- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (39 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Gdynia przetestuje tymczasowe buspasy tylko w godzinach szczytu
Dwa nowe buspasy - na ul. Wielkopolskiej oraz na ul. Płk. Dąbka - pojawią się w pierwszej połowie sierpnia w Gdyni. Co ciekawe, będą to buspasy tymczasowe, czyli takie, które obowiązywać będą tylko podczas godzin szczytu.
W przypadku ul. Wielkopolskiej chodzi zarówno o prace związane z budową węzła Karwiny, jak również zapowiadaną na najbliższy czas rozbudową ul. Nowowiczlińskiej.
Z kolei w przypadku ul. Płk. Dąbka chodzi o trwającą już przebudowę skrzyżowania Dąbka, Dickmana i Bosmańskiej, a także o planowaną dopiero kompleksową przebudowę ul. Unruga.
Inwestycje te powodują lub mogą powodować także spiętrzenie ruchu na ulicach Wielkopolskiej i Dąbka. Tymczasowe buspasy mają zaś pomóc w tym, aby ewentualnych korków nie odczuli pasażerowie komunikacji miejskiej.
- Wprowadzamy rozwiązanie, które do tej pory nie było spotykane na gdyńskich drogach. Mając świadomość, jak istotna jest sprawna podróż dla osób wybierających komunikację miejską, chcemy, aby część przestrzeni drogowej w określonych godzinach była zarezerwowana dla autobusów i trolejbusów. To cenne minuty, które zostaną zaoszczędzone przez tysiące użytkowników - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Odcinki, na których zostaną wprowadzone tymczasowe buspasy, zostały wskazane przez gdyński ZKM.
Tu w sierpniu pojawią się buspasy:
- odcinek ul. płk. Dąbka od ronda na Pogórzu Górnym do skrzyżowania z ul. Derdowskiego będzie funkcjonował jako buspas w godzinach 6:00-9:00 w dni powszednie od poniedziałku do piątku,
- odcinek ul. Wielkopolskiej od ul. Gedymina do skrzyżowania z ul. Strzelców, buspas będzie funkcjonował w godz. 15:00-18:00 w dni powszednie od poniedziałku do piątku.
Czy oba buspasy pozostaną na stałe także po zakończeniu prac drogowych w obu częściach Gdyni?
- Na ul. Wielkopolskiej w przyszłości planowane są normalne buspasy, natomiast na ul. Dąbka - już po zakończeniu inwestycji - będziemy monitorować sytuację i wówczas dopiero podejmiemy decyzję o tym, czy zostawić tam na stałe tymczasowy buspas - mówi Agata Grzegorczyk, rzeczniczka Urzędu Miasta Gdyni.
Opinie wybrane
-
2022-07-19 20:16
Wielkopolska (22)
Czegoś nie rozumiem jeśli chodzi o ul wielkopolska. Na tym odcinku jest jest dość krotki bus pas według mapki wynika że między 15.00 18.00 chcecie zabrać np prawy pas żeby ZKM mógł szybko przejechać? Czyli kierowcy w godzinach szczytu będą mogli korzystać na odcinku 1 km no może 2 km z jednego pasa ?
- 123 8
-
2022-07-21 01:43
upadli na łby....
- 0 0
-
2022-07-19 20:39
Tak (7)
Kierowcy w Polsce i tak nie potrafią jeździć, wszyscy i tak jadą lewym pasem, nie potrafią ruszać pod górkę, blokują skrzyżowania. 90% to nie są podwózki bombelkow itd tylko tipsiary z nosami w telefonach co to miszą suvikami na paznokcie itp nie łaska zbiorkomem jak w cywilizowanym kraju, skuterem, motorem, rowerem? Nie, musi być w puszce, tak jak za parawanem, za 2 metrowym płotem, więc kto chce niech kiśnie w korkach a normalni pojadą
- 20 38
-
2022-07-19 22:04
Przepraszam
Od bramek autostrady jadę lewym bo w Chyloni będę skręcał w lewo na Wejherowo a w Wejherowie w lewo so domu. Nie będę liczył aż waćpan wpusci mnie z prawego
- 9 4
-
2022-07-19 21:18
Ten prawy pas jest często zatkany przez skręcających w Strzelców, Buraczaną. (4)
Żeby się wypowiadać to trzeba wiedzieć jak tutaj przebiega ruch, a nie pisać bzdury. Zabierają bardzo ważny odcinek drogi. Pajacowanie po Gdyńsku i działanie na szkodę mieszkańców.
Zrównoważony transport to równowaga, a nie tworzenie korków i wmawianie, że to jest równowaga.- 38 4
-
2022-07-19 22:53
(3)
Spoko korek się na ty;le wydłuży, że autobusy też będą stały od Redłowa.
- 15 2
-
2022-07-20 10:24
na rowerze tego nie odczuję :) (2)
- 2 5
-
2022-07-20 15:16
Super, ale wyobraź sobie, że nie wszyscy mogą sie przemieszczać rowerem po miescie (1)
Ja mogę, moja siostra odbierająca 3 dzieci po pracy z 3 różnych miejsc nie za bardzo, to samo osoba niepełnosprawna. Pomyśl też o dostawcach, kurierach, karetkach, które w tym miejscu też mają problem z przejechaniem przez korek, bo na wiadukcie są odcinki, na których po prostu nie da się wtedy zrobić tunelu życia. Jestem za budowaniem dróg rowerowych i bus pasów, ale to nie zmieni faktu, że zawsze jakaś część społeczeństwa będzie musiała korzystać z samochodu.
- 5 2
-
2022-07-20 15:25
Myślę o kim kto odbiera 3 dzieci z pracy, o osobach niepełnosprawnych, dostawcach, kuriera i karetkach. I chyba dla nich było by lepiej gdyby na drogach było mniej samochodów. Jest cała masa ludzi którzy mieszkają blisko przystanku komunikacji, pracują blisko przystanku komunikacji i jeżdżą głównie wzdłóż sami samochodem i bez żadnych zakupów.
- 2 3
-
2022-07-19 21:06
a mógłby Pan tak troche jasniej
- 7 6
-
2022-07-19 20:43
(1)
To się przesiądźcie do ztm proste?
- 8 25
-
2022-07-19 20:50
Ztm to nie w Gdyni
- 13 1
-
2022-07-19 20:35
(8)
i dotarcie autobusom i trolejbusom do tego buspasa zajmie więcej czasu niż przejazd przy obecnym układzie
- 59 6
-
2022-07-19 22:41
(7)
Dokładnie, zrobi sie korek po Plac Górnośląski i tyle będzie z buspasa hahaha i to jeszcze wylot na trasę kaszubską. Potrzebny lekarz specjalista dla kogoś nawet się złożę.
- 34 4
-
2022-07-20 08:41
To, że potrzebny lekarz specjalista to akurat wiadomo od dawna
Niestety gdyńska ekipa rządząca trzyma się kleszcz zręcznie wykorzystując PR i brak sensownej konkurencji. Ale ich pomysły są coraz bardziej odjechane tak, że nawet jestem gotowy głosować na PiS w wyborach do rady miasta (jestem gotów nawet przeboleć kilka pomników i ulic imienia LK) byleby ich oderwać od władzy.
- 11 4
-
2022-07-20 07:59
to się przedłuży buspas do pl. Górnośląskiego, co za problem (5)
a ty grzecznie też się na autobus przesiądziesz
- 6 15
-
2022-07-20 08:21
Idź grzecznie wziąć tabletki lepiej, bo zapomniałeś. (4)
- 9 2
-
2022-07-20 08:30
kto wie, może jeszcze tyłek Ci od auta odrośnie (3)
- 3 11
-
2022-07-20 09:56
Tak, a moje narzędzia wsadzą mi w du... na plecy. Nie będziesz mi rozkazywać, wsiadaj na rower i milcz. (2)
- 4 3
-
2022-07-20 10:23
to ty się pultasz o buspas tutaj :) (1)
od sierpnia będziesz sobie ze swoimi narzędziami garował w koreczku :)
- 2 6
-
2022-07-20 18:16
Tylko nigdy, przenigdy nie skarż się i nie narzekaj, że kurier/firma/taksówka/dostawa itp. się spóźnia
- 2 1
-
2022-07-19 20:21
Tak (1)
- 23 0
-
2022-07-20 15:10
szalony pomysł
od razu wiadomo, ze prezydent i jego świta tą drogą nie wraca z pracy, inaczej by takich rzeczy nie wymyślali. Wszyscy na tym ucierpią, równiez pasażerowie autobusów, które nie będą nawet mogły dotrzeć do tego bus pasa, bo korek będzie się zaczynał znacznie, znacznie wcześniej.
- 5 2
-
2022-07-19 23:34
A gdzie ekologia w tym rozwiązaniu? Jeden pas zamiast dwóch, czyli jeden samochód w godzinach szczytu będzie teraz spalał (20)
tyle co trzy samochody.
Bo doświadczenia z jazdy z centrum przez Witomino wskazują, że przejazd mega zakorkowanym odcinkiem to spalanie z trzy razy większe niż w zwykłym ruchu miejskim. Ale kto by się tam przejmował dodatkowym zanieczyszczeniem środowiska.- 97 33
-
2022-07-21 07:21
da sie
tyko trzeba brać za du.ę tych co nie dotrzymują terminów budowy, wtedy nie będzie korków a nie węzeł wielki kac rok po terminie a tu druga budowa się nałożyła karwiny metropolia z du.. y
- 0 0
-
2022-07-20 15:59
a to pasy się korkują korkują bo komuś się nudzi czy dla tego że skrzyżowania mają zbyt małą przepustowość?
możesz mieć i 10 pasów ale jak skrzyżowanie jest do niczego to i tak będziesz miał korek.
normalnie taniej i skuteczniej przebudować tylko skrzyżowanie dorabiając dedykowane pasy kierunkowe niż ciągnąć je między skrzyżowaniami- 1 2
-
2022-07-20 12:11
To
przesiądź się na autobus i uratujesz ekologię.
- 2 3
-
2022-07-20 08:12
panie ekolog, jak jesteś taki zainteresowany środowiskiem, to sprzedaj auto i przesiądź się na nieemisyjne środki transportu (3)
na przykład rower!
wyjątkowa złośliwość i fałsz bije od tego typu tekstów jak twój, a widzę że jest na nie teraz moda w polskim internecie.- 11 4
-
2022-07-20 09:21
(2)
Dokładnie, zamiast siedzieć w klimatyzowanej kabinie dojeżdżając do klienta jedź do niego rowerem i bądź spocony jak prosiak. Bo nikt nie lubi bardziej zapachu potu.
- 9 5
-
2022-07-20 09:36
(1)
I Ci wszyscy stojący w korku to do klienta jadą?
- 5 5
-
2022-07-20 22:57
Tak.
- 0 0
-
2022-07-20 07:53
Ekologia jest w jeździe komunikacją. (5)
O to chodzi w tym rozwiązaniu. Ty jak chcesz sobie jechać własnym autem to płać za paliwo i płacz.
- 14 9
-
2022-07-20 08:36
Jaka ekologia? (4)
Ekologia, że coś co powinno zająć 15-25 min to autobusem zajmuje 1,5h-2,5h? Tak się mamy rozwijać? To może wróćmy do jaskiń. Komunikacja miejska w Polsce to smutny żart, którego nie da się porównać z tym co jest w cywilizowanych dużych miastach.
Sam przejazd autobusem Wielkiego kacka do Chyloni to 45 min minimum i to bez korków, a na Pogórze? Zapomnij.- 14 5
-
2022-07-20 11:31
Zajmuje tyle, bo autobus stoi w korku za rządkiem samochodów. (3)
Swoją drogą, ciekawa sprawa, że czas przejazdu samochodem liczysz w nocy z soboty na niedzielę, a autobusem w szczycie.
- 6 7
-
2022-07-20 18:27
Napisałem jasno bez korków tyle zajmuje. Z korkami możesz jechać 2h (2)
Sprawdź sobie rozkład m.in. 27 i wg. rozkładu bez korków tyle zajmuje przejazd więc skończ pisać głupoty o korkach. 27 z Kaczych buków na Chylońska przystanek Piaskowa 02 jedzie 65 min wg. rozkładu.
- 2 1
-
2022-07-20 22:59
(1)
Rozkłady uwzględniają korki, jeśli są one typowe.
- 0 0
-
2022-07-21 10:42
Tyle, że ten autobus z typowymi korkami jedzie jeszcze dłużej.
- 1 0
-
2022-07-20 00:18
Mniej aut wjedzie do miasta (5)
Bo niektórzy przesiada się do autobusu który w korku stać nie będzie a inni wybiorą inne trasy i tu masz już ekologię której szukasz a na pewno plus dla poruszania się komunikacja
- 29 17
-
2022-07-20 08:33
To jest wyjazd więc dłużej auta będą wyjeżdżać z Gdyni, a nie odwrotnie.
To właśnie jest pokaz tego, że nie macie bladego pojęcia o tej drodze.
- 7 3
-
2022-07-20 05:48
(3)
Nie, autobus nie będzie stać w korku. Teleportuje się. Bo korek zacznie się kilometry wcześniej i zakituje pół miasta. Wystarczy zobaczyć jak działa małe zwężenie w newralgicznym miejscu, ale do tego trzeba myśleć. Inne trasy? Które? Dojechać na Dąbrowę nie da się aktualnie od żadnej strony bez stania pół godziny. A na autobus z pewnością się przesiądą zwłaszcza po podwyżkach cen i redukcji połączeń.
- 20 12
-
2022-07-20 07:53
dużo ludzi zmądrzeje i przesiądzie się do autobusu (2)
- 9 19
-
2022-07-20 12:45
tak, z dziećmi, bagażami i dwoma przesiadkami (1)
będzie tłuc się co dzień rano do przedszkola i pracy po 1,5h dziennie w jedną stronę, zamiast 25min. Do tego w deszczu czy w zimie, z obowiązkowymi parasolami i innymi bambetlami. Specjalnie dla nich przedszkola otworzą 1h wcześniej, by się dało zdążyć do pracy. Obudź się... większość jeździ autami, bo siatka połączeń, częstotliwość i punktualność
będzie tłuc się co dzień rano do przedszkola i pracy po 1,5h dziennie w jedną stronę, zamiast 25min. Do tego w deszczu czy w zimie, z obowiązkowymi parasolami i innymi bambetlami. Specjalnie dla nich przedszkola otworzą 1h wcześniej, by się dało zdążyć do pracy. Obudź się... większość jeździ autami, bo siatka połączeń, częstotliwość i punktualność są do bani. Do tego te cudowne buspasy, wymalowane farbą kosztem jezdni dla samochodów w niczym nie pomagają - bo to bardzo krótkie odcinki w porównaniu do całej trasy.
- 11 4
-
2022-07-20 14:57
wcale nie, oj wcale nie
- 1 4
-
2022-07-19 23:47
Witaj w Gdyni Klimatycznej.
- 14 2
-
2022-07-19 20:08
Robić i zobaczymy (20)
Warto spróbować. Za kilka lat rozwinięta sieć buspasów może faktycznie wyraźnie zwiększyć płynność ruchu komunikacji publicznej w Gdyni. Oczywiście nie da się tego zrobić bez kilku dodatkowych inwestycji, ale te też powoli są realizowane vide Karwiny czy Kwiatkowskiego.
- 56 142
-
2022-09-30 15:05
Tytuł
Tą opinię napisał urzędnik.
- 0 0
-
2022-07-24 11:54
rozwiniecie buspasow do dodatkowy pas dla komunikacji miejskiej
a nie pomalowany jeden z aktualnych pasów.... czy jest ktoś z um kto to pojmuje? czy trzeba go postawić przy takim rozwiazaniu 5-10 lat zeby poobserwowal korki i aby zrozumiał, że to bezmózgowie???
- 0 0
-
2022-07-19 21:17
Na co Ci buspasy, jak nie będzie autobusów i kierowców, którzy nimi pojadą?
- 6 5
-
2022-07-19 21:12
Zabierają ważny kawałek więc autobusy będą stać już Orłowie i tyle tego będzie. (6)
Kretyński pomysł z zabieraniem pasa. Budowa nowego tutaj OK, ale zabieranie istniejącego z dwóch to mógł poprzeć tylko Łucyk. Na taczce wywieść go.
- 20 10
-
2022-07-20 08:18
Nie stresuj się, zabiorą kawałek parkingu
bo tak działa Wielkopolska we wspomnianych godzinach
- 0 4
-
2022-07-20 07:57
nie będą, bo przesiądziesz się do autobusu (4)
- 4 9
-
2022-07-20 08:28
Moze zajmij się swoim życiem
- 2 1
-
2022-07-20 08:14
Taa, z ładunkiem parę set kg przesiądę się do autobusu. Znowu zapomniałeś wziąć leki? (2)
- 6 4
-
2022-07-20 22:32
zmień pracę (1)
Jeździj rowerem, pieszo ale serio zero zero mnie to obchodzi ze ty musisz autem. Dla mnie jesteś obcym i tylko trujesz mi spalinami powietrze póki co. Możesz coś więcej o sobie powiedzieć?
- 1 3
-
2022-07-21 17:19
Ty o sobie nic więcej mówić nie musisz, widać, że się ze Srebrzyska urwałeś.
- 1 0
-
2022-07-19 21:11
Nie masz pojęcia co tutaj się dzieje (9)
Zabierają własnie najbardziej newralgiczny odcinek czyli do skrzyżowania Wielkopolska-Sopocka gdzie jest skręt m.in. w Strzelców i za skrzyżowaniem skręt w Buraczaną. Kompletny cymbał to wymyślił.
- 19 10
-
2022-09-30 15:14
UM
Dlaczego zainteresowany sam pisze komentarze we własnej sprawie
- 0 0
-
2022-07-24 11:57
polak na pewno...
to juz polowa tępoty i bezmyslnosci... rozkladając przyczyne takiej decyzyjnosci dalej to użędnik kolejne 25%, solarny eko pajac 20% i ostatnie 5% tępe popychadlo NWO.
- 0 0
-
2022-07-20 19:39
(1)
To tylko kucyk. Inwalida do popychania przez siwego lapowkarza
- 1 1
-
2022-07-20 22:30
już hejt wylany?
Naczynia pozmywane? Moze jeszcze umiesz chodzić z spróbuj
- 1 1
-
2022-07-19 21:53
Chyba oddają - komunikacji miejskiej (3)
dzięki temu autobusy nie będą w końcu stały w korku
- 8 13
-
2022-07-21 10:48
Ten odcinek ma niecałe 350m, faktycznie ogromna zmiana dla autobusu, po prostu omija wszystkie korki :D
Nie bądź śmieszny, to jest katastrofalna decyzja w tym miejscu.
- 1 0
-
2022-07-19 22:10
Będą w jeszcze większym (1)
Żeby tam w ogóle dojchać
- 14 8
-
2022-07-20 07:57
tak, tak, ty ekspercie wiesz najlepiej
przesiądziesz się grzecznie do autobusu i będzie dobrze
- 5 7
-
2022-07-19 21:29
To fakt, że powinno to wyglądać przynajmniej tak: na Wielkopolskiej trzy pasy w górę, w tym jeden buspas i na Zwycięstwa od centrum też buspas i jeden pas (bo dwa pasy są też na Różowej). Obecna propozycja jest hardkorowa, ale skoro to tylko trochę farby i kilka znaków to można spróbować. Buspas zawsze można wyłączyć i zabrać się za solidną
To fakt, że powinno to wyglądać przynajmniej tak: na Wielkopolskiej trzy pasy w górę, w tym jeden buspas i na Zwycięstwa od centrum też buspas i jeden pas (bo dwa pasy są też na Różowej). Obecna propozycja jest hardkorowa, ale skoro to tylko trochę farby i kilka znaków to można spróbować. Buspas zawsze można wyłączyć i zabrać się za solidną przebudowę. Od spójnych korytarzy autobusowych w Gdyni jednak na dłuższą metę nie uciekniemy, a dotychczasowe niskonakładowe pomysły w większości działają - Morska, Chwarznieńska, itp.
- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.