• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: bilety droższe, pasażerowie zaskoczeni

neo
3 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nie każdy pasażer gdyńskiej komunikacji zauważył, że podwyżkę biletów zapowiadano od kilka miesięcy. Nie każdy pasażer gdyńskiej komunikacji zauważył, że podwyżkę biletów zapowiadano od kilka miesięcy.

Nowe ceny biletów w gdyńskiej komunikacji zaskoczyły niektórych pasażerów. - Akcja informacyjna była przecież ogromna - dziwi się rzecznik ZKM Gdynia Marcin Gromadzki.



Czy zmiana cen biletów była poprzedzona dobrą kampanią informacyjną?

Bilety podrożały w Gdyni 1 lipca, w ramach ujednolicenia taryfy przewozowej w całym Trójmieście. Wcześniej na podobny krok zdecydował się Gdańsk. O tym fakcie było głośno od dobrych kilku tygodni. Jak się okazało - nie wszędzie.

- Podwyżka była sporym zaskoczeniem, zarówno dla mnie, jak i wielu pasażerów nocnego autobusu w Gdyni. Na szczęście nie było kontroli, bo pewnie byłoby spore zamieszanie i kilkanaście mandatów. Wszyscy mieli bilety o starym nominale - denerwuje się nasz czytelnik Piotr Plamka.

Gdynianim na co dzień podróżuje SKM, twierdzi, że o planowanej podwyżce nie słyszał. - Zastanawiam się, jak to możliwe, skoro akcja marketingowa trwała od wielu tygodni - kręci głową Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.

Rzeczywiście, było sporo informacji w mediach, pojawiły się plakaty, nawet kilka programów telewizyjnych i radiowych. O podwyżce informowali nawet kierowcy autobusów i trolejbusów.

- Zmiana cen została poprzedzona kampanią informacyjną, mówiło się o tym w całym Trójmieście, bo zmiana taryfy miała miejsce także w Gdańsku - podkreśla Marcin Gromadzki.

Bilety w Gdyni

Od 1 lipca w Gdyni, podobnie jak w Gdańsku, bilet jednorazowy kosztuje 2,5 zł. Bilet czasowy jednogodzinny na liniach zwykłych to wydatek 3 zł, na specjalnych, nocnych i pospiesznych 4 zł. O 1 zł - z 9 na 10 zł - wzrosła cena biletu całodobowego. Ceny biletów okresowych pozostały bez zmian.
neo

Opinie (164) 4 zablokowane

  • :( (1)

    A mnie zaskoczyły nie tylko nowe ceny biletów, ale również chamska obsługa klienta przy węźle Franciszki Cegielskiej. Niektórym trzeba przypomnieć że czasy obsługi klienta w stylu :"proszę wyjść bo jem przecież" dawno się skończyły...czekam na odpowiedź na moją skargę wysłaną do ZKM Panie Rzecznik.

    • 4 1

    • ten punkt obsługi na węźle jest w ogole jakis nawiedzony!!! 31.06 była meeeeeega kolejka do sprzedazy biletow okresowych przy dworcu glownym wiec pojechalam na wzgorze gdzie pani z okienka wyganiala ludzi bo za 5min byla 16 i ona chce isc do domu!!!

      • 0 0

  • "Akcja informacyjna była przecież ogromna - dziwi się rzecznik ZKM Gdynia Marcin Gromadzki"

    Może i ogromna, ale co z tego, skoro informacji o podwyżce zabrakło w tak podstawowych miejscach jak przystanki i wnętrza pojazdów. Za dużo by kosztowało wydrukowanie kilkuset czarno-białych karteczek z komunikatem?

    Ja o podwyżce wiedziałem już dawno, bo interesuje mnie, co się dzieje w moim mieście. Tym niemniej doskonale rozumiem, że nie każdego muszą interesować wiadomości podawane przez lokalne media (często bardzo bzdurne). ZKM jako profesjonalna (???) firma powinien docierać do klienta przede wszystkim poprzez własne nośniki - jak chodzi o sprzedaż powierzchni reklamowej na przystankach czy promowanie imprez miejskich w autobusach to są pierwsi. Gdy mają tam wywiesić komunikat dla pasżerów - to już idzie im topornie.

    Wspomnę tu chociażby tak kuriozalny zwyczaj ZKM Gdynia, jak wieszanie informacji o tym, iż w jakiś tam dzień (teoretycznie powszedni, w praktyce - część długiego weekendu) pojazdy będa kursować według rozkładów sobotnich, nie na przystankach obok rozkładu, a w AUTOBUSACH. Gdzie tu sens? Gdzie logika?

    Podobnie przemyślana była najwidoczniej kampania dotycząca podwyżki cen biletów...

    • 3 0

  • Kierowcy też nie wiedzą i sprzedają w starych nominałach

    Kierowcy też nie wiedzą i sprzedają w starych nominałach.

    Dzis podrozowalem autobusem S i 31 i kierowcy sprzedali mi bilety w starych cenach choć pytałem za ile jest przejazd

    • 2 0

  • informacja...

    Gdzie te informację, gdzie te plakaty. Na przystankach to jest informacja dla pasażerów..... o kredytach

    • 4 0

  • trzeba czytać

    ja tam słyszałam już w maju ze maja zrównać ceny biletów w Gdyni i Gdańsku :) i mnie to nie zdziwiło 1 lipca:) komunikacja jest jaka jest ale gdyby co niektórzy szanowali to co maja to nie było by tak źle

    • 0 1

  • bzdurny pomysl 25 gr dla pajacow ktorzy nadzoruja dzialania mzkg

    jezeli podwyzka cen, to powinna temu towarzyszyc wzrost komfortu. a coraz mniej jest nowych "nowych" autobusow, a coraz wiecej "nowych" starych ponimieckich autobusow

    • 2 0

  • A czego sie spodziewaliscie? Skoro wprowadzaja parkomaty, to czesc ludzi (1)

    przesiadzie sie na ZKM, a to oznacza ze mozliwosc jeszcze wiekszego zarobku. Przeciez ludzie nie zaczna chodzic piechota przez kilkadziesiat groszy -NIE MAJA WYJSCIA !!!

    • 4 0

    • zgadzam sie... niestety... zle było bez parkomatow?! wiecej parkingow porobić a nie kasy rządac ;/

      • 1 0

  • Widać

    że Szczurek już za dlugo jest prezydentem Gdyni ,czas na zmiany

    • 2 1

  • O lol...

    byłam na wyjezdzie i nic nie slyszałam o tym... troche szokujace, ale moze trafne beda te semestralne :)

    • 0 1

  • jak wyrównać cenę to zawsze w górę ale w dół już nie, bo po co...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane