• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: miejsca parkingowe w centrum tylko dla dostaw

Michał Sielski
8 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pierwsze miejsca już zostały wyznaczone, ale - jak widać - Straż Miejską czeka sporo pracy, by były właściwie użytkowane. Pierwsze miejsca już zostały wyznaczone, ale - jak widać - Straż Miejską czeka sporo pracy, by były właściwie użytkowane.

11 miejsc parkingowych wyłącznie dla dostawców pojawi się w ciągu tygodnia w centrum Gdyni. W sumie ma ich być 29. Wszystko po to, by dostawcy nie zastawiali chodników oraz nie utrudniali ruchu.



Czy wyznaczenie miejsc parkingowych wyłącznie dla dostawców to dobry pomysł?

Pierwsze debaty i spotkania na temat parkowania w centrum Gdyni odbyły się dwa lata temu. Mieszkańcy i przedsiębiorcy zwracali uwagę, że problem z parkowaniem stwarzają nie tylko kierowcy samochodów osobowych, ale także dostawczych: zastawiają chodniki, trawniki, blokują jezdnie czy przejścia dla pieszych. Kierowcy bronili się, że nie mają wyjścia, bo muszą gdzieś rozładować dostawy do sklepów. Niektórzy przedsiębiorcy "rezerwowali" miejsca parkingowe pod sklepem, rozkładając na nich wcześnie rano palety, pachołki czy skrzynki.

Samochody na chodnikach, piesi na jezdni



- Dochodziło także do tego, że mieliśmy samochody na chodnikach, a pieszych na jezdni. Takich obrazków w mieście nie chcemy oglądać - podkreśla dr Daniel Kaszubowski, adiunkt w Katedrze Inżynierii Drogowej i Transportowej na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej, który pracował przy wyznaczaniu miejsc dla dostawców.
Dostawcy parkują w Gdyni gdzie chcą, także na przystankach komunikacji publicznej. Dostawcy parkują w Gdyni gdzie chcą, także na przystankach komunikacji publicznej.
Teraz sytuacja ma być już ucywilizowana, przynajmniej w teorii. W pierwszych miejscach ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni, Starowiejskiej zobacz na mapie GdyniAbrahama zobacz na mapie Gdyni właśnie ustawiane są znaki, które mają jasno informować, że mogą tam parkować wyłącznie samochody, który dowożą towar do sklepów i punktów usługowych.

Straż Miejska będzie miała co robić



- Zadbaliśmy o to, by oznakowanie było precyzyjne, co pozwoli Straży Miejskiej dyscyplinować kierowców, którzy będą je lekceważyć. W ciągu najbliższego tygodnia powstanie 11 takich miejsc w ramach pilotażu unijnego programu Freight Tails. Docelowo miejsc parkingowych dla dostawców będzie w Śródmieściu 29 - mówi Andrzej Bień, radny Samorządności Wojciecha Szczurka i pełnomocnik prezydenta ds. bezpieczeństwa.
Wyznaczenie wszystkich miejsc ma zająć ok. pół roku. Potem przyjdzie czas na analizę potrzeb mieszkańców kolejnych dzielnic.

Projekt kosztował 230 tys. zł. 34 tys. zł to wkład własny miasta, reszta to unijne dofinansowanie.

Opinie (212) 3 zablokowane

  • (5)

    na pierwszym zdjęciu ul Abrahama na której w biegu Starowiejskiej do dziś chyba jeszcze nie ma namalowanych pasów dla pieszych ani pionowego oznakowania o przejściu?
    ale za to powstał film !? tym zajmuje się "miasto"?
    i na to poszło niemal ćwierć miliona!?
    czyli tak konkretnie na co?!
    jakich "projektów" i ile czasu trzeba na to co co dwu facetów z farbą i słupkami zrobi w jedno przedpołudnie?!
    do tego trzeba politechnik?
    i jeszcze nawet tego nie zrobiono! a problemy innych mieszkańców "na potem" ?!

    • 30 3

    • w strefie tempo 30 pieszy moze przejść wszędzie. (4)

      a przy takimi skrzyżowaniami poprostu też j nie potrzeba znaku. ani zebry. kuma?

      • 5 9

      • (2)

        to już wiemy że wam pasuje jak w świetle chodnika stają auta i wszyscy rozkładają ręce bo to "legalne"

        • 5 1

        • Nie pasuje, i należałoby zabronić parkowania na wet dwoma kołami na chodniku! (1)

          Nie ma miejsca na jezdni - nie ma parkowania.
          Jestem kierowcą, ale jak nie ma potrzeby to jeżdżę komunikacją i chodzę.

          • 6 0

          • a ty jesteś w rządzie warszawskim czy urzędzie miejskim w Gdyni filozofie?
            więc rób co do ciebie należy, maluj pasy a nie dyskutuj

            • 2 1

      • Nie odróżniasz strefy ograniczenia prędkości

        Od strefy zamieszkania. Ale to nic dziwnego, od czasu wycofania obowiązku kart rowerowych znajomość przepisów u młodych kalesoniarzy jest zerowa.

        • 10 0

  • Moja koncepcja (2)

    1000zł rocznie podatku dla posiadacza samochodu na rejestracji GA. 10zł dziennie za wjazd do miasta samochodu z inną rejestracją. To w pierwszym roku (ale nie od zaraz ale np za 2 lata), potem x2. I byłby spokój.

    • 5 34

    • Centrum to trzy ulice na krzyż i mam płacić?

      Hahaha

      • 13 1

    • idąc za ciosem proponuję wprowadzić obowiązkowe ubezpieczenie OC dla rowerzystów

      jazdę w kamizelce odblaskowej i posiadanie apteczki

      • 12 0

  • Jak az DR pracowal przy wyznaczaniu miejsc dla dostawcow, to musi byc dobrze ;))

    • 9 3

  • Unijne pieniądze (4)

    Służy to tylko aby wypompować unijne pieniądze. Nie ważne na co. Kup samochód, zapłać podatki, ubezpieczenia, kup benzynę i najlepiej jak nie wyjedziesz z domu. Rowerzyści mają większe uprawnienia niż posiadacze samochodów ! Chcesz parkować - to płać !!

    • 31 3

    • (2)

      A ty myślisz, że jak zapłaciłes za swoją puszkę to jesteś już królem świata?
      Zejdź na ziemię frustracie.
      Mieszkasz w mieście, nie musisz wszędzie autem jechać.

      • 6 11

      • No właśnie

        W mieście, a nie w wietnamskiej wiosce.

        • 9 3

      • A ty musisz rowerem? Też możesz chodzić.

        • 7 0

    • Powoli łapiesz, że wystarczy samochodu nie

      posiadać aby tyle problemów cię mijało

      • 4 7

  • Niemogę zrozumieć (3)

    Dlaczego w gdyni kierowcy są tak niechciani.

    • 28 16

    • To pozory

      Ten portal to przytulisko kalesoniarzy i aktywistów miejskich. Nie jest na szczęście reprezentatywny.

      • 14 10

    • niby w jaki sposob? (1)

      ze nie jest wszystko i wszedzie robione dla nich za darmo? Ze 60% budzetu miasta idzie na drogi a nie np 99%

      • 5 6

      • chyba nie w Gdyni

        • 5 2

  • a tym czasem pod plazami ma Starowiejskiej jak zwykle dostswczak na chodniku, mimo wolnej ulicy... (1)

    • 13 1

    • Czytasz czasem tekst przed dodaniem?

      • 4 0

  • Ja bym to za 150tys zrobil..... wyznaczenie 29 miejac:)

    I pare znakow... dwa lata. Wierzyc sie nie chce ze takie trywialne rzeczy tyle trwaja.

    • 23 1

  • kierowcy. Wyp...alać z centrów miast. (3)

    zostawcie swoje opasłe brzuchy, leniwe ciała i rzęchy śmier...ące pod swoimi oborami w Żukowie.
    Z czym do ludzi? Przestańcie w końcu truć i zanieczyszczać środowisko.
    A wyloty rur wydechowych swoich wypucowanych świecących sie śmier...uchów wsadźcie do swoich kabin samochodowych bo przecież według was samochód nic nie truje.

    • 15 35

    • będę jeździł swoim wozem gdzie będę chciał (1)

      miasto to miasto - jakoś w USA mogą mieć piękne szerokie drogi i nikomu samochody nie przeszkadzają. Ja ci nie zabraniam pedałować rowerkiem :-)

      • 13 8

      • a ja myslałam że miasto to miasto.

        no popatrz.
        miłego postoju w korkach.

        • 2 3

    • Podobno w Gdyni jest więcej samochodów niż mieszkańców

      Wg upośledzonych cyklistów oczywiście. Więc chyba spora część tych mieszkańców tymi samochodami jeździ, nie?

      • 9 5

  • Dostawcy i tak nie skorxystaja to oni musza w drzwiach stanac i wszyatko zablokowac.

    • 8 4

  • Należy wybudować parking piętrowy , proszę pojechać np do Aarhus i zobaczyć , w centrum w przystępnej cenie i nie ma antagonizmów , można?

    • 22 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane