• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: będzie remont wiaduktu na Śląskiej

Patryk Szczerba
10 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Remont wiaduktu jest planowany na 2021 rok. Remont wiaduktu jest planowany na 2021 rok.

Wybudowany 20 lat temu wiadukt na ul. Śląskiej w Gdyni będzie wyremontowany. Zostanie wymieniona dylatacja oraz zakonserwowane łożyska. W tym roku ma być gotowa dokumentacja projektowa inwestycji.



Pierwsi kierowcy pojechali wiaduktem wzdłuż ul. Śląskiej w 2000 roku. Stanowił jeden z najważniejszych elementów będącego na ukończeniu węzła Franciszki Cegielskiej. Dzięki konstrukcji i powstaniu Drogi Gdyńskiej skrócił się czas przejazdu w kierunku, w którym przez lata wzrastało natężenie ruchu, czyli ul. Morskiej. Wiadukt ma 54 metry długości i stalową konstrukcję dźwigara.

Jak każdy obiekt drogowy także i ten wymaga regularnych konserwacji. W ubiegłym roku wykonano prace naprawcze na tzw. kapach chodnikowych. Wymieniona została nawierzchnia z żywic. W 2021 roku jest planowana wymiana dylatacji, o ile znajdą się na nią pieniądze w miejskim budżecie.  

Dokumentacja projektowa w tym roku



- Planujemy wymianę dylatacji blokowej na nowoczesną dylatację modułową na obu przyczółkach wiaduktu nad al. Piłsudskiego. Chcemy także odmalować i zabezpieczyć oba przyczółki, a następnie przeprowadzić konserwację łożysk - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Na razie urzędnicy czekają na dokumentację projektową. Będzie gotowa w grudniu, a Gdynia zapłaci za nią blisko 40 tys. zł.

Remonty i konserwacje dróg



- Chcemy w pierwszej kolejności otrzymać pełną dokumentację projektową na wskazany wyżej zakres robót. To pozwoli nam zaplanować środki finansowe na przeprowadzenie prac w 2021 roku - wskazuje Marek Łucyk, dodając, że nie są planowane kolejne remonty wiaduktu.
Przypomnijmy, że w zeszłym roku dylatacje wymieniano na zjeździe z ul. Śląskiej przed ul. Morską. Prace zostały zrealizowane w ramach bieżącego utrzymania i kosztowały prawie 680 tys. zł. Co roku dylatacje są wymieniane też na różnych odcinkach Estakady Kwiatkowskiego.

Opinie (71) 1 zablokowana

  • Czas przeprowadzić program naprawczy w Urzedzie Miasta Gdyni,

    Najpierw pogonić towarzystwo z tych stanowisk do których przyspawali sie 25-30 lat temu a najgorsze że nic nie można ,i sie nie da nastepnie wybrac ludzi nowych nie skażonych naftaliną i chetnych do pracy wtedy będzie nadzieja że cos sie zacznie dziać. Może dobrym rozwiązaniem było by zarząd miasta Rumi przenieść do Gdyni bo Rumia dawno prześcigneła Gdynię

    • 6 0

  • Jak to jest że jak był na swojej

    Działalności to pomimo dopłat (które prawdopodobnie były rzeczywistym celem tych pseudo biznesów) to wszystko padało. A jak jest na naszym garnuszku to nagle okazuje się że to specjalista pierwyj sort z każdej dziedziny i się zna i doradzi i wytłumaczy. Omnibus. Człowiek renesansu. Takiego Marka nam potrzeba.

    • 4 1

  • Tylko chcę przypomnieć, że tam pojazdy na lewym pasie mają pierwszeństwo (2)

    przy zmianie pasa na prawy.

    • 0 4

    • Nie zawsze (1)

      Częstą na polskich drogach jest sytuacja, w której na drodze dwupasmowej któryś z pasów się kończy. W takim przypadku, kierowca zmuszony do zmiany pasa ruchu nie ma pierwszeństw

      • 0 0

      • Też nie zawsze

        W myśl niedawno wprowadzonych przepisów, w momencie gdy na owym odcinku powstaje zator (a tam o to nie trudno, 150m dalej są światła) wówczas pojazd na prawym pasie ma obowiązek przepuścić pojazd z pasa lewego.

        • 0 0

  • Jak ten czas zasuwa. To juz 20 lat minęło? (1)

    Niemożliwe... I smutne zarazem bo jakoś ciężko znaleźć inne przykłady budowy nowej infrastruktury komunikacyjnej w tym mieście, nie licząc remontów. No może przebudowa Chwarznieńskiej...

    • 4 0

    • 20 lat i jeszcze troszkę

      Przebudowa Chwarznieńskiej to ciągle trwający projekt i konia z rzędem temu, kto określi (choćby w przedziale pięciu lat) koniec tej przebudowy. Obawiam się że ta już zrobiona część będzie gotowa do remontu, zanim ta druga powstanie.

      • 0 0

  • Kocham Gdynie!!! I szczurka też xD

    I to rozumiem. To sa inwestycje na miarę takiego miasta!!! Brawo!

    • 0 2

  • remont

    Przypomina mi to rozmowe biednej rodziny kupimy prosiaka bedzie mięsko i dziecko mówi to będe jadł tylko mięsko Ojciec zwraca się do Matki mały dostanie paskiem

    • 2 0

  • Remont (1)

    To żadna inwestycja obiektu to jest remont bieżący obiektu Panie Lucyk a Pan robi z tego wielki proces inwestecyjny Radze zobaczyć w godz. szczytu Panie Lucyk KORKI na drogach dojazdowych do Gdyni

    • 5 0

    • Korki to akurat nie wina Lucyka,

      ale kierowczyków pchających sie w swoim blachosmrodach do miasta

      • 0 0

  • (1)

    Przeczytałem wszystkie posty i wnioski są następujące;
    1.Wątek autora w zasadzie to piszący artykuł ponosi odpowiedzialność za reakcje czytających. Otrzymuje suchą informację z UM o remoncie, teraz musi ja ubrać w słowo pisane i rzucić na pożarcie. W zależności od tego, w jakim tonie ja przedstawi, takie będą reakcje. W tym przypadku przedstawił dość sucho, bezstronnie i neutralnie, bo przecież takie jego zadanie, ale generalnie przecież jesteśmy na nie i krytykować będziemy cokolwiek ma się wydarzyć, bądź zakładane jest jeszcze w sferze planowania, gdyż do dobrego tonu przecież należy się skwitować nie, bo nie,
    2.Watek UM cieszymy się ze będzie remont, że bezpieczniej dla całością konstrukcji, bo dylatacja, itd., ale pokazuje to faktycznie skale na jaka ma możliwości inwestycyjne miasto Gdynia. Wkrótce będziemy czytać o zaplanowanym remoncie klatki schodowej w budynku przy ulicydo tego doszło, iż UM wypuszcza w przestrzeń medialną takie słabe strzały o planowanych inwestycjach w tym przypadku; farba, dylatacja i ułożyskowanie. Powinno być- planujemy nowe osiedle mamy już wstępny plan dróg i pozostałej infrastruktury, przewidywany termin realizacji to
    3. W końcu watek komentujących znów niemal 100 % hejt. Zwróćmy uwagę ze cokolwiek nie pojawi się o Gdyni, to zawsze jest krytykowane. Pomijam już posty, które nie niosą żadnej treści i pod wiatr czuć, że są mało roztropne, ale ich większość ma jakiś pierwiastek zrozumienia po przeczytaniu treści. Te tez w końcu kończą się na sugestiach o farbie.
    Reasumując nie jest dziś łatwo rzucić ludowi newsa o czymś spektakularnym bo kasy brak, corona zrobiła swoje, to już nie te czasy jak w 90 kiedy każda nowa drobna nawet inwestycja była ogromną wartością dodana dla miasta i widoczna na tle budek i wszech otaczającego partolonka. Jednak 5 kadencja to już zbyt wiele i od dawna widać efekt wypalenia. Kto ma wpływ na obsadę stanowisk w UM?

    • 2 0

    • "jaka ma możliwości inwestycyjne miasto Gdynia"

      To nie są inwestycje.
      To jest utrzymanie, koszt ca. stały, który jest niezbędny dla poprawnej, bezpiecznej i zgodnej z legislacją eksploatacji czegokolwiek.
      Rzecz łatwa do przewidzenia, bo na pewno wystąpi. Żelazny punkt każdego budżetu. Rzecz bardzo łatwo stająca się źródłem "oszczędności" w postaci odwlekania lub zaniechania prewencji. A oszczędności, nawet takie w cudzysłowie, to zawsze sukces premiowy...
      Sprzedawanie takiej informacji jako znamion rozwoju (inwestycji) jest objawem mało poważnego traktowania czytelników.

      I to jest główny powód nieprzychylnych opinii na temat magistratu i jego funkcjonowania...

      • 0 0

  • Zastanawiam sie

    Po co ten wiadukt tam jest, przecież można przejechać dołem?

    • 2 0

  • Jak

    Oni chcą to farbą wyremontować?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane