• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni Gdyni zgodzili się na podwyżkę cen biletów komunikacji. Za tydzień głosowanie w Gdańsku

Patryk Szczerba
23 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Podwyżki cen biletów zaplanowano na początek czerwca. Głosowanie w Gdańsku w sprawie podwyżek zaplanowano na sesji w przyszłym tygodniu. Podwyżki cen biletów zaplanowano na początek czerwca. Głosowanie w Gdańsku w sprawie podwyżek zaplanowano na sesji w przyszłym tygodniu.

1 czerwca ceny przejazdów komunikacją miejską w Trójmieście pójdą mocno w górę. W środę podwyżki zaakceptowali radni Gdyni. Za tydzień głosowanie w tej sprawie odbędzie się w Gdańsku, gdzie radni również będą głosować nad nowymi stawkami.



Czy podwyżka cen biletów wpłynie na twój stosunek do komunikacji miejskiej?

O tym, że trzeba będzie więcej zapłacić za komunikację miejską, pisaliśmy na początku lutego.

Droższe bilety na komunikację w Gdańsku, Sopocie i Gdyni

Rekomendację w sprawie zmiany taryf 11 lutego gminom przedstawił Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej.

Podwyżki cen paliw, energii i pandemia uzasadnieniem



- Najważniejsze z nich to znaczne podwyżki cen energii elektrycznej i oleju napędowego, co przekłada się bezpośrednio na koszty utrzymania i eksploatacji taboru. Podwyżki tych kosztów względem poprzedniego roku według prognoz będą sięgać nawet 39 proc. Wyższe kwoty na fakturach za energię odczuje w Trójmieście szczególnie dotkliwie gdyńska komunikacja, w dużej mierze oparta na zeroemisyjnych trolejbusach - argumentowała zasadność podwyżek na początku lutego Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Podwyżki musiały zostać zaakceptowane przez radnych.

- Jesteśmy zobowiązani do tego, by taką uchwałę podjąć. Wpływ na to ma radykalny wzrost cen paliw i ujednolicenie cen taryf. Na podstawie naszej uchwały prezydent przyjmie zarządzenie już z określoną wartością biletów - mówił Marcin Wołek, radny "Samorządności".
Co ciekawe, przekonywał, że korzystanie z energii elektrycznej pomaga Gdyni, a sytuacja miasta jest niezła dzięki zróżnicowanym źródłom napędów w pojazdach, przez co 1/3 wozokilometrów jest wykonywana przez trolejbusy.

Dodawał, że spory wpływ na decyzję miała pandemia.

- Mieliśmy COVID. Staraliśmy się utrzymać ofertę i to się udało. A nawet musieliśmy dublować niektóre kursy. Tymczasem tylko w 2020 r. o 40 proc. spadły wpływy ze sprzedaży biletów - tłumaczył.

Rozkład ZKM Gdynia



Platforma Obywatelska: brakuje logiki i konsekwencji



Opozycja nie pozostawiła na propozycji podwyżki suchej nitki, zarzucając rządzącym brak konsekwencji i koncepcji rozwoju transportu publicznego w Gdyni.

- Środki na transport publiczny w Gdyni są na tym samym poziomie - nie wzrosły. Dziś używanie argumentu, że planowana podwyżka ma pokryć koszty związane z podwyżką cen oleju napędowego i paliw nie znajduje uzasadnienia w wydawanych pieniądzach na transport publiczny. Tam nie przewidziano zwiększenia wydatków, co w obliczu inflacji jest de facto ich zmniejszeniem. Do tego okrojono kursy. Wprowadzając rozszerzoną strefę parkowania, wywarto presję na kierowców - wskazywał Tadeusz Szemiot, radny Platformy Obywatelskiej.
Podkreślał, że w sąsiednim Gdańsku połączeń nie zmniejszono, a w cenie biletu okresowego można podróżować SKM.

- Nie rozwijamy sieci dróg, bo nie chcemy zapraszać samochodów. Wdrażamy podwyżki, ale jednocześnie rozszerzamy strefę parkowania. Jedyny cel to drenaż naszych kieszeni. Innego uzasadnienia nie znajduję - dodawał Bogdan Krzyżankowski, kolega klubowy.

PiS: transport publiczny staje się nieopłacalny



Radni PiS zwracali z kolei uwagę, że jeśli wprowadzane są podwyżki, powinna wzrosnąć jakość komunikacji miejskiej.

- A mamy sytuację odwrotną. Niedawno dyskutowaliśmy o SPP i zachęcaliśmy do korzystania z transportu publicznego. Przyjmując tę uchwałę, sprawiamy, że transport publiczny staje się mniej opłacalny w stosunku do prywatnego. W niedzielę przejazdy powinny być bezpłatne - podkreślał Marek Dudziński, radny PiS.
15 radnych rządzącej Gdynią Samorządności poparło uchwałę. Cała opozycja była przeciw.

Proponowane ceny biletów w Gdyni



Ceny biletów jednorazowych:

  • jednoprzejazdowy ważny na linii nocnej i zwykłej - 4,80 zł,
  • jednoprzejazdowy ważny na linii nocnej, pospiesznej i zwykłej - 5 zł,
  • czasowy ważny do 75 minut na liniach nocnych i zwykłych - 4,80 zł,
  • czasowy ważny do 75 minut na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych - 5 zł,
  • czasowy ważny 24 godziny na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych - 18 zł.

Ceny biletów miesięcznych:

  • imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych i zwykłych w granicach Gdyni - 94 zł (na okaziciela 110 zł),
  • imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w granicach Gdyni - 106 zł (na okaziciela 124 zł),
  • imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w obrębie sieci komunikacyjnej (w tym linie G, N1 i 171 w granicach Gdańska) - 116 zł, (na okaziciela 130 zł).

Ceny biletów semestralnych:

  • semestralny 4-miesięczny imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych i zwykłych w granicach Gdyni - 179 zł (5-miesięczny 223 zł),
  • semestralny 4-miesięczny imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w granicach Gdyni - 201 zł, (5-miesięczny 252 zł),
  • semestralny 4-miesięczny imienny ważny we wszystkie dni tygodnia, na liniach nocnych, pospiesznych i zwykłych w obrębie sieci komunikacyjnej (w tym linie G, N1 i 171 w granicach Gdańska) - 220 zł (5- miesięczny 276 zł).


Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (543) ponad 20 zablokowanych

  • Brawo (?) radni

    No to zachęcili mnie i nie tylko mnie do korzystania z komunikacji miejskiej.

    • 1 0

  • Usunięcie biletów jednoprzejazdowych (1)

    Kpiną jest, że usuwają bilety jednoprzejazdowe. Lekko mówiąc g.... mnie obchodzi bilet czasowy. Chcąc przejechać jeden czy dwa przystanki (niech nikt mi nie mówi, aby iść pieszo, bo są takie przystanki, kiedy łączy się to z 40 minutowym przejściem przez las) zapłacę zeta więcej, co przy takiej skali jest ogromną podwyżką. Niby zewsząd gadają o odrzuceniu samochodów i korzystaniu z komunikacji miejskiej, ale jedynie zniechęcają do takiego rozwiązania właśnie takimi zmianami

    • 8 0

    • Generalnie takie działanie, utrudnianie ludziom korzystanie z komunikacji miejskiej poprzez 1. windowanie ceny i 2. nieuczciwe naliczanie opłaty, nieproporcjonalne do czasu przejazdu w żaden sposób, 3. bez ułatwień/rabatów, nadaje się do zgłoszenia do odpowiednich instytucji i tak będzie trzeba zrobić. Jest to rodzaj wykluczenia społecznego, dyskryminacji pasażerów bez ulg, itd. Jeśli nie polskie instytucje to europejskie się tym zajmą. Śmiech na sali, żeby w zapyziałej Gdyni bilet na krótki przejazd był droższy niż na zachodzie.

      • 3 0

  • Nie mieszkam na peryferiach (1)

    Pracuję na Dolnym Mieście, mieszkam na Chełmie. Powrót z pracy do domu w godzinach 15-17 jest uwłaczający dla wszystkich osób, z którymi gnieździmy się w tramwaju (czasem nie da się wsiąść - dosłownie). Plus oczywiście przesiadka na Okopowej, bo przecież bezpośrednio nic nie jedzie.

    • 4 0

    • Dojazd na Nową Letnicę komunikacją miejską to wycieczka turystyczna.O reaktywacji kolejki SKM nic nie słychać,a coraz więcej nowych mieszkańców ,płacących podatki w Gdańsku.Bloki jeszcze budują.Natomiast nastąpił rozwój przejazdów kolejowych do portu gdańskiego,w którym coraz więcej przeładunków.

      • 0 0

  • Podwyzki

    Tak nam Polakom cenny biletów do góry a ukraincy za darmo a w biedronkach kupują alkohole z górnej półki brawo

    • 5 0

  • Jezdze rowerem.

    Omijam korki i mam w nosie ceny paliw. Cenie swoj czas

    • 2 1

  • Zlodziejstwo (1)

    Prezydent Szczurek ma w d*pie mieszkancow bo ostatnia kadencja oszukuje mieszkancow tak jak z parkomatami ponoc bylo referendum i mieszkancy chcieli a gdzie te dokumenty panie prezydencie z referendum kiedy sie odbylo i kto glosowal my juz dobrze wiemy kto w tym siedzi bawi sie pan na koniec w pis jak oni kradna i i wam wolno szkoda na was i cala ta zaklamana rade gdyni slow

    • 6 0

    • To tak jak mieszkańcy ponoć chcieli, żeby im drzewa powycinać. Bezczelny bezgranicznie typ. Kiedy wreszcie CBA dobierze się do tego gniazda żmijowego?

      • 1 0

  • Rozumiem jak cena paliw spadnie to i ceny biletów się zmienia? Bo tak to powinno działać...Dobrze wiedzieć że tak dbają o nas radni Szczurka....

    • 2 0

  • To wina mieszkańców!

    Mieszkańcy na to pozwalają. Gdyby wszyscy niezadowoleni z włodarzy zebri się by ich odwołać i rozliczyć, wtedy miasto wyglądałoby inaczej. Każdy tylko pisze komentarze, które na nic nie wpływają. Należy wziąć sprawy w swoje ręce. Płacimy więcej i żyjemy w mieście które upada, bo ja to pozwoliliśmy.

    • 5 0

  • A wystarczy (1)

    A wystarczy tylko oddać18 litrów krwi i transport publiczny stoi otworem. Aha , i jeszcze żartujesz życie. Czy ktoś pomyślał o tym ?

    • 0 0

    • Nie każdy może oddać krew.

      • 0 0

  • Jaki to na sens...

    Z wrzeszcza do gdańska dojadę boltem za 8zl bo zawsze jest zniżka, wsadzę 3 osoby w samochód i jesteśmy szybciej, bardziej komfortowo i taniej... Nie pojmuje naszego kraju, żeby tramwaj mniej się opłacał od taksówki...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane