- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (92 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (94 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (181 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (337 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Dziki na plaży w Gdyni. Gonitwa między plażowiczami
Dziki na plaży w Gdyni. Sprowokowane biegały pomiędzy plażowiczami.
Dziki są dosłownie wszędzie - spacerują całymi "rodzinami" ulicami Trójmiasta, biegają po centrum, swobodnie czują się na plaży, gdzie zawsze znajdą coś do jedzenia. Duże stado odwiedziło w piątek plażę w Gdyni, ale zwierzęta było widać także w innych częściach miasta.
Mieszkańców widok dzików spacerujących po mieście już nie dziwi, jednak dla turystów to spora atrakcja. Widać to chociażby na filmie, który w piątek pokazaliśmy w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy panu Tomaszowi za film! Widac na nim, jak w na plaży Gdynia Śródmieście stado dzików, sprowokowane przez jednego z plażowiczów, urządziło sobie rajd pomiędzy wypoczywającymi ludźmi.
Środek zapachowy ma odstraszyć dziki
Rodzina dzików spacerowała ulicą pod prąd w Gdyni
Mniej więcej w podobnym czasie inna rodzina dzików spacerowała obok CH Batory. W pewnym momencie zwierzęta zeszły z chodnika na ulicę, zamierzając przejść na drugą stronę. To było jednak niemożliwe, bo oba pasy ruchu dzieli metalowa siatka. Dziki przespacerowały się więc ulicą i dopiero po przejściu kilkudziesięciu metrów wróciły na chodnik, kierując się na plażę.
Dziki, chcąc przejść na drugą stronę, weszły wprost pod jadące auta i przespacerowały się, idąc kilkadziesiąt metrów pod prąd.
Dziki w Gdyni
- Z niepokojem patrzę na coraz większy problem z dzikami w Gdyni, które w ostatnich dniach regularnie biegają po plażach pełnych wypoczywających mieszkańców i turystów - napisał do naszej redakcji pan Tomasz (nazwisko do wiadomości redakcji). - Zagrożenia, które się z tego powodu pojawia, nie negują już nawet osoby sympatyzujące z tymi zwierzętami. Nawet jeśli dziki nie są z reguły agresywnie nastawione do ludzi, to biegnąc w tłumie z ogromną prędkością, nawet przez przypadek mogą wpaść w dziecko czy dorosłego, raniąc go lub w najgorszym wypadku zabijając.
Dziki traktują plażę jak darmowy bufet
Nie prowokujesz dzika? I tak może cię zaatakować
O tym, że dziki to nie urocze świnki, przekonała się jedna z naszych czytelniczek, mieszkająca na Morenie.
- Wieczorem, przechodząc chodnikiem na Morenie, tj. w dzielnicy Piecki-Migowo przy ul. Zabłockiego, z górki zbiegła na mnie rozpędzona locha, która mnie zaatakowała i przewróciła na ziemię. Przechodziłam chodnikiem, więc nie ma tu mowy o tym, że ją sprowokowałam - relacjonuje pani Beata. - Noc spędziłam na SOR-ze, a moje spotkanie z lochą skończyło się na szczęście tylko raną i potłuczeniami. Kiedy doszłam do siebie, próbowałam interweniować, ale żadne służby nie są w stanie pomóc, a rozmawiałam ze wszystkimi możliwymi. Pozostaje jedynie wystosowanie petycji do pani prezydent. Ja przeżyłam, ale trauma zostanie i ku przestrodze dla innych powiem, że człowiek, w razie okaleczenia przez dziki, nie dostanie pomocy bądź odszkodowania, bo teoretycznie są niczyje.
Dziki traktują plażę jak darmowy bufet. Jeśli mają na coś ochotę, po prostu to biorą.
Dziki w mieście: potrzebne zdecydowane działania, zanim dojdzie do tragedii
O tym, że słowa naszych czytelników nie są obawami na wyrost, świadczą wspomniane nagrania wideo z centrum Gdyni - dziki wchodzące bezrefleksyjnie pod jadące samochody i spacerujące ulicą w centrum miasta czy stado biegające między plażowiczami to sygnał, że trzeba działać.
Dowodem jest też sytuacja opisana przez naszą czytelniczkę, która została zaatakowana przez lochę, choć była od niej w dużej odległości i w żaden sposób jej nie prowokowała. Oby miejscy włodarze byli podobnego zdania i zaczęli podejmować bardziej stanowcze działania, których efekty będą widoczne.
Dziki na drogach to utrapienie nie tylko kierowców, ale i motorniczych.
Opinie (329) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-29 12:00
Opinia wyróżniona
(10)
To ten id**** w niebieskiej koszulce który za nimi ganiał stworzył niebezpieczeństwo.
- 200 48
-
2023-05-29 19:13
jakby Twoje dzieci bawiły się w pobliżu, zrobiłbyś tak samo
- 3 2
-
2023-05-29 12:47
to ten sam co jego pies zagryzł lisa ?
- 9 6
-
2023-05-29 12:47
(7)
Bezpośrednio, owszem. Ważniejsza jest jednak odpowiedzialność rządzących naszym grajdołkiem (czy to Gdańsk czy Gdynia), to oni swoimi zaniedbaniami doprowadzili do tego, że takie sytuacje są w ogóle możliwe.
- 32 9
-
2023-05-29 12:59
(6)
Rządzący nie urodzili tego d**ila w niebieskiej koszulce, chyba że może jest synem kogoś z rządzących? Proszę o info
- 25 18
-
2023-05-30 16:25
Wypowiedź strażnika miejskiego to akceptacja tego stanu rzeczy. Miasto ma obowiązek zapewnić bezpieczeństwo ludzi w miejscach publicznych
- 1 0
-
2023-05-29 13:22
(4)
Rządzący powinni jednak działać tak aby tacy idioci mieli jak najmniej możliwości do takich działań. Tak jak władze różnego szczebla walczą np. z handlem i dostępem do rzeczy niebezpiecznych, czy też używek, tak samo powinno być z dzikimi zwierzętami.
- 14 4
-
2023-05-29 13:35
Od tego jest policja. (3)
A zgadnij na czyjej smyczy ona biega.
- 9 13
-
2023-05-29 16:48
Od czego niby?
Od ganiania dzików?
- 2 1
-
2023-05-29 13:51
(1)
Od kiedy policja jest od redukcji populacji dzikich zwierząt w mieście albo od np. udzielania koncesji na sprzedaż alkoholu w mieście? Czyżby zajadły antypisowiec, który nie pozwala na krytykę naszych pereł samorządu?
- 26 5
-
2023-05-30 16:29
Odpowiada Prezydent, to tak trudno zrozumiec
- 1 0
-
2023-05-29 11:28
Opinia wyróżniona
(28)
Wywieźcie wreszcie te dziki gdzieś do lasu, dla ich i naszego bezpieczeństwa!
- 240 42
-
2023-05-31 08:33
Wywieźć tych wieśniaków, co zwierzęta płoszą
Przecież ten gamoń z nagrania jest niereformowalny
- 0 0
-
2023-05-30 12:56
Yhy
Dokładnie! To ludzie stwarzają niebezpieczne sytuacje. Odstrzelcie sobie swoje psy i koty skoro tacy madrzy jesteście. Zwierze to zwierze! Więcej jest zagryzien przez psy niż przez dziki!
- 0 1
-
2023-05-29 22:28
W lesie strzelają
I zabijają całe stada dzikow. Zmniejszono ich populację w Polsce o 95%. Te, które przeżyły przyszły do miast. W miastach ich nie zabijają. Dziki są mądre.
- 1 1
-
2023-05-29 14:13
(1)
U mojej mamy na osiedlu dopiero jak dzieci zaczęły atakować które wracały ze szkoły wywieźli dziki narazie nie wrócili drugi sezon
- 2 4
-
2023-05-29 19:44
Smoki i krasnale też atakujom?
- 1 1
-
2023-05-29 12:29
najlepiej do Wejherowa!
- 3 2
-
2023-05-29 12:11
Do czego?
Bartłomiej Obajtek już się postarał żeby lasów nie było.
- 14 9
-
2023-05-29 12:00
Komentują tu chyba niedotlenione gimbusy, co wpierw te dziki spłoszyły swoimi gimbusiarskimi żartami.
- 17 4
-
2023-05-29 11:58
wywiezc do lasu to powinno się tego d**ila co je przegonił. To on sprowokował całe zagrożenie
- 24 22
-
2023-05-29 11:58
(9)
to niestety zupełnie nie działa - dziki wychowane w mieście traktują miasto jak swoje naturalne miejsce do życia.
wywiezione do lasu będą podążać wzdłuż drogi aż dojdą do miasta - być może innego, ale do miasta.
Tu się wychowały i tu żyją.
W lesie im ciemno, zimno i nie ma śmietników.- 39 3
-
2023-05-29 12:30
w takim razie (1)
wybudowac dzikom ogrodzone osiedle. Tylko dla nich i niech tam siedzą.
- 6 2
-
2023-05-29 19:42
Dokładnie tak teraz ludzie robią, nie dość, że żyją w klatkach to jeszcze ogrodzonych jak w zoo. Nie mierz dzików ludzką miarą.
- 1 0
-
2023-05-29 12:13
Dokładnie (6)
one wiedzą gdzie mają przyjść
po jedzenie. Bloki przy lasach tam w ogródkach lochy się cielą wydając na świat niezłe gromadki.
Panie niereformowalne nic do nich nie dociera by zaprzestały karmienia kotów
i innych zwierząt zostawiając po kątach wzdłuż krawężników i w zsypach na podłodze resztki wszelakiego jedzenia lub naone wiedzą gdzie mają przyjść
po jedzenie. Bloki przy lasach tam w ogródkach lochy się cielą wydając na świat niezłe gromadki.
Panie niereformowalne nic do nich nie dociera by zaprzestały karmienia kotów
i innych zwierząt zostawiając po kątach wzdłuż krawężników i w zsypach na podłodze resztki wszelakiego jedzenia lub na bezczelnego po kątach w cudzych ogródkach w różnych plastikowych pojemnikach resztki jedzenia.
Szkoda że sprzątnąć po sobie tego nie umią i potem wylewanie żalu po kątach przecież to nic takiego i nie dziwiota że całe tabuny latają po mieście i przy blokach . Tu wiedzą że jest jedzenie a w lesie w ich naturalnym środowisku stawia się bloki to jest tak proste do zrozumienia jak budowa cepa.- 25 6
-
2023-05-31 02:23
Komentujący ignoranci.
Lochy nie cielą się, a proszą - młode natomiast to warchlaki! O zgrozo...
- 0 0
-
2023-05-29 15:27
Do ekspertki;) (2)
Ale ty mądra jesteś, kiedyś koty też dokarmiano i dzików nie bylo w miastach, bo wiecej terenow zielonych było i miasta nie wcinaly się niemalże w lasy.
- 4 6
-
2023-05-29 19:38
No przecież ten koleś to napisał na końcu. Ciężkie do zrozumienia czy poleciałeś w emocje po 1 zdaniu i nie doczytałeś do końca?
- 1 0
-
2023-05-29 18:12
Jak już mądry ku ścisłości.
- 1 0
-
2023-05-29 14:16
(1)
to cielaki czy prosiaki? ;)
- 2 3
-
2023-05-29 15:40
Niech się prosi na kolanach,
i tak zastrzelić!
- 3 2
-
2023-05-29 11:53
Jakie wywieźcie?! (4)
Tylko odstrzał!
- 27 31
-
2023-05-29 13:01
kogo ludzi?
- 4 1
-
2023-05-29 12:24
Cale PO, w tym szczurek, ola i karnowski (2)
W zeszłym roku mowili NIE dl odstrzału. Popierajcie ich dalej. Jak to bylo: słodziaki.
- 19 21
-
2023-05-29 12:48
A tak koleś, będziemy popierać PO. Coś ci nie gra ? (1)
- 17 11
-
2023-05-29 14:53
Wszystko gra na tym polega demokracja ty za po ja za pis pozdrawiam
- 5 1
-
2023-05-29 11:44
Zapraszamy dziki do kaszubskich lasów. (1)
Możemy przymknąć oko na ASF, to chyba wyolbrzymiony problem.
- 34 10
-
2023-05-29 12:04
Problem dotyczy kilku producentów wieprzowiny. Bo to oni trzęsą całym przemysłem nastawionym w dużej mierze na eksport.
- 21 3
-
2023-05-29 11:38
Niestety nie wolno, bo ASF (1)
ale za to można je wyłapać i uśpić. To chyba jedyna możliwość i powinniśmy jak najszybciej z niej skorzystać, póki dzików nie jest 10 razy więcej.
- 52 22
-
2023-05-29 13:38
Muszą nosić maseczki
- 5 3
-
2023-05-29 11:18
Opinia wyróżniona
(29)
możecie się zachwycać jakie to piękne dziczki ale taka gromada w mieście to jest już naprawdę zagrożenie i konieczna jest reakcja odpowiednich służb. Inaczej prędzej czy później dojdzie do niebezpiecznego zdarzenia, oby odpowiednie instytucje poszły wcześniej po rozum do głowy. Miejsce dzików jest w lasach, z pewnością nie w centrum miasta.
- 291 39
-
2023-05-30 19:53
Dziki
Ludzie do lasu, dziki do miasta i problem z głowy
- 0 0
-
2023-05-29 14:04
To sa miejskie dziki, jak gołębie. Kiedy slyszałeś o ataku dzika w miescie? Ja je przeganiam klaskajac regularnie z posesji.
- 2 5
-
2023-05-29 13:30
Pytanie (1)
Czy ktoś wie co straż robi z dzikami ?! Ponoć się je zabiją.
- 0 1
-
2023-05-30 19:58
I zjadają
- 0 0
-
2023-05-29 12:18
(3)
Dzików nie da się wywieźć do lasu i już. Jest ich po prostu za DUŻO. Nie mieszczą się w swoich rewirach, więc schodzą do miast, ale wielbicielom niekontrolowanego przyrostu pogłowia "zwierzątek" , cierpiących na syndrom "bambi" w to graj.
Redukcja populacji to jedyny sposób.- 32 3
-
2023-05-29 14:05
(2)
Nie wywożą bo jest mityczny ASF i prawo zakazuje
- 7 1
-
2023-05-29 15:09
(1)
Zmienić prawo na takie które służy ludziom a nie świrom z Brukseli.
- 8 1
-
2023-05-29 18:18
jak mocno trzeba mieć zryty beret by wypisywać takie bzdury
- 1 2
-
2023-05-29 12:16
Dziki były w Trójmieście zawsze. (2)
Kiedyś nie było internetu i smartfonów. Sztucznie rozdmuchiwany problem z tymi dzikami.
- 4 30
-
2023-05-29 19:50
Dokładnie, jak pamiętam 21 lat temu opalając się na plaży tylko na dzikiej w Gdyni ten sam widok.
- 0 0
-
2023-05-29 12:32
dokładnie, kiedys dziki nie miały smartfonów i nie latały z nimi po mieście
- 9 2
-
2023-05-29 12:02
"odpowiednich służb", "odpowiednie instytucje" (1)
Co to za bełkot. To jakiś bot pisał? Jakie konkretnie zagrożenie? Jakie konkretnie służby i instytucje?
- 10 5
-
2023-05-29 12:32
"odpowiedni komentarz"
- 2 2
-
2023-05-29 11:43
Shhh (7)
Wczoraj na wysokości Emaus w Gdańsku około 22:30 na lewym pasie stało rozbite auto, a na prawym leżał dzik...
- 14 5
-
2023-05-30 19:56
Bo nie zdążył wsiąść do samochodu
- 0 0
-
2023-05-29 12:29
A ile km/h jechał kierowca ? Ostatnio raz jechałem blisko dzików - max. 20 km/h. Jak je ominąłem to rzecz jasna
z powrotem przyspieszyłem.
Prowadzenie samochodu to obserwacja drogi przed sobą i jej bliskich okolic. Jak ktoś tego nie umie, to nie wiem po co jeździ.
Ja ostatnie zwierzę przejechałem w latach 90 (kot), a mało nie jeżdżę. W latach 2003 - 2010 miałem robotę polegającą na kontroli reklam na citylight'ach i bilbordach.z powrotem przyspieszyłem.
Prowadzenie samochodu to obserwacja drogi przed sobą i jej bliskich okolic. Jak ktoś tego nie umie, to nie wiem po co jeździ.
Ja ostatnie zwierzę przejechałem w latach 90 (kot), a mało nie jeżdżę. W latach 2003 - 2010 miałem robotę polegającą na kontroli reklam na citylight'ach i bilbordach. Sprawdzałem pracę rozwieszaczy i wyklejaczy plakatów reklamowych na terenie Trójmiasta i okolic, gdzie robiłem to głównie w nocy (był wymóg ze strony koncernu również kontroli oświetlenia) - między 22:00 a 3:00 ruch jest praktycznie zerowy. Oczywiście trasa była podzielona na etapy za zgodą zleceniodawcy - nie da rady przejechać całego Trójmiasta w jedną noc, więc otrzymywałem termin na 2 (tylko bilbordy) lub 3 dni.
Przez te kilka lat wykonywania tej pracy, ile to różnych zwierząt przechodziło mi w nocy przed moim samochodem, gdzie jakoś nie miałem problemu z ich dostrzeżeniem. Głównie małe jeże, trafiały się na Wyspie Sobieszewskiej kuny, jenoty i inne. Były koty, psy bez opieki. I nie rozjechałem ani jednej sztuki. A za geniusza jazdy samochodem się nie uważam. Zatem można jechać bez kontaktu ze zwierzątami ? Można. Wystarczy nie pędzić z nadmierną prędkością.- 5 16
-
2023-05-29 12:03
Taaaa, przy 50 km/h dzik rozbił auto. W ilu było częściach? (3)
- 7 13
-
2023-05-29 12:20
(2)
to był TIR
- 1 2
-
2023-05-29 13:37
TIR to Transport Internationale Route - Międzynarodowy Transport Kołowy. (1)
Tobie pewnie chodzi o ciągnik siodłowy.
- 1 3
-
2023-05-29 15:07
mirek, wskakuj w klapki, jest naczepa do rozładowania
- 2 1
-
2023-05-29 11:46
A potem się obudziłeś
- 6 26
-
2023-05-29 11:38
Wyciales mój las? (7)
Postawiłeś tam beton. W polu gdzie żerowalem z rodziną, postawiłeś beton.
Zabrałeś mój dom?
Przyjdę do twojego.- 27 72
-
2023-05-30 19:54
Dziki
Super, super
- 0 0
-
2023-05-29 20:02
Populacja
Oprócz betonozy której nie da się zaprzeczyć mamy do czynienia z rozrastaniem się populacji dzików. Wszystkich z powrotem do lasu nie da się wywieźć. Zresztą tego nie wolno zrobić. Ja też nie jestem za odstrzałem ale faktycznie należy coś z problemem dzików zrobić.
- 1 0
-
2023-05-29 12:29
Wezmę że sobą bezdomnych kumpli: lisy i łosie (2)
A każdy rozjechany z premedytacją jeż będzie twoim koszmarem nocnym i zaognionym sumieniem
- 7 18
-
2023-05-29 13:33
Pilnie zgłoś się do najbliższego szpitala psychiatrycznego!
Diagnoza: ciężka forma schizofrenii. Pacjentowi wydaje się, że jest dzikiem.
- 11 8
-
2023-05-29 13:23
Czyli jednak nie. Czyżby furras?
- 7 2
-
2023-05-29 11:44
(1)
Czy ze zdrowiem psychicznym wszystko w porządku?
- 49 22
-
2023-05-29 15:01
Gość po prostu zdziczał
- 15 3
Wszystkie opinie
-
2023-05-29 11:16
Fajne pimpki (2)
Rakiego małego bym przygarnął, biegałby sobie po ogrodzie ;)
- 18 49
-
2023-05-29 11:22
Aha (1)
Biegałby sobie do pierwszego tulipana a potem vyś go waćpan upiekł na rożnie
- 10 6
-
2023-05-29 11:28
to też dobra alternatywa :)
- 7 4
-
2023-05-29 11:16
(2)
Czy zaprawdę musi dojść do tragedii aby miasto w końcu zrobiło coś z tymi dzikami?Ci co nagrywali uśmieszki i głupie komentarze,ale jakby odyniec albo locha ich zaatakowała,do śmiechu by nie było.Mam nadzieję, że odchodzący włodarz zrobi choć jedną sprawę dla Gdyni i upora się z dzikami, bo długu już nie zmniejszy...
- 85 23
-
2023-05-29 12:13
Miasto?
Niech Bartuś Obajtek więcej drzew w TPK wytnie, to napewno się polepszy.
- 5 12
-
2023-05-29 15:30
Wystarczy abyśmy albo mniej pożywnienia wyrzucali do śmieci, albo po prostu (niestety) wyrzucali resztki do lasu.
- 2 2
-
2023-05-29 11:18
Sxpilek.NieŠmiała jesteś. (14)
Zostawcie dziki w spokoju.
Widać ,że nikogo nie atakują.
Wycieliście lasy to gdzie mają dziki buszować?- 30 91
-
2023-05-29 11:19
(4)
nikt nie wyciął, lasów w okolicach Trójmiasta jest znacznie więcej jak przed wojną. Dziki po prostu nie mają naturalnego wroga i zwietrzyły łatwe jedzenie, naszą rolą jest odstraszać ich od wejścia na teren ludzi.
- 22 6
-
2023-05-29 12:30
Po co odpowiadać botom? (1)
Przecież te wszystkie wpisy "na jedno kopyto" są w 99% od botów, automatów, animatorów etc.
Łatwo je poznać bo są jak kalki - ten sam styl, te same psuedo-argumenty, ta sama płytkość przekazu.
Wszystko po to, abyśmy myśleli, że to MY - prawdziwi, normalni, rozsądni etc. jesteśmy w mniejszości i się dostosowali lub chociaż gdzieś schowali :)- 7 3
-
2023-05-29 12:33
napisał ruski bot z Oligno.
- 1 5
-
2023-05-29 12:34
Nie ośmieszaj się jakoby lasów w Trójmieście przybyło. (1)
- 3 9
-
2023-05-29 17:17
Sprawdź ile było tu lasów 100 lat temu.
- 0 1
-
2023-05-29 11:40
Przeczytaj cały tekst jeszcze raz (6)
W szczególności część "Nie prowokujesz dzika? I tak może cię zaatakować"
- 11 4
-
2023-05-29 11:47
Szpilek (5)
To co proponujesz? Nafaszerować je ołowiem?
- 5 2
-
2023-05-29 13:41
(3)
Nie ołowiem, tylko barbituranem.
- 1 1
-
2023-05-29 13:45
Szpilek (2)
Chcesz naćpać dziki?
- 1 0
-
2023-05-29 13:57
Tak (1)
najlepiej szpilkami
- 1 1
-
2023-05-29 14:00
Szpilek
Na szpilkę to się nadziewa.
- 0 0
-
2023-05-29 15:44
Dokładnie tak!
- 1 0
-
2023-05-29 11:56
Do "miłośników" dzików w mieście ! (1)
Kochasz dziki? Rozczulają cię te scenki ganiających watah w mieście? Nic prostszego: przygarnij sobie takiego dziczka i weź go do domu i hoduj tak jak psa lub kota ! Może wtedy wreszcie rozum Ci wróci i stwierdzisz, że miejsce dzików jest w lesie a nie w mieście.
- 11 4
-
2023-05-29 13:28
Szpilek
Nie kocham dzikow.Lubie ich mięso.
- 3 1
-
2023-05-29 11:18
Opinia wyróżniona
(29)
możecie się zachwycać jakie to piękne dziczki ale taka gromada w mieście to jest już naprawdę zagrożenie i konieczna jest reakcja odpowiednich służb. Inaczej prędzej czy później dojdzie do niebezpiecznego zdarzenia, oby odpowiednie instytucje poszły wcześniej po rozum do głowy. Miejsce dzików jest w lasach, z pewnością nie w centrum miasta.
- 291 39
-
2023-05-29 11:38
Wyciales mój las? (7)
Postawiłeś tam beton. W polu gdzie żerowalem z rodziną, postawiłeś beton.
Zabrałeś mój dom?
Przyjdę do twojego.- 27 72
-
2023-05-29 11:44
(1)
Czy ze zdrowiem psychicznym wszystko w porządku?
- 49 22
-
2023-05-29 15:01
Gość po prostu zdziczał
- 15 3
-
2023-05-29 12:29
Wezmę że sobą bezdomnych kumpli: lisy i łosie (2)
A każdy rozjechany z premedytacją jeż będzie twoim koszmarem nocnym i zaognionym sumieniem
- 7 18
-
2023-05-29 13:23
Czyli jednak nie. Czyżby furras?
- 7 2
-
2023-05-29 13:33
Pilnie zgłoś się do najbliższego szpitala psychiatrycznego!
Diagnoza: ciężka forma schizofrenii. Pacjentowi wydaje się, że jest dzikiem.
- 11 8
-
2023-05-29 20:02
Populacja
Oprócz betonozy której nie da się zaprzeczyć mamy do czynienia z rozrastaniem się populacji dzików. Wszystkich z powrotem do lasu nie da się wywieźć. Zresztą tego nie wolno zrobić. Ja też nie jestem za odstrzałem ale faktycznie należy coś z problemem dzików zrobić.
- 1 0
-
2023-05-30 19:54
Dziki
Super, super
- 0 0
-
2023-05-29 11:43
Shhh (7)
Wczoraj na wysokości Emaus w Gdańsku około 22:30 na lewym pasie stało rozbite auto, a na prawym leżał dzik...
- 14 5
-
2023-05-29 11:46
A potem się obudziłeś
- 6 26
-
2023-05-29 12:03
Taaaa, przy 50 km/h dzik rozbił auto. W ilu było częściach? (3)
- 7 13
-
2023-05-29 12:20
(2)
to był TIR
- 1 2
-
2023-05-29 13:37
TIR to Transport Internationale Route - Międzynarodowy Transport Kołowy. (1)
Tobie pewnie chodzi o ciągnik siodłowy.
- 1 3
-
2023-05-29 15:07
mirek, wskakuj w klapki, jest naczepa do rozładowania
- 2 1
-
2023-05-29 12:29
A ile km/h jechał kierowca ? Ostatnio raz jechałem blisko dzików - max. 20 km/h. Jak je ominąłem to rzecz jasna
z powrotem przyspieszyłem.
Prowadzenie samochodu to obserwacja drogi przed sobą i jej bliskich okolic. Jak ktoś tego nie umie, to nie wiem po co jeździ.
Ja ostatnie zwierzę przejechałem w latach 90 (kot), a mało nie jeżdżę. W latach 2003 - 2010 miałem robotę polegającą na kontroli reklam na citylight'ach i bilbordach. Sprawdzałem pracę rozwieszaczy i wyklejaczy plakatów reklamowych na terenie Trójmiasta i okolic, gdzie robiłem to głównie w nocy (był wymóg ze strony koncernu również kontroli oświetlenia) - między 22:00 a 3:00 ruch jest praktycznie zerowy. Oczywiście trasa była podzielona na etapy za zgodą zleceniodawcy - nie da rady przejechać całego Trójmiasta w jedną noc, więc otrzymywałem termin na 2 (tylko bilbordy) lub 3 dni.
Przez te kilka lat wykonywania tej pracy, ile to różnych zwierząt przechodziło mi w nocy przed moim samochodem, gdzie jakoś nie miałem problemu z ich dostrzeżeniem. Głównie małe jeże, trafiały się na Wyspie Sobieszewskiej kuny, jenoty i inne. Były koty, psy bez opieki. I nie rozjechałem ani jednej sztuki. A za geniusza jazdy samochodem się nie uważam. Zatem można jechać bez kontaktu ze zwierzątami ? Można. Wystarczy nie pędzić z nadmierną prędkością.- 5 16
-
2023-05-30 19:56
Bo nie zdążył wsiąść do samochodu
- 0 0
-
2023-05-29 12:02
"odpowiednich służb", "odpowiednie instytucje" (1)
Co to za bełkot. To jakiś bot pisał? Jakie konkretnie zagrożenie? Jakie konkretnie służby i instytucje?
- 10 5
-
2023-05-29 12:32
"odpowiedni komentarz"
- 2 2
-
2023-05-29 12:16
Dziki były w Trójmieście zawsze. (2)
Kiedyś nie było internetu i smartfonów. Sztucznie rozdmuchiwany problem z tymi dzikami.
- 4 30
-
2023-05-29 12:32
dokładnie, kiedys dziki nie miały smartfonów i nie latały z nimi po mieście
- 9 2
-
2023-05-29 19:50
Dokładnie, jak pamiętam 21 lat temu opalając się na plaży tylko na dzikiej w Gdyni ten sam widok.
- 0 0
-
2023-05-29 12:18
(3)
Dzików nie da się wywieźć do lasu i już. Jest ich po prostu za DUŻO. Nie mieszczą się w swoich rewirach, więc schodzą do miast, ale wielbicielom niekontrolowanego przyrostu pogłowia "zwierzątek" , cierpiących na syndrom "bambi" w to graj.
Redukcja populacji to jedyny sposób.- 32 3
-
2023-05-29 14:05
(2)
Nie wywożą bo jest mityczny ASF i prawo zakazuje
- 7 1
-
2023-05-29 15:09
(1)
Zmienić prawo na takie które służy ludziom a nie świrom z Brukseli.
- 8 1
-
2023-05-29 18:18
jak mocno trzeba mieć zryty beret by wypisywać takie bzdury
- 1 2
-
2023-05-29 13:30
Pytanie (1)
Czy ktoś wie co straż robi z dzikami ?! Ponoć się je zabiją.
- 0 1
-
2023-05-30 19:58
I zjadają
- 0 0
-
2023-05-29 14:04
To sa miejskie dziki, jak gołębie. Kiedy slyszałeś o ataku dzika w miescie? Ja je przeganiam klaskajac regularnie z posesji.
- 2 5
-
2023-05-30 19:53
Dziki
Ludzie do lasu, dziki do miasta i problem z głowy
- 0 0
-
2023-05-29 11:19
Tradycyjne (2)
Wszyscy czekają aż stanie się coś złego i wtedy dopiero będzie reakcja.
- 97 15
-
2023-05-29 12:33
Reakcja będzie - ale nie taka jakbyśmy chcieli
Najpierw zbierze się sztab kryzysowy
Potem wypowie się niedorzecznik i pełny nocnik ds równego statusu kobiet, dzików i dmuchanych dinozaurów
A na końcu stwierdzą, że owszem, jest pewne zagrożenie i podwoją Dulkiewiczowej ochronę :)- 12 2
-
2023-05-30 00:51
No czekają i czekają.
I ciągle nic. A tak czekają...
- 1 0
-
2023-05-29 11:20
Mieszkancy wcale się do dzików nie przyzwyczaili! (6)
Tak zapewne chcieliby rządzący Trójmiastem, ale tak nie jest . Mieszkańcy czują się zagrożeni. Zdziwienie budzi brak odpowiedniej reakcji służb, czekanie aż wydarzy się tragedia. Spacerujące po mieście dziki albo łosie , to nie jest normalne.
- 119 17
-
2023-05-29 12:19
Zagrożenie to czuje parę osób. (2)
Reszta nie ma problemu. Dziki były tu zawsze. Sztuczny problem.
- 6 29
-
2023-05-29 13:46
Samych łapek w dół pod twoim komentarzem jest więcej niż "parę" (1)
Jak już to parę osób jest bambikami i nie czują zagrożenia. Większość rozumie, że pozwalanie dzikom na rozmnażanie się w mieście w końcu doprowadzi do tragedii.
- 16 2
-
2023-05-30 00:22
Wyciąganie wniosków z łapek na trollmieście...
Paradne :)
- 2 0
-
2023-05-29 12:45
Mów za siebie. Ja się nie boje dzików (2)
- 3 15
-
2023-05-29 15:32
(1)
Do czasu.
- 3 2
-
2023-05-29 21:06
Wy się całe życie boicie się wszystkiego. Życie w strachu i strach przed śmiercią hahahaha, więcej napaści psów jest niż dzików na ludzi, ale to dla was trudne do zrozumienia.
- 1 0
-
2023-05-29 11:21
Tylko odstrzał tutaj pomoże (7)
- 93 28
-
2023-05-29 12:30
Spadaj koleś z tym odstrzałem. Są inne metody na zmniejszenie ilości pogłowia dzików w miastach. (1)
- 6 16
-
2023-05-29 12:58
Tak, np. odłowienie i uśmiercenie? Kastracja to mrzonka, ilość dzików w mieście jest obecnie tak duża, że działania musza być szybkie, bezpośrednie i skuteczne.
- 10 1
-
2023-05-29 12:54
Ludzi też odstrzelmy bo za dużo (2)
- 6 11
-
2023-05-29 13:24
europa sie wyludnia, sugerujesz ograniczenie ludnosci w afryce czy azji rasisto?
- 9 2
-
2023-05-29 14:29
ekologiczny
zacznij od siebie
- 4 1
-
2023-05-29 14:28
ekologiczny
Wez je sobie do domu skoro tak ich bronisz jak locha z małymi Cię zaatakuje to zmienisz zdanie w sekunde...
Dzik jest dobry tylko pieczony i nic tego nie zmieni.- 7 2
-
2023-05-30 00:53
Po co od razu odstrzał?
Wystarczy raz z liścia i granatowa koszula na drugi raz pomyśli.
- 1 0
-
2023-05-29 11:21
Urwał nać (3)
Jestem miłośnikiem natury, ale to już przeginka. Odławiać, odstrzeliwać, miasto dla ludzi.
- 90 28
-
2023-05-29 12:38
A mejnstrimowa propaganda już szczuje na ludzi (2)
że to wina "nieodpowiedzialnego turysty" - buaahahahahah
Bijmy więc turystów bo nie dają żyć niepokalanym słodziaczkom hahahaha
płoszą karaluchy i szczury hue hue hue
Normalnie trzeba popełnić sepuku gdyż nie czuję się godny żyć pośród tak królewskich stworzeń :)- 5 5
-
2023-05-29 12:46
Jakby gamoń nie spłoszył zamierza to by dziki nie biagaly. Proste (1)
- 4 6
-
2023-05-29 13:23
Jakby...
Jakby dzików nie było w mieście to nie miałby co płoszyć. Proste.
- 6 3
-
2023-05-29 11:21
(6)
lasy wycięte, to gdzie mają być... przejdź się jeden z drugim, to zobaczycie jak TPK jest powyrzynany...
- 44 64
-
2023-05-29 11:32
Gdzie są lasy wycięte? (5)
W kółko te same bajki i wyciętych lasach,eko brednie,eko aktywistów.
Gdzie okiem sięgnąć pustynia i zero drzew?
Dziki powinny być wywiezione np,w bory tucholskie.- 24 11
-
2023-05-29 12:14
Przejdź się szlakami TPK to zobaczysz PiSowski trollu. (4)
- 12 22
-
2023-05-29 12:20
Mieszkam (1)
Przy samym lesie i często chodzę szlakami,drzewa jak stały tak stoją.
P.S.Co do polityki to nie mierz innych swoją miarą.- 19 8
-
2023-05-29 12:33
Jak jesteś ślepy, to nic na to się nie poradzi. Coś takiego jak mapa lotnicza terenu np. google'a to ciebie magia ? Widać jak
byk jak ubywa lasów.
Już obwodnica na gdyńskim odcinku przepołowiła TPK na pół w latach 70. Działka dla zwierząt w lasach nie może wynosić tyle, co ludziom wystarcza.- 5 16
-
2023-05-29 12:46
Mieszkańcy mają kłopot z dzikami. (1)
A ty wciskasz tu propagandowe slogany.
- 9 2
-
2023-05-30 00:55
MIeszkańcy?
Chyba Ołgina albo Nowogrodzkiej. Ewentualnie budki parkingowej.
- 1 0
-
2023-05-29 11:21
Szczurek do roboty (2)
Zrób w końcu coś pożytecznego w Gdyni
- 55 11
-
2023-05-29 11:36
jak rządzi w Gdyni szczur, kucyk i pies to dzik im nie przeszkadza. Z tego samego folwarku są :) (1)
- 7 6
-
2023-05-29 14:54
Zgadzam sie
Szczurek od 59 lat bumeluje
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.