• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce promować hale targowe za 100 tys. zł rocznie

Michał Sielski
11 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
Zespół hal targowych to zabytek, ale doczeka się nowoczesnej promocji. Zespół hal targowych to zabytek, ale doczeka się nowoczesnej promocji.

Gdynia szuka firmy, która wypromuje jej hale targowe zobacz na mapie Gdyni. Wybrana w przetargu agencja ma sprawić, że - jak mówią urzędnicy - "hale wreszcie wykorzystają swój potencjał". Do wydania jest ok. 100 tys. zł.



Wolisz zakupy w hali targowej, supermarkecie, czy w małym sklepie?

Miejska jednostka Administracja Budynków Komunalnych zarządza gdyńską Halą Targową od stycznia tego roku. Poprzednim włodarzem obiektu była spółka Miejskie Hale Targowe, która zostawiła długi, ale wielu kupców broniło jej protestując na ulicach Gdyni. Obecnie trwa egzekucja należności, a szczegółami działalności spółki zajęła się komisja rewizyjna Rady Miasta.

W halach targowych, które są pod opieką konserwatora zabytków, od lat niewiele dobrego się działo. Zapuszczone budynki, które powstały w latach 1935-1938, wreszcie zaczynają jednak być remontowane. Skończył się już remont dachu, planowane są kolejne inwestycje - m.in. remont elewacji. W miejskim budżecie zarezerwowano na te prace w sumie 1,3 mln zł.

Najnowszym pomysłem są jednak nie działania budowlane, ale... wizerunkowe. Władze Gdyni szukają partnera, który zajmie się m.in. ich promocją.

- Przez lata, gdy obiektem zarządzali kupcy, nie był on ani promowany, ani odpowiednio reklamowany. Zadanie to spadło na miasto, więc chcemy zrobić to z profesjonalnym partnerem - mówi Piotr Makuch z Wydziału Polityki Gospodarczej i Nieruchomości gdyńskiego magistratu.

Urzędnicy nie chcą wyjawić ile mogą wydać na promocję hal, bo nie chcą sugerować jej potencjalnym oferentom. Jednak według informacji, do jakich dotarł portal Trojmiasto.pl, za rok działań są skłonni zapłacić nawet ponad 100 tys. zł.

Na czym będzie polegała promocja? Firma, która wybrana zostanie za miesiąc, będzie musiała m.in. zbudować pozytywny wizerunek hal, które dziś kojarzą się głównie z rybami, owocami, warzywami i tanimi ubraniami. Obiekt przegrywa wizerunkowo choćby z supermarketami, które wybiera młodsze pokolenie, więc zwycięzca przetargu będzie musiał postawić m.in. na e-marketing i internetowe pozyskiwanie klientów. Wzorem supermarketów organizowane mają być też wydarzenia cykliczne, które mają przyciągnąć nie tylko najmłodszych.

W 60 proc. o wyborze partnera zdecyduje cena, a 40 proc. punktów można uzyskać za atrakcyjność oferty. Zwycięzcę poznamy w drugiej połowie października.

Opinie (122) 5 zablokowanych

  • Tam jest strasznie brudno ,śmierdzi,drogo i kupują tylko starzy ludzi

    • 9 6

  • wybudujcie do niej parking

    a hala zacznie przynosić zyski i bez marketingu

    • 7 3

  • wiecej imprez i rotacja sprzedawcow

    Nie wiedzialem ze te hale to zabytek, a skoro tak to trzeba jak na zachodzie. W hali kupisz świeże dobre jedzenie, poznasz lokalnych producentów, rzemieślnikow, artystów, osoby które same tworzą rzeczy które sprzedają.
    Do tego potrzeba rotacji na hali i niskich kosztow wynajmu z preferencja dla wyrobów własnoręcznie robionych

    • 4 0

  • (4)

    Sprzedawcy z hali jeżdżą po hipermaketach i kupują wózkami to co jest akurat w promocji gazetkowej i później sprzedają to właśnie na hali.

    • 13 6

    • tak zwani handlowcy !

      • 1 1

    • szczegolnie ci z warzywami i rybami (2)

      Zanim sie wypowiesz przewietrz swoje uprzedzenia

      • 2 1

      • Przejdź się (1)

        do takiego Tesco. Teraz gdy mają jednodniowe promocje widać dokładnie co się dzieje. I nie mów mi, że ktoś w domu ma takie spożycie pomidorów (1,60/kg) czy coli (2,50/2l), że musi dwoma wózkami wyjeżdżać.

        • 7 1

        • widziałam. potwierdzam

          • 2 1

  • Płatne parkowanie = zabójstwo bisnesu

    Wystarczy wpaść w sobotę, kiedy nie Szcz. nie okrada kierowców.

    • 9 1

  • dajcie mi te 100tys

    ja wypromuje hale sam

    • 4 1

  • Na pewno skuteczny marketing pomoże w znalezieniu miejsca do parkowania.

    Dla tych co nie rozumieją problemu lub wiedzą lepiej ode mnie, jak sobie poradzić - robię zakupy raz na tydzień, ok.10-12 siatek, po kilka kilogramów każda, dojeżdżam ok. 10 kilometrów.

    • 6 0

  • (1)

    dajcie jeszcze kilka milionów na nowe biedronki, lidle i pepca - zabijmy małe firmy! jeszcze naślijmy na nie skarbówkę! a wszystkie pieniądze i tak trafią za granicę ;) no bo duży ma przywileje, czyż nie? za granicą dba się o swoich, w Polsce zrobi się wszystko by zgnoić i dobić małe sklepy... na pocieszenie dodam, że jak już zostaną same dyskonty i markety, będą się sami wybijać aż wygra ten najtańszy - dopiero później ustali odpowiednie ceny, jak już nie będzie konkurencji :)

    • 7 3

    • prawo rynku

      Małe sklepiki często nie wytrzymują konkurencji nie tylko z powodu trendów, ale po prostu jakość obsługi i towarów jest znacznie niższa. Osiedlowe, klaustrofobiczne kanciapy z charakterystycznym zaduchem, w których warzywa i owoce są na granicy świeżości, bo nikt ich nie kupuje, Pani Sklepowa nie pozwala na dłuższe zastanowienie się nad wyborem produktów ponaglając nas doniosłym "Słucham! Co jeszcze?!", a ceny często są znacznie wyższe po prostu odstraszają swoją ofertą. A ich właściciele nadal za całe zło obwiniają te złe, niepolskie koncerny.

      • 1 2

  • parking

    parking to podstawa, to między innymi czynnik sukcesu hipermarketów, jedziesz na zakupy bo wiesz że znajdziesz miejsce, a w dodatku parking za darmo

    • 6 1

  • hahaha

    Kasa wydana w bloto, rozumiem, ze liczni pracownicy tego wydzialu nie wykazuja sie odpowiednim profesjonalizmem? ;)

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane