• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia przetestuje tymczasowe buspasy tylko w godzinach szczytu

Piotr Weltrowski
19 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Jednym z powodów wprowadzenia tymczasowego buspasa na Wielkopolskiej jest trwająca budowa węzła Karwiny. Jednym z powodów wprowadzenia tymczasowego buspasa na Wielkopolskiej jest trwająca budowa węzła Karwiny.

Dwa nowe buspasy - na ul. WielkopolskiejMapka oraz na ul. Płk. DąbkaMapka - pojawią się w pierwszej połowie sierpnia w Gdyni. Co ciekawe, będą to buspasy tymczasowe, czyli takie, które obowiązywać będą tylko podczas godzin szczytu.



Buspasy działające tylko w godzinach szczytu to dobre rozwiązanie?

Jak przyznają władze Gdyni, stworzenie buspasów jest związane z toczącymi się lub planowanymi na najbliższy czas inwestycjami drogowymi.

W przypadku ul. Wielkopolskiej chodzi zarówno o prace związane z budową węzła Karwiny, jak również zapowiadaną na najbliższy czas rozbudową ul. Nowowiczlińskiej.

Z kolei w przypadku ul. Płk. Dąbka chodzi o trwającą już przebudowę skrzyżowania Dąbka, Dickmana i Bosmańskiej, a także o planowaną dopiero kompleksową przebudowę ul. Unruga.

Inwestycje te powodują lub mogą powodować także spiętrzenie ruchu na ulicach Wielkopolskiej i Dąbka. Tymczasowe buspasy mają zaś pomóc w tym, aby ewentualnych korków nie odczuli pasażerowie komunikacji miejskiej.

- Wprowadzamy rozwiązanie, które do tej pory nie było spotykane na gdyńskich drogach. Mając świadomość, jak istotna jest sprawna podróż dla osób wybierających komunikację miejską, chcemy, aby część przestrzeni drogowej w określonych godzinach była zarezerwowana dla autobusów i trolejbusów. To cenne minuty, które zostaną zaoszczędzone przez tysiące użytkowników - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Odcinki, na których zostaną wprowadzone tymczasowe buspasy, zostały wskazane przez gdyński ZKM.

Tu w sierpniu pojawią się buspasy:
  • odcinek ul. płk. Dąbka od ronda na Pogórzu Górnym do skrzyżowania z ul. Derdowskiego będzie funkcjonował jako buspas w godzinach 6:00-9:00 w dni powszednie od poniedziałku do piątku,
  • odcinek ul. Wielkopolskiej od ul. Gedymina do skrzyżowania z ul. Strzelców, buspas będzie funkcjonował w godz. 15:00-18:00 w dni powszednie od poniedziałku do piątku.


Czy oba buspasy pozostaną na stałe także po zakończeniu prac drogowych w obu częściach Gdyni?

- Na ul. Wielkopolskiej w przyszłości planowane są normalne buspasy, natomiast na ul. Dąbka - już po zakończeniu inwestycji - będziemy monitorować sytuację i wówczas dopiero podejmiemy decyzję o tym, czy zostawić tam na stałe tymczasowy buspas - mówi Agata Grzegorczyk, rzeczniczka Urzędu Miasta Gdyni.

Opinie (255) ponad 10 zablokowanych

  • A w Gdańsku nic. Tylko coraz większe korki (1)

    • 2 12

    • Najpierw jedź do Gdańska i zobacz jak jeździ się po tym mieście, a dopiero potem się wypowiadaj.
      Ps. zwiedzanie Gdańska przez Street View to nie to samo co jeżdżenie samochodem. Nie ma za co.

      • 4 1

  • Komunikacja szynowa na północ Gdyni ma na razie formę linii na mapie (2)

    PKM w Gdyni ma za mało przystanków i słabą częstotliwość. Wspólnego biletu ZKM/SKM w dobrej cenie brak. Węzły przesiadkowe istnieją tylko teoretycznie. Przystanki ZKM oddalone od niektórych dworców SKM tak, że już dalej nie da się ich oddalić. Promowanie meldunku w Gdyni poprzez darmową komunikację - nie da się. Przez 20 lat było dostatecznie dużo czasu, żeby przygotować rozwiązania promujące na poważnie komunikację miejską. Jak się skończyło? Prowizorka i biała farba.

    • 31 0

    • Trochę przesadziłeś (1)

      Układ przystanków ZKM przed dworcami SKM istnieje od 60 lat. I praktycznie pod każdą SKM jest przystanek, tak że bliżej już nie można. Inna sprawa to to, że nie jazdy autobus czy trolejbus na nich staje. Ale z jakiej dzielnicy nie masz podwózki pod peron przynajmniej jedną linią? Nawet z Karwin jeździ 27 pod wejście na peron w Redłowie. Z dzielnic północnych 32, 182, 150, z Witomina wszystko.

      • 0 4

      • Przykład pierwszy z brzegu

        Od peronu SKM Gdynia Główna do przystanków przy Hali Targowej w stronę Obłuża/Rumii jest prawie 0,5 km. Oczywiście można iść na Morską, ale tam częstotliwość gorsza i zwiedzanie Grabówka w pakiecie. Podobnie jest przy SKM na Stoczni. Najciekawiej jest przy SKM na Grabówku. Pętla wybudowana stosunkowo niedawno za duże pieniądze. Rzut beretem do węzła Obłuże Centrum. Miejscówka idealna na przesiadki od drzwi do drzwi. Co stamtąd odjeżdża w tym kierunku? Nic.

        • 2 0

  • Jaki sens na Pogórzu? (1)

    Tłumaczenie Pogórza jest dziwne. Co ma ten odcinek z remontem skrzyżowania i ulicy w zupełnie innej części miasta, a nawet w innej dzielnicy, gdzie ruch jednego na drugie nie ma żadnego wpływu?

    • 32 0

    • Po to

      Metoda małych kroczków. Wprowadzą "na chwilę". Chwila potrwa miesiąc, później dwa a po roku zdasz sobie sprawę, że jak to, czemu, to miało być tylko tymczasowe. Ale każdy się już przyzwyczai do tego rozwiązania a oni ogłoszą kolejny sukces w "tworzeniu miejskiej infrastruktury".

      • 8 0

  • Buspas na Dąbka (1)

    Jak dobrze rozumiemy, dlatego jest robiony buspas na Dąbka, ponieważ pojawił się porannie korek, który jest wynikiem przebudowy Kwiatkowskiego i dorzucenie do niego nieskoordynowanych świateł?

    • 35 0

    • Chory naród

      a dzięki temu z pasa do skrętu w lewo przy BP będziemy jeździć na wprost i w lewo uważając na prawe lusterko, czy z prawego nie jedzie bus, ktory jeżdzi co 15min :D banda i**otów, którzy powinni dostać po mordzie, bo im się pustostan przegrzewa od tych ich poj........ch pomysłów

      • 0 0

  • "Powiedz coś po Łucykowemu". "Daj wiadro farby".

    • 35 0

  • Gdyńskie rozdwojenie jaźni...

    Tniemy kursy ZKM przynajmniej już 2x w tym roku bez jakiejkolwiek koordynacji tego co w sieci się ostało - podnosimy ceny biletów na komunikację miejską - budujemy parking podziemny w centrum miasta za 60 mln - robimy darmowe niedziele w parkowaniu dla mieszkańców - robimy buspasy...

    • 24 0

  • Skąd oni biorą takich inteligenów w tym UM ??? (2)

    Czy nie ma ludzi myślących ??? Czy tylko po układach ???

    • 33 2

    • Tylko po układach.

      • 7 0

    • Z gosiru i hali targowej

      Sprawdz serio kto skad przyszedl to wiele wyjasni

      • 4 0

  • (2)

    Panie Łucyk na wszystkich drogach zrób sobie buspasy, będziesz spełnionym prezydentem!!! Wywalasz wszystkie samochody z miasta bo przecież taki masz celzamiast budować bus pasy lepiej zabierać przestrzeń innym użytkownikom brawo innowatorze naczelny miasta.

    • 30 1

    • Prezydentem naszego miasta jest kto inny (1)

      • 0 3

      • Jego to już dawno nie widać ani nie słychu, tylko dyktando otoczenia - złego.

        • 6 0

  • Zamykając prawy pas ? Przecież nikt nie będzie tego respektował. Głupi pomysł.

    • 12 1

  • Wreszcie włodarze miast PL zaczynają rozumieć że priorytet dla samochodzików to droga donikąd (2)

    Więcej pasów to więcej aut. W mieście trzeba postawić na komunikację miejską.

    • 7 34

    • Oszołomie, to jest "zrównoważony" transport, który w wykonaniu urzędników z Gdyni nie ma nic wspólnego ze zrównoważonym

      Jak polscy urzędnicy się za coś biorą to zawsze wychodzi kupa i wszystko na opak. W takim razie niech zostawią jeden pas na Zwycięstwa, Wielkopolskiej, Chwaszczyńskiej, Morskiej i wszystkich drogach. Niech zrobią taki eksperyment. Zobaczymy jak "wspaniale" się tutaj będzie żyć i jak się będzie miasto rozwijać.

      • 14 1

    • Kolejny komuszek, co by warzywa na kartonie uprawiał ...

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane