- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Gdynia: wiadukt i tunel na ul. Puckiej za 100 mln zł
Gdynia porozumiała się z PKP PLK w sprawie udrożnienia przejazdu ul. Pucką . Kolej zobowiązała się do wybudowania wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Puckiej, a władze miasta do sfinansowania budowy dróg w okolicy.
- Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Chyloni i Pogórza.
- Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.
- Jak wygląda to w praktyce pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
- Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK.
- Dróżnik, by puścić ruch samochodowy, musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc.
O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy kilkukrotnie - ostatnio w grudniu 2017 roku, gdy podpisywano list intencyjny w tej sprawie z PKP PLK.
Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej
Wiadukt na Puckiej w Gdyni: porozumienie uzgodnione
W ostatnich dniach porozumienie w sprawie budowy wiaduktu zostało ostatecznie uzgodnione i zostanie podpisane w najbliższych dniach. PKP PLK zobowiązuje się w nim do wybudowania wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Puckiej, a Gdynia do sfinansowania budowy niezbędnej infrastruktury drogowej.
Rozkład PKP
- To ważny moment dla Gdyni. Poprawa skomunikowania północnych dzielnic to dla nas priorytet inwestycyjny. Nasze rozmowy z PKP PLK były bardzo konstruktywne i cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia. Stało się ono możliwe w momencie, gdy spółka PKP PLK uzyskała środki na poprawienie parametrów dróg kolejowych, prowadzących do portu. - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Wiadukt powstanie w ramach projektu "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni".
Na ukończeniu są prace przy tworzeniu koncepcji tunelu pod torami SKM. Ta inwestycja powstaje w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk".
SKM - rozkład jazdy
Ponad 100 mln zł za wiadukt i tunel
PKP PLK zajmie się budową tunelu i wiaduktu. W związku z budową tunelu zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej sfinansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.
Film z listopada 2017 roku
Gdynia zapłaci za budowę układu drogowego - jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.
Realny harmonogram będzie znany po wyłonieniu wykonawców prac i podpisaniu z nimi umów na wykonanie poszczególnych elementów inwestycji.
Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpi nie później niż do końca 2023 roku. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu to ponad 100 mln zł.
Miejsca
Opinie (324) 7 zablokowanych
-
2019-03-21 09:00
wreszcie szczurek wynurzył się z nory i zabrał głos.
ostatnio widziałam go poł roku temu w kampanii wyborczej jak rozdawał cukierki pod kauflandem
- 17 0
-
2019-03-21 09:05
Byle tylko...
Nie zapomnieli o czerwonej drodze bo to "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni" brzmi troche jakby to mialo zalatwic problem! Nie dajmy sie omamic! To ma byc tylko dodatkowe udogodnienie!
- 7 0
-
2019-03-21 09:07
Nooo!
W urzedzie już się mogą odznaczac i dzielić nagrody! Jest kasa na artykuły sponsorowane.Pudła z wazelina na każdym pietrze. Przetarg wygrany. Tylko pytanie: Kto to zrobi? Jak zwykle,dwoch z łopatą w realnym terminie,10(slownie dziesięć lat).
- 8 1
-
2019-03-21 09:08
100 mln..... (3)
Czyli za nieczynne lotnisko byłby masowo używany tunel.....
- 19 1
-
2019-03-21 11:41
dla 67% to nie problem
- 4 0
-
2019-03-21 13:23
(1)
No nie bylby bo wtedy nie funkcjonowaly projekty w ramch ktorych bedzie dofinansowana ta inwestycja. Wtedy Gdynia by wydala znacznie wiecej i nie na swoja infrastrukture tylko kolejowa. O to ci chodzi?
- 3 3
-
2019-03-21 20:55
włodarz miał 25lat na ulożenie sobie relacji w podmiotami gospodarczymi działającymi na terenie miasta
A Gdynia to morze i tory.
Tylko że "włodarz" ma inne wizje...
Tylko jakoś opróćz kilku kolegów z branzy budowlanej, nikogo do nich nie przekonał.- 0 0
-
2019-03-21 09:10
A to nie prymaaprylis
Nie może być
- 9 0
-
2019-03-21 09:26
Glupota
Jak. To zlikwiduje dwa pozostałe przejazdy??? Zrobią tunel tam. Gdzie jest wąskie gardło na chylonskiej. Południowa tam jest miejsce na takie i westycje i bezpośredni dojazd do obwodnicy
- 14 1
-
2019-03-21 09:26
(8)
próby przeprowadzenia przejazdu pod torami we wskazanych lokalizacjach powinny być karane
bo niczego to nie zmienia poza wprowadzeniem zwiększonego ruchu w osiedlowe uliczki
nie wiem jak to się stało że nikt nie widzi że zrobienie tego samego kilometr dalej na osi północna-południowa rozwiązałoby wszystkie lokalne problemy komunikacyjne połączywszy hutniczą z obwodnicą
taka ślepota nie może być przypadkowa- 20 5
-
2019-03-21 10:45
no bo jak dojdzie się do projektu szczegółowego
To się "zauważy", ze się nie da...
ALe z 5 lat spokoju "w suchym"...- 3 0
-
2019-03-21 12:02
(5)
Przedluzenie obwodnicy lezy w gestii wladz wojewodzkich a nie miejskich gdyz jest to droga krajowa. Bez sensu bylo by teraz inwestowanie przez miasto w budowe fragmentu drogi krajowej ktora i tak wczesniej czy pozniej GDDKiA musi wybudowac. Innymi slowy - po co budowac za wlasne skoro mozna za panstwowe?
- 2 5
-
2019-03-21 12:43
(2)
dla was cwaniaczki jedyne co ma sens to odbieranie pensji
rozwój miasta jest bez sensu- 5 0
-
2019-03-21 17:15
(1)
Wydawanie miejskich funduszy na modernizacje cudzej infrastruktury nazywasz rozwojem miasta??? Dla mnie to malwersacja.
- 0 1
-
2019-03-21 20:43
to przeszkoda do rozwiązania - od tego są prawicy, również w UM ;)
Choć znacznie łatwiej schować się za opłotkami rozdziału kompetencji i ogólnej niemożności. W ten sposób rozpraszane są środki, które skoncentrowane, rozwiązały by problem.
Tylko komu na tym zależy?
UM? Na pewno nie.- 1 0
-
2019-03-21 13:33
to czyim zadaniem jest współpraca miasta z otoczeniem gospodarczy i administracyjnym? (1)
Wyuczona bezradność? Gestia? Czekanie na Godota?
To jest sprawa współpracy i chęci...
Ale fakt, można inaczej, okopać się w ramach "kompetencji" i administrować a nie zarządzać. I bezpiecznie trwać w "strefi muzealnej"...- 6 0
-
2019-03-21 13:42
bo taka droga to jedynie problem a muzea to stołki...
- 4 0
-
2019-03-21 18:10
powinno być karane publiczną chłostą
Właśnie z powodu wykazania braku efektywności współpracy administracji centralnej i samorządu.
Skutkiem są protezy stosowane w miejscach, gdzie konieczne jest zastosowanie środków, które przerastają możliwości samorządu. Taka protezą jest "tunel" na Puckiej, który niewiele załatwia a znakomicie obniża motywację do przeprowadzenia dużej inwestycji 500m dalej...- 3 1
-
2019-03-21 09:33
Tunel
Za klasykiem."Pomarzyć dobra rzecz".
- 9 0
-
2019-03-21 09:37
Pierwszy akapit wprowadza w błąd. Kolej zbuduje zarówno tunel jak i wiadukt
- 8 0
-
2019-03-21 09:37
największymi oponentkami i przeciwnikami budowy tunelu bedo baby siedzące na wieży przy korbie szlabanowej !
dziś idzie taka do roboty -dostaje sygnał kręci i spuszcza następny sygnał kręci i podnosi ! i tak przez cało zmiane . A jak wybudujo tunel to szlus - ni ma kryncynia i bezrobocie murowane !
- 3 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.