• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia robi rezerwy pod szerokie drogi

Michał Sielski
29 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Droga rowerowa przy al. Zwycięstwa zostanie przedłużona, więc miasto rezerwuje działki pod tę inwestycję jak pod drogi dla samochodów. Droga rowerowa przy al. Zwycięstwa zostanie przedłużona, więc miasto rezerwuje działki pod tę inwestycję jak pod drogi dla samochodów.

Mimo ponawianych cały czas ofert od deweloperów, Gdynia nie sprzedaje części atrakcyjnych działek. Miejscy planiści wolą, by zostały one zarezerwowane pod budowę dróg w przyszłości.



Czy miasto powinno sprzedawać niezagospodarowane grunty?

- Do urzędu zgłaszali się chętni do zakupu gruntów m.in. wzdłuż al. Zwycięstwa, ale zawsze uczulaliśmy odpowiedzialne za to osoby, by w takich wypadkach postępowały nadzwyczaj ostrożnie - podkreśla wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Efektem tej ostrożności są m.in. niezagospodarowane tereny u zbiegu ul. Wielkopolskiej i al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni.

W tym obszarze powstaną jednak nowe rozwiązania drogowe. Na ul. Wielkopolskiej będzie kilka nowych lewoskrętów, co wiąże się z poszerzeniem drogi i zajęciem części działek. Planowane jest również przedłużenie ścieżki rowerowej - przebicie się pod torami wzdłuż al. Zwycięstwa.

Działki przy ul. Zielonej zobacz na mapie Gdyni, prowadzącej do lotniska także zostały zarezerwowane pod rozbudowę drogi. Powstanie tam dwupasmowa ulica w obu kierunkach. Kiedy?

- To plany dalekosiężne. Nie możemy teraz określić dokładnego czasu realizacji tej inwestycji, gdyż zależna jest ona od tempa rozwoju drugiego trójmiejskiego lotniska. Już teraz robimy jednak odpowiednie zapisy w planach zagospodarowania przestrzennego, aby uniknąć niepotrzebnych kłopotów w przyszłości - podkreśla Marek Stępa.

Opinie (144) 7 zablokowanych

  • Budować drogi w tunelach (2)

    szkoda ziemi drogi w miastach należy budować w tunelach to dla zdrowia ludzi i przyrody

    • 14 4

    • (1)

      A spaliny z tunelu wysyłać rakietą na inne planety?

      • 5 2

      • spaliny to najmniejszy problem przy dzisiejszych normach emisji

        grunt to je odpylić z sadzy i mgiełki organicznej.

        • 1 2

  • Jak to dobrze

    ...że na razie to nie rezerwy pod szerokie tory

    • 5 1

  • "zawsze uczulaliśmy odpowiedzialne za to osoby, by w takich wypadkach postępowały nadzwyczaj ostrożnie - podkreśla (3)

    wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.' dobrze, że władze Gdyni zwracają przede wszystkim uwagę na korzyści i szanse jakie płyną ze spójnej oraz dobrze rozwiniętej infrastruktury drogowej. Bo to jednym z podstawowych wymogów rozwoju gospodarczego i społecznego każdego regionu, a także wyznacznikiem poziomu życia wokół jak i w samym mieście. Dzięki dotacjom z Unii Europejskie w Polsce mamy obecnie do czynienia z prawdziwym drogowym boomem, wielka szkoda, że Gdynia przez władze samorządu woj. jak i rządowe jest pod tym względem dyskryminowana. Cały kraj jest rozkopany tylko nie Gdynia, nawet gdy dostanie jakiś ochłap to jest to 20% dotacji w najlepszym względzie 50% - co się prawie nie zdarza. Mało za swój ogromny udział musiała wybudować Kwiatkowskiego dziś musi ją oddać bo remonty z uwagi na przeładowane TIR-ch totalnie ją niszczą, a nawet musi się prosić aby ją przyjęli, tylko co w zamian dla Gdyni panie Grabarczyk?. Kiedy OPAT? Obecnie sztandarowym i najważniejszym projektem realizowanym przez pomorski GDDKiA jest budowa na całej długości województwa ze szczególnym uwzględnieniem Gdańska i okolic oraz początkowych fragmentów drogi ekspresowej, Karczemki ,.... Do tego dochodzą realizowane z wielkim rozmachem obwodnica Południowa, Sucharskiego z tunelem pod Wisłą oraz wiele wiele innych. Tak, że zdążą oddać trasę i jezdnie a przychodzi nowa ekipa i ją likwiduje aby realizować nową koncepcje. - Bardzo cieszy mnie mądre i obiektywne podejście do tematów transportu a nie cwaniactwo i znajomości oraz buta partyjna, a każda ukończona inwestycja to spełnienie oczekiwań nas wielu Trójmieszczan, nie tylko mieszkańców Pomorza. Region dzięki temu uzyska to, o czym wszyscy tak długo marzyliśmy. Nowoczesne połączenia komunikacyjne, stanowiące trampolinę dla szybkiego rozwoju. I jedynym zagrożeniem jakie dostrzegam, to konieczność równoległego rozwoju dróg regionalnych, połączonych z autostradą, i drogami szybkiego ruchu będącymi swoistym kręgosłupem. Dlatego wielkim wyzwaniem dla samorządów jest takie planowanie i zarządzanie swoimi budżetami, ale i mądrym niezagospodarowanym terenem(pod przyszłe drogi, bowiem rządy się zmieniają a życie trwa), aby „podpinać się” do wielkich projektów rozwojowych jak rozbudowa Lotniska Gdynia-Kosakowo, bo miasto od dawna dostrzega wielką szansę jaką ono daje i czeka na jego otwarcie z wielkim utęsknieniem. Choć nikt mu w tym nie pomaga, a wręcz wszyscy przeszkadzają i piętnują - Sieć drogowa, zwłaszcza ta miejska, jest dla nas bardzo ważna. Remontujemy i budujemy ulice, jak choćby niedawno oddane zupełnie nowe połączenie jak to z cywilnym lotniskiem, ale pozostaje dalsza Droga Różowa, Ścieżki rowerowe, tunele pod torami, Droga Czerwona,......

    • 12 18

    • może trochę chaotycznie to przedstawiłem i dlatego tyle tu minusów więc uporządkujmy; (1)

      Budżet budżetem rezerwa terenowa rezerwą miasta w przyszłe inwestycje drogowe. Dobrze, że Gdynia nie robi tak jak sąsiad , który na takiej rezerwie pozwala wybudować pawilony samochodowe, a następnie prezydent wypożycza od nich samochody za free. Co kraj (i co miasto) to obyczaj;)) no i struktura rozchodów. W Gdyni trochę mało wg mnie kasy idzie rok rocznie w rozwój, tylko skąd wziąć tę kasę?.Do tego Gdynia ma ograniczony dostęp do środków z woj. ,rządu i Unii, a i tak wszystko w nieskończoność nie będzie można budować za pieniądze funduszy unijnych?Należałoby ustalić pewne priorytety i dla mnie takowym są(te które powinny przyciągnąć pieniądze biznesu dla miasta);- Nacisk na posłów, ministrów,... aby jak najszybciej wypłyneła kwestia nowego terminalu promowego, Muzeum Emigracji na Polskiej, OPAT'u i tunelu pod torami Pucka/Polnocna, Wiśniewskiego /Warszawska-Morska(w tym podjazdy podziemne pod remontowane perony), małe molo nad wyprowadzeniu deszczówki kolektorem z obecnie budowanej pod oczyszczalni, wreszcie kolejne poszarzenie plaż, które ciągle są wymywane przez wodę, i wydłużenie mola w Orłowie i wybudowanie na jego końcu mini przystani jachtowej. Natomiast w powiązaniu z MIASTEM;1. Remont i wydłużenie kładki przy SKM, PKP i Nad planowaną Drogi Różowej oraz przedłożenie DR, aż do końca Kolibek i wybudowanie przejścia pod torami łączącego z ciągiem samochodowym2. Sukcesywne przebudowa wszystkich skrzyżowań Al. Zwycięstwa na odcinku od Redłowskiej aż do ostatniego przy CH Klif po stacje Shella i wjazd na tereny GOSiR-u3. Rozwiązanie transportowe wokół stadionów i obiektów Forum Sportowego (wybudowanie drugiego tunelu pod KM a obecnego wyremontowanie i zmodernizowanie. 4. Poszerzenie Chwaszczynskiej na odcinku wiadukt kolejowy : skrzyżowanie z Nowowiczlinska o bus-pas w kazdym kierunku5. Doprowadzenie do PPP w zakresie Dużego Centrum Przesiadkowego z odpowiednią bezkolizyjną komunikacja - zrobienie w końcu porządnego węzła oraz dworca PKS, MZK,..taxi , co najmniej trzy poziomowymi jezdniami z zapleczem parkingowym, usługowym,... przypominający prawdziwy dworzec europejski, który jest hubem i będzie obsługiwał choćby składy zespolone Pendolino 6 Wybudowanie właściwego węzła od str. 10-Lutego przed dworcem SKM, z dużym parkingiem podziemnym, sięgającym ul. Starowiejskiej i powiązania z Pomnikiem Centrum Wypędzonych.7. Wybudowanie w ramach PPP obok Centrum Przesiadkowego np. w miejsce Poczty nowoczesnego miejsca targowego z podjazdami ociepleniem itd i przemieszczenie tam użytkowników z hali targowej natomiast po ew. odświeżeniu budynku Hali Targowej plus całkowitą rewitalizacją miejsca, nie tylko w którym obecnie są boxy i stragany i stworzenie tam nowej całkowicie nowatorskiej działalności. To, co jest obecnie przypomina bazar w Azji, a nie mile miejsce do robienia "specyficznych" zakupów - można na ten cel pozyskać środki unijne.8. Wykorzystać dyskusje przy prywatyzacji terenów dalmorowskich na ściągnięcie międzynarodowych developerów i funduszy inwestycyjnych do Międzytorza, i Nauty- TriGranit i idea wybudowania wież? W miejsce b.kotłowni Nauty stworzenie za wyburzony Dom Kultury tam DKF-Kluby Morskie i Nowe Ucho9. Deptak Bulwaru (nie falochron) stworzenie presiżowego miejsca z nowoczesnymi meblami miejskimi, podłożem - wreszcie porządna nawierzchnia plus mala architektura.10. Dokończenie zabudowy ładnymi pawilonami na Skwerze Kościuszki, sukcesywna wymiana podłoża i nowe fontanny wreszcie! 11. Połączenie ciekawym klimatycznym deptakiem Starowiejskiej Dworzeca z Pl. Kaszubskim.12. Zmuszenie Yacht Klubu Polskiego (Polskiego Zw.Żeglarskiego) do uporządkowanie swojego terenu i wybudowania ok. ośmiopiętrowego (wyłonionego w konkursie ) Domu Żeglarza z prawdziwego zdarzenia, który byłby centrum usług żeglarskich tak potrzebnych w tym miejscu .

      • 2 2

      • Kol. Bezstronny , wszystko ok. i nawet fajnie się to czyta ,

        dlatego nie będę polemizował , bo to nie miejsce na takowe (piwko , kawka albo spacer po mieście), ale zadaję sobie (i Tobie) pytanie : skąd kasę na to wszystko? . Nawet jeśli zakładając hipotetycznie , że większość nagle będzie miała szansę na realizację, to ja przekraczając połowę trzeciej dekady swego życia mam obawy czy zobaczę efekt zrealizowanych inwestycji.

        • 2 0

    • bezstronny do psychiatry

      Chyba cierpisz na rozdwojenie jażni i sam nie wierzysz w to co piszesz

      • 1 3

  • I ZNOWU TEN STĘPA - AlFA i OMEGA !!!.

    • 7 3

  • ja - a ty jesteś konserwatorem gdyńskich zabytków i innych zbytków czy kustoszem na dworcu PKP?

    • 2 7

  • A może czas pomyśleć o poszerzeniu Chylońskiej (2)

    przy Północnej i Puckiej! Dość mam tam korków!!!

    • 7 4

    • poszerzanie ulic nie likwiduje korków (1)

      tylko je przesuwa gdzie indziej. Korki likwiduje stawianie na transport publiczny, rowerowy i pieszy. Im szersze drogi tym większa skłonność do korzystania z samochodu nawet na małe odległości

      • 1 1

      • Bez metra nie ma transportu publicznego w aglomeracji. Żadna to alternatywa jak jadąc z mojej dzielnicy do pracy musiałbym jechać 3 środkami transportu.

        • 0 0

  • bus pasy,rozum pasy

    • 6 1

  • Ja chcę buspasy

    Facecik jedzie w swoim samochodzie sam i tworzy korek zajmując tyle miejsca ile ja z 60 innymi osobami w autobusie i muszę stać tak samo jak ten facecik. Buspasy to sprawiedliwość!

    • 12 10

  • łądnych kilka lat temu ( chyba ok 10-12 wstecz) tworzono rezerwę..

    pod drogę Nowaka Jeziorańskiego no i czekamy, myślę że więcej zdrowego rosądku opartego na możliwościach słabiutkiego budżetu miasta a nie obietnicach i wizjach Stępy. Ja np mam wizję zmiany tej ekipy która już nic nie widzi w przyszłości.

    • 6 4

  • tunel (1)

    maszyna kupiona ,zrobić tunel pod drogą Gdańsk-Gdynia,i wyloty w dzielnicach wrzeszcz,Przymorze,Oliwa,itd..A nad morzem kolejkę wyciągową dla turystów,aż na Hel..

    • 5 5

    • Maszynę sie wypożycza nie kupuje ...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane