- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (102 opinie)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (91 opinii)
- 3 Kiedyś to było... można utonąć (78 opinii)
- 4 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (204 opinie)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (174 opinie)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (72 opinie)
Gdynia: pomysły na inne stawki za śmieci
Po dużej podwyżce kwot za odbiór śmieci w Gdyni, którą radni miasta przegłosowali tydzień temu, pojawiły się pomysły na inne obliczanie stawek. Wśród nich m.in. zróżnicowanie cen od liczby lokatorów lub metrów sześciennych zużytej wody. Gdynia oblicza obecnie opłaty na podstawie metrów kwadratowych mieszkania lub lokalu.
- Musimy to zrobić, ze względu na zmiany wprowadzone w Sejmie. Mamy związane ręce, ale trzeba pamiętać, że gmina nic nie zarabia na śmieciach. System musi się jednak równoważyć - podkreśla wiceprezydent Gdyni Michał Guć.
Za wzrost stawek za wywóz śmieci zapłacą mieszkańcy. To urzędnicy wybrali jednak firmy w przetargu, które będą się zajmować odbiorem odpadów. I trudno zarzucić im, że sprawę zlekceważyli, bo przetarg był nawet powtarzany, gdy okazało się, że stawki są nie do przyjęcia. Do tego Gdynia została podzielona na siedem rejonów, by nawet mniejsze firmy - mające niższe koszty stałe, a tym samym niższe stawki - mogły w nim wystartować i obsługiwać część miasta.
Ostatnio pojawił się jednak pomysł, by samodzielnie odśnieżać główne drogi miasta, na czym Gdynia chce zaoszczędzić nawet 10 mln zł w ciągu 2-3 lat. To natchnęło część radnych.
Gdynia chce oszczędzić na odśnieżaniu ulic.
- Skoro zajmiemy się odśnieżaniem, to może warto też powołać miejską spółkę, która zajmie się odbiorem śmieci komunalnych? Dlaczego to nie miałoby być bardziej opłacalne dla gminy, a de facto dla mieszkańców, którzy zapłacą mniej? - pyta Ireneusz Bekisz, miejski radny Platformy Obywatelskiej.
Pomysł nie jest nowy. Własną firmę komunalną do wywozu śmieci ma np. Berlin. I zbiera ona świetne opinie zarówno wśród mieszkańców, jak i wśród samorządowców. Na razie pomysł taki nie znajduje jednak akceptacji wśród gdyńskich władz.
Kto i co produkuje śmieci?
Kolejną kwestią jest sposób obliczania opłat. Ten temat budzi znacznie więcej kontrowersji. W Gdyni, podobnie jak w większości dużych polskich miast, stawkę oblicza się od metrażu mieszkania. To zdecydowanie najprostsza metoda. Ustawa pozwala jednak jeszcze na stawkę liczoną od liczby mieszkańców czy metrów sześciennych zużytej wody (co ma pokazać faktyczną liczbę osób zamieszkujących dany lokal).
- Śmieci nie produkują metry mieszkania, a mieszkańcy. Dlatego stawki powinny być obliczane w zależności od zużycia wody. Przecież starsze osoby czasem zamieszkują duże mieszkania, a obecnie płacą za wywóz śmieci tyle samo, co duża rodzina. To niesprawiedliwe, to wręcz ukryty podatek od nieruchomości - podkreśla Marek Rutka, gdyński poseł Lewicy.
Władze Gdyni przyznają, że obliczanie stawki od metra mieszkania może w niektórych przypadkach nie być do końca sprawiedliwe, ale z drugiej strony muszą wziąć pod uwagę, że nie wszyscy podchodziliby do deklaracji zamieszkania uczciwie.
- Gdyński system zawsze był szczelny. Po wprowadzeniu rozliczania od osoby okazuje się czasem, że populacja miasta nagle maleje o 5-20 proc. Dlatego Warszawa, Słupsk czy Biała Podlaska odchodzą od takiego naliczania opłat - zauważa wiceprezydent Gdyni Michał Guć.
Segregacja idzie świetnie, obniżki cen są możliwe
Liczba osób niepłacących za śmieci przy takiej skali miałaby wpływ na ceny. Różnicę w koszcie wywozu odpadów a pobranych wpłatach oczywiście musieliby pokryć wszyscy mieszkańcy. Tymczasem władzom Gdyni marzy się wręcz odwrotna sytuacja.
- Już raz obniżaliśmy ceny, więc przy solidarnym podejściu jest to możliwe także w przyszłości. Warto też pamiętać, że wciąż mamy bardzo wysoki poziom recyklingu, wręcz wzorcowy w skali kraju. W 2018 roku miał on wynosić 30 proc., a gdynianie osiągnęli już 52 proc. - podkreśla Michał Guć.
Opinie (545) ponad 20 zablokowanych
-
2019-12-04 08:22
Opinia wyróżniona
Bywa na odwrót: rodzina eko i stars, biedniejsi (44)
Starsze małżeństwo kupuje wszystko w plastiku, bo taniej, bierze siateczki, bo za darmo i nie segreguje, bo nigdy tego nie robili, mieszkają na 42m2. Góra śmieci. Opłata mała.
Mieszkam w domku110 m2 z mężem i 2 dzieci - pieluszki wielorazowe, w ogrodzie kompost, wszystko kupujemy na wagę i bierzemy do swoich woreczków. Śmieci mało. Opłata duża.
Naprawdę na osiedlu domków widać kto ile śmieci produkuje, bo wszystko w oznaczone dni trzeba wystawić na dwór.- 136 120
-
2020-01-03 00:31
Odwal się od starszych osób.
Młodzi ze sr*jącymi dziećmi i psami robią różnicę- 0 0
-
2019-12-17 01:23
Wyjątek potwierdzający regułę
No to jesteście wyjątkiem potwierdzającym regułę, że jednak duże rodziny produkują dużo więcej śmieci. Już widzę te pieluszki wielorazowe i komposty i kupowanie na wagę u wszystkich. Pomysłu samorządu gdyńskiego nie da się obronić. Zwłaszcza, że wszystkie gminy naokoło mają stawkę 15-16zł od osoby. Takie np. Wejherowo przyznało, że stawka od osoby
No to jesteście wyjątkiem potwierdzającym regułę, że jednak duże rodziny produkują dużo więcej śmieci. Już widzę te pieluszki wielorazowe i komposty i kupowanie na wagę u wszystkich. Pomysłu samorządu gdyńskiego nie da się obronić. Zwłaszcza, że wszystkie gminy naokoło mają stawkę 15-16zł od osoby. Takie np. Wejherowo przyznało, że stawka od osoby spowodowała "ucieczkę" jakiegoś tam procenta mieszkańców. Ale w czym problem? Ustalamy stawkę 15zł od osoby, dokładamy 10% na "ucieczkę" i mamy 16.50zł. No ale po co, jak można starszych lub samotnych ludzi okradać, prawda? Bo już inaczej nie da się tego nazwać. Takie samo złodziejstwo w przypadku autobusów - liczne grupy wożą się za darmo (choć stać je zapłacić choćby ulgowy bilet), a tacy jak ja - pełnopłatni - bulą jak za zboże za przejechanie choćby 2 przystanków. Jak zapytałem o bilety 15 min. to usłyszałem, że nie było zainteresowania. Miasto zakorkowane i zakopcone, niby dbamy o ekologię, a komunikacji darmowej nie możemy dać pomimo, że już i tak większość za darmo śmiga. Śmiech na sali po prostu.
- 0 0
-
2019-12-10 16:37
Pani Ewo
Jest Pani wyrocznią ? Skąd Pani wie jak kto co robi ? Właśnie mieszkańcy domkòw więcej produkują. Wiem bo mieszkam w domku.
- 0 0
-
2019-12-05 10:57
Smieci to robia ludzie a nie metraz.W tej chwili pracujacych sloikow i Ukrainy jest multum.Wynajmuja jeden pokoj lub dwa a jest ich 4-8 osob.Widze to po sasiadach.Fl
- 0 0
-
2019-12-04 23:58
Pewnie ta mała ilość śmieci wynika z tego,że większą część podrzuca się pod pergole śmietnikowe przy blokowiskach pożną nocą albo wczesnym rankiem.
- 0 1
-
2019-12-04 22:12
ilość śmieci
mieszkanie wynajmowane oficjalnie 1 osoba zameldowana a mieszka 6 osób to jaka ilość śmieci i opłata jeśli liczyć od osób
- 3 0
-
2019-12-04 19:27
Różnica jest taka, że posiadacz własnej hacjendy może podpisać oddzielną umowę z odbiorcą
i płacić za faktyczną usługę. Mieszkańcy śródmiejskich bloków są praktycznie takiej możliwości pozbawieni, a podział kosztów wywózki śmieci na poszczególne mieszkania to powrót do tego samego problemu.
W Krakowie opłata za wywóz śmieci to ok. 10 zł miesięcznie na osobę i na razie nie planują tam podwyżek. Po prostu miasto ma własny sprawnyi płacić za faktyczną usługę. Mieszkańcy śródmiejskich bloków są praktycznie takiej możliwości pozbawieni, a podział kosztów wywózki śmieci na poszczególne mieszkania to powrót do tego samego problemu.
W Krakowie opłata za wywóz śmieci to ok. 10 zł miesięcznie na osobę i na razie nie planują tam podwyżek. Po prostu miasto ma własny sprawny zakład utylizacji śmieci i nie uzależniło się od jednego usługodawcy jak Gdynia.
Wyrzucam jakieś 20-30 litrów plastiku i tyleż papieru miesięcznie, odpadów organicznych i zmieszanych, jak w większości rodzin, nie mam, a płacić będę ok. 100 zł miesięcznie. Udowodnij mi proszę, że nie jestem dyskryminowany. życzę sukcesów.- 7 1
-
2019-12-04 14:30
starsze małzeństwa
Może niekoniecznie. Jesteśmy z mężem "starszym małżeńtwem" Segregujemy śmieci,zakupy pakujemy do własnych toreb ,nie pijemy wody z plastiku. A do tego prawie pół roku mieszkamy na wsi. Tam tez płacimy za śmieci,kompostujemy odpadki itd. a tu w Gdyni-nawet gdy nas nie ma w tym czasie to mamy po 73 zł płacić? Jest to niezbyt fortunne .
- 9 0
-
2019-12-04 14:20
a od kiedy to europejska ekologia ma wsolnego cokolwiek z ekologią?
- 5 0
-
2019-12-04 13:48
A tymczasem wasi "zaradni" sąsiedzi. (1)
Worki ze śmieciami zbierają przez miesiąc w garażu, by nocą samochodem podwieźć je do otwartej (z zepsutym przez nurków zamkiem) wiaty śmietnikowej przy budynku komunalnym, gdzie ludzie TAKŻE płacą i to za innych, co nie chcą segregować śmieci, bo czynszu też nie płacą.
A w te wasze pieluchy wielorazowe raczej nie wierzę.- 8 2
-
2019-12-04 14:35
nie rozumiem po co mam w garażu
kolekcjonować śmieci , aby ci je przywieść w twój pozłacany śmietnik, skoro mam swój i mi go regularnie opróżniają ? Wszelkie gabaryty, i co tylko sobie wymarzę??
Popatrz na swoich pobratymców z kołchozu. Handlarzyny ze straganów, z działek , czy osiedlowych sklepików, albo innych małpich "biznesów" którzy właśnie z nich przywożą smiecikolekcjonować śmieci , aby ci je przywieść w twój pozłacany śmietnik, skoro mam swój i mi go regularnie opróżniają ? Wszelkie gabaryty, i co tylko sobie wymarzę??
Popatrz na swoich pobratymców z kołchozu. Handlarzyny ze straganów, z działek , czy osiedlowych sklepików, albo innych małpich "biznesów" którzy właśnie z nich przywożą smieci samochodem ,własnym kluczem otwierają wiaty, a potem z poczuciem satysfakcji wkraczają do mieszkania , często po sąsiedzku, w tej samej klatce . Na drugi dzień idziesz z woreczkiem , a tam pełno ! A przecież wczoraj wywozili !!!- 5 1
-
2019-12-04 12:23
Gdzie śmieci
Mieszkańcy domków podjeżdżają pod śmietniki przy blokach i całymi workami opróżniają swoje samochody i są "EKO"
- 7 10
-
2019-12-04 11:10
Ewa...
Starsi właśnie biegają ze swoimi reklamówkami.... Ale widać nie jesteś w temacie. Raczej to młodzi mają na wszystko wywalone. Stać ich więc produkują śmieci... Taka rodzina eko jak ty to może 5 procent. Odpowiednio tyle co staruszków produkujących tony śmieci. Też 5 procent
- 16 0
-
2019-12-04 10:46
(8)
Wiesz mam poważne wątpliwości co do moralności w tym względzie właścicieli takich domków jak Ty. Niejednokrotnie pod mój wieżowiec zajeżdżają w wypasionych furach tacy "domkowicze" i albo biorą klucze od rodziców, rodzeństwa, i korzystają ze zsypu lub po prostu zostawiają śmieci pod drzwiami śmietnika lub na chodniku. A zawsze pewien rodzaj
Wiesz mam poważne wątpliwości co do moralności w tym względzie właścicieli takich domków jak Ty. Niejednokrotnie pod mój wieżowiec zajeżdżają w wypasionych furach tacy "domkowicze" i albo biorą klucze od rodziców, rodzeństwa, i korzystają ze zsypu lub po prostu zostawiają śmieci pod drzwiami śmietnika lub na chodniku. A zawsze pewien rodzaj "komfortu" i niezależności ma swoją cenę. Natomiast nawet jeśli "dziadkowie" wezmą foliówki to w ogólnej ilości śmieci np butelek takich i owakich, opakowań po soczkach, jogurtach, pizzach i innego rodzaju nie przebiją młodych.
- 21 9
-
2019-12-04 11:24
Opowiadasz.
Dziadkowie idą do Biedronki z tą samą reklamówką zwiniętą w kieszeni od lat. Za każdą nową trzeba zapłacić. To nic że niewiele, ale w budżecie emerytalnym, kazdy grosz się liczy. Kupują mało i tylko konieczne produkty w przeciwieństwie.....
- 19 1
-
2019-12-04 11:16
głodne kawałki... (3)
Nie ma w tej chwili posesji która by nie miała podpisanej umowy na wywóz. Odbierają wszystko. To raczej "bizmesmemy" z bloków , przywożą swoje śmieci które produkują poza miejscem zamieszkania. Straganów, działek RODOS, itd. To jest dopiero plaga. Taki "elektorat" potrafi zapełnić pojemnik jednorazowo sam.
- 5 6
-
2019-12-04 20:44
coś ci sie chyba poprzestawiało.
Po jakiego grzyba ktoś, kto mieszka w bloku przywozi śmieci "spoza miejsca zamieszkania" jak to ująłeś?
- 0 0
-
2019-12-04 12:14
Każda posesja dostaje fa.vat z urzędu miasta,my żadnej umowy nie podpisywaliśmy,faktury za wywóz śmieci przychodzą bez umowy.
- 2 0
-
2019-12-04 11:39
Podaj logikę takiego postępowania w sytuacji gdy i tak płacą w czynszu za wywóz. Opłacalne to jest w momencie gdy płaci się od pojemnika lub worka. Jedyne przy czym "blokersi" mogą kombinować to gruz z remontu bo nawet stare meble i sprzęt agd jest zabierany. Więc nie wymyślaj. A ty .np jako byznesmen ze straganu śmieci z pracy przywozisz do domu. Puk,puk.
- 7 0
-
2019-12-04 10:49
(2)
czyli ukarać wszystkich za poczynania jednostek! Geniuszu, podaj dane, bo noblowski komitet nie może się doczekać.
- 9 5
-
2019-12-04 11:19
(1)
Już odebrałem drugi raz nie dadzą a jak masz chęć to podaj mnie w innej kategorii. A przykład jednostek pokazuje jakie jest postrzeganie "masy" posiadaczy nieruchomości bo nie uważam ich jako ludzi mających problemy ze stawami kończyn górnych gdzie dłonie ustawione są do siebie a nie odwrotnie i gdzie koszty np. śmieci są racjonalizowane na kukułkę byle nie my. A na koniec w sumie piec CO oprócz szkła spali wszystko co widać jadąc przez okolice "rezydencji".
- 3 5
-
2019-12-04 20:14
bolek !! To ty ??
- 0 0
-
2019-12-04 10:25
(14)
A ja mieszkam sam. Naprzeciwko w mieszkaniu o takim samym metrażu mieszka czteroosobowa rodzina i za śmieci płacimy dokładnie tak samo. Jakim prawem ktoś wymyślił, że mam płacić za ich śmieci? Co to ma wspólnego z konstytucją tak chronioną przez tzw. samorządy? To jest patologia.
- 59 3
-
2019-12-04 20:38
wymyślił samorząd
który nie tak dawno wybierałeś. A jeżeli nie wybierałeś, to jeszcze gorzej.
- 2 0
-
2019-12-04 11:01
(1)
Mam to samo. Jeszcze 6 osobowa rodzina zabudowala sobie kantorek po wsypie aby magazynowac kolejne śmieci graty bo placa i tak za metraż. Nonens.
Maja wiekszy metraż niz Ja. 75 do 50. Roznica bardzo malo w opłacie a smieci codziennie wynoszą a ja raz na tydzień.- 16 3
-
2019-12-04 12:55
Precz z fetorem.
Jak wynosisz śmieci raz na tydzień, jak piszesz, to powinieneś płacić dodatkową opłatę za zasmradzanie otoczenia.
- 2 11
-
2019-12-04 10:59
Patologia to mieszkać samemu i rodziny nie zakładać (10)
Czekaj warchole jeszcze bykowe będziesz płacił bo nic nie wnosisz do społeczeństwa!!!!!
- 6 52
-
2019-12-17 17:07
Nie wtrącaj się w cudze życie i patrz na własne
Patologią to jest narobić dzieciaków i wozić się na koszt innych - 500+, zasiłki, darmowe przejazdy i Bóg wie co jeszcze. A samotny człowiek płaci za siebie i jeszcze sowicie dopłaca do takich jak ty, żebyś mógł sobie pyskować w necie i hodować kolejne pasożyty bo większość tzw. rodziców pojęcia nie ma o wychowaniu.
To nie ty zmieniaszPatologią to jest narobić dzieciaków i wozić się na koszt innych - 500+, zasiłki, darmowe przejazdy i Bóg wie co jeszcze. A samotny człowiek płaci za siebie i jeszcze sowicie dopłaca do takich jak ty, żebyś mógł sobie pyskować w necie i hodować kolejne pasożyty bo większość tzw. rodziców pojęcia nie ma o wychowaniu.
To nie ty zmieniasz świat i nie ty tworzysz coś wartościowego. Od tego są tacy jak ja, którzy niczego by nie osiągnęli tak jak ty, gdyby zajęli się zawodowym płodzeniem dzieci.- 0 0
-
2019-12-04 23:43
(1)
Czyli uważasz że człowiek po to dostał świadomość by jego celem było się tylko mnożyć? To jest istotą rozumnego człowieka?czyli jak ty zrobiłeś jakiejś dzieciaka to jesteś przydatny, tak?
A po co ci umysł? Zbędny? Przydatność dla świata to zapładniac?to można robić już w laboratoriach,lepiej i szybciej.oops, nie jesteś już potrzebny światu..- 6 0
-
2019-12-17 17:14
Mnożyć się fajna sprawa, ale jeśli mam to robić tak jak większość tych naokoło, zwłaszcza siedzących na socjalu, to lepiej być samemu. Co to za rodzic który bez pomocy państwa nie jest w stanie utrzymać i wykształcić dziecka. Czysta patologia, a nie rodzicielstwo. A dumni jak pawie chodzą. Żyjąc na koszt innych i cwaniacząc. Mnie nikt 500+ nie
Mnożyć się fajna sprawa, ale jeśli mam to robić tak jak większość tych naokoło, zwłaszcza siedzących na socjalu, to lepiej być samemu. Co to za rodzic który bez pomocy państwa nie jest w stanie utrzymać i wykształcić dziecka. Czysta patologia, a nie rodzicielstwo. A dumni jak pawie chodzą. Żyjąc na koszt innych i cwaniacząc. Mnie nikt 500+ nie daje, nikt nie płaci za moje przejazdy komunikacją czy nawet śmieci nie mówiąc o milionie innych spraw za które płacę własną, ciężko zarobioną kasą. Samotni często, z racji wyższych dochodów, płacą o wiele więcej podatków niż niejedna rodzina korzystająca z odliczeń. I jeszcze muszą codziennie patrzeć na patologię "żywiącą" dzieci chipsami i colą.
- 0 0
-
2019-12-04 16:00
Tylko wolność, życie jest za krótkie
Zazdrościsz patrolu że gościu mieszka sobie sam, robi co chce, nic i nikt go nie ogranicza, ma więcej z życia bo nie musi słuchać pierdół baby i hałaśliwych bahorów zamiast tego ma czas na swoje pasje i zainteresowania, nie jest łososiem który koniecznie musi spłodzić miot i zdechnąć. A po drugie to państwo za mało płaci za uczciwą pracę aby
Zazdrościsz patrolu że gościu mieszka sobie sam, robi co chce, nic i nikt go nie ogranicza, ma więcej z życia bo nie musi słuchać pierdół baby i hałaśliwych bahorów zamiast tego ma czas na swoje pasje i zainteresowania, nie jest łososiem który koniecznie musi spłodzić miot i zdechnąć. A po drugie to państwo za mało płaci za uczciwą pracę aby zakładać rodzinę i potem do końca życia być niewolnikiem pracy i biedakiem. A po trzecie wolność daje siłę, nic i nikt cię nie ogranicza, ale ty i tak tego nie zrozumiesz....
- 12 1
-
2019-12-04 12:26
jak pracuje, to wnosi podatki. nie kazdy uwaza, ze priorytet to kopulacja. niektorzy maja inne ambicje. kazdego to osobista sprawa. do panstwa to kazdy oprocz patolii zyjacej z socjalu, wnosi juz za duzo.
- 20 1
-
2019-12-04 11:15
Sam jesteś patologia (4)
Ja jestem sam i jestem wolny! Jest mi z tym fantastycznie! Ty sobie biegaj potem z dzieciakami i innymi tego typu. Ja sobie zwiedzam świat. Odwiedziłem prawie 100 państw. Jestem wolny i jeszcze pół świata przede mną!
- 26 10
-
2019-12-05 08:01
Patologia, to jest wogole mieszka w domu/mieszkaniu!
Normlani ludzie żyją na smietnikach, nocuja w kartonach jeda odpadtki!
Co Ty wiesz o życiu?!
Czerpiesz wiedze z Telegazety
?- 0 0
-
2019-12-04 20:40
zwiedzaj.
A najlepiej zostań gdzieś tam w świecie i nie wracaj.
- 1 14
-
2019-12-04 11:36
Takim darmozjadom powinni rąbać dochodowe po 70% (1)
- 3 31
-
2019-12-04 12:27
bo co? bo kopulacja i przedluzanie gatunku nie jest priorytetem (jak u zwierzat). placi sie podatki z ktorych nic sie nie ma i jest to az za duzo i tak
- 19 1
-
2019-12-04 10:21
Nie uprawiaj demagogii (5)
to zazwyczaj jest odwrotnie. Na 40 metrach gnieżdżą sie mlode rodzinki z dziećmi i pampersami , bo na nic innego w kredycie ich nie stać. Produkują góry śmieci. A dwoje starszych ludzi, w domach po 200 metrów, gdzie nawet trawa z koszenia i inne odpadki organiczne idą na kompost płacą stawki z księżyca.
Każda inna stawka niż naliczana odto zazwyczaj jest odwrotnie. Na 40 metrach gnieżdżą sie mlode rodzinki z dziećmi i pampersami , bo na nic innego w kredycie ich nie stać. Produkują góry śmieci. A dwoje starszych ludzi, w domach po 200 metrów, gdzie nawet trawa z koszenia i inne odpadki organiczne idą na kompost płacą stawki z księżyca.
Każda inna stawka niż naliczana od ilości wyprodukowanych śmieci jest zwykłym złodziejstwem i powinna być karana jako oszustwo. To nic, że oszustem jest miasto , które powinno sprzyjać mieszkańcom , a nie ich oszukiwać.
Jest to żonglerka wyborcza , i wszyscy o tym wiedzą, że "proletariat" mieszkający w kolchozowych klitkach jest zadowolony z takiego stanu rzeczy. Nie oczerniaj starszych ludzi, bo wbrew temu co piszesz , mają swój rozum i według mnie to właśnie młodzi wszystko mają w..."..głębokim poważaniu"- 47 11
-
2019-12-05 07:58
nie opowiadaj bzdur! Akurat to starsze osoby sa biedniejsze niż młode, żyją z niskich emerytur, mieszkają we 2 w 350m2 małej willi. Skoszoną trawę wystawiają w workach raptem co 2-3 tydzien, zamiast co tydzien, bo na codzien jedzą ją, taką mają biedę!
A młodzi kupują se apartamenty czy inne penthousy w prestizowych lokalizacjach jaknie opowiadaj bzdur! Akurat to starsze osoby sa biedniejsze niż młode, żyją z niskich emerytur, mieszkają we 2 w 350m2 małej willi. Skoszoną trawę wystawiają w workach raptem co 2-3 tydzien, zamiast co tydzien, bo na codzien jedzą ją, taką mają biedę!
A młodzi kupują se apartamenty czy inne penthousy w prestizowych lokalizacjach jak przymorze, szadółki, orunia, wrzeszcz-sobótki, mają po 2-3 fury ktorymi codziennie woza dzieci do szkol itd. kto jest biedniejeszy? kto produkuje wiecej smieci??- 0 0
-
2019-12-04 11:03
nie ma o co kruszyć kopii (2)
to tylko przykłady pokazujące, że model "sprawiedliwosci społecznej" wyniesiony ze spółdzielni mieszkaniowych jest kwintesencja "komuszego myślenia" i "realnego socjalizmu".
Masz rację, każda metoda naliczeń pomijająca mechanizm powstawania potrzeby jest "przybliżeniem". Często mającym znamiona oszustwa i niesprawiedliwosci.
Nie wynikato tylko przykłady pokazujące, że model "sprawiedliwosci społecznej" wyniesiony ze spółdzielni mieszkaniowych jest kwintesencja "komuszego myślenia" i "realnego socjalizmu".
Masz rację, każda metoda naliczeń pomijająca mechanizm powstawania potrzeby jest "przybliżeniem". Często mającym znamiona oszustwa i niesprawiedliwosci.
Nie wynika to z istoty organizacji jaką jest spółdzielnia.
Wynika to z lenistwa ("orły" tym nie zarządzają...) umysłowego i upraszczania sobie życia administracji zarządzającej mieszkaniami, której bardzo wygodnie jest liczyć po powierzchni, realizując przy okazji swoje kompleksy. Podobnie jest z innymi usługami masowymi, szczególnie z ogrzewaniem i podzielnikami oraz funduszem remontowym...- 17 0
-
2019-12-17 01:36
Jak to nie ma co kruszyć kopii? Mam płacić 90zł miesięcznie za woreczek śmieci? Bo więcej nie produkuję ze względu na kompost. Wszystko mokre idzie do kompostownika, zostaje właściwie nie wiem co, trochę papierów i plastiku. Nie mogę nawet zredukować ilości odbiorów np. do 1-2 miesięcznie za niższą stawkę pomimo iż kubła nie wystawiam co tydzień bo
Jak to nie ma co kruszyć kopii? Mam płacić 90zł miesięcznie za woreczek śmieci? Bo więcej nie produkuję ze względu na kompost. Wszystko mokre idzie do kompostownika, zostaje właściwie nie wiem co, trochę papierów i plastiku. Nie mogę nawet zredukować ilości odbiorów np. do 1-2 miesięcznie za niższą stawkę pomimo iż kubła nie wystawiam co tydzień bo po prostu jest pusty. I za coś takiego 1200zł rocznie? To jest kryminał i darcie pierza z ludzi. Ja za prąd mniej płacę nie mówiąc o wodzie. A obok rodzinka 6 osób i olbrzymi śmietnik co tydzień (aż sobie nie wyobrażam co mogą tam wrzucać).
Tylko pozew zbiorowy załatwi sprawię i będzie normalnie jak w Redzie, Rumii i Wejherowie czyli 15-16zł od osoby albo naliczane wg. wody. Dlaczego nie można ludziom dać wyboru jaką chcą opcję? Jak ktoś woli ryczałt to niech płaci, a reszta powinna mieć możliwość zadeklarowania sposobu rozliczania śmieci. Proste? Unikanie tego świadczy o celowym i świadomym działaniu na szkodę ludzi produkujących mało śmieci i płacących za całą resztę. Skandal i kopia będzie kruszona aż się coś zmieni. Choćbyśmy mieli telewizję ściągać i nagłośnić sprawę albo zaskarżyć tę decyzję w trybunale sprawiedliwości.
W cywilizowanych krajach np. Szwajcaria płaci się drożej za worki na śmieci. Ile kto worków wystawi tyle zapłaci za wywóz. A próby wywalenia luzem kończą się tragicznie - kary są drakońskie. U nas oczywiście wszystko po najmniejszej linii oporu żeby się czasem samorząd nie musiał nagłówkać i napracować. Pan prezydent nie jest od tego żeby przyklepywać absurdy i operować półprawdami tylko ma działać w interesie mieszkańców. Niestety dostrzegam w Gdyni nowego pana Adamowicza, przyspawanego, nietykalnego i coraz bardziej bezczelnego. Warto pamiętać, że pycha zawsze kroczy przed upadkiem.- 1 0
-
2019-12-04 20:08
Trzeba kruszyć kopie
jak ładnie to określiłeś. Aby wreszcie ten beton skruszyć. Bo jest to jawne łamanie podstawowych zasad . Jeśli "orły" tego nie rozumieją niech odlecą z hukiem aż się pierze posypie.
Potrafią nawet wmówić elektoratowi, że stawka od wody, czy powierzchni mieszkaniowej , albo i wzrostu lub zarostu , jest możliwa do zastosowania. Gdzie za sam pomysł, taki delikwent powinien być publicznie wybatożony pod pregierzem przed urzędem miejskim.- 6 1
-
2019-12-04 10:47
Szczurek powinien na taczce z tego urzędu wyjechać
prosto do prokuratury!
- 23 4
-
2019-12-04 10:23
Stać Cie było na dom to będzie Cię stać na kolejne daniny nakładane tak długo
Aż sama będziesz zbierać woreczki foliowe w 40m2 w nieogrzewanej kamienicy
- 14 18
-
2019-12-04 08:31
Opinia wyróżniona
mnie ciekawi jak to sie stało ze dzis fimie sie opłaca wywozic po dzisiejszych cenach a jutro 100% drozej (19)
co na to wpływa? Uzaleznic diety radnych od wysokosci opłat komunalnych , im wyzsze opłaty tym nizsza dieta im nizsze opłaty dieta rośnie , wtedy zaczeliby sie dokładnie przygladac ofertom
- 246 9
-
2019-12-04 23:47
Profit
Sęk w tym, że firmom wywoz owym już się tak nie opłaca. W niektórych przypadkach wychodzą na zero. Prosty przykład "zielonego", które już po nowym roku na wysypisku podrożało, a śmieciarnia dostawała cały czas tyle samo.
- 1 0
-
2019-12-05 00:08
tu potrzebna jest kontrola w ekodolinie i saniporze
- 0 0
-
2019-12-04 21:25
Frakcja energetyczna pre RDF i ich cena ....
Po przesortowaniu odpadów pozostaje frakcja energetyczna tzw. pre RDF (ogólnie frakcja tworzyw sztucznych nie nadających się do odzysku Polsce). Północ Polski jest pustynią jeżeli chodzi o możliwość spalenia tego strumienia wiec cena (po uwolnieniu granic regionów przez Rząd) poszybowała pionowo w gorę!!! Ceny w przetargach za odbiór Mg takiego pre
Po przesortowaniu odpadów pozostaje frakcja energetyczna tzw. pre RDF (ogólnie frakcja tworzyw sztucznych nie nadających się do odzysku Polsce). Północ Polski jest pustynią jeżeli chodzi o możliwość spalenia tego strumienia wiec cena (po uwolnieniu granic regionów przez Rząd) poszybowała pionowo w gorę!!! Ceny w przetargach za odbiór Mg takiego pre RDF po nowym roku sięgnie powyżej 1000zł. Z 1 Mg (ok 300zł na bramie zakładu) odpadów komunalnych jest ok 30-40% frakcji preRDF, kto ma dopłacić za brak spalarni i uwolnienie granic?????
- 2 1
-
2019-12-04 12:13
żyjesz w Gdynia (1)
Ceny firm wywozowych wzrosły o 78% ceny śmieci po ponad 140%, gdzie w cenie firmy są wszystkie opłaty (śmietnisko, opłata środowiskowa itd.). Miasto w koszty systemu wlicza inne czynności, które dotychczas były w budżecie ogólnym. Innymi słowy w śmieciach finansujemy inne elementy budżetu aby była kasa na Imprezy i spłaty długów zaciągniętych
Ceny firm wywozowych wzrosły o 78% ceny śmieci po ponad 140%, gdzie w cenie firmy są wszystkie opłaty (śmietnisko, opłata środowiskowa itd.). Miasto w koszty systemu wlicza inne czynności, które dotychczas były w budżecie ogólnym. Innymi słowy w śmieciach finansujemy inne elementy budżetu aby była kasa na Imprezy i spłaty długów zaciągniętych przez Miasto. Wystarczy przeanalizować budżety z poprzednich lat oraz zadłużenie w stosunku do budżetu. Bez zabiegów księgowości kreatywnej jak np. dorzucenie kosztów do śmieci, sprzedaż udziałów PEWiK dawno przekroczony byłby próg w którym do miasta wszedłby zarząd komisaryczny., a wtedy byłoby żegnaj Wojtek i sp-ka!
- 15 1
-
2019-12-04 12:47
no ale za takie coś to chyba powinien być wyrok więzienia
- 6 1
-
2019-12-04 11:50
(1)
Podwyżka jest spowodowana zmianami ustawy, więc pretensje do samorządów są nieuzasadnione
- 8 10
-
2019-12-04 15:55
Widz, napiszesz prawdę i ciebie zminusują. Były prorocze to słowa nikt nie wmówi nam że białe jest białe a czarne jest czarne. Ciemny lud wszystko kupi.
- 3 4
-
2019-12-04 11:17
Bo rząd od nowego roku wprowadza wyższe opłaty za magazynowanie śmieci - i magazynować można już tylko w krótszym czasie. A utylizacja kosztuje.
- 5 4
-
2019-12-04 10:37
System się rozrasta - biurokracja
Nowi urzędnicy, nowe budynki każdy chce uszczknąć z systemu i tak jest to studnia bez dna (wszystko wyciągane z kieszeni mieszkańców) to czemu nie zaszaleć. Wiadomo że wszystko co państwowe to niegospodarne. W realiach wolnego rynku firmie zależało aby ciąć koszta. Miastu zależy na tym aby te koszta były coraz większe;) Zawód dyrektor zobowiązuje;)
- 15 1
-
2019-12-04 09:32
(3)
Od nowego roku najniższa pensja idzie w górę, prąd dla firm jest droższy oraz ministerstwo podniosło koszt składowania śmieci z 25 zł na 270 zł za tonę
- 7 12
-
2019-12-04 10:17
śmieciarze nie pracują za najniższą pensję (2)
- 10 4
-
2019-12-04 11:49
"śmieciarze" pracują
ale nie ich "własciciele"...
- 7 2
-
2019-12-04 11:50
Na wysypisku przy segregacji, pracują.
- 2 4
-
2019-12-04 09:20
brak konkurencji (1)
mają monopol, gdyby otworzyć rynek wywozu śmieci, to jeszcze by za dobrze posegregowane dopłacali
- 31 1
-
2019-12-04 14:54
Rząd dorzucił jedno 0 opłaty za tonę śmieci, więc ta opłata została przerzucona na "klienta" i tak samo jest z każdym innym podarkiem, daniną, opłatą jakkolwiek by rząd tego nie nazwał...
- 8 2
-
2019-12-04 09:20
to efekt rozbuchanych wydatków urzedu miasta. (2)
w urzędzie miasta Gdynia pracuje ponad 1000 osób, to największy pracodawca w mieście, trzeba ich utrzymać. organizuje się drogie imprezki, tworzy niepotrzebne etaty. potrzebne podwyżki żeby były pieniądze na utrzymanie tego dworu.
- 38 7
-
2019-12-04 10:02
to jest zmowa i urzędnicza napaść na obywateli miasta w celu ich złupienia
- 24 2
-
2019-12-04 09:55
Być może słuszna opinia
- 12 4
-
2019-12-04 09:27
Wprowadzenie konieczności segregacji odpadów na 5 frakcji.
- 4 11
-
2019-12-04 07:53
Opinia wyróżniona
Śmieci (21)
Problemem śmieci nie są odpady biodegradowalne, papier czy szkło. Problemem jest plastik. Koszty utylizacji odpadów powinny zostać przeniesione na producentów, którzy wszystko pakują w plastik. Konsument nawet nie ma alternatywy, żeby kupić coś w bardziej eko opakowaniach.
- 381 8
-
2019-12-04 09:38
koszt utylizacji odpadow juz zostal dawno przeniesiony na producentow (1)
jest specjalna ustawa, wprowadzając towar na rynek w opakowaniach przy sprzedażny detalicznej trzeba mieć stosowne pozwolenie z urzędu, co roku przedstawia się deklarację, płaci nie małe kwoty podatku itd.
inna sprawa, że nie wszyscy o tym wiedzą, stosują, kontroli też specjalnie nie ma....- 2 0
-
2019-12-04 12:49
skoro tak, to gdzie jest kasa?
- 1 0
-
2019-12-04 08:57
w Gdyni nic nie robili, wzajemnie klepali się po plecach rozdawali nagrody a tymczasem w Polsce: (4)
Białystok ma dziś najniższe w kraju stawki za odbiór śmieci. To efekt dziewięciu lat pracy nad stworzeniem zintegrowanego systemu gospodarki odpadami, m.in. za pieniądze unijne. W innych gminach w Polsce stawki są nawet kilka razy wyższe i wszystko wskazuje na to, że większość Polaków będzie się musiała przyzwyczaić do stale rosnących opłat za
Białystok ma dziś najniższe w kraju stawki za odbiór śmieci. To efekt dziewięciu lat pracy nad stworzeniem zintegrowanego systemu gospodarki odpadami, m.in. za pieniądze unijne. W innych gminach w Polsce stawki są nawet kilka razy wyższe i wszystko wskazuje na to, że większość Polaków będzie się musiała przyzwyczaić do stale rosnących opłat za śmieci
Okazuje się, że to nie przypadek, tylko efekt długofalowego myślenia, kosztownych inwestycji oraz współpracy samorządu z mieszkańcami. Dzięki nim w Białymstoku powstał system, w którym poziom recyklingu odpadów jest wyższy niż obowiązujące normy, składowanie śmieci jest w miarę bezpieczne dla środowiska, a mieszkańcy nie muszą obawiać się podwyżek opłat co kilka miesięcy.
Cena śmieci: 32 zł w Markach, 5 zł w Białymstoku- 19 0
-
2019-12-17 01:48
Jeśli Białystok daje radę za 5zł to naprawdę daje do myślenia. A podobno Eko Dolina jest jedną z nowocześniejszych konstrukcji tego typu w Europie. Dziwne, że u nas nie da się taniej tylko jest najdrożej. Co ciekawe, z Eko Doliny korzysta przecież także Rumia, Reda i Wejherowo a tam wszędzie jest 15-16zł od osoby czyli jakoś da się i nie dokładają.
Z czego więc wynika taka różnica w Gdyni? Tym się powinno CBA zająć.- 0 0
-
2019-12-04 09:34
a kto protestuje przeciw spalarni w Gdańsku? - nie ci sami zaPiSani (2)
Białystok Ma spalarnię, która przekształca stałe odpady w energię cieplną. Ma nowoczesną sortownię, ma własną kompostownię i śmieciarki są miejskie - a to wszystko ma wpływ na cenę.
- 10 4
-
2019-12-17 01:50
Przecież to wszystko jest również w Eko Dolinie.
- 0 0
-
2019-12-04 09:57
nie słyszałam o protestach. były tylko protesty pod sądem
- 6 2
-
2019-12-04 08:38
(5)
Problemem nie jest materiał z którego zrobiono opakowanie a fakt że jest ono jednorazowe... Wszytko powinno być pakowane w wielorazowe opakowania z wysoką kaucja żeby nikt w lesie tego nie zastawiał a nawet jak by ktoś zostawił to inny by to posprzątał :)
- 27 1
-
2019-12-04 11:06
W 100% zgadzam się. Jak kupiłam mleko z kaucją za butelkę 5 zł, to szybko biegłam buteleczkę oddać! Działa!
- 7 2
-
2019-12-04 08:43
(3)
Dokladnie, co robicie po przyjsciu do domu z nowym produktem? Natychmiast wyrzucacie opakowanie, czyli cos co podnioslo marze producentowi. I raczej na 90% nie oplaca mu sie tego przerobic jeszcze raz. To jest jakis koszmarny, patologiczny absurd.
Proponuje, aby byl skup plastikow, kaucje oraz zakaz jednorazowek, typu widelce, czy foliowe woreczki, albo ogorek czy brokul owijany w plastik.- 20 0
-
2019-12-04 09:30
głupota rzadzi (2)
myślisz, że kaucja zmusi kogokolwiek do przerabiania plastiku?
będzie tylko okazją by łoić konsumenta i klienta sklepów - jak opłata recyklingowa za jednorazówki - a PiSali - miało być 8gr - a jest 80gr podwyżki !!!- 5 4
-
2019-12-04 10:34
No głupota rządzi jak ktoś myli opłatę recyklingowa z kaucja za opakowanie wielorazowe... Widujesz gdzieś porzucone butelki z kaucją po piwie? Jak już leżą ta te bez kaucji. Ten sam mechanizm powinno się rozszerzyć na wszystkie opakowania, co rozwiązuje kilka problemów. Śmieci jest mniej, mniejsze obciążenie dla środowiska, opakowania nie zostają tam gdzie nie powinny a jak jest mniej śmieci to i opłaty niższe.
- 8 1
-
2019-12-04 10:09
Jednorazowek w ogole nie powinno byc. Podwyzka ma sprawic, ze ludzie przestana brac jednorazowki.
Kaucja nie zmusi nikogo do przerabiania plastiku. Tak naprawde po prostu powinno sie go mniej produkowac.- 9 2
-
2019-12-04 08:23
ile w Gdyni jest automatów do skupu plastikowych butelek? mogłby byc wymieniane na np bilet komunikacji miejskiej (2)
walą miliony na imprezki czy prywatny klub sportowy a nie ma kilku tysięcy na automat?!??
- 40 2
-
2019-12-17 01:45
Wymiana plastiku na bilet obowiązuje m.in. w Szwecji także pomysł jak najbardziej prawidłowy. Pomijając, że brak biletu 15 min. albo biletu dłuższego niż godzinny to skandal.
- 0 0
-
2019-12-04 10:05
W Polsce nie chodzi o takie niuanse, a o łupienie społeczeństwa. Wszystko jest podporządkowane temu celowi. Jak ktoś nie wierzy, to niech zrozumie, jak choćby Sanepid został sparaliżowany przez tzw. rząd i zajmuje się służbą dla karteli np. farmaceutycznych, zamiast np. badać jakość produktów spożywczych, opakowań itd.
Kto z Polski zrobił śmietnik żywnościowy UE?- 15 0
-
2019-12-04 08:16
(4)
A producent przerzuci ten koszt w cenę produktu i koło się zamyka...
- 14 11
-
2019-12-04 09:15
(3)
To zaczniesz mniej kupowac, taki z tego wniosek. Ale to dobry kierunek.
- 21 3
-
2019-12-04 10:06
Ja np. chetnie bym kupowala produkty nie-opakowane w plastik. Niech powstanie konkurencja. Moze wiecej ludzi chetnie kupowaloby produkty nie opakowane w tony plastiku i innych smieci? Kiedys jakos tego nie bylo i wszyscy zyli.
- 15 2
-
2019-12-04 09:27
to nie kupuj - kto ci każe kupować? (1)
choć w łapciach ze słomy i opasaj się wiechciem słomy - jak twój dziad i ojciec
- 3 21
-
2019-12-04 10:56
Oho, Pani/Pan chyba w sztycznej bieliźnie lubi chodzić, ja tam preferuję bawełnę...
niż sztuczne materiały i później śmierdzieć chodząc w poliestrze...
- 5 1
Wszystkie opinie
-
2019-12-04 07:01
Najdroższe śmieci w Polsce. Masakra (22)
Do tego najwyższe podatki i opłaty lokalne, dzierżawy i rekordowy deficyt.
- 261 10
-
2019-12-04 08:04
(1)
Smieciowy biznes ma się w Polsce dobrze .
To nagroda dla Wszystkich którzy segregowali.
Teraz wrzucam plastik i całą resztę do jednego wora !- 19 5
-
2019-12-04 10:31
Tak na koszt obywateli buduje się biznes, a następnie w radach tego biznesu zasiadają urzędnicy, politycy, rodziny
i biorą grubą kaskę za "zarząd".
- 11 0
-
2019-12-04 08:06
dlaczego pana Szczurka nie było na sesji miasta kiedy uchwalano te skandaliczne podwyżki?? (2)
- 25 1
-
2019-12-04 10:32
bo go stać
- 6 0
-
2019-12-04 10:37
Liczyl kase
- 7 0
-
2019-12-04 08:21
Gdynia najdroższym miastem (1)
Gdynia jest najdroższym miejscem zamieszkania w Trójmieście - opłaty za mieszkanie są i tak najwyższe od lat, a tu jeszcze dodatkowo najwyższe wzrosty opłat przyszłorocznych - kuriozum jakieś
- 25 2
-
2019-12-04 08:29
co w zamian? szare, brudne centrum? na 10 lutego koleiny, wycięte drzewa...
dzielnice zapomniane.
- 27 3
-
2019-12-04 08:24
trzeba znaleźć pieniądze na rozrywkę czy utrzymanie urzedu miasta.
- 21 1
-
2019-12-04 09:10
Gdynia miasto teoretyczne, idziemy na dno (1)
wczoraj gruchnęła wiadomość, że prezydent zaciągnie kolejny kredyt w wysokości 265 milionów złotych, to wszystko przy braku inwestycji i hurtowej sprzedaży działek miejskich.
- 19 1
-
2019-12-04 13:08
ktoś naprawdę powinien obiektywnie sprawdzić jak się zarządza finansami w tym mieście - pytanie tylko, czy ten obiektywizm jest możliwy w tym kraju..
- 8 0
-
2019-12-04 09:14
co ty s-synku chrzanisz? (7)
to MAtołuszek ci zaordynował podwyżki ... jak tłumaczył bo mu uniia kazała
za torby plastikowe.. jak twierdził MAtołuszek też miało być drożej TYLKO o kilka groszy ... a ich ceny wystrzeliły w kosmos !!!- 8 12
-
2019-12-04 09:49
Farmazony (6)
czy MAtołuszek jak go nazywasz jest winny braku inwestycji w mniejszych dzielnicach?
to klika Szurka i Przyjaciół daje tylko tam gdzie się opłaci i zwróci w czasie wyborów.
dla włodarzy istnieją tylko Chylonia, Oksywie i Pogórze.
ja nie zagłosuje nigdy więcej na obecnie rządzących i będę do tego nawiał innych.- 11 3
-
2019-12-04 09:58
ekspose staSZydła (1)
zwiększenia kwoty wolnej od podatku - tak by już od przyszłego roku więcej pieniędzy zostało w kieszeni podatników...
buacha cha cha cha cha !!!- 5 7
-
2019-12-04 10:29
Dlaczego na swój komentarz sam sobie odpowiadasz ,to dopiero i**otyzm
- 5 1
-
2019-12-04 12:29
??? (1)
Oksywie? Pogórze? Chylonia? Co ty bredzisz??? Byłeś kiedyś w tych dzielnicach?? Przecież tu się nic nie dzieje! Żadnych inwestycji! Estakada się sypie, wieczne korki, urząd tylko wydaje pozwolenia na budowę nowych osiedli gdzie przepustowość dróg już dawno powyżej maksimum a na rozbudowę nie ma co liczyć. Są tory, można by SKm ale po co - kogo to obchodzi? Ważne, że na Wiczlinie coś się kręci.Na Oksywiu dalej sporo ulic które nie mają kanalizacji sanitarnej ani deszczowej, przecież to jest XIX wiek.
Zrób najpierw rozpoznanie a nie piszesz głupoty.- 8 0
-
2019-12-04 16:10
A w Chylonia nowa ul, Chylońska, park Kiloński odnowiona Zamenhofa, tyle hektarów same z powietrza się zrobiły. Nie pisz więc głupot
- 1 3
-
2019-12-04 13:13
O inwestycjach na Oksywiu i Pogórzu dużo mówi się w czasie kampanii wyborczych przed wyborami i na tym koniec - tak od lat.. W rzeczywistości oprócz sprzedaży kolejnych działek deweloperom nic się nie zmienia..
- 8 1
-
2019-12-04 13:19
tak naprawdę i jedni i drudzy są równie dobrzy; wszelkie podwyżki są skutkiem ogólnie panującego w tym kraju rozdawnictwa pieniędzy podatników - wzrost wydatków konsumpcyjnych równa się wzrost cen, do tego przerzucanie zadań za które dotychczas odpowiadała władza centralna na władze samorządowe skutkują wzrostem opłat lokalnych - to również nie powinno dziwić - pytanie tylko dlaczego w Gdyni te wzrosty opłat muszą być najwyższe
- 2 0
-
2019-12-04 10:51
rekordowy deficyt ?? (2)
chyba w gdyni, bo z prewnością nie w polsce !!! przypominam, że za po mieliśmy ok 1 bilona zadłużenia a na następny rok jest szansa aby być na plusie !!! ps. winić można rządzących gdynią skoro są miasta, które nie robią podwyżek i jest dobrze. tylko u nas mamy lotnisko za 150 mln z kótrego nic nie lata, jest kasa na pseudo imprezy ale nie ma na naprawy dróg, chodników i te podwyżki za śmieci - żenadaaaaaaaaaa !!!!!
- 7 1
-
2019-12-04 10:59
szczurek pożycza rocznie około 270 milionów złotych, do końca kadencji zapożyczy miasto o ponad miliard złotych!!!
- 6 0
-
2019-12-04 14:03
tak to tylko w TVPiS na plus wychodzą
gdy prezes z marnej 22tys pensji dyrektorskiej na 4x wyższy kontrakt GwiaZdorski samozatrudniony sie zrobił
- 2 3
-
2019-12-04 14:21
dodaj dziury w jezdni, likwidacje miejsc parkingowych i czerwoną fale
witamy we wsi gdynia
- 4 0
-
2019-12-04 07:02
Mam 60 metrów i mieszkam sam. (20)
Pode mna 42 metry i 5 osobowa rodzina.
- Pampersy, słoiczki, kartony. - zero segregacji bo 'czasu nie mają'.
Kto produkuje więcej śmieci ?
A kto więcej płaci za nie ?- 472 10
-
2019-12-04 07:35
płacisz tzw bykowe (4)
podobnie dokładasz się swoimi podatkami do 500-+ sąsiadów
- 47 18
-
2019-12-04 08:25
Jakie bykowe troje dzieci już odchowałem i na 500+ się nie załapałem ! (2)
A teraz na starość mam płacić bykowe ???
- 63 0
-
2019-12-04 09:40
Jakby to Panu powiedzieć...
Tak :D Ku chwale socjali... wróć Narodu :)
- 20 3
-
2019-12-04 11:39
Panie zakasaj rękawy i rób kolejną trójkę bo inaczej Pierwszy Kawaler RP Pana dojedzie
- 10 2
-
2019-12-04 11:21
Kupak prawda
Ja do 2015 miałem tak samo jak mam teraz. Nie odczuwam że dopłacam do 500+. Śmieci natomiast odczuje od pierwszego. Gdzie jest twoja logika? Zapomniałem... Polityczna... Dla czego nie idziesz skandować konstytucją? Równouprawnienia?
- 3 8
-
2019-12-04 07:38
A pode mna mieszka para, która chwali sie ,że się nie melduje (7)
tylko matka jednego z nich (która i tak tu nie mieszka) jest zameldowana.
Samochód z obcą rejestracją, podatki w innym mieście.
Niestety, u nas kombinatoryka stoi na wysokim poziomie, mimo kłopotów z maturą z matematyki.- 46 9
-
2019-12-04 07:41
Tacy ludzie to margines (2)
Większość ludzi w Gdyni jest uczciwa
- 11 14
-
2019-12-04 09:19
Większość ludzi w Gdyni jest uczciwa
bo co? bo są za głupi na kombinowanie? za to zazdrość i zawiść doprowadzają do perfekcji
- 4 6
-
2019-12-04 20:31
i z tej uczciwości nie płacą abonamentu
tv?
- 1 1
-
2019-12-04 08:10
No i co z tego, że... (3)
...samochód zarejestrowany w innym mieście. Podatki płaci się względem miejsca zamieszkania a nie zameldowania!
- 9 10
-
2019-12-04 08:19
(1)
Podatki placi się tam gdzie to bardziej się opłaca,
- 20 1
-
2019-12-04 09:11
w Gdynie nie oplaca się, tu panuje marnotrawstwo pieniędzy
- 7 0
-
2019-12-04 10:16
Zdecydowanie większe w pływy do budżetu to VAT nie PIT
- 4 0
-
2019-12-04 09:16
mam tylko rąsie (2)
a podemną sąsiad aż 3 żony a jak idzie do roboty to aż mu sie koloratka nie chce dopinać, tak umęczony... NO gdzie jest sprawiedliwość?
- 8 6
-
2019-12-04 11:24
Nikt ci nie broni (1)
Jak IQ ci nie pomaga robić tak samo to twój problem
- 0 0
-
2019-12-04 14:03
tjaaa kupi se koloratkę
- 0 0
-
2019-12-04 10:16
wez idz do sejmu, do rady miasta czy tam jakiegoś onz i zmieniaj świat
- 1 4
-
2019-12-04 11:30
Oj kłamczuszku!
Jak miałeś te swoje dzieci to pewnie segregowałes śmieci? Weź już nie płacz i jak ci źle, to się zamień z tą rodziną na mieszkania.
- 3 7
-
2019-12-04 18:17
Dlatego powinno być od zużycia wody
- 7 0
-
2019-12-05 06:29
zamien sie mieszkaniem z sasiadami
Jak jestes juz taki stary to tobie taki metraz niepotrzebny, a i do trumienki juz blisko
- 0 3
-
2019-12-04 07:02
I tak właśnie jest w niejednym budynku (16)
Starsza samotna Pani na 70 metrach płaci tyle samo co rodzina w liczbie 6 osób piętro niżej...
- 306 7
-
2019-12-04 07:37
i bardzo dobrze (3)
ja się dokładam do jej emerytury
- 5 46
-
2019-12-04 10:43
Dokładnie, stare dziady nic nie wnoszą do społeczeństwa tylko drenują system (2)
- 1 24
-
2019-12-04 21:56
Też będziesz stary !!!
- 7 0
-
2019-12-04 22:24
czy internet daje ci prawo do epatowania bezmyślnością?
- 2 0
-
2019-12-04 07:41
Głosowała na szczura to niech płaci (1)
- 11 14
-
2019-12-04 11:23
Super wiadomosc. Ja na niego nie glosowalem, wiec moge nie placic?
- 7 1
-
2019-12-04 07:59
Starsza samotna Pani ma Ferrari i nim nie jeździ, a OC musi płacić. I to wysokie ze względu na markę i pojemność (1)
Skandal!!!
- 9 18
-
2019-12-04 09:20
a do niedawna - mogła se odliczyć "kratkę"
- 1 4
-
2019-12-04 08:18
Co z wynajmującymi, pełno ich formalnie nie mieszkajacych (1)
Mój sąsiad jest rzekomo jeden, wynajemuje mieszkanie sześciu studentom i kto zużywa więcej moja dwuosobowa rodzina czy ten samotny, faktycznie nie mieszkający a wynajmujący.
- 20 4
-
2019-12-04 10:45
Płać i nie gęgaj bo niedługo policja polityczna będzie sprawdzać poglądy
- 4 3
-
2019-12-04 08:29
(3)
Głosowała jak pissowski leming to niech płaci
- 3 5
-
2019-12-04 08:47
głosowała na szczura który mam poparcie PO KO (2)
- 2 7
-
2019-12-04 09:39
akurat szczurek to spóżcizna po PC jak wasz jarosław - towarzyszu (1)
a ta wasza wściekłość nieoPiSana to o to, że wam kraść u siebie nie daje - ot co!
- 9 3
-
2019-12-04 10:22
Koalicja Obywatelska złożona z członków PO i Nowoczesnej nie wystawi kandydata na prezydenta Gdyni i poprze Wojciecha Szczurka. Poparcie od Bartłomieja Austena, który zrezygnował kilka dni temu z wyborów, otrzymał natomiast Marcin Strzelczyk, kandydat SLD.
Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wybory2018/Gdynia-Koalicja-Obywatelska-poparla-Wojciecha-Szczurka-n127108.html#tri- 0 4
-
2019-12-04 11:58
ale po czym wnosisz że produkuje mniej śmieci niż 6 osób? (1)
nie jest powiedziane
- 1 7
-
2019-12-05 01:36
po drabinie wnosi
- 0 0
-
2019-12-04 07:08
kara dla starszych osób i singli (18)
Mieszkają sami lub w parze często w dużym mieszkaniu które jest dorobkiem ich życia. Oglądałam sesję rady miasta, wice prezydent jak mówił o podwyżkach to nie opuszczał o dobry humor, radni samorządności zero sprzeciwu, tylko prawo i sprawiedliwość była przeciwko.
- 222 23
-
2019-12-04 08:04
radni pis byli przeciw dla zasady jako totalni (7)
natomiast nie wniesli zadnych konstruktywnych propozycji, gdyby mieli wiekszosc to glosowaliby za jeszcze wieksza podwyzka
- 24 24
-
2019-12-04 08:08
trollu, radni Prawa i Sprawiedliwości podawali gotowe rozwiąnia które były dużo niższe. (6)
był nawet poseł z lewicy który ośmieszył szczurka
- 26 5
-
2019-12-04 09:41
radni PiS ... i ich infantylne pomysły (3)
rodem z przedszkola i hejt na wszystko
- 11 19
-
2019-12-04 10:24
No a teraz morda w michę psie i szykuj pieniądze na opłaty ;))
- 8 4
-
2019-12-04 10:38
Może nie wierzysz, ale w Gdyni to jest ostatni rok tzw. "samorządności" (1)
a ja i nie tylko ja zagłosuję na pisowców tylko dlatego, żeby tę bandę wy..bać.
- 8 4
-
2019-12-04 20:52
a co, mamy wybory samorządowe w przyszłym roku?
- 1 1
-
2019-12-04 20:51
taaaa
na pewno. Pis i ich gotowe rozwiązania.
- 2 1
-
2019-12-05 00:11
Pytanie czy rozwiązania były realne. Co z tego
jak niższe jak opozycja w radzie czyli PIS i SLd nie odpowiada za wykonanie budżetu. Tańsze śmieci z dużą dotacją oznaczają zabranie środków na co innego.
- 0 1
-
2019-12-04 08:22
Same przy.. upasy
- 7 1
-
2019-12-04 08:49
radni samorządności to maszynki do głosowania, dlaczego na nich głosujecie???!???
- 13 0
-
2019-12-04 09:21
Sens mieszkania w pojedynkę w 70m? (6)
Można sprzedać mieszkanie i kupić mniejsze nawet w tym samym bloku. Homoekonomicus? W niektórych przypadkach nie.
- 3 36
-
2019-12-04 09:42
za stalina robili dokwaterunek.
nie ty platfusie będziesz układał mi zycie
- 29 2
-
2019-12-04 09:43
bo on tam mieszkał od przedwojny
jak tow. Jarosław willę z rozdzielnika wprost z UBezpieczalni dostał
- 8 8
-
2019-12-04 10:25
Komuniści jeszcze nie zdechli? (1)
- 10 4
-
2019-12-04 14:07
komuniści się przefarbowali i przepisali do PiS
Piotrowicz, Jasiński, Kryże... itd - to ten lepszy sort Polaków, którzy stali tu za ZOMO tam gdzie zaspał jarek
- 2 8
-
2019-12-04 12:09
Czemu singiel ma byc zmuszony do mieszkania w klitce?
- 17 0
-
2019-12-04 21:28
moje ma dwa ładne pokoje
wygodne mieszkanie.
Za śmieci chcę płacić od jednej osoby, która te pokoje zamieszkuje.
Zapewniam moje metry nie potrafią generować śmieci.
Ja nawet z segregowaniem nie mam problemu.
Mam jeden śmietnik.
Codziennie znoszę do śmietnika 1 opakowanie po jogurcie, pewnie raz w tygodniu coś ze szkła, jak na stole leżą jakieś gazetki to wynoszę przy okazji... Nawet się to u mnie w domu nie zbiera... Bo przez miesiąc pojemnik by się nie uzbierał...- 3 0
-
2019-12-09 03:08
i co zrobili? tylko się sprzeciwiali?
- 0 0
-
2019-12-04 07:09
Absurd (53)
Ktoś mi wyjaśni co ma wspólnego zużycie wody do ilości produkowanych śmieci?! A może ktoś pierze i odzyskuje śmieci.
- 127 103
-
2019-12-04 07:13
To proste (13)
Ile wody zużywa normalny człowiek miesięcznie?
gotowanie, pranie, mycie się, sr*nie itp
Miesięcznie niech to będzie liczba X, jak zużyjesz w mieszkaniu wody np 4 x X wychodzi że mieszkają 4 osoby, a 4 osoby produkują 4 razy więcej śmieci niż jedna!- 61 13
-
2019-12-04 07:18
Więcej ludzi zacznie oszczędzać wodę hehe! (11)
- 37 5
-
2019-12-04 07:36
no i dobrze (3)
z pozytkirm dla srodowiska
- 44 4
-
2019-12-04 09:37
Taa czujemy to w skm zkm cały rok tą oszczędność czuć (2)
- 11 10
-
2019-12-04 10:10
(1)
tego nie zmienisz
- 1 2
-
2019-12-04 12:56
Zmienisz jak sie umyjesz.
- 4 1
-
2019-12-04 07:38
(2)
I bardzo dobrze! Wszystkim wyjdzie to na dobre!
- 25 4
-
2019-12-04 08:22
(1)
Taa, będzie to czuć w komunikacji miejskiej zwłaszcza latem,oszczędność wody .
- 9 21
-
2019-12-04 10:23
Oszczędzać - nie oznacza nie myć się!
- 7 3
-
2019-12-04 09:46
jak założyłem licznik to z 9m3 przydziałowego zeszłem do 1/2m3 (3)
jak większość założyła liczniki - to cena za m3 zaraz skoczyła tak - że te moje 1/2m3 kosztowało tyle co wcześniej te 9m3 z przydziału...
i tak wygląda to OSZczĘdzaNiE ;))))- 19 9
-
2019-12-04 10:11
bo o to w tym chodzi
system musi mieć strzałkę w górę i nie liczy się, że twoja idzie w dół.
Całe to PKB i inne brednie, to sposób na uzasadnianie niewolnictwa i utrzymywanie kast.- 10 3
-
2019-12-04 14:20
Następnym razem zajdź do księgarni i kup sobie słownik poprawnej polszczyzny.
No chyba, że już "zeszłeś" i nie było.
- 3 3
-
2019-12-04 22:34
Wymandrza się a nie umi pisać.
- 1 1
-
2019-12-04 10:24
Ludzie którzy piją wodę butelkowaną produkują więcej śmieci i zużywają mniej wody, kąpiel w zakładzie pracy lub na siłowni tyle
Jednak nie takie proste.
- 5 4
-
2019-12-04 07:13
Więcej osób, więcej się myją, więcej jedzą = zużywają więcej wody (3)
- 34 8
-
2019-12-04 09:49
moja szurnieta sąsiadka zużywa wiecej wody niz dwie rodziny razem wzięte (2)
wodę leje przez cała noc bez przerwy ... płucze rury bo woda żelaziawa - tak twierdzi
- 8 3
-
2019-12-04 10:11
to już wiesz kto wam śmieci w bloku zasponsoruje :D
- 18 0
-
2019-12-04 20:38
po zmianie taryfy wg zużycia
zaraz zacznie oszczędzać...
- 4 0
-
2019-12-04 07:20
Ano to
Że cwaniaczki zaczną się wymeldowywac żeby nie płacić od osób, a wodę zużywa każdy
- 46 5
-
2019-12-04 08:11
wyjaśnienie (1)
bo 5cio osobowa rodzina zużywa więcej wody a zatem śmieci niż jednoosbowa, dlatego jest to najbardziej miarodajne.
- 31 5
-
2019-12-04 11:39
Ja nie zuzywam smieci
- 2 2
-
2019-12-04 08:15
nieskomlikowane
do dość proste. kto produkuje śmiecie? człowiek. Co jeszcze robi człowiek? kąpie się, robi pranie, gotuje. dość łatwo określi ile wody zużywa 1 człowiek w miesiącu. a im więcej ludzi tym więcej zużywanej wody. dlatego cena śmieci liczona od ilości zużytej wody w danym lokalu jest najbardziej zbliżona do realiów.
- 23 6
-
2019-12-04 08:24
ta metoda uderza w akwarystów (4)
zużywam dużo wody do podmian w akwarium... mam do tego płacić więcej za śmieci? absurd!
- 18 25
-
2019-12-04 10:10
Za hobby trzeba płacić
- 9 4
-
2019-12-04 10:16
bo wyrzucasz pudełka od pokarmu dla rybek. (1)
Powinno być policzone od każdej rybki.
- 10 1
-
2019-12-04 14:11
a wodę rypki łykają bez przerwy - sam widziałem
chleją to H2O bez umiaru 24h/7
- 2 0
-
2019-12-04 10:16
ryby też śmiecą
- 6 1
-
2019-12-04 08:51
(3)
po pierwsze jedna osoba zużywa określoną ilość wody,więc widać czy zamieszkuje sama,czy w piątkę,a meldunek nie jest jednoznaczny z miejscem zamieszkania
po drugie jeśli ktoś nie oszczędza wody, to i śmieci ani nie segreguje, ani nie myśli,żeby było ich jak najmniej- 15 4
-
2019-12-04 09:41
Wystarczy ze 1 osoba bierze prysznic 2 razy dziennie a sąsiad raz dziennie i w miesiącu po twoich (2)
"obliczeniach" wyjdzie że jeden zapłaci dwa razy tyle co ten drugi, no i gratuluje generalizowania ze jak więcej zużywa wody to napewno nie segreguje śmieci
- 13 8
-
2019-12-04 10:28
Śmieci liczone od ilości osób to głupi pomysł (1)
Bo nikt nie wie ile osób faktycznie mieszka.
Co zrobisz z mieszkaniami wynajmowanymi studentom? Przecież oni są zameldowani w swoim domu rodzinnym, a śmiecą jak mało kto.
Nikt nie każe przelicznika woda-śmieci robić 1 litr = 1 kilogram. Równie dobrze to może być coś w stylu "dycha od każdego mieszkania i dodatkowa dycha od każdego zaczętego metra sześciennego ciepłej wody" albo cokolwiek innego.- 7 2
-
2019-12-04 14:13
to już lepiej ruletka ... raz w miesiącu jeden losowo wybrany za 100 zapłaci
jak ktoś ma pecha - to sam sobie winien ;)))
- 4 0
-
2019-12-04 09:35
Czteroosobowa rodzina wyjeżdża na 3 tygodnie na wakacje (3)
Ile w tym czasie zużyje wody w swoim mieszkaniu i ile wyprodukuje śmieci? Chociaż nie wiem po co pytam, bo gdybyś myślał to byś nie zadawał głupich pytań.
- 7 4
-
2019-12-04 09:51
jednoosobowy singiel wypływa w rejs na pół roku (2)
a za wywóz śmieci płaci !!!
- 19 2
-
2019-12-04 10:15
a dwuosobowy singiel? ten to by płacił!
- 10 1
-
2019-12-05 01:31
Jaki masz pomysł??
- 0 0
-
2019-12-04 09:40
Świetny pomysł doprawdy (1)
Czyli ten kto ma domek i podlewa ogródek czy może kupił sobie basen w markecie za 600 PLN będzie teraz ponosił główny ciężar opłat za śmieci?
- 6 9
-
2019-12-04 20:39
jeśli ktoś ma ogródek można mu ryczałtem zmniejszyć ilość ścieków
przez pół ciepłego roku np. na 90%
- 2 0
-
2019-12-04 10:17
(2)
Więcej osób,większe zużycie wody,proste
- 7 3
-
2019-12-04 13:13
Absurd (1)
Wytłumacz nastolatce że ma nie lać całej wanny codziennie, do tego ciuchy robocze to może miesiąc można te same??? U mnie pralka chodzi codziennie, małolata dzień w dzień cała wanna, facet po robocie stoi pod tym prysznicem dłużej ode mnie, ja brudasem nie jestem i też codziennie dbam o swoją higienę.
- 5 6
-
2019-12-05 01:30
Sposób na oszczędność: wody z wanny nie spuszczaj. Użyj a)do mycia podłóg b)do spuszczania w toalecie(pierwej zaczerpnąć wodę wiaderkiem) c)wykąp w niej męża po pracy d)i pupila jeśli masz. W ciągu miesiąca koszty spadną o 1/2 ;-p
- 0 0
-
2019-12-04 10:22
(1)
zużycie wody to pochodna robionych zakupów. na podstawie jej zużycia można algorytmem wyliczyć realną "produkcję" śmieci na osobę w mieszkaniu. wyliczenia wg metra kw są mylące
- 10 4
-
2019-12-04 14:15
to niech rejestrują rachunki w sklepach na dowód osobisty
i kto więcej kupił ... niech i więcej za śmieci zapłaci
- 1 1
-
2019-12-04 10:37
ciemnogród
na podstawie ilości zużytej wody można ustalić ile faktycznie mieszka osób!! to jest naprawdę takie trudne?
- 11 4
-
2019-12-04 10:51
Przekretasy (2)
Cena od zużycia wody jest najbardziej racjonalna, pozwala uzyskać rzeczywista liczbę mieszkańców, użytkowników. Jeżeli ktoś pisze że na 70 m /2 mieszka sam to z reguły jest to nieprawda. Zameldowana jest jedna osoba, a stado Ukraińców tam mieszka bez meldunku.
- 9 7
-
2019-12-04 20:37
czy można ukarać osoby wynajmujące na dziko bez podatku? (1)
co na to skarbówka?
- 2 0
-
2019-12-05 01:44
skarbówka takich traktuje jak wspólnika oszusta podatkowego, na to tez ma paragrafy
- 0 0
-
2019-12-04 11:25
z absurdem się nie dykutuje
- 0 1
-
2019-12-04 11:52
Zależność śmieci i woda
Cudów nie ma jeżeli mieszka 4 osoby a jedna to jakby nie oszczędzać czy jakby nie być rozrzutnym jest to widoczne w zużyciu wody
- 8 0
-
2019-12-04 17:15
Wyjasnie
Pozwól, że wyjaśnię. Ludzie często nie zgłaszają prawidziwej liczby osób zamieszkujących mieszkanie, więc rozliczanie na podst. liczby osób jest w miarę dobrym pomysłem, lecz niesie ryzyko nieuczciwości. Z kolei jeśli spojrzymy na zużycie wody w mieszkaniu np. na podstawie zeszłych miesięcy/zeszłego roku, to da się oszacować ile osób zamieszkuje lokum (na podstawie norm zużycia wody na 1 osobę). Zwykle występuje więc korelacja: im większe zużycie wody, tym większy liczba osób w mieszkaniu--> większa produkcja śmieci
- 7 1
-
2019-12-05 14:47
a metraż mieszkania ma?
- 1 0
-
2019-12-05 15:37
Akurat zużycie wody jest najbardziej skorelowane z produkcją śmieci
Metry śmieci nie produkują. Również liczba oficjalnie zameldowanych ma się nijak do produkcji śmieci. Natomiast zużycie wody jest skorelowane z ilością faktycznie mieszkających ludzi i co najważniejsze ich stylu życia.
- 1 1
-
2019-12-09 03:10
Jedna osoba zużywa max 5m wody.Jak żużycie wzrośnie do 15m to wiadomo ,że siedzą 3-4 osoby produkujące śmieci.
- 0 0
-
2020-01-04 11:34
Absurd myślenia
Trzeba być głąbem żeby tego nie kumać! Policz sobie ile zużywasz wody i przelicz to razy 10 - jak mieszka z tobą jeszcze 9 osób! ( bo masz nie zameldowaną babcię i dorosłego syna ponadto wynajmujesz dwa pokoje studentom) Formalnie mieszka jedna osoba a śmieci produkuje 10!!
Jest to najlepszy przelicznik!- 0 0
-
2019-12-04 07:10
Super
Lubię inwestować w śmieci.
- 11 1
-
2019-12-04 07:11
radni przyjeli (3)
wywalic radnych !!!!!
- 144 9
-
2019-12-04 08:26
kłodziński nawet się słowem nie zająknął
- 7 0
-
2019-12-04 08:50
niech radni szczurka i PO wytłumaczą się przed swoimi wyborcami (1)
- 8 0
-
2019-12-04 10:05
Słusznie - ale nie tylko przed swoimi wyborcami
- 4 0
-
2019-12-04 07:11
Władze Gdyni mają ludzi za kretynow i uważają że ktoś nie będzie się mył by zaoszczędzić na śmieciach? (12)
Zużycie wody jest najlepszym rozwiązaniem. Nikt się nie wymelduje a myć się musi i jeść też.
- 194 28
-
2019-12-04 07:47
Niby tak, ale... (6)
co z wodą bezpowrotnie zużytą? To jest taka woda, która nie trafia z powrotem do kanalizacji, czyli jest wykorzystywana do podlewania zieleni, przydomowych ogródków, czy zieleni wokół bloków? Ta by musiała być odejmowana od wody zużytej, bo inaczej KAŻDY by zapłacił więcej (w blokach jest licznik główny od którego wspólnota płaci rachunki, mieszkańcy płacą wg indywidualnych a różnice się rozkłada proporcjonalnie na wszystkich mieszkańców).
Dodatkowo ile wody zużywają biurowce, sklepy itp a ile produkują śmieci? Znacznie mniej niż mieszkańcy. I znowu przez to stawka byłaby dla mieszkańców wyższa. Nie jest to najlepsza niestety metoda. Najuczciwsza jest od mieszkańca, ale niestety sami mieszkańcy nie są uczciwy i nie deklarują rzeczywistej ilości osób. I przez to później wszyscy płacą więcej. Niestety, jak oczekujesz aby ktoś traktował Cię uczciwie, to samemu też bądź uczciwy.- 9 12
-
2019-12-04 08:13
(5)
W domach jednorodzinnych jest osobny licznik na wodę do ogrodu (dlatego że ta woda nie trafia do kanalizacji i jest m3 tańszy niż normalnej wody.
W domkach gdzie występuje szambo bardzo często tez jest osobny licznik(instalacja) bo domy buduje się domyślnie w taki sposób aby łatwo było przyłączyć do powstałem kanalizacji- 8 4
-
2019-12-04 08:29
(3)
Osobny licznik masz jak sobie go założysz i zapłacisz, dodatkowo jak ktoś ma mały ogród to nie opłaca mu się zakładać osobnego licznika, dodatkowo wielu deweloperów nie robi zewnętrznego wyjścia na wodę i wszystko jest pod 1 licznik.
- 4 2
-
2019-12-04 08:40
no to może przekalkulujesz i ci się zacznie opłacać (2)
normalnie jak z dzieckiem rozmawiać...
- 7 3
-
2019-12-04 09:24
co się wsioku zacznie opłacać? (1)
ja nie mam marchwi, brukwi i selera zasadzonego przed domem jak TY!
- 1 4
-
2019-12-04 10:30
Zasadź sobie selera
bo gwiazdorzysz.
- 5 0
-
2019-12-04 11:10
Nie zawsze jest osobny licznik. Gdy jest przydomowa oczyszczalnia ścieków, taki licznik jest niepotrzebny.
- 2 1
-
2019-12-04 08:58
Stawki za śmieci.
Podlewanie ogródka latem też wpłynęło by na cenę za śmieci.
Mało , że płacisz za kanalize podlewając kwiatki to doszła by kwestia jeszcze stawki za śmieci.
Trzeba jeszcze weryfikować czy wszyscy co mają pojemniki płacą za wywóz.- 2 3
-
2019-12-04 10:44
opłatą liczoną od wody też można mnipulować
Wiele starszych osób bardzo oszczędza wodę z uwagi na wysokie opłaty za jej zużycie i odprowadzenie ścieków. Sąd starsze osoby, które kąpią się raz w tygodniu a potem cały tydzień wodą z wanny spłukują toaletę. Zużywają nawet 1 m3 na rok przy średnim zużyciu na mieszkańca wynoszącym 9 m3/rok
- 1 7
-
2019-12-04 12:37
Jak z wodą to przekichane w ciepłe miesiące mają ci co podlewają ogródki.
- 1 3
-
2019-12-04 21:15
bzdura
Ja mam 4 osobową rodzinę, zużywam dużo wody bo piorę co dziennie (dzieci)związane tez z praca męża, ale śmieci produkuję mało nie kupuje nic w plastiku a tego najwięcej sie widzi!!!, staram się żyć eko, przepraszam bardzo ale to rozwiązanie jest niesprawiedliwe !!!! Powinno byc od osoby i deklaracja pisemną za kląmstwa pod gruba karą grzywny ,oraz kontrola w Krakowie tak padają smog i jak ktos pali jakieś g*wno to kara
- 0 1
-
2020-01-02 21:51
oplaty za smieci
ja nie rozumie dla czego nie mozna placic za ilosc wywozonych smieci tak jak placi sie za wywoz gruzu w zaleznosci od wielkosci worka
- 0 0
-
2019-12-04 07:12
Gdyńscy urzędnicy - specjaliści od wszystkiego (8)
a jak od wszystkiego - to od niczego.
szkoda, że nikt nie napisał jakie firmy i za jakie pieniądze będą wywoziły odpady od stycznia w Gdyni.- 132 3
-
2019-12-04 08:05
(1)
Firma znajomego od znajomego zięcia;) kogoś z UM
- 7 0
-
2019-12-04 10:41
urzędasy powinny siedzieć w więzieniach
- 2 0
-
2019-12-04 08:09
radni szczurka i PO głosowali za dysrastyczną podwyżką (1)
- 5 2
-
2019-12-04 08:41
"dysrastyczna" to jest twoja znajomość języka polskiego...
- 0 5
-
2019-12-04 09:48
Emerytura 1200 zł? (1)
Mieszkanie, samotna 48 m kwadratowych, 88 lat, leki, i co????
Jak żyć??- 5 0
-
2019-12-04 09:53
babcia - emerytura 5400zł i 90m2 mieszkanie służbowe po mężu umacniaczu władzy ludowej
jak żyć? jak żyć?
- 1 4
-
2019-12-04 10:09
Słusznie
- 0 0
-
2019-12-05 16:00
Śmieciarnie
Kto wygrał nie jest tajemnicą. "Remondis" z Niemiec, "PUK" z Rumii, "Koma" albo "Coma" z Olsztyna(?) i "Sanipor" z Gdyni. A jakie pieniądze? Wiedzą tylko w urzędzie.
- 0 0
-
2019-12-04 07:15
sposób naliczania się nigdy nie zmieni (15)
od osób nie przejdzie bo polak to oszust i będzie kombinował , schowa dziadka do szafy a dziecko wystawi za okno.
od wody nie przejedzie bo wodomierze są własnością mieszkańców i urząd musiałby uzyskać od wszystkich zgody albo każdemu wodomierz wstawić wodomierz "urzędowy"
Dlatego jedyna opcja to od metrów kwadratowych - bo to maja- 26 117
-
2019-12-04 07:23
Guc to ty? Podobnie mówiłaś na sesji rady miasta.
- 19 3
-
2019-12-04 07:37
Mam w Gdyni wodomierz elektroniczny przychodzi koleś pod drzwi pstryk i ma odczyt (1)
Bez wchodzenia do domu
- 16 1
-
2019-12-04 09:25
a ja mam taki fajny - co sam staje na magnesik
- 1 8
-
2019-12-04 07:42
Wystarczy wziąć dane od Pewiku, wspólnoty, spółdzielni mieszkaniowych.
- 9 1
-
2019-12-04 08:33
Od kiedy wodomierze są własnością mieszkańców? Z tego co wiem są własnością "wodociagow" ty możesz tylko podać stan licznika więcej praw to wodomierza nie posiadasz :) A jak posiadasz to spróbuj na własną rękę go wymienić jak jesteś właścicielem :)
- 13 8
-
2019-12-04 09:13
co na to pani Gruszecka prawa ręka szczurka?
- 7 0
-
2019-12-04 10:27
Polaki to bydło do dojenia szczególnie jak głośno muczy i mieli z zadowoleniem ozorem przy taniej paszy z ratusza ;)
I tyle w temacie
- 7 0
-
2019-12-04 10:29
a jaki ma związek zużycie wody z ilością produkowanych śmieci? Ktoś może kąpać się 3 razy dziennie, mieć duże zużycie wody, a np. jesc tylko w barach , i praktycznie w ogoile nie produkować smieci w domu.
- 9 5
-
2019-12-04 10:44
pyer...isz (1)
wystarczy groźba b. wysokiej grzywny za podanie nieprawdziwej ilości mieszkańców, a woda może być jedynie przesłanką do ustalenia i wyjaśnienia.
- 6 1
-
2019-12-04 10:57
Dokładnie ale wszyscy łykają widać to że samorządowi nie chce sie ustalić sytemu
do sprawdzania ilości mieszkańców tylko idzie na łatwizne i sie tworzy patologiczne przeliczniki
- 7 1
-
2019-12-04 11:53
Od ilości osób jest w sprawiedliwej
Przecież każdy musi być gdzieś zameldowany więc głupie gadanie że można kogoś ukryć
- 6 4
-
2019-12-05 00:24
od ilości zużytej wody Szanowni Państwo
wodomierz jest jeden na budynku i należy do dostawcy wody, na fakturze jest zużycie, dodajemy wszystkie FV roczne i w styczniu składamy jedną deklarację i mamy opłaty na cały rok, acha! trzeba założyć tzw, min dla "brudasów"
Robi tak Sopot więc wystarczy ściągnąć od nich.
Powierzchnia w żaden sposób nie jest miarodajna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- 3 0
-
2019-12-09 03:13
Wodociągi sprawdzają stan wodomierzy w mieszkaniach i wystarczy te stany tylko przesłać e-mailem do UM
- 1 0
-
2019-12-10 12:10
Wodociągi wiedzą kto ile wody używa bo dzisiaj wszyscy mają wodomierze.Wystarczy tylko przesłać wykaz zużycia wody do UM.W spółdzielniach też wiedzą ile kto wody zużywa.
- 1 0
-
2019-12-29 14:41
jeśli jesteśmy oszustami
Jeżeli radni uważają że jesteśmy oszustami i zaniżali byśmy liczbę lokatorów w danym mieszkaniu to niech stworzą uchwałę wszyscy po równo tyle samo od każdego mieszkania nieważne 25 czy 105 m2
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.