• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia przykręca śrubę parkującym nielegalnie

Michał Sielski
25 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W Gdyni kierowców nie powstrzymują nawet słupki. Bo na chodnik można wjechać przez przejście dla pieszych, przejechać kilkadziesiąt metrów chodnikiem i zaparkować pod sklepem. W Gdyni kierowców nie powstrzymują nawet słupki. Bo na chodnik można wjechać przez przejście dla pieszych, przejechać kilkadziesiąt metrów chodnikiem i zaparkować pod sklepem.

W ubiegłym roku Gdynia musiała dopłacić ponad 26 tys. zł do odholowania 466 nieprawidłowo zaparkowanych samochodów. Dlatego miasto podnosi stawki. Więcej niż dotychczas zapłacą kierowcy lekceważący przepisy, którzy zdążą przyjść przed odholowaniem pojazdu.



Zdarza ci się świadomie zaparkować w niedozwolonym miejscu?

Koszty za samo holowanie się nie zmieniają. Kierowcy samochodów osobowych wciąż muszą zapłacić 476 zł za odholowanie nielegalnie zaparkowanego auta, a do tego trzeba jeszcze doliczyć mandat (z reguły 100 zł), a także koszty przechowania samochodu na parkingu w wysokości 39 zł dziennie. Mniej płacą motocykliści, więcej kierowcy dużych pojazdów.

Koszty miasta w tym zakresie się bilansują, ale często zdarza się, że zanim przyjedzie laweta, na miejscu zjawia się właściciel samochodu, który zgadza się na mandat wręczony przez policję czy strażników miejskich. Do tej pory musiał dodatkowo zapłacić 40 proc. kosztów holowania za wezwanie lawety. Teraz będzie to połowa kwoty za odholowanie.

Czytaj także: Walczą z nielegalnie parkującymi. Trwa montaż słupków w Gdyni.

W 2016 roku z ulic, parkingów i trawników Gdyni odholowano 466 pojazdów. Koszty tych operacji się jednak miastu nie zbilansowały. Dochody wyniosły ponad 294 tys. zł, a wydatki niemal 321 tys. zł. Głównie ze względu na niedoszacowanie opłat w stosunku do kosztów ponoszonych w związku z wezwaniem lawety. Dlatego radni miasta zdecydowali się na zmiany stawek.

- Gdynia musiała dofinansować z innych własnych źródeł dochodowych sprawną realizację zadania, polegającego na usuwaniu i parkowaniu pojazdów na parkingu strzeżonym. Stawki maksymalne na tę działalność okazały się zatem - w warunkach funkcjonowania miasta Gdyni - za niskie - tłumaczy Joanna Zielińska, przewodnicząca Rady Miasta Gdyni.

Opinie (266) 10 zablokowanych

  • Ja zawsze w mniom porsche gwe bo taniej oc wstawiam ksrtke zaopatrzenie nic niemoga ci zrobic przepisy mowia jasno zaopatrzenie moze wjechac nawet ns zakaz

    • 1 2

  • Każdy kij ma dwa końce (4)

    W gdyni brakuje miejsc parkingowych. Wszyscy to gadają na kierowców i nikt z najwyraźniej nim nie jest. Przecież ilość samochodów rośnie niesamowicie, parkingu dużego poza centrum nie ma żadnego, są ludzie którzy muszą dojeżdżać samochodem. A znalezienie miejsca parkingowego na starowiejskiej czy przy hali w weekend, gdy przyjeżdża sie na zakupy, graniczy z cudem...

    • 6 7

    • "Są ludzie którzy muszą dojeżdżać samochodem" - a są ludzie, którzy nie muszą, tylko chcą. Jazda samochodem kosztuje, jest w tym też koszt parkowania. Polecam płatne parkingi - o miejsca łatwiej. Nie zamieniajmy miasta w parkingi dla przyjezdnych na zakupy, bo miasto ma inny cel.

      • 7 1

    • Strefa Płatnego Parkowania

      Bardzo podoba mi się pomysł wprowadzenia strefy płatnego parkowania, obowiązującej 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Uważam, że w weekendy parkowanie powinno być dwa razy droższe niż w dni powszednie, a nie tak jak obecnie darmowe. Z Wejherowa do Gdyni Głównej można swobodnie dojechać SKM-ką, nie trzeba pchać się Passatem lub innym Tico, zanieczyszczać powietrza i zagracać miasta. Miejsce parkingowe jest przywilejem za który się płaci.

      • 3 0

    • w większości dużych miast w Polsce nie brakuje miejsc parkingowych tylko jest nadmiar samochodów.

      To wynika z nadmiernej skłonności jeżdżenia samochodem nawet na małe odległości, niskich opłat za parkowanie, nieszczelnego systemu pobierania opłat i niskiej jakości polityki miejskiej - praktycznie polegającej na subsydiowaniu posiadaczy samochodów.

      (uspołecznianie kosztów posiadania samochodu i prywatyzacji korzyści wynikających z jego posiadania).

      • 3 0

    • kij

      Nie narzekaj a zacznij przestrzegac ustalonych reguł i problem zniknie

      • 1 0

  • A ja bym kasował tych

    co to do kolejki docierają swoim "bolidem", zostawiają go na caly dzień parkując wszędzie gdzie się tylko da (aby nie odpłatnie). Jadą gdzieś tam SKMką, a miejsce zwalniają dopiero wieczorem wracając do siebie na wieś. Raz widziałem takiego Janusza, co chyba bardzo się śpieszył . Nie znalazł wolnego miejsca, był baaaardzo niezadowolony bo musiał zaparkować na płatnym i cały misterny plan "ekonomiczny " pooooszedl w pi.......u!

    • 1 3

  • to jest nawet smieszne

    ze miasto tarci na czyms, na czym powinno miec czysty zysk. Najlepiej zlikwidowac wszystko, nie oplaca sie. Afrykanskie standardy chyba nam najlepiej pasuja

    • 6 1

  • brawo

    do roboty zatem

    • 0 1

  • Maj

    Mnie zastanawia ,dlaczego te chodniki są takie szerokie.Tam ,gdzie nie ma dużego ruchu pieszego, można podzielić ,część miejsce postojowe ,część chodnik.Nie produkować tendencyjnych artykułów, aby nakręcać społeczeństwo , skoro samochód i tak jest nam potrzebny -takie czasy.Nie uciekniemy od tego,lepiej szukajmy wyjścia.Za komuny wpajano nam co jest dla nas dobre .Teraz niech każdy sam decyduje , bo inaczej znowu znienawidzimy ten kraj.

    • 5 4

  • Nielegalne to jest życie.

    Rodzisz się i już przeszkadzasz światu.

    • 2 0

  • Każdy niewłaściwie zaparkowany do natychmiastowej konfiskaty i problem lekceważących przepisy rozwiąże się w mgnieniu oka...

    • 2 4

  • parkujmy swobodniej (1)

    Miasto opresyjne, niech ludzie parkują gdzie chcą, byleby innych nie blokować. Pierw trzeba wybudować parkingi a potem wymagać.

    • 6 5

    • parkingi sa, tylko trzeba za nie płacic,a Polacy wszystko chcą za darmo..

      • 2 1

  • Gdynia .....

    I czas na to najwyzszy bo tylko nieuchronnosc konsekwencji wymusza szanowanie i reguł i współobywateli.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane