• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia poczeka aż hipermarket przebuduje skrzyżowanie

Michał Sielski
6 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Gdynia nie przebuduje skrzyżowania ul. Morskiej, Chylońskiej i Stokowskiego zobacz na mapie Gdyni, mimo że główna trasa będzie remontowana, a nowe skrzyżowanie ma już gotowy projekt. Wciąż liczy bowiem, że za inwestycję zapłaci Auchan, który miał tam budować hipermarket, ale od roku nie zaczął.



Teren wykupiony przez Auchan graniczy z ul. Morską, która będzie remontowana na wiosnę. Teren wykupiony przez Auchan graniczy z ul. Morską, która będzie remontowana na wiosnę.
Ul. Morska na odcinku od ul. Chylońskiej do ul. Kcyńskiej miała być remontowana w tym roku, ale prace zostały przesunięte na wiosnę po interwencjach mieszkańców i radnych. W projekcie inwestycji, wartej 8 mln. zł, zmieniona zostanie geometria skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zbożową zobacz na mapie Gdyni. Na jezdni w kierunku Rumi powstaną dwa dodatkowe pasy ruchu - do skrętu w lewo i w prawo.

Jak wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc radny PO Łukasz Cichowski zaproponował kolejne korekty.

Czy miasto powinno przebudować skrzyżowanie z własnych środków?

- Warto ponownie rozważyć włączenia przebudowy skrzyżowania ulicy Morskiej, Chylońskiej i Stokowskiego do planowanej na przyszły rok przebudowy ulicy Morskiej. Do tej pory nie rozpisano jeszcze przetargu na tę inwestycję, a w związku z tym nie opóźni to jej realizacji - podkreśla Łukasz Cichowski.

Za takim rozwiązaniem przemawia też fakt, że projekt przebudowy skrzyżowania jest gotowy. Jego realizacja umożliwi mieszkańcom bezpośredni wjazd na ul. Morską oraz Chylońską. Ale wielkich szans na włączenie tego zadania do wiosennego remontu nie ma.

- Z dwóch powodów. Pierwszy to sytuacja budżetowa, która sprawia, że zadania inwestycyjne są raczej ograniczane niż rozbudowywane. A drugi to umowa, jaką mamy podpisaną z inwestorem. Wykonawca centrum handlowego jest zobowiązany do modernizacji skrzyżowania z własnych środków - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Problem w tym, że Auchan nie kwapi się z zabudową działki zobacz na mapie Gdyni. Duży hipermarket Auchan prężnie działa na granicy Rumi i Redy, co mogłoby wskazywać, że ok. 10 km dalej nie będzie budować następnego, ale działkę w Cisowej firma kupowała, gdy jej plany inwestycyjne były już skonkretyzowane. Mimo to, prace cały czas się nie zaczęły, więc i nowe skrzyżowanie nie powstało.

- Gdybyśmy teraz zrealizowali je z gminnych środków, moglibyśmy spotkać się z zarzutem niegospodarności. Poza tym, nawet jeśli właściciel działki ją sprzeda, to nabywca będzie zobowiązany umową poprzednika. Poczekamy, nie będzie to przecież trwało w nieskończoność, bo żadna firma nie zamrozi na długo pieniędzy w gruntach, na których nie będzie zaczynać inwestycji - przekonuje Marek Stępa.

Opinie (56)

  • Morska

    Piszą o przebudowie Morskiej chyba od 3 lat, a początku nie widać. Jak tak dalej pójdzie, to całość przeciągnie się na wakacje, a wtedy... (sic!)

    • 9 0

  • Po co nam następny hipermarket??

    • 5 6

  • Uważac z Auchan!!!

    Każdy punkt umowy z żabojadami powinien być sprawdzony po 100razy. W Rumi też mieli wybudować ul. Kosynierów do ul. Obwodowej ale miasto zawarło niechlujną umowę (nie ustalono kto ma wykupić grunt pod drogę)i Auchan się na to wy.rał a droga nie powstała do dzisiaj. Uważać z nimi!!!

    • 7 2

  • czy to trudno zrozumieć że Francuzi nie są idiotami, i nie zbudują kolejnego marketu mając istniejący w promieniu kilku km (3)

    dobre!!! Gdynia zablokowała budowę Auchan by nie market nie robił konkurencji Realowi, a teraz gdyńskie władze kitują mieszkańcom by poczekać z przebudową na inwestora prywatnego. wniosek jeden: PRZEBUDOWY NIE MA I NIE BĘDZIE, bo czekanie na inwestora prywatnego nie przyniesie skutku. btw: proponuję sprawdzić w jakim zakresie inwestor prywatny dołożył się do dotychczasowych kosztów związanych z przebudową układu drogowego w okolicy CH Wzgórze.

    • 13 4

    • Oj warto ,warto to upublicznić.

      • 0 0

    • budował je inwestor Geanta! (1)

      Odgrzewane kotlety, lewuski. Wracacie przy każdej okazji do tych bzdurnych zarzutów. Drogi serwisowe do Reala (dawniej Geant) budowała firma Casino, czyli inwestor tego marketu. Teraz przebudowe dojazdu finansuje firma Myland - inwestor nowego centrum Wzgórze. A nie miasto.

      • 0 2

      • skoro Casino wybudowało wyłącznie drogi serwisowe, to dlaczego Auchan ma sfinansować coś więcej niż własną drogę serwisową?

        • 0 0

  • Gdynia XXIw.

    Ach te złote usta dr Stępy.A jak 9 lat temu obiecał barierę akustyczną Dąbrowa/Obwodowa to jest to niestety tylko obietnica.Złote usta dr Stępy.Nikt tyle co dr Stępa nie obieca,

    • 6 3

  • Jacy wy wszyscy naiwni jesteście.

    W 2013 nie będzie ani remontu drogi, ani żadnego skrzyżowania. Może przed wyborami, ale tylko może, bo Szczur ma zbyt duże poparcie u wiecznie szczęśliwych.

    • 5 2

  • czy jest jeszcze w zwyczaju ?... (2)

    Dawanie i pozyskiwanie tzw. "doli" za działki na gruntach państwowych {miejskich} pod budowę wielkopowierzchniowych zagranicznych centrów handlowych ?.Podobno był artykuł w francuskiej prasie opisujący jak się załatwia ,ile trzeba dać prócz ceny zakupu za działkę pod budowe takiego centrum ...Jeżeli tak jest w istocie -to gdzie i na jakie konto trafia owa kasa , czy jest odprowadzany od tej operacji podatek i na jakie cele zostaje ta kasa spożytkowana ?.Wiem jak mniej więcej wyglądały negocjacje i ile kasy wziął stryj za działke {w Polsce} pod budowe stacji benzynowej znanego zachodniego koncernu .Dla mnie jest to dziwne ,że nie podaje się mieszkańcom jaką cene i ile kasy uzyskano od Lidl-ów ,Kauflandów . Gentów i innych za działki i zezwolenia pod budowe ich centrów ...{ to chyba niewiele ma wspólnego z tajemnicą handlową?...} Natomiast oficjalnie podaje się cene sprzedaży przez miasto byłego Maxima , Majątek Kolibki , Polanka Redłowska itd. Podaję się również ceny inwestycji miejskicj takich jak ;- budowy czy remonty np. - węzeł Wzgórze - 60 baniek , trasa Różowa , Stadion Arki itd.

    • 2 3

    • polityka niszczenia własnego handlu i przemysłu i moszczenie terenu wręcz dla byle ćwoka z Francji czy Portugalii to po prostu tradycja styropianu rządzącego Polską od 1989 wielkie sklepy rąbią nasz kraj na potęgę wykazując najmniejsze zyski jak się da a prawdziwą kasę transferując za granicę dla polskiego fiskusa oni są ledwo co na plusie pracownikom płacą grosze zwalniają tych na umowach o pracę zawartych kiedyś albo przed rebrandem sieci czyli oddaniem sklepu innej sieci by dalej nie płacić podatków i proponuje się teraz tym ludziom śmieciówki albo zwolnienie tak to jest i nie ma mocnego by tę sitwę rozgonić wszystkie te sklepy są takie same oferują ten sam syf dlatego procesje weekendowe do hipermarketu to już przeszłość Gdynia ma raptem 250 tysięcy mieszkańców a niemal w każdej dzielnicy jest kilka dużych sklepów już starczy

      • 2 3

    • Gdzie jest stadion Arki?

      • 1 0

  • Kto tworzy korek ? miasto czy klienci supermarketu ?

    Kto w ogóle buduję supermarket w centrum miasta, jak dla mnie skończony skorumpowany debil.

    • 5 2

  • Szkoda, ze w Gdyni buduje i remontuje sie tak malo drog

    Miedzy Gdynia, a Gdanskiem jest ogromna przepasc. Jestem z Gdanska i wcale nie mowie tego zlosliwie, zalezy mi, zeby w calym trojmiescie mozna bylo smigac bez ryzyka zerwania zawieszenia, ale prawda jest taka, ze zdecydowana wiekszosc inwestycji drogowych powstaje w stolicy wojewodztwa. Domyslam sie, ze polityka, PO itp. maja na to wplyw, niemniej jednak Gdynia pod wzgledem drog lezy i kwiczy :-/

    • 8 4

  • "Jak wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc radny PO Łukasz Cichowski zaproponował kolejne korekty."

    nigdy sie nie nażrecie PEOWCY

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane