- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (317 opinii)
- 2 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (31 opinii)
- 3 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (181 opinii)
- 4 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (239 opinii)
- 5 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (146 opinii)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (126 opinii)
Gdynia: cztery firmy chcą rozbudować ul. Kwiatkowskiego
Są cztery oferty firm na rozbudowę ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie ustalonym przez urzędników na kwotę blisko 34 mln zł, więc jest szansa, że w następnym roku ruszy budowa.
Ważną częścią jest droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo, który zostanie połączony z niedawno oddanym odcinkiem od ul. Andersa do ul. Kwiatkowskiego. Trasa dla rowerów będzie miała szerokość 2,5 m i zlokalizowana zostanie po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.
Czytaj też: Parking przesiadkowy na granicy Gdyni i Kosakowa
Dzięki temu elementowi Gdynia otrzyma dofinansowanie unijne na inwestycję w ramach projektu "Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym - utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni".
Poznaliśmy oferty na wykonanie przebudowy ul. Kwiatkowskiego.
Oferty firm:
- MTM SA - cena 21 382 460,35 zł brutto;
- Strabag - cena 22 918 389, 60 zł brutto;
- Eurovia Polska - cena 23 733 980, 15 zł brutto;
- Roverpol i Rover Infraestructuras - cena 29 950 500 zł brutto.
Miasto na realizację zabezpieczyło blisko 34 mln zł. Wszystkie złożone oferty mieszczą się więc w zakładanym kosztorysie, jednak wybór wykonawcy nie będzie zależał tylko od ceny.
Każde kryterium zapisane w specyfikacji przetargowej inwestycji ma bowiem swoją odpowiednią wagę. W przypadku rozbudowy ul. Kwiatkowskiego wygląda to następująco:
- cena oferty brutto - 60 proc.
- okres udzielonej gwarancji - 8 proc.
- okres wykonania - 12 proc.
- doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.
Wszystkie firmy udzielają pięcioletniej gwarancji, ale czas wykonania jest różny.
Deklarowany czas wykonania:
- Strabag - 36 tygodni
- Roverpol i Rover Infraestructuras - 44 tygodnie
- MTM - 45 tygodni
- Eurovia Polska - 63 tygodnie
Kto zostanie wykonawcą, okaże się po analizie ofert.
- W życie wejdzie szereg rozwiązań, które zostały uwzględnione już na etapie projektowym. Inwestycje zrealizujemy kompleksowo, wraz z całościową przebudową infrastruktury drogowej, podziemnej, budową drogi rowerowej i buspas dla transportu zbiorowego. Złożone oferty są satysfakcjonujące. Sprawna analiza ofert i wybór wykonawcy pozwoli zrealizować inwestycję, która sprosta dynamicznemu rozwojowi aglomeracji miejskiej w tym kierunku - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (157) ponad 10 zablokowanych
-
2021-02-17 19:18
Chyba najlepszym i najbardziej sensownym rozwiązaniem
okazałyby się rzeczywiście dwie jezdnie po trzy pasy, w tym dwa bezkolizyjne buspasy na skraju obu stron. Wtedy autobusy w ogóle nie wjeżdżałyby na estakadę, bo po co blokować jakimiś buspasami estakadę, która służy głównie by dostać się na obwodnicę i Morską, ewentualnie Hutnicza/Gdynia Centrum. 194 kursuje wyłącznie Gdynia Centrum-Suchy Dwór (póki co maks). Autobusy mogłyby bezkolizyjnie jeździć w dół Kwiatkowskiego, przecinając Unruga, tak jak to robią do tej pory, potem wjazd na estakadę i jak dawniej jeździły wszystkie pojazdy (gdy estakada była na etapie wiecznej budowy) na prawo przy Lotosie, koło Kontenerowej i dalej dołem Janka Wiśniewskiego. Tak samo z Gdyni Centrum > Janka Wiśniewskiego > Kontenerowa > przystanek Unruga > wjazd na Kwiatkowskiego. W ten sposób udrożni się estakada, a autobusy będą jęździć swobodnie. Tylko nie wiem jak znaleźć tyle miejsca na poszerzenie Kwiatkowskiego na 6 pasów jezdni, 2 chodniki i jeszcze 2,5m ścieżki rowerowej o.O
- 0 0
-
2021-02-26 17:24
Udawanie porawiania komunukacji
Już wiem, kto wygra przetarg i będzie wykonawcą -MTA, to ta sama firma, która wykonuje wszystkie przetagi i ta sama, która nie dokończyła budowy skrzyżowania Kwiatkowskiego-Dąbka gdzie do tej pory istnieje zapadlisko gdzie można zawieszenie połamać , czyżby Miasto nie zapłaciło za robotę? To tylko kosmetyka, problemu komunikacyjnego nie rozwiąże nawet druga nitka dwujezdniowa skoro na drodze stoi wąskie gardło na ulicy Dąbka a potem stacja benzynowa i inne jajerwerki tamujące ruch. W Kosakowie nie inaczej, dwa ronda jedno obok drugiego skutecznie hamują przepływ samochodów. A może o to chodzi?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.