• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia dołoży się do roweru elektrycznego. Wsparcie do 50 proc. wartości

Patryk Szczerba
25 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Znów dotowali zakup rowerów elektrycznych
Dotacja na zakup elektryczny w Gdyni wyniesie 50 proc. wartości sprzętu. Dotacja na zakup elektryczny w Gdyni wyniesie 50 proc. wartości sprzętu.

Gdynia dopłaci do zakupu rowerów elektrycznych nabytych przez mieszkańców. Zwrot dotyczy 50 proc. wartości zakupionego roweru. Dotacja nie będzie mogła być wyższa niż 2,5 tys zł.



Co sądzisz o rowerach elektrycznych?

W Polsce nie ma obecnie krajowego systemu dotacji do rowerów.

Jest to praktykowane w wielu innych państwach i regionach UE. A także w konkretnych miastach m.in. w Barcelonie, Lizbonie czy Oslo.

Gdynia jest pierwszym polskim miastem, które zdecydowało się dofinansowywać zakup rowerów elektrycznych dla mieszkańców.

50 proc. zwrotu kosztów



- Dotacja jako forma zachęty do zmiany, choćby częściowo, nawyków transportowych jest jednym z elementów realizacji Europejskiego Zielonego Ładu oraz innych dokumentów strategicznych, mających na celu przeciwdziałanie zmianom klimatu, a także poprawę jakości życia, w tym zdrowia Europejczyków - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Wypożyczalnie rowerów



Stosowna uchwała pojawi się na kwietniowej sesji rady miasta. Praktycznie pewne jest, że zostanie przyjęta.

Zgodnie z zapisami ww. uchwały osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gdyni, które złożą wniosek i dokonają zakupu roweru elektrycznego będą mogły otrzymać zwrot części kosztów tej inwestycji - 50 proc. wartości zakupionego roweru.

Będzie mogło być to nie więcej niż 2,5 tys. zł.



Nabór wniosków od połowy maja



Uchwała w tej sprawie wejdzie w życie w połowie maja, wtedy też wystartuje nabór wniosków. Będzie można je składać do 15 października.

Urzędnicy mają trzy tygodnie na rozpatrzenie danego wniosku. Bedzie obowiązywać zasada: "Kto pierwszy ten lepszy".

Sklepy i serwisy rowerowe



Władze Gdyni wyjaśniają, że inicjatywa jest sensowna, bo różnice wysokości różnych dzielnic Gdyni powodują, że nie wszyscy chcą jeździć po mieście zwykłym rowerem.

- Dzięki rowerom elektrycznym podjazd pod wzniesienia, których w Gdyni niemało, np. ul. Wielkopolska, ul. Kielecka czy ul. E. Kwiatkowskiego nie jest już barierą nie do pokonania ze względu na różnicę wysokości - komentują urzędnicy.

Co z rowerem MEVO?



W lutym Obszar Metropolitalny podpisał umowę z City Bike Global 0.0, wykonawcą nowego systemu roweru metropolitalnego Mevo.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem dostaw jednoślady na ulicach Trójmiasta mają pojawić się wiosną przyszłego roku.

MEVO: wszystkie informacje o rowerze metropolitalnym


Za korzystanie z roweru metropolitalnego Mevo zapłacimy 30 zł za miesiąc lub 259 zł rocznie. System Operatorem systemu będzie hiszpańska spółka City Bike Global.

Zlot rowerów towarowych. Film z 2019 roku

Miejsca

Opinie (360) ponad 10 zablokowanych

  • prezydenta i tych urzędników na rower i jazda.

    • 9 0

  • czyli rowery będą automatycznie droższe o 2,5 tys. zł :P

    • 5 0

  • Te dotacje to patologia

    Jakim prawem rozdajesz nasze pieniądze dla kolesi -kolesi ? Kto pierwszy ten lepszy czyli .....

    • 12 0

  • Mysle ze lucek kup nsjlepiej

    Po rowerze każdemu z ukrainy

    • 3 1

  • Skandal!

    • 3 1

  • "Gdynia dopłaci". Raczej mieszkańcy dopłacą.Opłaty wzrosną, a infrastruktura się pogorszy.

    Ale można się będzie taniej przejechać elektrykiem po tym syfie.

    • 7 2

  • Bolt uruchamia wypożyczanie rowerów elektrycznych. Na początek Kraków, Olsztyn i Bydgoszcz. Cena 50 groszy za minutę. Bez żadnych dotacji z miast. Usługa powinna być zrobiona przez prywatną firmę bez dopłat.

    • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Oczywiście że dobrze.

    Chyba więcej sensu niż do samochodu za 150 tys.

    • 2 3

  • Dopłaty dla bogatych, których i tak stać na taki rower...

    • 6 0

  • W Barcelonie 3 najchłodniejsze m-ce to w dzień

    14 stopni, mają metro, skutery, kabriolety i łodzie. Kto by chciał dymać na rowerze? Dlatego dopłacają 50%.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane