• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia planuje pętlę autobusową w "strefie prestiżu"

Michał Sielski
1 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wyburzenia przy Jumpcity i Airspace
Gdyńskie międzytorze w ciągu kilkunastu lat ma stać się centrum nowej dzielnicy. Urzędnicy chcieliby w tym miejscu zlokalizować także nową pętlę autobusową. Gdyńskie międzytorze w ciągu kilkunastu lat ma stać się centrum nowej dzielnicy. Urzędnicy chcieliby w tym miejscu zlokalizować także nową pętlę autobusową.

W okolicach przyszłej "strefy prestiżu" Gdyni, która ma powstać na tzw. międzytorzu, będzie też autobusowa pętla. Czy kumulacja transportu publicznego wśród wysokościowców i apartamentów to dobry pomysł?



Czy budowanie pętli autobusowej w centrum miasta to dobry pomysł?

Międzytorze zobacz na mapie Gdyni to dziś postindustrialna okolica. Tereny w większości kolejowe, szare, zaniedbane i na razie w większości bezużyteczne. Ale za kilkanaście lat ma to być strefa prestiżu. Według przygotowywanych planów zagospodarowania przestrzennego mają tam stanąć wysokościowce, hotele i inne reprezentacyjne budynki.

Władze Gdyni marzą, by właśnie ten teren wraz z przebudowanym dworcem PKP, stanowił nowe serce miasta. Tylko tam (nie licząc Sea Towers i jego możliwego bliźniaka na terenach podalmorowskich) będzie można stawiać wysokościowce, które otoczone będą budynkami użyteczności publicznej.

Nieopodal ma jednak również pojawić się autobusowa pętla. W okolicach ul. Wendy zobacz na mapie Gdyni będzie zaczynać trasę kilkanaście linii autobusowych. - To wprawdzie plan na przyszłość, ale inwestycja w tym miejscu jest potrzebna. Wiele autobusów jeździ przecież tą okolicą - mówi rzecznik ZKM Marcin Gromadzki.

Również nieopodal centrum miasta pętlę autobusową chce wybudować Gdańsk. Sprzeciwia się jednak temu część mieszkańców i urbanistów. Twierdzą, że okolice śródmieścia można wykorzystać ciekawiej. Czy gdyńska lokalizacja jest już przesądzona?

- Trzeba zacząć od tego, że pętla w tym miejscu będzie miała więcej plusów niż minusów. Przecież lepiej wsiadać do autobusu na pierwszym przystanku niż na którymś z kolei i potem stać przez całą drogę. Siatka komunikacji miejskiej w tym rejonie jest mocno nasycona, więc pętla jest potrzebna. Warto też pamiętać, że pętla to nie zajezdnia, a po prostu nieco bardziej rozbudowany przystanek - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa. - Jednak nikt nie upiera się, że będzie tam na stałe. Jeśli pojawi się więcej minusów niż plusów, to oczywiście ją przeniesiemy. Zależeć to jednak będzie od szybkości rozwojów terenów dzisiejszego międzytorza. Na razie nie sposób jej przewidzieć - dodaje.

Opinie (138) 3 zablokowane

  • "Postindustrialna" czy to polskie slowo?

    Wiecie co, dlugo nie mieszkam w Polsce i tak sobie mysle czy wszyscy w Polsce mowia po angielsku i czy kazdy rozumie tak do konca wszystkie slowa? "Postindustirialna" - ani to polski ani angielski. Jak to bylyloby fajnie jakbysmy w Polsce mowili po polsku. Mam juz dosc tego angielskiego!

    • 4 1

  • Gdynia to jedna wielka strefa wstydu, co tam kogo obchodzi gdzie pętla autobusów będzie, niech się cieszą że mają autobusy w (2)

    mieście gdzie wrony zarracają bo mają tam pętle

    • 6 4

    • - zobacz jak w Jelitkowie wrony zawracają

      • 1 2

    • Panie, jakie autobusy tam maja?

      To są trolejbusy - podróbki normalnych tramwajów. Mają aspiracje... :)

      • 1 0

  • Gdynia od lat sie pręży

    Gdynia to cześć Trójmiasta i nie ma co się prężyć. Gdynia jest młodym miastem i nie ma co wytykać takiemu Gdańskowi, dróg, kolei, zabudowy - przecież łatwiej jest "zapalowac" a później piąć miasto niż dostosowywać ponad 1000 letnie miasto do warunków metropoli.
    Pozdrowienia dla wyrozumiałych i kumatych którym obcy wyścig SZCZURów

    • 7 2

  • Tak się zastanawiam, czy Gdynia stanie na wysokości zadani? (1)

    i wybuduje godne jej Centrum Komunikacyjno-Przesiadkowe. Z przedstawionego zdjęcia widać, że Miasto z Morza i Marzeń może pobić w tym zakresie nawet W--we Centralną. Jest miejsce można integrować różne rodzaje komunikacji.
    Więc Panie v-ceprezydencje M. S., stępa do roboty.

    • 2 2

    • na pewno stanie

      o to sie nie obawiaj:

      • 2 0

  • A może artykuł o kolorach stacji w trójmiejskim metrze?

    Międzytorze leżą odłogiem 20 lat, więc poleżą jeszcze następne 20...

    aż w końcu znikną autobusy i nikt nie będzie wiedział co to takiego pętla...

    • 5 0

  • cieszmy się, że kilku Mega Bogaczy znowu zainwestuje w budownictwo (1)

    i bardzoooo dobrze na tym zarobi; a co dla zwykłych ludzi ?? może jakieś nowe miejsca pracy ?? aha, no prawda - przecież w tych apartamentowcach i hotelach co powstaną - to będą tysiące miejsc pracy.........zwłaszcza dla zwolnionych stoczniowców (chyba, że za "ciecia");
    Szczurek = wywalona kasa na lotnisko + CH Wzgórze na granicy Parku Krajobrazowego + strefa płatnego parkowania + Sea Towers (szary bohomaz w centrum miasta); Wojtek - tobie już dziękujemy, przekręciarzu

    • 4 1

    • Głupich nie sieją a sami się rodzą

      jak ta wyżej czarna "gdyńska propaganda". Oj osiołku a do szkoły mamusia nie POsyłąła, aby dowiedzieć się POdstaw. Pewnie sam nie wiesz, dla kogo twój tornister należy?:)0

      • 0 1

  • SYF i malaria miasto zdewastowane przez bazgroły na elewacjach i tonące w śmieciach!

    • 6 1

  • złe miejsce na wysokościowce

    Zasłonią widok na morze mieszkańcom Grabówka!

    • 5 0

  • Dziury, koleiny i szczeliny

    Może zamiast snucia kolejnych planów zabudowy, miasto zabierze się za naprawę dróg w centrum i nie tylko. Wizytówką dobrze prosperującego miasta powinien być idealny stan dróg, dopiero później wysokościowce.

    • 4 0

  • Takie rzeczy to tylko w G-dyni ;)

    he,he,he...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane