- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Gdynia: auta osobowe zajmują miejsca parkingowe dla dostawców
W centrum Gdyni znajduje się ponad 30 miejsc parkingowych dla dostawców. Mogą oni stawać na powiększonych kopertach, ale często są blokowani przez kierowców aut osobowych. Urzędnicy planują zwiększać liczbę miejsc dla dostawczaków, a mieszkańcy liczą na zmianę zasad ich wykorzystywania.
Ich kierowcy bronili się, że nie mają wyjścia, bo muszą gdzieś rozładować dostawy do sklepów.
W 2018 roku Gdynia rozpoczęła malowanie "kopert" dla dostawców w ramach realizacji projektu unijnego Freight Trails. Projekt kosztował 230 tys. zł. 34 tys. zł to wkład własny miasta, reszta to unijne dofinansowanie.
Miejsca parkingowe dla dostawców w centrum Gdyni
Na początek pojawiło się 11 miejsc - głównie w Śródmieściu. Obecnie jest ich ponad 30. Pomagają dostawcom przede wszystkim na ul. Świętojańskiej i Starowiejskiej.
Gdynia: miejsca parkingowe dla dostawców
Przy okazji wywołują jednak sporo emocji.
- Jestem mieszkańcem centrum miasta i zawodowym kierowcą. Bardzo często miejsca dla zaopatrzenia są zajęte przez samochody osobowe, które utrudniają korzystanie z tego miejsca samochodom dostawczym - pisze pan Marek, nasz czytelnik.
Wskazuje, że nikt ze służb nie kwapi się do karania właścicieli samochodów stojących na "kopertach dla dostawców" i proponuje zmiany w zasadach parkowania na miejscach dla dostawców, by były lepiej wykorzystane.
Czytelnik: miejsca dla dostawców w dzień, później dla osobowych aut
- Płacę abonament parkingowy i mam problem ze znalezieniem miejsca blisko zamieszkania. Uważam że powinien być znak oznaczony tablicą "Tylko dla zaopatrzenia od godz. X do godz. Y", aby można było korzystać z tych miejsc po zamknięciu sklepów. Tak jest w innych krajach - podkreśla.
Urzędnicy, których pytaliśmy o takie rozwiązanie, mają dwie wiadomości.
Miejsc przybędzie, zmian nie będzie
Dobra jest taka, że miejsc dla dostawców będzie przybywać.
- Analizowanie są ul. 10 Lutego i Władysława IV. Ponadto do ZDiZ wpływają indywidualne zgłoszenia od przedsiębiorców. Zasadność ich wprowadzenia jest każdorazowo analizowana przez eksperta ds. logistyki miejskiej - informuje Małgorzata Omachel z Referatu Relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Zła, że zmian w zasadach parkowania nie będzie.
- Taką możliwość analizowano i odrzucono podczas opracowywania założeń funkcjonowania miejsc dostaw w ramach projektu unijnego Freight Tails - uzupełnia.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w centrum Gdyni: sprzedaż wynajem
Opinie (292) 6 zablokowanych
-
2019-07-19 11:14
Opinia wyróżniona
Nie rozumiem dlaczego odrzucono opcję ograniczenia godzin dzialania miejsc tylko dla dostaw? (21)
Zgadzam się z autorem, że jest to rozwiązanie dobrze działające w innych krajach. To trochę jak przejazdy kolejowe - dlaczego w Czechach rogarki mogą się zamykać tuż przed przejazdem pociągu i otwierać tuż po, a u nas trzeba czekać często po 5-10min na przejazd od zamnięcia i drugie tyle na otwarcie po przejeśdzi e- to powoduje, że ludzie zaczynają kombinować jak to obejść.
- 103 8
-
2019-07-20 23:06
Gdynia (urząd) bardzo nie lubi kierowców
i robi wszystko, zeby utrudnić im życie...
Nawet gdy decyzja jest absurdalna jak np. ta z godzinami ograniczenia....- 0 0
-
2019-07-19 19:43
Gosciu, dostawe masz i o 18 i o 5.
Kurierzy i pikarnie.
O ktorej chcesz parkować zeby bylo dobrze?- 2 2
-
2019-07-19 15:39
Dokladnie,
znowu jakosc dziennikarstwa tego portalu sie klania! Kazdemu ledwo myslacemu narzuca sie od razu pytanie dlaczego nie mozna ograniczyc tych godzin. Dziennikarzowi wystarcza "tlumaczenie": analizowano i odrzucono!!! I co to niby wyjasnia?
- 3 0
-
2019-07-19 14:44
w innej sprawie: czy rowery muszą jeździć ulicą Świętojańską? Wczoraj skręcałem (14)
z ul. Świętojańskiej w ul. Kilińskiego w prawo i w ostatniej chwili zobaczyłem "geniusza roweru" wyprzedzającego mnie z prawej. Jakbym go zauważył chwilę później to gość byłby nieźle pokiereszowany jak nie gorzej. Niektórzy rowerzyści nie znają przepisów drogowych i nie powinno się ich wpuszczać w takie miejsca.
- 11 7
-
2019-07-19 18:14
Rower nie może wyprzedzać z prawej jeśli sygnalizowałeś zamiar skrętu w prawo. (1)
Od nowelizacji Kodeksu Drogowego w 2011 roku rowerzysta ma prawo wyprzedzać inne pojazdy z prawej strony.
Wyprzedzać innych pojazdów nie wolno:
| na skrzyżowaniach |
na przejściach dla pieszych/rowerów |
po prawej stronie pojazdu, jeśli on sygnalizuje skręt w prawo |
po lewej stronie pojazdu, jeśli on sygnalizuje skręt w lewo- 8 0
-
2019-07-19 18:52
Jak przedstawi(sz) zapis z kamery, że wyprzedzał jego/Ciebie podczas manewru, to jak najbardziej, wina rowerzysty. Szczerze wątpię, bo cała treść tego wątku to jedno wielkie samozaoranie i dorabianie okoliczności na siłę po fakcie. W polskich okolicznościach mam uwierzyć, że migacz był włączony jeszcze przed przejściem? Typowy geniusz motoryzacji robi to jak już zacznie skręcać...
- 5 2
-
2019-07-19 14:57
(11)
muszą. strefa 30. rozglądaj się.
- 7 13
-
2019-07-19 15:15
czyli w strefa 30 rower ma pierwszeństwo przed wszystkimi i może wyprzedzać (10)
na jednopasmówce z prawej strony? Możesz to jakoś potwierdzić przepisami bo mam wrażenie, że to byłby absurd, a to że jest strefa 30 nie znaczy, że wszystko można.
- 11 3
-
2019-07-19 18:18
jak włączysz migacz, to wtedy dopiero nie może
- 6 0
-
2019-07-19 15:32
a z drugiej strony jak się wjeżdża na Świętojańską to na początku przy Urzędzie Miasta (8)
jest na asfalcie namalowany znak jakby to była jakaś niby droga rowerowa, dlatego pytam. Z trzeciej jednak strony przy skrzyżowaniach z poprzecznymi ulicami wydaje się jakby nie obowiązywał ten znak. Trochę zamieszanie jest z tym puszczaniem rowerów Świętojańską.
- 5 1
-
2019-07-19 16:08
przecież rowerem można się poruszać nie tylko po Świętojańskiej, ale też po innych ulicach. Wymagana ejst jedynie znajomość (7)
rowerzyści co do zasady nie mogą jeździć chodnikami
- 8 0
-
2019-07-19 16:29
pytanie czy mogą wyprzedzać samochody z prawej? Widziałem parę takich (6)
wypadków gdzie auto skręca w prawo, a w tym samym czasie wyprzedza jest rowerzysta także z prawej (co prawda w Grecji) i rowerzysta kiepsko na tym wychodził.
- 4 2
-
2019-07-19 17:21
Może zamiast się pytać to przyswoić sobie zasady ruchu (5)
których znajomość podobno prawo jazdy potwierdza? Mogą, od 2011 roku.
- 5 0
-
2019-07-19 18:08
dodam jeszcze tylko, że nawet jeśli można wyprzedzać pojazd dwuśladowy
na Świętojańskiej rowerem z prawej strony to na pewno nie wolno wyprzedzać na przejściu dla pieszych, a to właśnie zrobił ten geniusz roweru.
- 4 4
-
2019-07-19 18:04
podaj numer artykułu, który na to zezwala. (3)
Inaczej ściemniasz.
- 0 3
-
2019-07-19 18:49
Dz. U. 2019 poz. 60 Art 24 ust 12 (2)
Widzę niekompetencja nie tylko w zakresie znajomości stanu prawnego, ale też obsłudze wyszukiwarki aktów prawnych...
- 3 0
-
2019-07-19 23:56
??? (1)
Dz.U. 2019 poz. 60 - Ustawa z dnia 6 grudnia 2018 r. o zmianie ustawy o dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw
- 0 0
-
2019-07-20 18:24
prawooruchudrogowym kropka pl
- 0 0
-
2019-07-19 14:17
(2)
Urzędnicy z Gdyni. Ale nie mieszkaja w centrum i łatwo im ograniczać wszystko kierowcom. Masakra. Dostawa dobra klient zły.
- 4 5
-
2019-07-20 09:11
a niełaska parkować se na SwoICH podwórkach?
---
- 3 0
-
2019-07-19 23:54
Niestety lobby 15tu ekonarwancow ktorzy nie maja prawa
jazdy tylko rowery psuje życie innym. Skoro oni nie mają aut to uważają że można zlikwidować parkingi.
- 3 5
-
2019-07-19 10:48
Opinia wyróżniona
(49)
A gdzie mają parkować kierowcy osobówek? Weźmy jako przykład choćby ul. Abrahama, odcinek między Starowiejską a 10 Lutego. Co z tego, że mieszkańcy mają wykupiony abonament uprawniający ich do zostawienia samochodu przy Abrahama i w okolicy, skoro znalezienie wolnego, legalnego miejsca graniczy z cudem, bo parkingi są zawalone przez mnóstwo ludzi
A gdzie mają parkować kierowcy osobówek? Weźmy jako przykład choćby ul. Abrahama, odcinek między Starowiejską a 10 Lutego. Co z tego, że mieszkańcy mają wykupiony abonament uprawniający ich do zostawienia samochodu przy Abrahama i w okolicy, skoro znalezienie wolnego, legalnego miejsca graniczy z cudem, bo parkingi są zawalone przez mnóstwo ludzi pracujących/załatwiających różne sprawy w centrum i przez turystów? Gdzie ma zaparkować mieszkaniec tej ulicy? Do wyboru zostaje: chodnik (bardzo szeroki, po zaparkowaniu bez problemu zmieści się osoba z wózkiem czy na wózku) - ale to słaby pomysł, bo zaraz ktoś dzwoni po Straż Miejską, miejsce z kopertą - słaby pomysł, jak powyżej lub kręcenie kilku kółek wokół ulicy, z nadzieją, że w międzyczasie ktoś wyjedzie i uda się dorwać upragnione miejsce - to akurat jest legalne, tyle że takich "kółkowiczów" szukających miejsca jeździ po centrum Gdyni multum, a to podnosi już dość znacznie poziom zupełnie niepotrzebnej emisji spalin w tym obszarze.
- 120 82
-
2019-07-23 08:21
Przesiądź się na rolki
- 0 0
-
2019-07-19 20:51
wykup sobie miejsce parkingowe i je opłacaj, a nie ino dej i dej
- 2 5
-
2019-07-19 19:44
Jeśli przy Abrahama są lokale mieszkalne to oczywiście miejsca powinny być zarezerwowane tylko dla mieszkańców i jakieś 10% dla dostawców w dni handlowe w ograniczonych porach. Turyści i klienci lokali usługowych powinni parkować na płatnym parkingu podziemnym - którego oczywiście nie ma . Tak to mniej więcej wygląda w Londynie.
- 4 2
-
2019-07-19 15:58
Gdzie?
Na swoim prywatnym podwórku. Albo pikrazyc i poszukać. Abonament mieszkańca przewiduje 4 najbliższe ulice. Zawsze znajdzie miejsce.
- 1 6
-
2019-07-19 14:30
Trzeba podniesc oplate za parkowanie, wtedy mniej ludzi bedzie wjezdzac i parkowac w centrum.
- 8 2
-
2019-07-19 12:50
przy Batorym jest ogromny parking (2)
- 12 9
-
2019-07-19 14:49
Przy lotnisku w Rębiechowie też. (1)
Tylko co to zmienia?
- 7 5
-
2019-07-19 15:06
Można tam zostawić samochód
jak widać niektórzy mają z tym jakiś problem ;)
- 4 3
-
2019-07-19 12:47
(1)
Szczerze w kij wam w oko z tymi samochodami mieszkańców jak nie macie gdzie parkować to sobie zmieńcie mieszkanie na takie z parkingiem podziemnym albo sobie kupcie działkę i postawcie garaż wtedy będziecie sobie mogli parkować samochód pod nosem a tak to się dostosujcie do tego co jest, korona nikomu z głowy nie spadnie jak będzie musiał przejść kilkaset metrów do miejsca parkingowego...
- 11 8
-
2019-07-19 13:56
Szczerze to kij w oko wszystkim którzy nie mają samochodu, użytkownikom komunikacji miejskiej i pieszym. Chcecie sobie pojeździć autobusami to do pksu a jak chcecie pochodzić to na bieżnię, względnie jakieś ścieżki krajoznawcze - tam sobie dowoli pośmigacie. Nikomu korona z głowy nie spadnie jak będzie musiał sobie poprosić sąsiada o podwózkę kilka kilometrów do pracy.
- 9 6
-
2019-07-19 12:34
A gdzie ja mam postawic swoj fortepian? (11)
Twoja wlasnosc, Twoja sprawa. Miejsc jest ograniczona ilosc i trzeba pogodzic interesy wszystkich - mieszkancow, dostawcow i turystow.
- 15 7
-
2019-07-19 12:49
(5)
A kierowcy, mieszkający w centrum, to już nie mieszkańcy? Czy w dobie ekoterroru (hurr durr samochody won z centrum!!!), który z normalną, zrównoważoną ekologią nie ma niczego wspólnego, kierowca jest podmieszkańcem, którego interesy nie powinny być już brane pod uwagę? Według niektórych jest już pewnie podczłowiekiem, skoro ośmiela się poruszać
A kierowcy, mieszkający w centrum, to już nie mieszkańcy? Czy w dobie ekoterroru (hurr durr samochody won z centrum!!!), który z normalną, zrównoważoną ekologią nie ma niczego wspólnego, kierowca jest podmieszkańcem, którego interesy nie powinny być już brane pod uwagę? Według niektórych jest już pewnie podczłowiekiem, skoro ośmiela się poruszać samochodem, a nie ekorowerkiem albo z buta - ale to akurat charakterystyczne dla wszelkiego rodzaju radykalnych, rewolucyjnych ideologii :) Porównanie z fortepianem może i chwytliwe, tyle że mało trafione, bo w żadnym mieście nie masz miejsc parkingowych dla fortepianów, samochodów nie da się trzymać w domach, jeśli nie mieszkasz na prywatnej posesji z prywatnym parkingiem, a gdzieś stać muszą. Do tego służą właśnie publiczne miejsca parkingowe i właśnie o ich dostępności dla mieszkańców Gdyni toczy się niniejsza dyskusja.
- 13 9
-
2019-07-19 14:11
W żadnym cywilizowanym mieście (4)
nie ma też tylu samochodów w centrach miast, co w trójmieście. Wynajmij sobie miejsce na prywatnym parkingu i tam stawiaj swoją kobzę, a nie będziesz tu płakał.
- 11 12
-
2019-07-20 23:41
w żądnym cywilizowanym kraju nie rozbiera się tylu linii kolejowych co w Polsce tylko po to aby wybudować "ścieżki rowerowe" - masz więc odpowiedź skąd te samochody
- 0 1
-
2019-07-19 14:48
ty uzurpujesz sobie prawo do płakania na forum, jak to żle ci się chodzi po chodnikach (1)
a ktoś nie może napisać, że nie podoba mu się trójmiejska polityka likwidacji parkingów? Litości.
szeryf trójmiasta się znalazł. Będzie teraz trzeba się zwracać o pozwelenie napisania posta na forum.- 4 3
-
2019-07-19 15:04
Czy ktoś tu mówił, ze mu się źle po chodniku chodzi?
- 5 3
-
2019-07-19 14:19
po prostu warto wprowadzić ograniczenia dopuszczalnej liczby samochodów, 1 samochód na osobę, chyba że prowadzi się działalność do której samochód jest konieczny. Moi sąsiedzi mają 5 samochodów (1 porządny, reszta graty), kiedyś sam słyszałem jak kazali przeparkować komuś samochód, bo zajmuje jego miejsce. Dawno się tak nie śmiałem z nich jak w tedy...
- 5 1
-
2019-07-19 12:41
Jeżeli jesteś bezdomny, to swój fortepian możesz zawsze podarować pewnemu księdzu. (4)
Najlepiej jakiegoś Steinbacha, a nawet dwa.
- 7 2
-
2019-07-19 12:43
A Ty swoje auto ;) (3)
- 4 3
-
2019-07-19 14:07
On zapewne wolałby twój samochód :)
- 6 0
-
2019-07-19 13:53
nie jestem bezdomny :) (1)
A samochodu w odróżnieniu od fortepianu w domu nie zaparkuję.
- 5 4
-
2019-07-19 17:26
są takie domy dla samochodów
garaże i hale parkingowe
- 4 4
-
2019-07-19 12:09
(26)
Mieszkasz w centrum, sprzedaj auto. Coś za coś
- 23 25
-
2019-07-20 21:14
jasne może od razu zlikwidować wszystkie ulice w centrum?
- 0 1
-
2019-07-19 12:51
(24)
A w imię czego mam to auto sprzedawać, jeśli mieszkam w centrum? Mieszkańcom spoza centrum albo turystom miejsca parkingowe należą się bardziej niż mieszkańcom centrum? A dlaczego? Chyba nie łapię tej logiki.
- 31 13
-
2019-07-20 09:15
nie sprzedawaj ... parkuj po za centrum !!!
albo na swoich podwórkach na własnej kamienicy
- 1 1
-
2019-07-19 13:57
Nie musisz sprzedawać, tak samo jak nikt nie musi zapewniać ci miejsca parkingowego pod domem (5)
Wynajmij sobie garaż albo prywatny parking, a nie tylko roszczenia i roszczenia
- 12 6
-
2019-07-19 14:13
(4)
Jasne, że nie, tak samo jak nikt nie musi mi zapewniać w okolicy przystanków komunikacji miejskiej, zaplecza handlowego, placów zabaw, przedszkola i szkoły, generalnie nikt niczego nie musi mi zapewniać. Pełna zgoda. Tylko te wszystkie rzeczy składają się na atrakcyjność danego miejsca, która z kolei przekłada się na - kluczową z punktu widzenia
Jasne, że nie, tak samo jak nikt nie musi mi zapewniać w okolicy przystanków komunikacji miejskiej, zaplecza handlowego, placów zabaw, przedszkola i szkoły, generalnie nikt niczego nie musi mi zapewniać. Pełna zgoda. Tylko te wszystkie rzeczy składają się na atrakcyjność danego miejsca, która z kolei przekłada się na - kluczową z punktu widzenia władz każdego miasta - decyzję: zamieszkać tutaj czy poszukać gdzieś indziej? Infantylna postawa "nie podoba ci się - wyprowadź się" sprawi, że takie miejsca będą się wyludniać, ludzie będą przeprowadzać lub wprowadzać się tam, gdzie jest atrakcyjniej. I uwierz, że wtedy ani turyści, ani spacerowicze, którzy przyjdą nacieszyć oko strefą wolną od aut, a później wrócą do siebie, nie zdołają utrzymać na przyzwoitym poziomie okolicy, w której skurczy się liczba stałych mieszkańców płacących podatki. Jasne, że nie wszystko ma się kręcić wokół kierowców, ale kierowcy to też mieszkańcy, którzy mają swoje prawa i swoje potrzeby, więc podejście z serii "niech spier... z tymi samochodami" nie rozwiązuje sprawy i w ogóle trudno je uznać za jakąkolwiek merytoryczną dyskusję. Zresztą, tak na serio, wyobrażasz sobie sytuację, w której wszyscy zrezygnują z samochodów i przesiądą się na komunikację miejską? Wyobrażasz sobie, jak wówczas wyglądałyby przystanki i autobusy/trajty/kolejki, gdyby wszyscy kierowcy, jak jeden mąż, się do nich przesiedli? Naprawdę wierzysz, że trójmiejska (czy jakakolwiek inna) komunikacja publiczna by temu podołała?
- 10 7
-
2019-07-19 14:39
Akurat miejsce zaebane samochodami atrakcyjne nie jest (1)
Jeśli masz inne zdanie to się wyprowadź w okolice obwodnicy, czy nawet A1.
- 8 6
-
2019-07-19 15:34
Mylisz dwa pojęcia, a mianowicie miejsce o ciągłym, wysokim natężeniu ruchu oraz miejsce o swobodnym dostępie do miejsc parkingowych. No chyba że dla Ciebie mieszkanie w bezpośrednim sąsiedztwie miejsca parkingowego jest tym samym, co mieszkanie w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady.
- 5 4
-
2019-07-19 14:22
MKa - pozwalam sobie zauważyć luki w twoim rozumowaniu typu: wyobrażasz sobie, że: (1)
wszyscy zrezygnują z samochodów i przesiądą się na komunikację miejską? Wyobrażasz sobie, jak wówczas wyglądałyby przystanki i autobusy/trajty/kolejki, gdyby wszyscy kierowcy, jak jeden mąż, się do nich przesiedli? Naprawdę wierzysz, że trójmiejska (czy jakakolwiek inna) komunikacja publiczna by temu podołała?
Nie muszę sobie tego wyobrażać,wszyscy zrezygnują z samochodów i przesiądą się na komunikację miejską? Wyobrażasz sobie, jak wówczas wyglądałyby przystanki i autobusy/trajty/kolejki, gdyby wszyscy kierowcy, jak jeden mąż, się do nich przesiedli? Naprawdę wierzysz, że trójmiejska (czy jakakolwiek inna) komunikacja publiczna by temu podołała?
Nie muszę sobie tego wyobrażać, ale mogę sobie wyobrazić, że znaczna część ludzi dotychczas korzystających z samochodu zrezygnuje z korzystania z niego w większej liczbie przypadków, a także wyobrażam sobie, że oni będą mogli dotrzeć do celów wielu swoich codziennych podróży nie tylko środkami komunikacji miejskiej, ale również np. pieszo, rowerem, hulajnogą czy innym urządzeniem transportu osobistego, taksówką etc etc. Komunikacja publiczna (szynowa) radzi sobie nawet w miastach o kilkudziesięciomilionowej populacji, a w naszej SKM jest jeszcze dużo rezerw. Pozdrawiam i życzę jednak trochę szerszej wyobraźni.- 8 2
-
2019-07-19 15:17
Tak, tylko że w tych milionowych populacjach zawsze masz dość spory odsetek kierowców - wizja, że wszyscy przesiądą się na publiczny transport jest tak samo utopijna, jak wizja świata bez samochodów. To się nie sprawdzi, dlatego wg mnie najistotniejsza jest dyskusja nad tym, jak pogodzić interesy wszystkich grup (w tym również kierowców) bez
Tak, tylko że w tych milionowych populacjach zawsze masz dość spory odsetek kierowców - wizja, że wszyscy przesiądą się na publiczny transport jest tak samo utopijna, jak wizja świata bez samochodów. To się nie sprawdzi, dlatego wg mnie najistotniejsza jest dyskusja nad tym, jak pogodzić interesy wszystkich grup (w tym również kierowców) bez niesłużącego nikomu ani niczemu bicia piany. Problem ekologii polega na tym, że z słusznej idei przekształcono ją w dyktatorską ideologię, która u wielu grup zastępuje niestety myślenie. Widzisz, ja akurat do pracy dojeżdżam SKM, na codzienne zakupy chodzę pieszo, ale kiedy muszę się wybrać autem do centrum Gdyni dostrzegam, jak absurdalna jest tam sytuacja kierowców. I warto byłoby zastanowić się, jak ten problem ugryźć w sposób merytoryczny tak, aby optymalnie pogodzić interesy różnych grup. Moja wyobraźnia jest na tyle szeroka, że pozwala mi sobie wyobrazić sytuację, w której nawet jeśli spora część kierowców przesiadłaby się na co dzień do komunikacji miejskiej lub korzystała z innych form alternatywnego transportu, problem miejsc parkingowych nie zniknie. Jest ich po prostu o wiele za mało. A dodatkowo zmniejszy się rotacja, bo wówczas mieszkańcy będą "okupować" miejsca w centrum na stałe, skoro nie będą brali samochodów ze sobą. Problem istnieje i warto pomyśleć, jak go rozwiązać, bez okopywania się każdy po swojej stronie. Również pozdrawiam :)
- 3 1
-
2019-07-19 13:01
Przecież to takie "modne" teraz spuszczać się nad posiadaczami osobówek. (14)
Jeśli wam pseudoekolodzy przeszkadza idywidualny transport samochodowy, to proponuję wyprowadzić się na wieś. Tam będziecie mieć trawki, łąki i lasy.
Nie zdziwcie się tylko jak rolnik wam gnojowicę na pole wyleje tuż pod waszym oknem i jak będziecie mijać na swoich pieszych spacerach różnorakie dizlowe warczące i smrodzące maszyny rolnicze.- 15 14
-
2019-07-19 14:05
Nikt się nie spuszcza to raczej reakcja na ciągle roszczenia (12)
kupując samochód nie dostajesz gwarancji miejsca parkingowego gdziekolwiek sobie tego zażyczysz.
- 13 7
-
2019-07-19 14:14
Roszczenia samochodziarzy? (10)
To odpowiedz na jedną kwestię. Komu się obecnie 'robi dobrze' kosztem użytkowników samochodów? Pieszym i rowerzystom. Dziwisz się, że kierowcy się burzą? Na każdym kroku likwiduje się ogólnodostępne parkingi, wpychając/wynajmując teren prywatnym firmom, które mają sobie nabić kasę. Zobacz co mają zrobić w Gdańsku-budowa dużego podziemnego parkingu.
To odpowiedz na jedną kwestię. Komu się obecnie 'robi dobrze' kosztem użytkowników samochodów? Pieszym i rowerzystom. Dziwisz się, że kierowcy się burzą? Na każdym kroku likwiduje się ogólnodostępne parkingi, wpychając/wynajmując teren prywatnym firmom, które mają sobie nabić kasę. Zobacz co mają zrobić w Gdańsku-budowa dużego podziemnego parkingu. Firma podjęła się w zamian za likwidację 51% ogólnodostępnych miejskich parkingów, W imię czego?!
Roszczenia mają ostatnio tylko rowerzyści. Szkoda tylko, że jak już dostaną swoje ścieżki kosztem np. zwężenia pasów ulicy to i tak zap..lają po jezdni albo po chodniku.- 13 7
-
2019-07-19 14:35
Robi się dobrze tym, którzy kosztem swojej wygody (9)
korzystają ze środków, które nie zawłaszczają tyle przestrzeni miejskiej. Krótko mówiąc - idą na rękę nam wszystkim.
- 7 4
-
2019-07-19 14:45
Bullshit. (8)
Twoim zdaniem ścieżka rowerowa przez całe miasto zajmuje mniej miejsca niż parking na powiedzmy 30 samochodów?
- 6 7
-
2019-07-19 14:53
Tak. 100 rowerów które wjadą po niej do centrum (7)
zajmie o wiele mniej miejsca niż 100 samochodów. Te 100 rowerów również nie stworzy takich zatorów jak 100 samochodów. Kwestie typu hałas i ekologia już pominę.
- 7 10
-
2019-07-19 14:55
Nie pytałem o rowery tylko konkretnie o ścieżkę w stosunku do parkingu. (6)
- 5 5
-
2019-07-19 17:52
Jak ci się tych 100 rowerzystów przesiądzie do samochodów, to będziesz miał (4)
100 samochodów w centrum więcej i każdy będzie chciał gdzieś zaparkować. Więc z twoich 30 miejsc parkingowych będzie 70 na minusie. Zaczynasz jarzyć?
- 7 3
-
2019-07-19 18:58
nie zacznie (3)
To tak jak zestawienie 600 samochodów na 1000 mieszkańców w Trójmieście z 350 w Berlinie i 200 w Kopenhadze. Zero refleksji, samochodem wszędzie i już. A na koniec wrzask, że to on jest dyskryminowany (a to jest jedyny kraj UE, gdzie można parkować na chodnikach).
- 2 4
-
2019-07-19 19:59
porównywać Gdańsk do Berlina albo Kopenhagi... (2)
litości.
Nie dość, że miasta o wiele większe, w kształcie koła a nie kiszki jak Gdańsk, ze sprawną komunikacją, metrem i jednym biletem na wszystko.
Fajna manipulacja. Liczysz samo centrum Kopenhagi czy może jednak cały zespół "wielkiej Kopenhagi"?- 5 4
-
2019-07-20 18:27
Z mniejszymi nie zaczynaj (1)
bo tam liczby per capita... są jeszcze mniejsze
Dodatkowo układ liniowy jest łatwiejszy w obsłudze komunikacją miejską niż promienisty. Nie oczekuj nie wiadomo jakiej komunikacji, jak prawie cały budżet szedł na kierowców przez 2 dekady - dopiero ostatnio się zmienia. I radzę się przyzwyczaić, że kierowca indywidualny będzie już miał tylko gorzej.- 3 1
-
2019-07-20 19:13
2 dekady? Myślę, że przynajmniej 3
- 3 1
-
2019-07-19 17:23
A co ma piernik do wiatraka? Równie dobrze może nie być drogi dla rowerów (nie ma czegoś takiego jak ścieżka rowerowa), tylko potem bez płakania, że rowerzysta jedzie jezdnią.
- 5 4
-
2019-07-19 14:14
A potem połowa ulic w Gdańsku zwężona do 1 pasa
I musisz krążyć po jednokierunkowych, bo kogo obchodzi, gdzie będzie parkował? Należy się...
- 3 1
-
2019-07-19 13:28
Z tym nie wygrasz. Pseudoekologia stała się modnym kierunkiem "myślenia", który wymaga, aby wszyscy "myśleli" tak samo albo przynajmniej do tego "myślenia" się stosowali. Przykładem nie jest tylko bezmyślna nienawiść do kierowców wszystkiego, co nie jest napędzane siłą ludzkich mięśni, ale choćby takie i**otyczne akcje jak "Godzina dla Ziemi",
Z tym nie wygrasz. Pseudoekologia stała się modnym kierunkiem "myślenia", który wymaga, aby wszyscy "myśleli" tak samo albo przynajmniej do tego "myślenia" się stosowali. Przykładem nie jest tylko bezmyślna nienawiść do kierowców wszystkiego, co nie jest napędzane siłą ludzkich mięśni, ale choćby takie i**otyczne akcje jak "Godzina dla Ziemi", które nie dają Ziemi absolutnie niczego poza wahnięciem mocy w elektrowniach w momencie włączenia wszystkich urządzeń naraz po tej magicznej godzinie i zwiększonej ilości emisji CO2, gdy te wszystkie na nowo włączone urządzenia muszą się odpalić (a te energooszczędne odpalają się dłużej). Ale to nieważne, ważne że domorosły, modny pseudoekolog ma główkę spokojną, bo przecież uratował Ziemię, gasząc na godzinę światło, a kto się temu sprzeciwia i mówi, że to bezsens, ten na usługach wielkich koncernów :)
- 10 9
-
2019-07-19 12:57
(1)
Czy mieszkanie w centrum oznacza ze wspolna przestrzen na zewnatrz jest bardziej Twoja niz kogos innego? Wspolne oznacza mozliwosc korzystania przez wszystkich na rownych zasadach.
- 25 8
-
2019-07-19 14:41
Ależ proszę. Korzystaj.
Możesz także parkować na ogólnodostępnym miejscu parkingowym. Nikt ci nie broni i nie odbiera prawa. A to, że z tego prawa nie korzystasz to jest Twój wybór.
- 7 2
Wszystkie opinie
-
2019-07-19 10:33
przy tym oznakowaniu każdy może tam zaparkować, ale do 15 minut (26)
Wytrychem jest umieszczenie informacji, że to parking dla zaopatrzenia. A gdzie w ustawie jest napisane , co to jest zaopatrzenie. Nie ma! a więc każdy, kto przywozi kilogram cukru do swojej babci jest zaopatrzeniem i nie musi legitymować się żadną tabliczką, fakturą czy rachunkiem, Ot , tyle
- 114 24
-
2019-07-19 10:45
(2)
Pewien 'mądry' urzędas wykombinował że dostawy=auto dostawcze i nie przyszło mu do głowy że może być inaczej.
- 15 2
-
2019-07-19 11:10
To ten z PO tak wymyślił (1)
- 2 22
-
2019-07-20 03:34
akurat ... bo tylko w jednej partii panuje taka głupota nieoPiSana
potem zdziwienie, że konie padły? że 27:1? że Polska utraciła 30mld EU dotacji?
- 2 1
-
2019-07-19 10:50
ale nie może, gdyż miejsce to jest oznaczone kopertą (19)
Cwaniactwo działa w dwie strony.
- 4 5
-
2019-07-19 10:59
I co z tego, że jest oznaczone "kopertą"? (17)
Oznacza to tylko, że jest wydzielone dla określonej grupy użytkowników - w tym przypadku dostawców (co reguluje znak pionowy). A o byciu dostawcą/zaopatrzeniem pisał autor wątku.
- 17 2
-
2019-07-19 11:23
ależ autor wątku nie jest dostawcą (16)
Dostawcą może być producent, dystrybutor, usługodawca. Osoba wykonująca na rzecz wspomnianych zlecenie dostawy itd.
Jakiś Kaziu z kilogramem cukru nie jest dostawcą i nie trzeba tu odrębnych przepisów. Jego obowiązuje zakaz nawet zatrzymania się na tej kopercie.
Jeżeli nawet Kaziu kupi paletę kafelek i sam je przywiezie do swojej babci, to nie może tam stanąć i rozładowywać, ale może tam stanąć dostawca z tego sklepu załadować na wózek i dowieźć pod klatkę. Czy pojmujesz różnicę?- 12 12
-
2019-07-19 11:31
A czy Ty pojmujesz trochę zasady praworządności? (11)
Pojęcie "zaopatrzenie" nie ma definicji w prawie (nie tylko drogowym). W takich przypadkach, zgodnie ze zwyczajem sądowym, stosuje się definicję słownikową. No więc zaglądamy do słownika:
1. «produkty, surowce, sprzęt, w które zaopatruje się sklepy, zakłady, ludność itp.»
2. «dział zakładu pracy zajmujący się zakupem artykułów przemysłowych, narzędzi, surowców itp.»
Żadna z tych definicji nie sprawdza się w przypadku wyróżnika pojazdu uprawnionego do postoju. Zatem sprawdzamy słownikowo wyrazy pokrewne:
zaopatrzyć - zaopatrywać
1. «dostarczyć jakiejś osobie, instytucji lub organizacji potrzebne rzeczy»
2. «wyposażyć w odpowiednie urządzenia»
3. «dodać coś do tekstu podstawowego»
Zauważasz, że pkt. 1 spełnia kryteria, które założył autor wątku?
Zaopatrzeniem (zaopatrującym) w świetle prawa jest każdy, kto dostarczył dowolnej osobie lub instytucji cokolwiek.
Cieszę się, że pomogłem :)- 24 9
-
2019-07-19 11:48
Wydaje ci się tylko, że bzdury przez ciebie wymyślone są logiczne. (10)
Otóż "dostawca", to podmiot objęty umową związaną z zaopatrzeniem i nie jest to "każda dowolna osoba".
Pomijasz istotne części ograniczając się wyłącznie do ogólnego określenia "zaopatrzenie".
Dostarczenie czegokolwiek jakiejkolwiek osobie nie jest "dostawą towaru".
Nawet na drodze działa całość prawa: prawo gospodarcze, skarbowe itd. i nieznajomość szkodzi.- 5 11
-
2019-07-19 11:53
(9)
O jakim "dostawcy" w ogóle mówisz?
Nie ma takiego pojęcia w przedmiotowym oznakowaniu. Jest pojęcie "zaopatrzenie". Nie ma ono żadnej definicji w polskim prawie, oprócz słownikowej. Straż miejska ma z tym kłopoty od lat w całym kraju, przy co bardziej upartych kierowcach.
Ale widać w Gdyni nie przeszkadza to UM wydać ćwierć bańki na oznakowanie, które nie ma żadnej mocy prawnej. Dziękuję za rozmowę.- 15 3
-
2019-07-19 12:01
usługi zaopatrzenia realizują dostawcy (8)
- 1 8
-
2019-07-19 12:03
(7)
Proszę o podstawę prawną.
Podpowiem, że taka nie istnieje.
PS. Poza tym nie mówimy o "usłudze zaopatrzenia", tylko o "zaopatrzeniu".- 5 2
-
2019-07-19 12:07
Januszom wszystko trzeba wydrukować (6)
Sam się powołujesz na "wybrane przez siebie definicje słownikowe" zapominając, że jest tam zakaz postoju.
Twierdzisz, że jesteś zaopatrzeniem?
Powinieneś dostać mandat, a jak go nie przyjmiesz, będziesz miał okazję wykazać przed sądem, dlaczego uważasz się za zaopatrzeniowca stającego na zakazie postoju.- 2 10
-
2019-07-19 12:11
(4)
To jest jakiś argument w ewentualnym sporze sądowym? Czy komentarz do źle wydanych 230 tys. zł na oznakowanie bez mocy prawnej?
- 3 1
-
2019-07-19 12:17
no dobrze (3)
wykaż przed sądem, że jesteś zaopatrzeniowcem objętym warunkiem opisanym na tym znaku.
Powołujesz się na rzeczy, które ciebie nie dotyczą.- 1 5
-
2019-07-19 12:23
Oczywiście, że SM przegrywała w całym kraju podobne sprawy (2)
Polecam lekturę orzeczeń. To powód ma w obowiązku udowodnić, że pozwany działał bezprawnie. SM i policja nie mają żadnych podstaw ku temu przy takim oznakowaniu.
- 6 1
-
2019-07-19 17:38
urban legend (1)
Polecam chciażby lekturę sygn. akt II W 114/14
- 0 1
-
2019-07-19 20:51
A co to orzeczenie ma wspólnego?
Tam było sformułowanie "nie dotyczy dostaw do sklepów", a nie "nie dotyczy zaopatrzenia". Kluczowe.
- 0 1
-
2019-07-19 14:23
Co Wy się tak tego sądu boicie. Byłem i z przykrością muszę stwierdzić, że w Polsce sąd to farsa.
- 0 1
-
2019-07-19 11:40
(3)
W pierwszej kolejności sprawdź, o czym w ogóle rozmawiasz. Mowa nie o "dostawcy", tylko o "zaopatrzeniu". Takie pojęcie widnieje na znakach pionowych. Tym samym cały Twój wywód jest od początku poza tematem.
- 6 1
-
2019-07-19 11:55
Chyba twój. Czy jesteś uprawniony do prowadzenia usług zaopatrzenia? (2)
Czy np. posiadasz działalność w której masz wpis w rejestrze świadczący o realizowaniu tej usługi?
Czy możesz udokumentować w trakcie dostarczania, że taką usługę właśnie realizujesz, zrealizowałeś?
Jeżeli nie, to "Tym samym cały Twój wywód jest od początku poza tematem."
To jak ty rozumiesz sobie jakieś zasady, jest bez znaczenia.- 2 10
-
2019-07-19 12:01
(1)
Proszę o podstawę prawną Twoich wywodów nt. wpisu w rejestrze itp., które byłyby wymagane obowiązującym prawem, by mieć status "zaopatrzenia".
Podpowiem, że taka nie istnieje.- 8 4
-
2019-07-19 12:18
nie musi
- 0 7
-
2019-07-20 03:35
jak miejsce jest oznaczone kopertą - to zarezerwowane dla Listonosza
- 2 0
-
2019-07-19 11:29
(1)
Mam na kombiaku tabliczkę "zaopatrzenie" i to wystarcza.
- 4 1
-
2019-07-19 11:37
Ta Twoja tabliczka jest tyle samo warta, co tabliczka "nie dotyczy zaopatrzenia" postawiona przez UM. Obie nie niosą za sobą w praktyce żadnych skutków prawnych.
- 9 2
-
2019-07-19 15:59
15 min
Gdyby każdy tam stał Maks 15 min. Nie było by problemu. Mnóstwo osób jednak nie zna się na zegarku. 15 minut to dla nich dwie lub kilka godzin.
- 0 0
-
2019-07-19 10:34
(3)
Moim zdaniem te miejsca są za słabo oznaczone. Powinny być bardziej czytelne oznaczenia poziome. No i powinny być określone godziny dostaw np 06:00-16:00 Po co w nocy trzymać puste miejsca ??
- 66 5
-
2019-07-19 11:11
Oznakowane ...
- 2 0
-
2019-07-19 14:17
A kto będzie tam jeździł co rano i holował delikwentów?
- 1 0
-
2019-07-19 16:55
O 6.00 to świeży chleb już na półkach musi być rozłożony.
- 1 0
-
2019-07-19 10:34
Dysponuje zdjeciem jak wiceprezydent Gdyni (11)
Marek Łucyk parkuje swój samochód osobowy na kopercie dla dostawców na ulicy Kilińskiego ale przecież Oni mogą.....
- 112 8
-
2019-07-19 10:36
(1)
Dostarczal cos
- 18 1
-
2019-07-19 10:51
chyba dokumenty
czy kopertę miał odebrać jakąś :-)
- 30 1
-
2019-07-19 10:50
(3)
Nie Oni tylko oni. Litosci! Pisownia zaimków się kłania.
- 4 7
-
2019-07-19 10:59
Nie ma słowa "Litosci" jest słowo LitoŚci" - polska pisownia się kłania! (2)
- 21 3
-
2019-07-19 14:45
(1)
A po ci wielka litera w środku słowa? To też niepoprawnie :D
- 4 5
-
2019-07-19 17:42
Niestety nie zrozumiałem..."a po ci wielka..."
- 0 3
-
2019-07-19 11:00
(3)
Ciekawe czy w ogóle jest jakaś nielegalna czynność, której wykonania przez wiceprezydenta ktoś gdzieś nie udokumentował? ;)
- 5 3
-
2019-07-19 11:08
Należy raczej postawić pytanie (2)
czy jakakolwiek czynność wykonana przez ekipę jakichkolwiek włodarzy jest nielegalna?
- 3 1
-
2019-07-19 14:24
oczywiście warto takie pytanie stawiać (1)
warto wiedzieć, że główny włodarz łamie konstytucję od kilku lat.
- 4 1
-
2019-07-20 09:59
Warto to popierać puste słowa dowodami
- 0 0
-
2019-07-26 20:31
No przecież vicekról może,
czyż nie?
- 0 0
-
2019-07-19 10:34
Hajs (11)
230tys. Za malowanie kopert? GRUBO
- 104 4
-
2019-07-19 11:00
(6)
Malowanie?
A znaki drogowe to za darmo?- 3 12
-
2019-07-19 11:18
(5)
Proszę bardzo, kosztorys brutto dla klienta detalicznego dla pojedynczego miejsca!
Znak pionowy zakazu - tablica z kompletem uchwytów - 95 zł x1
Znak pionowy tabliczka z tekstem 60 x 25 cm - 88 zł x3
Słupek znaku drogowego 2,5 m ocynk - 88 zł x1
Farba akrylowa biała/żółta przy wydajności producenta 1kg farby/1,5 m2 oznakowania - ok. 15 m2 (z górką) - 30 zł x1
Suma kosztów materiałowych (bez cementu) na jedno oznakowane miejsce: 477 zł (nie liczę rabatów ilościowych, pewnie do 30% spokojnie).
Koszt jednego miejsca wg UM: ponad 6500 zł.
Rozumiem, że robocizna brutto firmy, która otrzymała zlecenie to ponad 6000 zł za jedno miejsce?- 26 1
-
2019-07-19 12:20
Prawdziwe pieniądze
robi się na słomianych inwestycjach!
- 10 2
-
2019-07-19 14:38
No to co się stało z tymi 6000zł ? Wie ktoś ? (2)
.
- 5 1
-
2019-07-19 15:15
Ktoś na pewno wie. Nikt jednak się tym nie zajmie. Podobnie jak setkami innych
niegospodarności. Ciche przyzwolenie jednych i brak możliwości działania innych. Karuzela się kręci, majątki rosną.- 5 0
-
2019-07-19 15:25
Horala w podatkach zabiera
- 1 3
-
2019-07-19 17:27
A gdzie projekt za kilka tyś.?
- 1 3
-
2019-07-19 11:00
to grube koperty, dlatego
- 12 2
-
2019-07-19 11:26
bo w tych 230k jest jeszcze kilka dodatkowych kopert :)
- 13 1
-
2019-07-19 14:16
30 kopert wraz ze znakami. Jak ktoś sumiennie odprowadza podatki, płaci zus za pracowników i chce na tym zarobić to niestety tak to wygląda.
- 0 4
-
2019-07-25 20:01
To ładnie przycieli...
- 0 0
-
2019-07-19 10:35
Właściwe dla Gdyni rozwiązywanie problemów wszelkich (1)
Farba i pędzle
- 78 7
-
2019-07-20 08:44
Bo teraz taki mamy klimat. W nowoczesnej, zachodniej Europie np.
problem ataków terrorystycznych ze strony islamistów, rozwiązywany jest za pomocą kolorowych kredek.
- 0 2
-
2019-07-19 10:35
Nie jestem roszczeniowy (2)
i nawet gdy nie ma o tym mowy w przepisach, to i tak będę parkował, bo moim zdaniem, w przepisach powinno być tak jak ja chcę.
- 30 11
-
2019-07-19 10:46
Niestety, ale nadal pływasz w swoich fantazjach więc o wyjciu wcześniejszym nie ma mowy. Na chwilę obecną póki jest pan pacjentem srebrzyska proszę się stosować do regulaminu obowiązującego w placówce inaczej zostaniemy zmuszeni do zamknięcia pana w izolatce, tam będzie mógł pan żyć wg. własnych zasad i przepisów.
- 6 5
-
2019-07-19 16:00
Smialo
Śmiało. Możesz też powiedzieć za wczasu gdzie i kiedy. Odholowane będzie.
- 1 2
-
2019-07-19 10:36
(3)
Ale kazdy moze sobie tam stanac i byc zaopatrzeniem.
- 26 8
-
2019-07-19 16:02
Nie kazdy (1)
Nie każdy. Tylko zaopatrzenie jakiegoś lokalu. Nie mylcie z mieszkaniem.
Po wezwaniu na SM trzeba udokumentować co i jak się tam robiło.- 0 3
-
2019-07-20 21:48
Nie prawda kolego.
To nie ty musisz udowadniać, że jesteś jeleniem, tylko tobie to muszą udowodnić.
- 0 1
-
2019-07-25 20:03
Do 15 minut, jeżeli jest zaopatrzeniem.
- 0 0
-
2019-07-19 10:40
karac ten naród nic innego nie pomoze brak kultury i cwaniactwo ... (2)
- 38 20
-
2019-07-19 10:49
(1)
A ty jaka masz narodowosc, ze tak sie wywyzszasz?
- 2 10
-
2019-07-19 13:15
on odkyrył w sobie zyda
- 4 0
-
2019-07-19 10:40
(1)
Pytam się gdzie jest milicja obywatelska i straż wiejska? Oni jeszcze w ogóle pracują? Czemu t. pl nie zaintetesuje się brakiem działania tych obu grup.
- 19 7
-
2019-07-20 20:25
Stróżnicy !
Doskonale wiesz ,gdzie i kiedy są oraz jakie imprezy i jasełki obstawiają ,
- 1 0
-
2019-07-19 10:41
Na 2 z 4 zaprezentowanych zdjęć stoją busy. (3)
Poza tym jeśli np. kurier przywożący paczkę z zaopatrzeniem jeździ samochodem osobowym to może stanąć czy nie? Moim zdaniem może. Najważniejsza jest rotacja, żeby miejsca te nie były zastawione cały dzień tylko była szansa dla dostawców.
- 49 1
-
2019-07-19 10:46
może stanąć z każdą dostawą, ale powinien równie szybko odjechać, najlepiej bez wysiadania. (1)
- 7 1
-
2019-07-19 13:59
niech gdynia zrobi specjalne miejsca postojowe
ekologiczne - tylko to wolnego przez nie przejechania. Nie zdarzysz wysiąść - mandat 2000zł.
- 0 3
-
2019-07-19 14:25
najważniejsze jest sensowna - restrykcyjna polityka parkingowa
komunikowana mieszkańcom tak, by rozumieli jej sens i ją popierali
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.