• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: biurowce w miejsce stoczni

Michał Sielski
24 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Życie ma wrócić na opuszczone dziś tereny dawnej Stoczni Gdynia. Życie ma wrócić na opuszczone dziś tereny dawnej Stoczni Gdynia.

- Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna ożywi tereny postoczniowe, ale też stworzy miejsca pracy. Może nawet więcej, niż w byłej stoczni - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.



Czy tereny postoczniowe to dobre miejsce na strefę ekonomiczną?

Na środowej sesji gdyńska Rada Miasta jednogłośnie przegłosowała przystąpienie do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu dawnej Stoczni Gdynia. Według zamysłu planistów i właścicieli większości terenów, którymi zarządza Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna, ma tam powstać dzielnica przemysłowa - z biurowcami, halami wytwórczymi i magazynami.

- PSSE złożyła wniosek o przygotowanie planu zagospodarowania przestrzennego. Sama poniosła też koszt wielu specjalistycznych opracowań. To ma być basen miejsc pracy, może tam pojawić się ich nawet więcej niż było na terenie Stoczni Gdynia - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Radny Jerzy Miotke chciał, by strefę rozszerzyć jeszcze na ul. Gołębią zobacz na mapie Gdyni. - Brak tego połączenia, gdy ul. Energetyków jest słaba technicznie, sprawia, że to odcinek zakorkowany. Gdyby wszyscy mogli jeździć ul. Gołębią, korki byłyby mniejsze - argumentował Jerzy Miotke.

Jego poprawka nie została jednak uwzględniona, ale w planie pojawi się jasny zapis, że będzie to dostępna dla wszystkich ulica.

Strefa zajmie ok. 8 ha, a infrastruktura drogowa ma być w niej priorytetem. - Na samym początku zbudujemy sieć dróg, łączącą byłą stocznię z miastem - zapewnia prezes PSSE, Teresa Kamińska.

Mają tam powstać nie tylko firmy produkcyjne, ale również nowoczesne biurowce o odważnym i nowoczesnym wzornictwie oraz duży parking.

Rada Miasta podjęła też decyzję o podniesieniu cen za wycieczki tramwajem wodnym. - Będziemy musieli zapłacić więcej za tramwaj wodny Żegludze Gdańskiej. Stąd wzrost cen biletów z 12 do 14 zł za bilet normalny oraz z 6 do 7 zł za bilet ulgowy - tłumaczy Olgierd Wyszomirski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Najwięcej emocji wzbudziła jednak dyskusja nt. podwyżek cen biletów komunikacji publicznej. - Podwyżka spowoduje zwiększenie korków, ludzie przesiądą się do samochodów - argumentował Marcin Horała z PiS, który głosował przeciwko.

- Wstrzymałem się od głosu, gdyż decyzja została podjęta zdecydowanie zbyt wcześnie. Ropa na światowych rynkach cały czas drożeje ze względu na napiętą sytuację polityczną, więc może się okazać, że za dwa miesiące znowu będziemy musieli podnosić ceny - mówi z kolei radny Paweł Stolarczyk.

Opozycja niewiele jednak ugrała, a taryfa została zmieniona.

Miejsca

Opinie (82) 3 zablokowane

  • Obraz bidy z nędzą, a (2)

    kot chudy, zabiedzony i pewnie głodny - odkad zniknęli dotychczasowi żywiciele.

    • 10 4

    • (1)

      kotki mają się dobrze i są karmione, więc nie kłam

      • 6 2

      • w przeciwnieństwie do ludzi którzy bez pracy nie mają co jeść
        ale co tam ludzie
        koty to jest to
        oto polityka po

        • 3 1

  • wszystko mozna zrobic dobrze lub zle

    jakoś słabo to widzę, patrząc na dotychczasowe dokonania tej ekipy.

    • 7 2

  • E.Kwiatkowski w grobie się przewraca (2)

    Tusk i jego poprzednicy zniszczyli gospodarkę morską. Polacy walczyli o dostęp do morza, a teraz handel i budowę statków oddano Niemcom. Ich stocznie i proty pracują pełna parą.

    • 26 3

    • nie tylko ich wina

      w większości państwowych przedsiębiorstw był za duży "luz" w pracy i mała efektywność. Jak to było - chcecie krzyż? będziecie mogli powiesić krzyż w jadalni jesli przestaniecie kraść - krzyża nie powieszono

      • 5 2

    • Wszystkie partie są siebie warte

      PiS jeszcze szybciej pogrzebał stocznie i nie walczył o Jej ratowanie.... Smutne, że nikt nie walczył o tak wielkie miejsce pracy :(

      • 6 5

  • Póki co juz wybudowane biurowce nie maja najemców (1)

    Póki co juz wybudowane biurowce nie maja najemców.

    • 16 3

    • które biurowce nie mają najemców?

      może mają za drogo. Zejdą z ceny to się najemcy pojawią

      • 2 2

  • oto dzieło sławetnej transformacji ustrojowej rozpoczętej czołgami w latach 80

    tak się przetransformowali

    że stocznię która jak np hiszpański IZAR mogłby być "lokomotywą" rozwoju naszej Ojczyzny dziś doszczętnie likwidują

    stocznię w której budowano ponad 300 m jednostki
    i to mimo koszmarnych upolityczionych zarządów i związków zawodowych które jedyne o co walczyły o swoje płace

    stocznię w której ciężko pracujący ludzie (mówimy o produkcji) zarabiali pieniądze nieporównywalnie większe niż w stonkach które tam miasto zaprojektuje (choć w stosunku do warunków pracy i tak małe)

    tak kończy się dzieło Eugeniusza Kwiatkowskiego, Władysława Grabskiego
    dzieło ludzi KOCHAJĄCYCH POLSKĘ

    i tak nabrzeża dalmoru zmienią się w dzielnicę muzealno miszkalną a stocznia w mieszkalno biurową
    a miasto ustami swoich urzędników powie że to nam da "pracę"
    a że za najniższą krajową i w roli wasalnej świątki piątki i niedziele za kasą to nic takiego
    władza się wyzywi

    ps. tak się skończyły obietnice PO i lewicy o rozwoju kraju i reformie stoczni
    tak się zemścili za lata 70 i 80

    ps 2 zbudujcie tam te wasze "orliki"
    to nam zapewni rozwój
    a podczas meczy z granicą i tak dziwnie jakos dostaniemy baty i tak

    • 22 3

  • stocznia przywróccie prace w stoczni!!

    • 12 2

  • obiektywny (1)

    czytac ze zrozumieniem - dzialalnosc produkcyjna zostaje -nowi nabywcy pracuja nad nowymi zleceniami a strefa niezaleznie na pozostalym obszarze i na dotych czasowych obiektach biurowych ktore kupila chce stworzyc miejsce dla nowych firm - oprocz tego chce wyremontowac infrastrukture dostaw medii dla inwestorow ktorzy zajeli obszary produkcyjne - problemem jest czas - to synyndrom pieca martenowskiego - zgasic latwo rozpalic trudno - decyzja miasta to potwierdzenie ze obszar stoczni pozostaje strefa przemyslowa nie przeznaczona na inna dzialalnosc w tym deweloperska

    • 5 4

    • to nie jest takie oczywiste

      • 1 0

  • plan PO polozenia stoczni sie powidl :(

    tylko niemcy , holendrzy france i angole zacieraja rece BO ONI BEDA DALEJ BUDOWAC STATKI w swoich stoczniach

    • 19 5

  • Śniadek już się zabezpieczył i dostał propozycję startu w wyborach z listy PIS

    Razem z Kurskim i Jaworskim stworzą silną ekipę

    • 3 6

  • a Gieremek okazał się SBkiem....

    ten news pęknie wyjaśnia dlaczego niszczono polskie stocznie, żeby dorwać się do bardzo atrakcyjnych gruntów

    • 13 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane