- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
Gdynia: miejsca parkingowe w centrum tylko dla dostaw
11 miejsc parkingowych wyłącznie dla dostawców pojawi się w ciągu tygodnia w centrum Gdyni. W sumie ma ich być 29. Wszystko po to, by dostawcy nie zastawiali chodników oraz nie utrudniali ruchu.
Samochody na chodnikach, piesi na jezdni
- Dochodziło także do tego, że mieliśmy samochody na chodnikach, a pieszych na jezdni. Takich obrazków w mieście nie chcemy oglądać - podkreśla dr Daniel Kaszubowski, adiunkt w Katedrze Inżynierii Drogowej i Transportowej na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej, który pracował przy wyznaczaniu miejsc dla dostawców.
Teraz sytuacja ma być już ucywilizowana, przynajmniej w teorii. W pierwszych miejscach ul. Świętojańskiej , Starowiejskiej i Abrahama właśnie ustawiane są znaki, które mają jasno informować, że mogą tam parkować wyłącznie samochody, który dowożą towar do sklepów i punktów usługowych.
Straż Miejska będzie miała co robić
- Zadbaliśmy o to, by oznakowanie było precyzyjne, co pozwoli Straży Miejskiej dyscyplinować kierowców, którzy będą je lekceważyć. W ciągu najbliższego tygodnia powstanie 11 takich miejsc w ramach pilotażu unijnego programu Freight Tails. Docelowo miejsc parkingowych dla dostawców będzie w Śródmieściu 29 - mówi Andrzej Bień, radny Samorządności Wojciecha Szczurka i pełnomocnik prezydenta ds. bezpieczeństwa.
Wyznaczenie wszystkich miejsc ma zająć ok. pół roku. Potem przyjdzie czas na analizę potrzeb mieszkańców kolejnych dzielnic.
Projekt kosztował 230 tys. zł. 34 tys. zł to wkład własny miasta, reszta to unijne dofinansowanie.
Opinie (212) 3 zablokowane
-
2018-05-08 11:13
Jestem starszympieszym.
Z moich obserwacji wynika, że samochody przeszkadzają głównie innym samochodom. W dużo rzadszych przypadkach wózkom, a pieszym prawie nigdy.
- 3 0
-
2018-05-08 11:19
Z tego co zauważyłem najbardziej przerąbane z dostawami mają na świętojańskiej szczególnie bliżej ze skrzyżowaniem z 10 lutego. Kompletny brak miejsc, a mieszkam to widzę co się dzieje. Współczuje tym kierowcom...
- 7 0
-
2018-05-08 12:13
Co za tandeta...
- 0 0
-
2018-05-08 12:39
W Gdyni jedyna wizja rozwojowa sa ewentualne pieniadze z UE na jakies beznadziejne niszowe projekty.
Skad UM Gdynia to bierze? Pewnie rozdaja kase za darmo lub nikt inny nie jest zainteresowany. To tylko upadek Gdyni. Spokojnie. Nic sie nie da zrobic.
- 10 0
-
2018-05-08 13:35
Świętojańska 65 (1)
Wiecznie zablokowany przez dostawców wjazd na posesję. Najlepsze jest to, że nie widzą w tym nic złego. Nie szkodzi, że chce ktoś wjechać , czy wyjechać z posesji musi czekać aż skończą dostawę.
- 2 1
-
2018-05-08 15:06
zaraz wyznawcy szczurka napiszą ci: jak ci się nie podoba to sie wyporowadź na wieś!
- 3 0
-
2018-05-08 13:53
Parkowanie przez dostawców. (1)
Czas najwyższy zrobić porządek z dostawcami towarów.Dotyczy to centrum miasta ,dzielnic Gdyni oraz Bulwar u Nadmorskiego- jadą samochody po Bulwarze lub zostawią samochód z zapalonym silnikiem i zatruwa środowisko.Często stoi auto tuż za Muzeum Marynarki naprzeciw restauracji.
- 4 3
-
2018-05-08 15:05
obudź się, dużo powazniejszych rzeczy nie można wyegzekwować u szczura i straży miejskiej a ty tego wymagasz?
- 3 1
-
2018-05-08 14:31
czy ja dobrze rozumiem ? (1)
Politechnika za analizę gdzie powinny powinny się znajdować miejsca parkingowe skasowała 230 tyś. brawo biznesmeni z Politechniki...:)
"Projekt kosztował 230 tys. zł. 34 tys. zł to wkład własny miasta, reszta to unijne dofinansowanie."- 7 1
-
2018-05-08 15:04
Gdynia tu sie żyje... sitwie:))!!!
- 5 0
-
2018-05-08 14:39
To jest kolejna kpina z farbą w tle
To nie są nowe miejsca postojowe dla dostawczaków. To są miejsca, które zabrano innym kierowcom, którzy muszą płacić, po to, żeby ci, co zarabiają (przedsiębiorcy) nie musieli płacić. Miejsca te są po prostu namalowane farbą na już istniejących miejscach w ramach strefy płatnego parkowania. To znaczy, że ubyło w mieście płątnych miejsc postojowych ogólnodostępnych, na rzecz bezpłatnych miejsc dostępnych jedynie dla wąskiego grona. To jest już szczyt. Na prawdę ktoś liczył, że Gdynia "zbuduje miejsca postojowe"? Tak samo jak "zbudowała buspasy" - zabierając innym uczestnikom ruchu normalny pas. Po to, by przejechał jeden autobus na 15 minut kilka tysięcy aut tkwi w korku. A Jak wyglądają "kontrapasy rowerowe" ? są namalowane farbą na zwykłych pasach ruchu, by ped**arze ładowali się na czołówkę samochodom. Ktoś za to powinien pójść do pierdla.
- 15 0
-
2018-05-08 16:18
Kierowcom nic nie pomoże.
aż miło patrzec jak im piana na buzi wychodzi gdy tak sie kiszą w korkach.
Mam nadzieje, że kiedyś staną na amen.- 2 7
-
2018-05-08 18:20
Ale zobaczcie, jakie to obłędne rozumowanie, godne szczurzej nory-jeżeli ktoś łamie bezczelnie przepisy (dostawczak) to nie należy go karać tylko wyznaczyć mu indywidualne miejsce parkingowe. Dlaczego nie dotyczy to również pracowników zatrudnionych w Śródmieściu-czy jak zaczną parkować na chodnikach albo w bramach z włączonymi awaryjnymi to też Urząd Miasta będzie tak łaskawy?
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.