• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: tunel i wiadukt na Puckiej będą później

Michał Sielski
23 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia. Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia.

Stojący czasem po kilkadziesiąt minut przed zamkniętym szlabanem cieszyli się, że będzie tunel, wiadukt i nowe drogi w okolicy. Ogłoszono sukces, rozpoczęto projektowanie, ale... dziś już wiadomo, że bezkolizyjny przejazd przez ul. PuckąMapka w Gdyni nie powstanie w terminie - czyli za dwa lata. Kiedy? Spółka PKP PLK nie odpowiada na to pytanie, bo szuka finansowania inwestycji.



Kiedy powstaną bezkolizyjne przejazdy na Puckiej?

Przypomnijmy:
  1. Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Gdyni.
  2. Oczekiwanie na podniesienie szlabanów trwa czasem nawet pół godziny.
  3. Jak wygląda to w praktyce, pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. W 2019 roku Gdynia i PKP PLK podpisały porozumienie, według którego za dwa lata miały być tu bezkolizyjne przejazdy.

Jeszcze do niedawna wszystko szło dobrze. Zgodnie z podpisaną umową PKP PLK zająć się miała budową tunelu i wiaduktu. Dzięki temu zlikwidowane mogłyby zostać pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej finansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu szacowano na ponad 100 mln zł.

Film z listopada 2017 roku

Gdynia zapłaci natomiast za budowę układu drogowego - jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpić miało nie później niż do końca 2023 roku. Dziś wiadomo już jednak, że nic z tego nie wyjdzie.

PKP PLK: wszystko zależy od pozyskania środków



Niedawno Trojmiasto.pl dotarło bowiem do informacji, że inwestycja może się opóźnić. Postanowiliśmy potwierdzić to u źródła. Zadaliśmy konkretne pytania: czy rzeczywiście tak jest, dlaczego tak się stało i jaki obecnie termin realizacji inwestycji można uznać za obowiązujący? Odpowiedź przedstawicieli PKP PLK jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca.

- Aktualnie inwestycja znajduje się na etapie projektowania oraz uzyskiwania niezbędnych decyzji i pozwoleń. Rozpoczęcie prac na linii Gdynia-Chylonia - Słupsk [to w ramach tej inwestycji wykonane zostaną wiadukty i tunele - dop. red.] uzależnione jest od pozyskania środków finansowych - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Władze Gdyni: realizacja w najbliższych latach



Swoich prac nie może więc też zacząć Gdynia, bo budowa tunelu drogowego pod torami wymaga równoczesnego wybudowania wiaduktów kolejowych na poziomie terenu. Władze miasta nie tracą jednak optymizmu.

- Pierwotnie strona kolejowa planowała realizację przedsięwzięcia do końca obecnej perspektywy finansowej UE, tj. do 2023 roku. Z przyczyn niezależnych od gminy kolej zmuszona była przesunąć realizację na nową perspektywę finansową - zauważa Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialny m.in. za inwestycje. - Przedsięwzięcie jest ujęte w strategicznym planie inwestycji kolejowych, w związku z czym należy się spodziewać jego realizacji w najbliższych latach.
14:52 23 SIERPNIA 21

Problem z przejazdami kolejowymi w Gdyni (8 opinii)

Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...
Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...

Miejsca

Opinie (482) ponad 10 zablokowanych

  • (8)

    Wiadukt na Puckiej a tunel na Puckiej to dwie różne inwestycje w ramach który ten pierwszy ma powstać przy aktualnej modernizacji linii kolejowej do portu a drugi przy modernizacji linii z Gdyni do Słupska ( i tu się pkp plk) nie kwapi do modernizacji.

    • 105 1

    • I bardzo dobrze (6)

      To miastu jest krytycznie potrzebny ten tunel, nie PKP.
      Od 20 lat Szcurek ze swoją ekipą tylko mówi o budowie czegokolwiek i szuka frajerów żeby to sfinansowali.

      • 23 4

      • (5)

        Widać z twojej wypowiedzi ,że byś chciał żeby prezydent Gdyni wybudował dom na twojej działce za 300 milionów

        • 0 16

        • (4)

          Skąd UM bierze tych trolli , zawsze w każdej dyskusji te same argumenty. Podejrzewam , że ze szkoły podstawowej , żeby było taniej. Co to za argument , prywatna działa i pieniądze miasta.
          Drogi w mieście są w gestii UM a pieniądze są mieszkańców a nie urzędników.

          • 13 0

          • A tu masz prywatną działkę PKP. (2)

            • 1 6

            • Rumia i Wejherowo potrafiły.

              Może czas udać się na korepetycje?

              • 8 0

            • Od kiedy PKP jest prywatne? Cos sie zmienilo? :D

              • 0 0

          • Droga może miasta , ale przechodzi przez czyjś grunt i to znim trza wszystko ustalać . Wtym przypadku z PKP to ona ustala o jakiej szerokości będzie most i na jakiej wysokości Tak samo z tunelem , a pożniej uzgadnia się kto zaco płaci

            • 0 4

    • można też powiedzieć o trzeciej inwestycji - przedłużeniu obwodnicy

      na osi Północna - Południowa.
      Która rozwiąże problem radykalnie a za ćwierć-środkami jak przebudowa zaciśniętej wykupem gruntów Puckiej, która prowadzi donikąd, czyli do wnętrza ciasnej dzielnicy Chylonia.

      • 4 2

  • Inflacja zabija inwestycje ale PKP i miasto nie mogą o tym mówić głośno. (5)

    Nieoficjalnie się o tym się mówi na PKP że drastyczny wzrost cen materiałów budowlanych spowodował o wstrzymaniu przetargów np stal zdrożała o 180 %, drewno o 70% itd.

    • 37 8

    • Styropian poszedł w górę o 269% (3)

      • 12 0

      • Nawet ekspresy do kawy zdrożały o 28%! (2)

        W lipcu kupowałem ekspres do kawy nie była to żadna promocja, jestem z niego zadowolony więc mój brat chce kupić swojej żonie identyczny na urodziny i co się okazało że jest dziś droższy o 28%! Sprzedawca tylko wzrusza ramionami i mówi że paliwo, prąd,
        podrożały itd. A przecież pewna "piosenkarka" w reklamie śpiewa "M... jest cool ceny, ceny w dół"

        • 4 2

        • Bzdury opowiadasz, elektronika czy agd pikuje w dół! (1)

          Głupek z kod jesteś?
          100%obstawiam że tak!

          • 0 12

          • Pikuje w dół ? W marcu kupowałem MiTV 32 cale w Media markt cena 620 PLN dzisiaj ten TV kosztuje ponad 900 PLN.

            • 6 1

    • nie inflacja a poziom zadłużenia miasta

      Inflacja miastu "niestraszna", bo każdą kasę urzędnicy wydadzą, jeśli im pozwolić - patrz lotnisko i park(ing) dla kolegi.

      Jedyne co obecnie hamuje te zapędy, to groźba zarządu komisarycznego, czyli koniec "eldorado" po przekroczeniu alarmowego poziomu zadłużenia. Więc żadnych inwestycji (kredytów) nie będzie.

      • 2 2

  • Śmiechu warte.

    Tego bełkotu , który teoretycznie miałby być tłumaczeniami o opóźnieniu inwestycji, nie idzie czytać. Z jednej strony wzbudza to śmiech, a z drugiej strony jest to tragiczne. Więc dalej kontynuujemy politykę wieloletnich zapóźnień cywilizacyjnych. I widać z jakimi menedżerami mamy do czynienia. Wypłaty zacne, a jak co do czego to tłumaczenie jak w żłobku : to nie my to oni.

    • 74 2

  • Śmiech na sali. Później to znaczy kiedy? Na święty nigdy chyba. Władze Gdyni mają mieszkańców gdzieś. To widać, słychać i czuć.

    • 80 0

  • Jak to jest panie Szczurek ze w Rumi na tej samej lini kolejowej Rumia jest wstanie wybudować tunel... (7)

    A w Gdyni się nie da!!!

    • 158 1

    • Bo łoni nie mają wiat solarnych i czerwonej fali

      Po za tym zlikwidowałm juz parkingi wiec po co ci tunel...

      • 33 0

    • Breżniew pod koniec swojej kadencji ( a rządził krócej niż nasz król), też był baaaardzo zmęczony.

      • 8 0

    • W Rumi powstaje jeden a drugi w planach (1)

      W Redzie już powstał tak samo jak w Wejherowie a tam za kilka miesięcy rozpocznie się budowa następnego i w planach jest kolejny panie gryzoń...

      • 5 1

      • jaki drugi tunel jest w planach?

        • 0 0

    • Bo w Rumi rządzi PO (2)

      a tam gdzie rządzi PiS i podobne skrajnie prawicowe ugrupowania to zastój i upadłość.

      • 1 3

      • Szczurek bardziej jest po stronie Trzaskowskiego, zresztą PiS właśnie nam narzuca "nowoczesne" zasady, co mnie drażni. I pewnie wielu z nas.

        • 1 0

      • Skrajnie prawicowe?

        Hahaha pis to ma prawicę tylko w nazwie koalicji.

        • 0 0

  • Co za wiocha (3)

    a mówią że Gdynia to miasto

    • 90 1

    • (2)

      No niestety. Praw miejskich cofnąć się nie da. Chociaż, kto wie?

      • 12 0

      • Mysle ze nawet po cofnięciu praw

        Ludzie by na to głosowali

        • 10 0

      • Oczywiście, że mogą odebrać prawa miejskie.

        • 1 0

  • Jak zawsze - byle by była wymówka... (9)

    Reda - zbudowano tunel z 5 lat temu, Wejherowo rok temu, Rumia właśnie buduje. Bez wymówek, zwalania na PKP, rząd taki czy owaki. A Gdynia? 30 lat tłumaczenia dlaczego-nie-da-sie. Jakoś na Wzgórzu dało-się i też była modernizacja torów...

    • 160 2

    • Wejherowo ma obecnie dwa tunele :)

      Gdynia czerwoną eko fale, eko solarne wiaty, eko ławki usb, eko jednokierunkowe drogi, eko zlikwidowane parkingi,

      • 40 0

    • A czytałeś artykuł? (5)

      To byś wiedział, że PKP buduje bo to ich tereny a nie Gdynia.
      A, zapomniałem, że płacą Ci za post hejtujący Gdynię.

      • 1 33

      • Urzędnik od gryzonia?

        Urzędnik od gryzonia czy co?
        Weźcie się tam za robotę obiboki

        • 16 0

      • A to władze zaczęły rządzić w 2019? szybciej nie można było podejmować rozmów?

        gdyby oczywiście taka sytuacja miała miejsce w centrum, to już tunel by stał

        • 12 0

      • Włączyli ten tunel do swojej modernizacji...

        ... bo Gdynia nie robi swojego zakresu, a przepisy nakazują im usuwanie takich kolizji. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, by Gdynia sama przebudowała ten tunel. W Poznaniu jest identyczna sytuacja - między Poznaniem a Plewiskami jest taki wiecznie zamknięty przejazd przez magistralę Berlin-Warszawa. I tam nie ma jęczenia, żeby PKP to robiło (to tak samo grunty kolejowe) - po prostu miasto Poznań, powiat ziemski plus kasa z UE robią projekt węzła w tym miejscu. Na identycznej zasadzie węzeł + przejazd jest robiony w Janowie w tej chwili. Trzeba szukać sposobu, a nie wymówki. Ale być może w Twoim świecie jedynym źródłem informacji jest fb Łucyka i konstatacja, że to nieudacznik może wywoływać reakcje obronne i wymysły, że ktoś płaci za hejtowanie Gdyni. Akurat jest odwrotnie - miasto ma przerośnięty dział relacji z mediami, gdzie za bardzo dobre pensje pracują urzędnicy lukrujący wizerunek Gdyni i najwspanialszego z wiceprezydentów. Pewnie dyskutujemy z jednym z takich urzędników...

        • 15 0

      • Zgadza się!

        W Rumi i Wejherowie się udało, bo tam mają inne PKP!

        • 7 0

      • W Rumi, Redzie, Wejherowie to kogo to teren???

        To jest na tej samej trasie kolejowej!!! Więc nie opowiadaj bzdur!!! Po prostu w Gdyni się nie da, gdy wszyscy inni mogą!!!

        • 12 0

    • gdzie w redzie (1)

      jest tunel?

      • 0 5

      • Na Gniewowskiej...

        • 4 0

  • były (1)

    samoloty , ironman i inne głupoty to gęby w kubeł

    • 106 4

    • I publiczne miliony na graczy piłki kopanej z niższej klasy rozgrywkowej.

      • 11 1

  • tunelik (1)

    Lepszą inwestycją są pomniki a tunel po co ?????

    • 69 1

    • mnmn

      No i samolociki itp. itd.

      • 8 0

  • Proponuję (4)

    Wprowadzić rozkład otwierania szlabanów

    • 70 0

    • przynajmniej częściej otwierać na Puckiej (2)

      tam szlabany pozamykane przez 30 minut

      • 10 0

      • jeżdżę tamtędy rowerem ..przez 15 lat raz trafiłam na otwarty szlaban a max czekałam 1,5h

        • 9 0

      • Ja bym ten szlaban dwa razy na dobe otwierał na 15 sekund

        • 2 4

    • Udrożnić Pucką

      Jak najbardziej jestem za i jeszcze zegar na Chylońskiej i Hutniczej odliczający czas do otwarcia.Murowany brak zastoju.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane