliminowane, tym lepiej:
          - mniej korkow
          - wiecej wolnego miejsca na parkingach
          - lepiej wykorzystana komunikacja miejska
          - bezpieczniejsze drogi
          - czystsze powietrze
          same korzysci......
          nie masz kasy to zapomnij o aucie, komunikacja miejska czeka na takich jak ty

          • 1 1

  • PPNT (8)

    w PPNT jest mnóstwo miejsc w parkingach podziemnych tylko z jakiegoś powodu pustych tak jak puste są powierzchnie biurowe.Trzeba zapytać zarząd PPNT za pośrednictwem Gućia DLACZEGO?

    • 45 6

    • i jeszcze placimy za ten "szczurpark" ok 20mln pln rocznie (4)

      a jak chcemy zaparkowac to "nie nada"

      • 3 8

      • (3)

        odpowiedź jest chyba jasna

        • 0 12

        • A kiedy ujawnią się autorzy (1)

          tego profilu? To ktoś z PO albo PiSu utworzył profil i nie chce się ujawnić. Wypisują jakieś bzdety wyszukane najczęściej na gazeta.pl albo trojmiasto.pl i zawsze podkreślają minusy. Stuknięci ludzie.

          • 5 0

          • Stuknięci to mało powiedziane :) do tego używają różnych nicków :) ale wiem kto to jest i nie warto się przejmować tymi zerami :)

            • 0 0

        • Facebook - Gdynia realna: co ty w ogóle wiesz o PPNT? Z wypowiedzi wynika, że NIC. Widać, że nie masz tam ani firmy, ani nawet nie zwiedzałeś biur. Nie znasz zasad finansowania. Nie wiesz co znajduje się na parterze, ale piszesz, że jest pusto. Kolejny żal.pl.

          • 0 0

    • a gdzie widziałeś pusty parking w PPNT i kiedy???

      I jakie 20 mln? Trzeba czytać i siać zamęt ze zrozumieniem! Nie 20 tylko 3,5 mln. O przychodach i bilansie Państwo wszechanalitycy i wszechekonomiści zapomnieli???

      • 5 1

    • oddajcie miejsca parkingowe w PPNT!!! (1)

      wolą aby stały puste,a na górze miejsc nie ma!!

      • 0 2

      • przecież na podziemnym w PPNT nie ma wolnych miejsc

        widzę to codziennie

        • 2 1

  • Bjeton (3)

    Tak, wszystko zabetonować, parkingi zamiast lasów, łąk i pól żeby biznesmemeny miały gdzie parkować swoje bi em dabjlu w gazie.

    • 38 24

    • (1)

      tak, trzeba posadzic las przy skm redlowo. podobnie trzeba posadzic las przy batorym i koniecznie las na parkignu przy teatrze muzycznym.

      • 7 8

      • Żebyś wiedział.

        Beton nie produkuje tlenu.
        Nawet porządnego parku nie mamy, a ludzie wszędzie chcą wstawić piętrowe parkingi, oszołomy.

        • 0 1

    • Jasne..

      Nie biznesmeny, ale ludzie dojeżdżający do pracy za marną pensję..

      • 1 0

  • A biurowce nie mają parkingów podziemnych? (6)

    To powinien być wymóg przy budowie biurowców i nie tylko.

    • 73 3

    • Parkingi są... (2)

      ... a nowy biurowiec łużycka plus ma nawet dwupoziomowy ale stoją puste bo biurwom się nie chce miejsc wykupić i parkują gdzie popadnie

      • 15 3

      • A starsz (!) miejska nie chce psuć parkującym na dziko poranka.

        A może tak założyć biznes: na razie jedna laweta, a za tydzień -z tygodniowych zysków- druga... Jest jakiś miły parking w okolicy Trójmiasta na parę tysięcy aut? Jakby co to może robić za szrot, jak nikt nie odbierze autka po jakimś czasie :)

        • 1 0

      • podziemny garaz

        parking pod budynkiem DNV jest bezplatny dla pracownikow. Nigdy nie mialem problemu z zaparkowaniem samochodu.

        • 0 0

    • maja dwa pietra parkingow

      i jeszcze wielkie place przed nimi do parkowania

      • 2 0

    • Oczywiście, ze są! (1)

      Oczywiście, ze są. Tylko firmy które wynajmują powierzchnie biurowe musza za nie płacić, a nie wszystkie firmy są gotowe na sponsorowanie takiego garażowania samochodów swoim pracownikom. Wiem, bo sam za własne pieniądze wynajmowałem takie miejsce bezpośrednio od właściciela biurowca.

      • 6 0

      • Jeśli jest jak mówisz to żenada.

        Co to za beznadziejne firmy? Dyrektory pewnie miejscówki mają? A reszta niech się martwi, w nosie mają?

        • 2 1

  • W centrum Gdyni i okolicach nowe parkingi, są niepotrzebne, (6)

    jak mniemam ?

    • 9 17

    • gdynianie (1)

      jak zwsze wyłapują ironię w mgnieniu oka

      • 2 1

      • Dzięki,

        przy wyniku 0-9 już zwątpiłem, że ktoś załapie.

        • 0 0

    • Zależy co masz na myśli mówiąc o "okolicach". (3)

      W miejskim masterplanie przy niektórych stacjach SKM mają być węzły przesiadkowe P+R i o ile dobrze pamiętam SKM Redłowo jest jednym z nich, więc ma tam być duży parking.

      Samo budowanie naziemnych megaparkingów to oczywiście zbrodnia. Tam ma być miasto a nie obecne wygwizdowie, a parkingi piętrowe lub podziemne.

      • 3 0

      • (2)

        ma być to słuszna koncepcja, lotnisko też miało być

        • 0 3

        • Nudny juz jestes człowieku, jak tylko jest temat o Gdyni to złośliwie komentujesz. Nikt nie bierze poważnie profilu Gdynis realna. Ciekawostką jest to że osoby krytykujące ciebie, dostają zakaz komentowania na trojmiasto.pl. Wiec wychodzi na to ze za profilem Gdynia realna kryje sie jakis redaktorzyna opłacany przez budynia.

          • 3 0

        • "realny" - Ty w ogóle masz jakąś pracę, rodzinę? Czy tylko siedzisz 24h w internecie i trolujesz?

          • 0 0

  • nie za mało miejsc parkingowych... (5)

    ...tylko za dużo samochodów a za mało patroli straży miejskiej do wlepiania rachunków za nieprawidłowe parkowanie.

    • 39 23

    • Kolejny pies ogrodnika (4)

      Polska to dziwny kraj, ktory toleruje szrot na ulicach. Wprowadzenie podatku ekologicznego mogloby skutecznie wyeliminowac spory procent aut, ktore dawno powinny znalezc sie na zlomowcu....

      • 10 16

      • (3)

        A to nowe auta zajmują mniej miejsca niż stare? Co taki podatek by dał poza nakręceniem koniunktury handlarzom? Najbardziej ekologiczne auto to takie, którego nie trzeba produkować, bo już jest. Jeśli przechodzi badania techniczne to niech jeździ.
        Dużo lepszym pomysłem jest podwyżka cen paliwa, wprowadzanie stref płatnego parkowania i zakazy wjazdu do centrum + rozwój komunikacji miejskiej.
        Selektywne eliminowanie sprawnych ale starszych a więc zapewne rzadziej używanych aut jest bezsensowne, pomysł rodem z Kublika.

        • 12 5

        • Bredzisz (2)

          Statystyczny kierowca 20 letniego golfa to dziad, ktory powinien jezdzic komunikacja miejska. Nie stac takiego na utrzymanie auta wiec kombinuje bedac zagrozeniem dla siebie i otoczenia. Przeglady przechodzi u znajomego mechanika, ktory przymyka oko na niedomagania 20 letniego auta. Przy okazji truje srodowisko jezdzac trupem, ktory emituje ogromne ilosci sadzy i spalin. Nie stac go na paliwo, wiec do zbiornika wlewa co popadnie.... Olej opalowy, olej roslinny.... im taniej tym lepiej. Jak cos sie zepsuje to naprawia sznurkiem bo nie stac go na wizyte w serwisie. Przezarte korozja 20 letnie auto stanowi zagrozenie na drodze, a to mu kolo odpadnie a to w przpadku kolizji rozsypie sie ze starosci.... Patrzac na to co porusza sie po drogach mozna odniesc wrazenie, ze przegladow rejestracyjnych w tym kraju nie ma.... Jezdzic mozna kompletnymi ruinami. Najpristszym rozwiazaniem na usuniecie szrotu z drog jest wprowadzenie podatku ekologicznnego, znikna korki, zniknIe buractwo z wasami za kierownica swoich 20 letnich golfiw, audi 80 czy beemek, bedzie bezpieczniej.... I wreszcie ktos bedzie zainteresowany komunikacja miejska.

          • 2 5

          • Głupota , to wada wrodzona czy nabyta ? (1)

            • 0 1

            • masz racje, trzeba byc strasznie glupim by jezdzic 20letnim zlomem

              1. takie auto jest niebezpieczne - ledwo jedzie, slabe hamulce, beznadziejna trakcja, uzywane opony kupione na alegro tez nie daja poczucia bezpieczenstwa
              2. w razie kolizji - auto rozpada sie w drobny mak
              3. po 20 latach szrot jest przezarty rdza - w kazdej chwili moze cos od szrotu odpasc - wydech albo kolo.... - zagrozenie dla otoczenia i glaba siedzacego w srodku tego szrotu
              4. po co ladowac w szrot pieniadze mysli glupi posiadacz takiego szrota - oszczedza na czym sie da - uzywane opony, uzywane czesci zamienne, serwis w szemranym serwisie, przeglady zalatwiane po znajomosci...
              5. na koniec ekologia - smrod i zanieczysczenia wydobywajace sie z silnikow z 20+ letnia historia to juz zupelna tragedia - truja wszystkich wokolo....

              trzeba tych glupkow usunac czym predzej z drog - wprowadzic podatek ekologiczny jak najszybciej. Mniej szrotu na ulicach to same korzysci:
              - mniej kierowcow GWE w trojmiescie
              - lepsza wykorzystanie komunikacji miejskiej
              - zdrowsze powietrze - mniej spalin
              - mniej korkow - plynny ruch
              - wieksze bezpieczenstwo - bez rozsypujacych sie i stanowiacych zagrozenie dla wszystkich wokol szrotow

              same korzysci, zadnych wad.

              • 1 0

  • A gdzie w Gdyni nie są potrzebne parkingi ??? (1)

    • 30 8

    • a po cholere komu parking,

      skoro banda .. z zarzadu drog raz po raz zamyka przejazd malokacka w godzinach szczytu. angazujac polowe policji z dzielnicy. bo milosnicy sportow druzynowych nie potrafia uzywac chodnikow.

      to bardzo fajnie, ze miasto ma gest, szkoda ze zaleca sie do czesci mieszkancow i przyjezdnych, kosztem polowy dzielnicy.

      proponuje przeniesc stadion do wiczlina, niech prezydentowi wojciechowi zamykaja raz w tygodniu, skoro taki ma gest.

      • 18 4

  • nie bój nie bój

    niedługo będziesz mieć parking za 100mln na 10tys samochodów na Babich Dołach

    • 43 10

  • bzdura (4)

    wprowadzić na tym parkingu szlabany, wpuszczać tylko tych z biletami SKM - a więc tych, dla których faktycznie jest to parking P&R, czyli przesiadających się z samochodu na SKM.
    Okolice Łużyckiej są dobrze skomunikowane, zwłaszcza przez SKM, a za jakiś czas dojdzie jeszcze PKM, więc kierowcy niech się przesiądą do komunikacji miejskiej.

    • 17 11

    • Hahahah (1)

      4 etaty (3 na całą dobę i jeden dodatkowo na urlopy i pracę w sobotę/niedzielę) do pilnowania szlabanu dla 60 samochodów. Jeśli średnia pensja to 3800, a brutto pracodawcy to ponad 4500, to trzeba im zapłacić 18000 miesięcznie.

      Trzeba by sprzedawać bilety wjazdu po 10 zł/dzień.

      • 1 5

      • nie ma potrzeby 4 etatów!

        automatyczne szlabany wystarczą - na początek koszt założenia pewnie dość wysoki, ale utrzymania już nie
        stosowane w bardzo wielu miejscach, od centrów handlowych i sklepów po lotnisko
        więc żaden problem

        • 1 0

    • To nie jest rozwiązanie. Trzeba wybudować parking wielopoziomowy o odpowiednich rozmiarach a nie prowizorkę dla 60 samochodów.

      • 2 4

    • czy ty myślisz że tylko 60 osób (tyle jest miejsc parkingowych) jeździ kolejką SKM?!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane