• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni Gdyni zgodzili się na podwyżkę cen biletów komunikacji. Za tydzień głosowanie w Gdańsku

Patryk Szczerba
23 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Podwyżki cen biletów zaplanowano na początek czerwca. Głosowanie w Gdańsku w sprawie podwyżek zaplanowano na sesji w przyszłym tygodniu. Podwyżki cen biletów zaplanowano na początek czerwca. Głosowanie w Gdańsku w sprawie podwyżek zaplanowano na sesji w przyszłym tygodniu.

1 czerwca ceny przejazdów komunikacją miejską w Trójmieście pójdą mocno w górę. W środę podwyżki zaakceptowali radni Gdyni. Za tydzień głosowanie w tej sprawie odbędzie się w Gdańsku, gdzie radni również będą głosować nad nowymi stawkami.



Czy podwyżka cen biletów wpłynie na twój stosunek do komunikacji miejskiej?

O tym, że trzeba będzie więcej zapłacić za komunikację miejską, pisaliśmy na początku lutego.

Droższe bilety na komunikację w Gdańsku, Sopocie i Gdyni

Rekomendację w sprawie zmiany taryf 11 lutego gminom przedstawił Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej.

Podwyżki cen paliw, energii i pandemia uzasadnieniem



- Najważniejsze z nich to znaczne podwyżki cen energii elektrycznej i oleju napędowego, co przekłada się bezpośrednio na koszty utrzymania i eksploatacji taboru. Podwyżki tych kosztów względem poprzedniego roku według prognoz będą sięgać nawet 39 proc. Wyższe kwoty na fakturach za energię odczuje w Trójmieście szczególnie dotkliwie gdyńska komunikacja, w dużej mierze oparta na zeroemisyjnych trolejbusach - argumentowała zasadność podwyżek na początku lutego Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Podwyżki musiały zostać zaakceptowane przez radnych.

- Jesteśmy zobowiązani do tego, by taką uchwałę podjąć. Wpływ na to ma radykalny wzrost cen paliw i ujednolicenie cen taryf. Na podstawie naszej uchwały prezydent przyjmie zarządzenie już z określoną wartością biletów - mówił Marcin Wołek, radny "Samorządności".
Co ciekawe, przekonywał, że korzystanie z energii elektrycznej pomaga Gdyni, a sytuacja miasta jest niezła dzięki zróżnicowanym źródłom napędów w pojazdach, przez co 1/3 wozokilometrów jest wykonywana przez trolejbusy.

Dodawał, że spory wpływ na decyzję miała pandemia.

- Mieliśmy COVID. Staraliśmy się utrzymać ofertę i to się udało. A nawet musieliśmy dublować niektóre kursy. Tymczasem tylko w 2020 r. o 40 proc. spadły wpływy ze sprzedaży biletów - tłumaczył.

Rozkład ZKM Gdynia



Platforma Obywatelska: brakuje logiki i konsekwencji



Opozycja nie pozostawiła na propozycji podwyżki suchej nitki, zarzucając rządzącym brak konsekwencji i koncepcji rozwoju transportu publicznego w Gdyni.

- Środki na transport publiczny w Gdyni są na tym samym poziomie - nie wzrosły. Dziś używanie argumentu, że planowana podwyżka ma pokryć koszty związane z podwyżką cen oleju napędowego i paliw nie znajduje uzasadnienia w wydawanych pieniądzach na transport publiczny. Tam nie przewidziano zwiększenia wydatków, co w obliczu inflacji jest de facto ich zmniejszeniem. Do tego okrojono kursy. Wprowadzając rozszerzoną strefę parkowania, wywarto presję na kierowców - wskazywał Tadeusz Szemiot, radny Platformy Obywatelskiej.
Podkreślał, że w sąsiednim Gdańsku połączeń nie zmniejszono, a w cenie biletu okresowego można podróżować SKM.

- Nie rozwijamy sieci dróg, bo nie chcemy zapraszać samochodów. Wdrażamy podwyżki, ale jednocześnie rozszerzamy strefę parkowania. Jedyny cel to drenaż naszych kieszeni. Innego uzasadnienia nie znajduję - dodawał Bogdan Krzyżankowski, kolega klubowy.

PiS: transport publiczny staje się nieopłacalny



Radni PiS zwracali z kolei uwagę, że jeśli wprowadzane są podwyżki, powinna wzrosnąć jakość komunikacji miejskiej.

- A mamy sytuację odwrotną. Niedawno dyskutowaliśmy o SPP i zachęcaliśmy do korzystania z transportu publicznego. Przyjmując tę uchwałę, sprawiamy, że transport publiczny staje się mniej opłacalny w stosunku do prywatnego. W niedzielę przejazdy powinny być bezpłatne - podkreślał Marek Dudziński, radny PiS.
15 radnych rządzącej Gdynią Samorządności poparło uchwałę. Cała opozycja była przeciw.

Proponowane ceny biletów w Gdyni



Ceny biletów jednorazowych:

  • jednoprzejazdowy ważny na linii nocnej i zwykłej - 4,80 zł,
  • jednoprzejazdowy ważny na linii nocnej, pospiesznej i zwykłej - 5 zł,
  • czasowy ważny do 75 minut na liniach nocnych i zwykłych - 4,80 zł,
  • czasowy ważny do 75 minut na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych - 5 zł,
  • czasowy ważny 24 godziny na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych - 18 zł.

Ceny biletów miesięcznych:

  • imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych i zwykłych w granicach Gdyni - 94 zł (na okaziciela 110 zł),
  • imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w granicach Gdyni - 106 zł (na okaziciela 124 zł),
  • imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w obrębie sieci komunikacyjnej (w tym linie G, N1 i 171 w granicach Gdańska) - 116 zł, (na okaziciela 130 zł).

Ceny biletów semestralnych:

  • semestralny 4-miesięczny imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych i zwykłych w granicach Gdyni - 179 zł (5-miesięczny 223 zł),
  • semestralny 4-miesięczny imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w granicach Gdyni - 201 zł, (5-miesięczny 252 zł),
  • semestralny 4-miesięczny imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w obrębie sieci komunikacyjnej (w tym linie G, N1 i 171 w granicach Gdańska) - 220 zł (5- miesięczny 276 zł).


Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (543) ponad 20 zablokowanych

  • podwyzki zawsze sa niesprawiedliwe i krzywdzace ludzi

    • 4 0

  • darmowe przejazdy sa tansze i zdrowsze bo mniej wydatkow na automaty wiecznie psujace,

    kontrolerow, drukowanie biletow ,przez co wiecej lasow ocalonych i swiezego powietrza no i mniej korkow na drogach,

    • 6 1

  • W Gdańsku podwyżki, w Gdyni podwyżki...

    W urzędach podwyżki i wszędzie podwyżki. Normalnie, jak w latach 70 ubiegłego wieku.

    • 9 1

  • Urzędnicy informują ..

    Urzędnicy informują, że wzrost kosztów ponoszonych przez przewoźników oznacza, że Urząd Marszałkowski musi im zapłacić więcej niż dotychczas

    • 2 2

  • podwyzki nie sa sprawiedliwe niech nasze pazerne wladze przestana napychac sobie kabzy

    podatki sa tak wysokie ze przejazdy powinne byc darmowe w calym kraju dla wszystkich i basta

    • 7 1

  • Cały czas musimy do tego badziewia dopłacać , a i tak to nic nie daje !!!! To może lepiej to zamknać , sprzedać tabor

    • 8 1

  • Samochodem taniej, tym bardziej na krótsze odległości.

    5zł za 2 czy 3 kilometry to kpina

    • 7 1

  • w poprzednim wpisie trochę mi obcięło !

    Zdemontować tory tramwajowe i też sprzedać -- a za uzyskane przychody poszerzyć jezdnie o pasy które zajmowały tory , zbudować porzadne ścieżki rowerowe -- a ludzie już sobie poradza !!!!

    • 6 2

  • rusofobia kosztuje

    nie ma nic za darmo

    • 6 3

  • brawo (5)

    wybieraja niudacznikow POwskich teraz placza tak trzymac niech was doja ile sie da

    • 7 3

    • Przecież w od wielu lat Gdyni rządzi Samorządność !!! Samorządność nie ma nic wspólnego z PO !!! Jesteś głupi , czy tylko udaje

      • 1 3

    • W Gdyni od wielu lat rządzi Samorządność !!! Samorządność nie ma nic wspólnego z PO !!! Jesteś głupi , czy tylko udajesz ??? (1)

      • 0 3

      • A czym się różnią? Poza nazwą?

        • 1 1

    • Kacperek dalej ujada! Hau hau hau kundlu! Jak tam twoje miernoty w założonych fundacjach? Kasa leci? (1)

      • 1 2

      • A ty z czyjej budy wyleciałeś? Czyżby z samorządowej? A może z mysiej nory albo ze szczurzej jamy?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane