• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce drugiej mariny w Środmieściu

Michał Sielski
18 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
W gdyńskiej marinie w sezonie często brakuje miejsc. Czy rozwiązaniem będzie budowa drugiej? W gdyńskiej marinie w sezonie często brakuje miejsc. Czy rozwiązaniem będzie budowa drugiej?

W samym sercu miasta ma stanąć druga marina. Zdecydowanie bardziej efektowna, bo widoczna dla spacerowiczów, przechadzających się Skwerem Kościuszki i Molo Południowym.



Czy Gdynia powinna budować drugą marinę?

Gdynia właśnie zgłosiła swoją aplikację o organizację Żeglarskich Mistrzostw Świata klas olimpijskich ISAF w 2014 roku. Zaproszenie najlepszych żeglarzy świata nie jest jednak celem samym w sobie.

Władze miasta chcą przy tej okazji zdobyć środki na budowę drugiej mariny w śródmieściu Gdyni. Obiekt ma znajdować się w Basenie Prezydenta zobacz na mapie Gdyni. Dzięki temu będzie doskonale widoczny dla spacerowiczów od strony Molo Południowego. Istniejąca już marina zobacz na mapie Gdyni jest bowiem zasłonięta przez Akwarium Gdyńskie zobacz na mapie Gdyni i dopiero po dojściu niemal za jego budynek można oglądać jachty.

Budowa mariny jest ujęta w planie zagospodarowania przestrzennego, ale nie określono jeszcze konkretnej daty jej powstania. Nie ma nawet też kosztorysu, ale wiadomo, że będzie to koszt rzędu kilkudziesięciu mln zł. Koszt mariny powstającej w Sopocie szacuje się na 81 mln zł.

- Dlatego złożona przez nas aplikacja może być dobrym krokiem nie tylko w kierunku powstania mariny, które de facto jest już przesądzone, ale w pozyskaniu na jej budowę środków zewnętrznych - podkreśla Joanna Zielińska, wiceprzewodnicząca gdyńskiej Rady Miasta. - Niektórzy żeglarze twierdzą, że mistrzostwa świata są ważniejsze niż Igrzyska Olimpijskie, więc to doskonała okazja do rozbudowania bazy - dodaje.

Miejsca

Opinie (299) 10 zablokowanych

  • Pomysł bardzo dobry i wcale nie nowy.

    Czekamy na marine.

    • 1 3

  • A po Chu...

    • 1 1

  • marina jest zasłonięta przez totalny bałagan na jej zapleczu czyli jachtkluby i ich hangary

    oraz mniejsze i wieksze budy, które kluby tam postawiły i w nich handlują lub dzierżawią innym - akwarium jest zupełnie gdzie indziej i niczego nie zasłania

    • 1 2

  • Gdynia dawna Potega Morska Rzeczpospolitej Polskiej, dzisiaj Miasto Upadłe. (4)

    Gdynia dawna Potega Morska Rzeczpospolitej Polskiej, dzisiaj Miasto Upadłe, to jest az nie do wiary ale taka jest prawda nigdy nie myslalem ze Polska odwroci sie od Morza i Gospodarki Morskiej orza od Przemyslu Okretowego i Przemyslu Stoczniowego a takze od Floty Handlowej i Floty Rybackiej jak rowniez od Mar - Woja.

    Szkoda mi tego miasta i tego coś coście z taką latwością i lubością zlikwidowali - teraz planować możecie dużo tylko skąd brać kasę na te wspaniałe inwestycje , które jeszcze sie mogą sie wam nie zwrócić.

    Co Gdynia zlikwidowala ?
    Jak Pamiętam to w Gdyni zastaly zlikwidowane lub zamknięte:
    1. Polskie Linie Oceaniczne.
    2. Dalmor.
    3. Transocean.
    4. Przedsiebiorstwo Polowów Bałtyckich.
    5. MIR.
    6. Stocznie Gdynia - najwieksza i najnowoczsniejsza.
    7. Nowe Zaklady Miesne.
    8. Nową Mleczarnię.
    9. Stocznia MarWoj
    10. Stocznia Remontowa
    11. MarWoj.
    12. Lotnisko MarWoj.
    13. Wojsko.
    14. Port Handlowy - resztki Prtu ledwo żyją.
    15. Port Rybacki.
    16. Zlikwidowano wiele różnych Firm i Przedsiębiorstw - nie pisze bo płakać się chce - teraz Biedni Gdynianie za chleben wysłali swoich męzow i synow do obcego, wysłali ich w świat ale i to się kończy - za co wy chcecie robić jakie kolwiek inwestycje jak tu wszystko zlikwidowano, skad kase. UE i Warszawa was wykiszkowali a wyście uwieżyli w te glupie obietnice i teraz macie biedę.

    • 6 2

    • Gdynia zlikwidowała? (2)

      Jasne, każdy wymieniony przez Ciebie punkt Rada Miasta uchwaliła, a Prezydent wykonał.

      • 0 0

      • zanim sie wypowiesz to przeczytaj co ja napisałem (1)

        • 0 0

        • Też Cię pozdrawiam!

          :-)

          • 0 0

    • Prezydent i Jego Urzednicy oraz Radni jak i Mieszkańcy oraz Pracownicy i Zwiazki Zawodowe wyrazili zgode na to co Rzad zrobil

      bo UE kazala To sie wszystko przeciw wam i Gdyni obrocilo

      • 0 0

  • dlaczego tylko tam , moze przy Polance Redlowskiej tez?

    Plymouth , twin city , blizniacze miasto w UK posiada kilkanascie swietnie sie komponujacych w miasto marin , czemu nie Gdynia? przyciagnie setki zeglarzy i dziesiatki tysiecy turystow , isc za ciosem, nie jedna , w swietnym zreszta miejscu ale druga pod koniec bulwaru , rozkreci turystyke i biznes :)jestem za

    • 1 3

  • "płyń, sław białoczerwoną po oceanach świata"

    Postulaty Wilsona, marzenia Międzywojnian, gigantyzm ery Gierka. Śniliśmy o flocie i otrwarciu na świat. A dziś właściwie jedyne statki pod Białoczerwoną to MYDELNICZKI. Jachty. Pływadełka.

    Gdynia i port łaski nie robią. Z każdego jachtu zdzierają tyle forsy, że z mennicy i WPW zdziera się mniej. Skoro nie mamy floty handlowej, nie mamy rybaków (płacimy by się pozbyli łodzi) skoro nie ma już pasażerów, cruiserów, w jachtach jedyna nadzieja. I choć dawni budowniczy Gdyni przewracają się w grobach, t jedyna szansa na życie portu. Inaczej trzeba będzie go zakopać i sprzedać developerom. Szkoda, to tragedia, ale takie jest życie.

    • 4 0

  • co z tego, ze chce jak nie maja kasy:) news jak z gdanska:)

    • 2 3

  • Nowa Marina Jachtowa to wpływy dla miasta

    Podobne miasto jak Gdynia Szwedzkie Malme (podobna liczba mieszkańców) ma 4 mariny. Stoi w nich 3000, 700, 150 300 jachtów. Marina w Gdyni jest w stanie pomieścić 270 jednostek i pretenduje do STOLICY Polskiego Żeglarstwa. To obciach.
    Jak na stolicę to marna infrastruktura. Oczekujących na miejsca jest tak ze setka jachtów. A gdzie przyjmować gości. Zakup i postawienie kilku pomostów pływających to wydatek kilku milionów złotych.
    Te koszty zwrucą się w bardzo krótkim czasie.
    Proste wyliczenie:
    dzienny postój jachtu o długości 10 metrów to 35 zł
    sezon 180 dni to 6300,- zł wpływu do kasy miasta
    to znacznie większe wpływy niż z parkowania w śrudmieściu.
    Nowa Marina np na 300 jachtów to 1.890.000,- zł
    zyli 2-3 sezony i zwrot inwestycji.
    Gdynia nie musi budować na morzu jak Sopot. Nabrzeża stoją gotowe.
    Pozostaje jeszcze pobieranie opłat 1 automat parkingowy z naklejkami które nakleja się na dziobie jachtu i 1 nadzorujący co kilka godzin patrolujący marinę.
    Biznes jest biznes.
    Czy jeszcze masz obiekcje

    • 2 1

  • A mariny nie może wybudować prywatny inwestor? (1)

    Na ile znam ustawę o samorządzie gminnym i powiatowym, to nigdzie zapewnienie mieszkańcom marin nie jest wymienione. Może dobrą formułą było by PPP, gdzie miasto wniosłoby dzierżawę terenu.

    • 1 1

    • a nie może bo Ci nie sprzedadzą

      wola zdzierać za opłaty

      • 0 0

  • KOCHAM NASZA GDYNIE

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane