• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: komunikacja zwalnia, rozkłady się zmienią

Michał Sielski
25 czerwca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Trolejbusy coraz częściej stały w korkach, więc rozkład trzeba było urealnić. Trolejbusy coraz częściej stały w korkach, więc rozkład trzeba było urealnić.

Urzędnicy przyznają, że trolejbusy coraz częściej się spóźniają, więc od 30 czerwca zmienią się rozkłady wszystkich linii. Korekty czekają też część linii autobusowych.



Planując podróż komunikacją publiczną bierzesz pod uwagę spóźnienie?

- To prawda, po Gdyni jeździ się coraz wolniej. Trolejbusy się spóźniały, a nasi klienci mieli słuszne pretensje - przyznaje Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Opóźnienia sięgały najczęściej kilku minut, ale zdarzały się dużo większe. W niektórych przypadkach pasażerowie z powodu opóźnień nie mogli zdążyć na przesiadkę.

- Rozkład był raczej "uznaniowy", tzn. każdy kto jeździł regularnie daną trasą wiedział ile minut musi doliczyć do tego, co jest na papierze. Tylko, że takie planowanie podróży nie przystaje do naszych czasów - mówi pan Adam, który codziennie dojeżdża trolejbusem do Grabówka.

Władze ZKM przyznają, że problem rzeczywiście istnieje. Dlatego od 30 czerwca zmienią się rozkłady wszystkich linii trolejbusowych, korekty czekają także godziny odjazdów i przyjazdów niektórych autobusów.

- Zrobiliśmy szczegółowe badania i dopasujemy rozkłady do realnych czasów przejazdów. Przy okazji zawęzimy godziny szczytu, bo np. po godz. 17 w trolejbusach na ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni jest puściej. Zapewne ma na to wływ hipermarketyzacja życia, na Świętojańskiej już tak wiele osób zakupów nie robi - dodaje Marcin Gromadzki.

Na początku lipca otwarta zostanie także nowa pętla trolejbusowa na Grabówku. Przy ul. Zakręt do Oksywia zobacz na mapie Gdyni zawracał będzie trolejbus linii 29, który dziś kursuje z Dąbrowy do węzła Franciszki Cegielskiej. Docelowo skierowany on zostanie na Fikakowo, gdzie będzie dojeżdżał nie korzystając z sieci trakcyjnej, a nowoczesnych akumulatorów. Budowie sieci sprzeciwia się bowiem część mieszkańców dzielnicy.

Miejsca

Opinie (192) 6 zablokowanych

  • Tak się kończy "uspokajanie ruchu"... (1)

    • 6 2

    • uspokajanie ruchu ma sens

      tak jak i inne działania na rzecz redukcji skali uzależnienia od jeżdżenia samochodami - najbardziej przestrzeniożernymi środkami komunikacji w mieście.

      • 0 1

  • nareszcie! (4)

    mam nadzieję że zmiany będą dotyczyć również autobusów"pospiesznych" - rekordowe opóźnienia ma chyba autobus S - jedzie wprawdzie z jednego końca Gdyni do Sopotu i zalicza wszystkie możliwe korki na Morskiej - ale ilość pasażerów próbujących wcisnąć się do środka po godzinie 7 rano w dzień powszedni jest przerażająca.. Sprawa wygląda najgorzej na odcinku od Armii Krajowej do stacji w Redłowie - na kolejnym przystanku przy "plastyku" i innych szkołach nagle autobus pustoszeje! Nie czepiam się młodzieży szkolnej ale ZKM mógłby uruchomić połączenie trolejbusowe (np. dodatkowe autobusy 21!) dla osób którym czekanie na kolejną S-kę w loterii "ile się dziś spóźni i czy dam radę się wcisnąć do środka" sprawia duży problem.. !!!!

    • 27 0

    • Gdynia (3)

      Skoro jeździsz dłużej, to powinnaś więcej płacić za bilet, bo więcej korzystasz z autobusu.

      • 3 6

      • hmm.. (2)

        chyba nie rozumiesz - nie jeżdżę dłużej - długo czekam na przystanku na wiecznie spóźniony autobus ;)
        a co do płacenia to powinny być soczyste mandaty za przewożenie większej liczby pasażerów niż dopuszczalna ilość!!

        • 2 3

        • Gdynia (1)

          No to powinnaś więcej płacić za eksploatację przystanku.

          • 6 2

          • LOL

            • 1 2

  • Jak to? najwspanialsza komunikacja w Europie i zwalnia? (3)

    To niemożliwe, to jakiś absurd,
    to musi pewnikiem być sabotaż, wrogie siły,
    należy powołać komisję śledczą ...

    • 24 8

    • opinia (2)

      Mylisz się. Komunikacja w Gdyni poprawia standard: możesz dłużej cieszyć się pobytem w autobusie i możesz łatwiej nawiązać kontakty towarzyskie w tłoku. Imponuje mi ta strategia, ale sądzę, że należy radykalnie podwyższyć ceny biletów, bo jak jadę dłużej, to więcej korzystam z komunikacji, prawda?

      • 6 0

      • Ponoć mają być wprowadzone autobusy z fitnesem, barowe, rozrywkowe (1)

        pewno wzrośnie oczekiwany przyrost naturalny
        na każdym i w każdym autobusie/trolejbusie uśmiechnięty Szczurek ...

        • 9 0

        • Szczurek, który zaprasza

          niedługo w domu z lodówki wyskoczy

          • 3 0

  • A to dlatego, że należy zlikwidować transport publiczny, (1)

    chodniki, ścieżki rowerowe itd. Wszyscy powinni jeździć samochodami wszędzie, jak w USA. Ropy jest bez końca. Najważniejszy jest rozwój. Tako rzecze mój guru JKM.

    • 11 8

    • USA i ropa??

      nieżle..

      • 2 0

  • Świętojańska umiera (4)

    a nie żadna hipermarktyzacja co za nowotwór słowny, same banki , kredyty, puste lokale po sklepach, kawiarniach,zamiast kina biedronka ...

    • 42 1

    • popieram Cie ziomek...

      ... Pan wyzej ma calkowita racje. Przejezdzam codziennie ta ulica (wspomnianymi trolejbusami) i wniosek jest jeden: tragedia co zrobiono z ta ulica w ciagu kilku lat. Dla wladzy liczy sie tylko zysk, zapomniano o dawnym charakterze tej ulicy. Najgorsze jest to, ze nie ma za zadnej nadzieji by to sie zmienilo. Ci co pozwolili na taki sposob gospodarowania zatkali podstawowa aorte naszego organizmu jakim jest Gdynia. Umiera Swietojanska, umrze 10 lutego, umrze skwer itd. No bo czego tam szukac? Kazdy ma dosyc bankow i innych tego typu zlodziejskich instytucji. A na zakupy trzeba jechac w inne miejsca. Mogla to byc slynna ulica z najlepszymi markami a jest poligon, na ktorym walcza wszystkie banki jakie mamy w PL.

      • 13 0

    • Świętojańska... (2)

      Powiem tak...mieszkając na Dąbrowie jadę na Świętojańską 2 może 3 razy do roku...jak muszę... Wolę podjechać do Ikei w Gdańsku , mam tam wszystko i nie muszę płacić za parking, nie nagabują mnie strażnicy miejscy z mandatami, namolni żebracy ...

      • 5 0

      • Świętojańską możnaby ożywić zamieniając ją w strefę pieszą z dopuszczeniem ruchu (1)

        trolejbusów i rowerów, ale władza ustąpiła pod wpływem właścicieli kamienic i sklepów bez wyobraźni.

        • 3 1

        • Nie jest fajnie być przechodniem koło rowerów. To jakby ciągle centymetry od ciebie przejeżdzał

          w sposób mało przewidywalny Edward Nożycoręki. Dodatkowo wyposażony w dwie maczugi. Dziękuję za takie miasto.

          • 0 0

  • Wstyd że Gdynia nie ma tramwajów (6)

    nawet mniejszy Olsztyn buduje

    • 15 23

    • ?

      Tramwaje są strasznie drogie! Gdynia powinna postawić na EKOLOGICZNE furmanki. Nawóz z ulic można sprzedawać ogrodnikom, a z tytułu jazdy na świeżym powietrzu (zwłaszcza zimą) należy wprowadzić dodatkowe opłaty.

      • 5 7

    • Sokojnie, Gdynia niebawem wprowadzi komunikację teleportacyjną

      Zwłaszcza na ciągu UM - Lądowisko w Kosakowie

      • 14 0

    • (3)

      Tramwaje to dopiero przezytek archaizm wyrazony w potegach

      • 3 9

      • cały zachodni świat wraca do tego archaizmu...wręcz moda jest na odbudowę linii tramwajowych (2)

        za to Gdynia jak zwykle musi po swojemu - inwestować w tramwaje dla biedoty - trolejbusy

        • 5 4

        • Budowa linii tramwajowej to spora ingerencja w krajobraz. Nie zawsze da się wygospodarować miejsce.

          Bo nie za bardzo ma sens tramwaj poza pasami zieleni. W Gdyni dałoby się tylko na Morskiej i to nie wszędzie oraz na Alei Zwycięstwa.

          • 0 0

        • Nikt nie wraca. Co za bzdury...

          • 0 0

  • Ja się sprzeciwiają ,to powinni nie mieć. (2)

    Dlaczego reszta miasta ma dopłacać do Fikakowa. Przecież te pojazdy z akumulatorami są droższe. A komu przeszkadza parę drutów nad ulicą?

    • 8 3

    • nie chcemy trolejbusow na Fikakowie

      topienie pieniedzy w rozwoj transportu trolejbusowego to kompletny bezsens.....

      • 3 5

    • Jak to dlaczego bo ci co sie niezgadzaja na druty nad ulica to po prostu snopki edukacyjne

      • 1 1

  • (1)

    z tymi akumulatorami to ściema na maksa trolejbusy z tym napędem po odłączeniu od sieci są niesamowicie powolne w dodatku aby jechać dalej na sieci trzeba samemu wysiąść i nałożyć drążki na sieć to bez sensu z tym fikakowem kolejny durny kaprys wyszomirskiego

    • 18 2

    • no przecież trzeba udowodnić, ze zakup jest potrzebny

      na codzień wożą ciężkie akku i zużywają więcej prądu, na dodatek mniej miejsca dla pasażerów

      • 2 1

  • brawo ! Kolejne argumenty, zeby wsiąść na rower ! (5)

    nawet na tak symbolicznych drogach dla rowerów jak gdyńskie rowerem bedzie nie tylko bardziej komfortowo ale przede wszystkim szybciej :)

    • 7 5

    • ?

      Rower - to raczej dla buraków?

      • 2 4

    • trasa Cisowa dworzec gdynia główna w dniu meczu euro 2012 pokonana w 12 minut ul Morską, odległość Cisowa-Klif-26 minut trolejbus w najszybszym czasie po zmianach 32 minuty

      • 3 0

    • Usunięto uciążliwe wady roweru? (2)

      Może już zachować prawidłową pozycję bez pomocy swojego operatora? Chroni przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi? Jest widoczny dla przechodniów na milę? Nie może już obrócić się niemal w miejscu? Ma ładowność efektywniejszą niż wożenie małej butelki? Nie rujnuje zdrowia w miejscu, gdzie styka się z ciałem, o którym wstyd wspominać? Nie powoduje, że człowiek czuje się na nim jak bezdomny, choćby miał willę na Kamiennej Górze? Ni obciachu na zjeździe absolwentów? Chroni już ciało swojego operatora w razie mniej poważnych kolizji? Dla mnie tylko jedna z tych typowo rowerowych cech jest dyskwalifikująca. Dowolna. Uszanujesz to? Gdybym nigdy o rowerze nie słyszał, po pierwszym kontakcie stwierdziłbym iż to najmniej dopracowany wynalazek.

      • 1 1

      • Holendrzy to buraki? (1)

        Duńczycy korzystają masowo z rowerów ponieważ jest to szybki i wygodny sposób poruszania się po mieście. M nie kuma, że to nie chodzi o to, to on sam jeździł ale o to, że jak inni oleją te jego dyrdymały to wszystkim w mieście będzie łatwiej - również jemu, przyrośniętemu do fotela samochodu.

        • 0 2

        • Ani słowa o Holandii. Tam dwóch, nie wiem jak ich określić, mężczyzn zeżarło swoje tyłki w telewizji.

          Ale nie to jest najgorsze. Najgorsze jest, że nikt za to nie beknie. Skoro najświętsze tabu można tam łamać, dziw że cokolwiek jest tam zabronione. Duńczycy widać lubią ascezę. Dobrobyt mają od pokoleń, więc znudzili się luksusem. W Polsce dobrobyt nadal ma zbyt mało obywateli. A jak już, to zaledwie od pokolenia. Więc jesteśmy głodni wygody. Uszanuj to.

          Wygodny sposób? Gdyby Twój układ rozrodczy miał głos, nakrzyczałby. Zresztą, wyżej udowodniłem że rower to asceza. Nie zgadzam się na ascezę. Następnym razem ma się jeszcze samobiczować?

          • 0 0

  • "hipermarketyzacja życia" (2)

    Boże mój, co za sformułowania?

    • 16 3

    • mało tego. Niektórzy nawet jedzą lunch na patio gdy inni zwykły obiad na tarasie

      • 11 1

    • ?

      Ale deliwerujesz spicz!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane