• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia pyta mieszkańców: jakich inwestycji chcecie?

Michał Sielski
22 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Tak ma wyglądać Forum Kultury, na którego budowę Gdynia będzie zaciągała kredyt. Tak ma wyglądać Forum Kultury, na którego budowę Gdynia będzie zaciągała kredyt.

Budowa Forum Kultury, Bałtyckiego Parku Przemysłowego, przedszkola z przychodnią na zachodzie Gdyni czy przebudowa Dworca Morskiego lub Hotelu Kaszubskiego? Mieszkańcy Gdyni mogą zgłaszać uwagi do projektów - na największe z nich Gdynia i prywatni inwestorzy chcą pożyczyć setki milionów złotych.



Szczegóły finansowania inwestycji. Szczegóły finansowania inwestycji.
Urzędnicy pytają mieszkańców o opinię na temat Zintegrowanego Planu Zrównoważonego Rozwoju Obszarów Miasta Gdyni. Uwagi mają pomóc w ustaleniu priorytetów inwestycyjnych miasta oraz wyeliminowaniu ewentualnych niedociągnięć.

- Należy jednak pamiętać, że uwagi powinny dotyczyć treści, która znajduje się w dokumencie. Nie będziemy mogli uwzględniać ogólnych przemyśleń. Na podstawie tych materiałów instytucje i ich partnerzy będą się bowiem starać o środki na realizację planowanych przedsięwzięć w ramach regionalnego programu operacyjnego dla woj. pomorskiego - mówi Katarzyna Gruszka z Agencji Rozwoju Gdyni.

Wśród planów jest m.in. budowa Forum Kultury zobacz na mapie Gdyni, budowa Bałtyckiego Parku Przemysłowego na terenach postoczniowych zobacz na mapie Gdyni, budowa obiektu usługowo-handlowego z przedszkolem i przychodnią przy ul. Staniszewskiego zobacz na mapie Gdyni oraz handlowo-usługowo magazynowego przy ul. Kamrowskiego. Miasto chce również przebudować Dworzec Morski na potrzeby Muzeum Emigracji, rozbudowany będzie Hotel Kaszubski przy ul. Sędzickiego 13 zobacz na mapie Gdyni.

Według szacunków ukończenie wszystkich inwestycji wartych ponad 400 mln zł da pracę 1,4 tys. osób. Nie zawsze jednak szacowane koszty mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. Ukończona w 2008 roku Hala sportowo-widowiskowa Gdynia miała powstać za 45 mln zł, a ostatecznie z powodu błędów w projekcie konstrukcyjnym wydano na nią 86 mln zł.

Gdynia w ostatnich latach zrealizowała kilka dużych inwestycji, które miały wpływ na rozwój regionu nie tylko podczas budowy. 43 mln zł kosztowała budowa Drogi Różowej, prawie 80 mln zł miasto zapłaciło za nowy stadion GOSiR, na którym gra Arka i Bałtyk oraz 30 mln z narodowy stadion rugby. III etap budowy Trasy Kwiatkowskiego pochłonął ponad 231 mln zł, a rozbudowywany właśnie za 208 mln zł Pomorski Park Naukowo-Technologiczny pomieści 300 nowych firm, w których pracować ma 1,3 tys. osób.

Zgłoś uwagi

Plany zobaczyć tutaj lub w siedzibie Agencji Rozwoju Gdyni, przy ul. Świętojańskiej 14 (od poniedziałku do piątku w godz. 8-16). Opinie i uwagi można zgłaszać na e-mail: sekretariat@arg.gdynia.pl lub pisemnie w siedzibie ARG do 2 listopada.

Miejsca

Opinie (181) 6 zablokowanych

  • A co z lotniskiem?

    Nie ma go na tej liście. Czy dlatego, że miasto porzuciło już ten pomysł, czy dlatego, że go rzekomo buduje? Piszę rzekomo bo tak naprawdę dopiero są rozpisywane przetargi na dokumentację.

    • 6 1

  • OPAT - to prirytatowa budawa dla Gdyni (4)

    OPAT, OPAT, OPAT - planowana budowa tej drogi od przeszło 59 laty tonajważniejsza inwestycja drogowa dla Gdyni, ponieważ ta droga zmieni rytm gospodarczy tego miasta i ożywi to miasto, miasto którym upadła gospodarka i gospodarka morska

    • 5 4

    • BUDOWAĆ PLO (3)

      • 2 0

      • Budować Stocznie (2)

        • 2 0

        • Budować DALMOR (1)

          • 1 1

          • Budować Gospodarkę: Morską, Stoczniową i Okrętową

            • 3 0

  • Teatr miejski

    Szkoda, że pan Michał nie napisał, że Forum Kultury to ma być przede wszystkim nowa siedziba teatru miejskeigo + biblioteka multimedialna. Razem z teatrem muzycznym i kinem będą stanowić Forum kultury

    • 2 1

  • budować sieć udogodnień dla rowerów

    zaczynając od okolic stacji SKM - to odkorkuje miasto pewniej i taniej niż budowa kosztownych dwujezdniowych dróg rozcinających miasto na części

    • 3 1

  • tunele dal pieszych pod świętojąnską plus ekrany akustyczne

    • 0 2

  • Budować Statki

    Budowa statków to wielki interes to sprzedany wysoko przetworzony produkt za olbżymią kasę. Chinczycy na budowie statków na przemyśle stoczniowym i na przemysle okrętowym robią olbrzymią kasę a my niszczymy to co daje tą kasę.

    • 7 1

  • MĄDRYCH INWESTYCJI (1)

    Przede wszystkim takich, które są w stanie poprawić jego obecny wygląd i funkcjonalność, tzn. 1) ułatwić komunikację o charakterze magistralnym (dalsze przebudowy i remonty istniejących głównych traktów drogowych, obszarów przykolejowych jak np. plac Konstytucji), 2) ułatwiających poruszanie się między nieskomunikowanymi jeszcze dzielnicami (dotyczy dróg rowerowych, porządnych chodników), 3) inwestycji w wielopoziomowe parkingi podziemne (zarówno w centrum jak i dzielnicach), powinno być maksymalnie duzo zieleni, samochody nie powinny być prawie widoczne - krajobrazu nie dodają, 4) utrzymać płynny jednostajny rozwój dzielnic: Gdynia Zachód i Gdynia Międzytorze - na razie władze miasta duzo "mówią" i nic nie robią w tym temacie, 5) inwestycji przysparzających dynamiczny wzrost turystyki - w Gdyni do tej pory nie ma dużych grających fontann, przyciągajacych tłumy dorosłych i dzieci, nie ma również dużego "dynamicznego" placu zabaw dla starszej młodzieży (toru rolkowego, skateparku i podobnych, lodowiska z prawdziwego zdarzenia

    • 9 1

    • wielopoziomowe parkingi w centrum

      zwiększają korki na dojeździe do niego

      • 0 0

  • Same piardy

    Może coś bardziej pożytecznego. Jakiś fajny ogród botaniczny lub porządny bezkolizyjny dojazd do obwodnicy.

    • 7 2

  • Kanalizacja na Chwarznie

    Na części Chwarzna i Wiczlina nie ma nawet kanalizacji a oni o wielkich inwestycjach myślą....wszystko od d... strony ;/

    • 8 1

  • Droogiiiiiiii chcemy!!!

    Chcemy drogi, a nie dziurawe, zakorkowane pobojowiska! Nie jest źle w porównaniu do innych, ale czemu nie możemy słynąć z dobrych drogowych rozwiązań? :)

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane