• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: przebudowa przejścia pod torami, gdy powstanie przystanek SKM

Patryk Szczerba
23 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przejście pod torami łączące Działki Leśne z centrum jest popularne wśród mieszkańców. Przejście pod torami łączące Działki Leśne z centrum jest popularne wśród mieszkańców.

Zdaniem mieszkańców Działek Leśnych przy obfitszych opadach woda spływa do przejścia pod torami będącego przedłużeniem ul. PodolskiejMapka, zagrażając bezpieczeństwu pieszych. Władze Gdyni odpowiadają, że właścicielem przejścia jest PKP, a jego przebudowa i pełne rozwiązanie problemu będzie możliwe, gdy zapadnie decyzja o budowie przystanku SKM Śródmieście.



Czujesz się bezpiecznie w tunelach?

Przejście, w sprawie którego interweniują mieszkańcy, jest skrótem dla mieszkających przy ul. Śląskiej i w okolicach zmierzających do centrum Gdyni. Jego wejście znajduje się nieopodal biurowca przy ul. Podolskiej. Po wyjściu piesi znajdują się na ul. Żwirki i WiguryMapka, w okolicach pogotowia ratunkowego, zaoszczędzając dzięki temu sporo minut.

Przejście zalewane, interwencja u radnego



Problem w tym, że przy większych opadach wąskie przejście jest regularnie zalewane, na co zwracają uwagę użytkownicy tunelu, którzy ze sprawą zgłosili się do radnego miasta Pawła Stolarczyka. W interpelacji radny zapytał władze Gdyni o możliwość przebudowy konstrukcji.

Piesi zwracają uwagę, że jest zalewana podczas obfitszych opadów, ale na przebudowę będą szanse dopiero podczas budowy przystanku SKM Śródmieście. Piesi zwracają uwagę, że jest zalewana podczas obfitszych opadów, ale na przebudowę będą szanse dopiero podczas budowy przystanku SKM Śródmieście.
- Częste zalania wąskiego tunelu stwarzają szereg zagrożeń dla jego użytkowników. Przydałyby się konkretne działania władz w zakresie zabezpieczenia przejścia - stwierdza, pytając też o zasady działania monitoringu i rozbudowy tunelu.

Władze Gdyni w odpowiedzi wskazały, że konstrukcja nie powinna być traktowana jako tunel.

Czytaj też: Jak w Trójmieście sprząta się tunele?

- Jest to przepust technologiczny udostępniony przez PKP, obecnie PKP SKM dla ułatwienia komunikacji mieszkańcom. W związku z powyższym Zarząd Dróg i Zieleni zajmuje się bieżącym utrzymaniem tego obiektu - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Nagranie z monitoringu do wglądu dla służb



Zaznacza, że w ostatnich tygodniach były prowadzone prace, aby ograniczyć powierzchniowy spływ wody z obu stron przejścia technologicznego.

Władze miasta tłumaczą, że bezpieczeństwo zapewnia monitoring dzielnicowy, do którego zdalnie ma dostęp straż miejska i policja. Stały ogląd sytuacji nie jest prowadzony. Władze miasta tłumaczą, że bezpieczeństwo zapewnia monitoring dzielnicowy, do którego zdalnie ma dostęp straż miejska i policja. Stały ogląd sytuacji nie jest prowadzony.
Okazuje się, że zainstalowane tam elementy monitoringu nie są połączone z miejskim monitoringiem i nie jest tam prowadzony stały ogląd sytuacji z zamontowanych kamer. Do obrazu z kamer zdalny dostęp ma policja i straż miejska.

- Obraz z kamer jest rejestrowany na rejestratorach obrazu do wglądu w razie potrzeby, dostępny dla wymienionych służb - wskazuje Łucyk.

Przebudowa przejścia podczas realizacji przystanku SKM Śródmieście



Wiadomo tez, że przebudowa przejścia będzie możliwa dopiero, gdy zapadnie decyzja o budowie przystanku SKM Śródmieście. Przy okazji tej inwestycji Gdynia i SKM zainicjowała współpracę, podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia.

Ma odpowiedzieć również na pytanie o sens i możliwość powstania przystanku SKM Gdynia Wielkopolska oraz połączenia linii kolejowych 250 i 201 (tzw. linii kościerskiej, po której kursują m.in. pociągi PKM) w rejonie przystanku SKM Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.

Opinie (129) 6 zablokowanych

  • Łucyk i Szczurek UHADI ! UHADI !

    Kiedy koniec z tym prywatnym folwarkiem ?

    • 13 1

  • Zrobic przejęcie naziemne z sygnalizacją

    I czerwonym pasem rowerowym

    • 2 0

  • Przeciez skm srodmiescie nie powstanie

    Chyba ze go białą farbą wymalują

    • 16 0

  • a jakie jest uzasadnienie robienia tam przystanku?

    bo ja tego kompletnie nie pojmuję

    chyba, że chodzi o kolejne, z długiej serii, wywalanie pieniędzy w błoto

    • 10 2

  • Przecież PKP dawno podjęło decyzję że tego przystanku nie będzie i nie mają w planach, nawet był artykuł.

    • 9 2

  • Nie budujcie przystanku Gdynia Śródmieście! (2)

    Zupełnie niepotrzebny, to nie linia ZKM. Tylko przedłuży jazdę SKM. Lepiej pociągnijcie w końcu linię SKM na Obłuże i Oksywie.

    • 12 5

    • (1)

      Moze odrazu od oksywia do Pucka , przez babie doły , kosakowo , mrzezino i końcowy w pucku .

      • 0 0

      • Na pewno ma to znacznie większy sens

        niż Gdynia - Śródmieście...

        • 1 0

  • Bedze Malowanko nooo a jak

    • 0 0

  • Kiedy wreszcie ułatwienia dla pedałujących ?

    Rowery powinny miec pierwszenstwo.

    Karol

    • 2 4

  • Można przejść? Można. Więc po co reszta gadaniny.

    • 3 3

  • (1)

    Poniewaz to przejscie nie spelna zadnych wymogow dla osob niepelnosprawnych a waunki terenowe uniemozliwiaja zaadaptowanie do dla potrzeb tych osob / w analogicznym przejsciu nad Slaska nie bylo to mozliwe, jak powiedzialy wladze miejskie/ proponuje zrobienie przjescia naziemnego, po torach i zainstalaowanie sygnalizacji swietlnej na tym przejsciu dla pociagow SKMi PKP. . Wiem ze pomysl jest i**otyczny, ale tak samo i**otyczny jest pomysl tworzenie nowej stacji SKM/ po co i dla kogo - tylko po ty by jeszcze bardziej spowolnic komunikacje SKM / i tak samo i**otyczny byl pomysl tworzenie przejscia naziemnego na Slaskiej, zamiast przystosowania podziemnego do potrzeb niepelnospranych. Dlatego tez pozwalam sobie zglosic moj i**otyczny pomysl do zestawu innych i**otycznych pomyslow.

    • 7 0

    • nie ma bezeceństwa, głupoty i i*iotyzmu

      przed którym cofnie się, skądinąd łagodna "władza", gdy...
      zacznie jej brakować kasy!

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane