• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: rok stagnacji drogowej

Michał Sielski
3 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
W 2014 roku takich obrazków gdyńscy kierowcy nie będą często oglądać. W 2014 roku takich obrazków gdyńscy kierowcy nie będą często oglądać.

Praktycznie żadnych dużych remontów i o połowę mniej środków na utrzymanie obecnych dróg niż w ubiegłym roku - budżet Gdyni nie pozwoli w tym roku na wiele.



Czy Gdynia powinna więcej inwestować w rozbudowę i remonty dróg?

Choć na papierze nie wygląda to źle, bo na inwestycje drogowe przeznaczono w tym roku 104 mln zł, to za tę kwotę kontynuowane będą trwające inwestycje drogowe. Najwięcej, bo 36,3 mln zł Gdynia wyda na dokończenie "inteligentnego" systemu sygnalizacji świetlnej Tristar, a 12,5 mln zł na III etap rozbudowy ul. Chwarznieńskiej.

- Pieniędzy na bieżące utrzymanie jest mniej - przyznaje Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wszystko wskazuje na to, że z dużymi remontami będziemy musieli poczekać na lepsze czasy. Niestety, jesteśmy uzależnieni od decyzji władz Gdyni, a tak krawiec kraje, jak mu materii staje.

ZDiZ ma w niektórych pozycjach budżet okrojony nawet niemal o połowę. Na utrzymanie dróg gminnych wyda w tym roku 3,1 mln zł (rok temu 5,1 mln zł), a wewnętrznych zaledwie 583 tys. zł (w 2013 roku 1,1 mln zł), co stanowi odpowiednio 59,8 proc. i 50,5 proc. wydatków ubiegłorocznych. A to i tak nie pokryje wszystkich potrzeb. Pozostaje więc liczyć na łaskawość "dziadka mroza" i łagodną zimę, na którą w budżecie zarezerwowano niemal 20 mln zł.

- Wprawdzie zdarzył się już kosztowny weekend, ale jeśli w każdym zimowym miesiącu byłby tylko jeden taki, to zaoszczędzilibyśmy sporo pieniędzy, które mogłyby zostać przeznaczone na zdiagnozowane już przez naszych inspektorów potrzeby drogowe - dodaje Maciej Karmoliński.

Kontynuacja rozbudowy ul. Chwarznieńskiej to jedna z największych inwestycji drogowych Gdyni w 2014 roku.

Miejsca

Opinie (261) 1 zablokowana

  • Tylko rok? A nie więcej tej stagnacji? (1)

    Ale i tak dla mediów czy gdyńskich fanatyków Szczurek jest "debeściak'. Ciekawe, jak to sobie teraz wytłumaczą...

    • 14 9

    • Spokojnie. Miliony wydadawane na PR nie idą na marne. Do jutra będzie

      tu cała masa komentarzy o tym jak w Gdyni jest cudownie. Później pojawi się jakiś negatywny tekst o Gdańsku by odwrócić uwagę, a następnie coś o tym, że Gdynia jest the best by podtrzymać pozytywny wizerunek władzy wśród potencjalnych wyborców. No a za tydzień nikt już nie będzie pamiętał

      • 7 2

  • GDANSK 2014 - DLA PORÓWNANIA (2)

    Przyszłoroczne dochody Gdańska ustalono na poziomie 2 692 648 728 zł, zaś wydatki 2 722 824 036 zł. Deficyt to nieco ponad 30 mln zł. Mimo trudnej sytuacji ekonomiczno-gospodarczej w kraju Gdańsk utrzyma wysoki poziom nakładów na inwestycje. Przeznaczy na nie niemal co trzecią złotówkę, czyli 845,2 mln zł (!).

    tylko Trasa Słowackiego (TUNEL) -360 MLN ZŁ

    • 26 8

    • gdansk specjalizuje sie w bezsensownych i kosztownych inwestycjach (1)

      jak tam zadluzenie? juz przekroczyliscie dozwolone limity? kiedys to upychanie dlugow po spolkach miejskich wyjdzie wam bokiem....
      zdaje sie, ze w 2012 zadluzenie miasta Gdansk wzroslo drastycznie - tak circa 1000 PLN per gdanski leb
      budyn pusci was z torbami

      • 2 11

      • spokojny twoj rybi leb

        • 2 0

  • Informacja dla totalnych krytykantów (1)

    Gdynia, to największe miasto w Polsce nie mające statusu miasta wojewódzkiego i stąd ta konstruktywna rywalizacja między Gdańskiem i Gdynią. Oby tylko nie wtrącali się w tą konkurencję politycy. Jest duża szansa, że Trójmiasto za kilkanaście lat może być największą aglomeracją w Polsce.

    • 21 12

    • Wydaje mi się, że Gdynia ma gdzieś posiadanie statusu miasta, bo jak widać poza ewentualnym prestiżem nie przynosi to NIC.

      • 7 4

  • Radosne miasto Gdynia i Umarłe miasto Gdańsk

    ale w koło jest wesoło

    • 10 22

  • Grunt że Sylwester się udał

    Co tam drogi.
    Na Gryzonia nogi.
    Ważne że ściernisko zamienił w lądowisko.
    Dla nielotów i bezdomnych kotów.

    • 26 13

  • Piniendzy ni ma, (1)

    bo prez. zbiera je na wykupienie czasu antenowego w ogojnopolskiej tv w Sylwestra o polnocy, Nowy Rok w glownym wydaniu Wydarzen i na pasku Pilne. Propaganda sukcesu, ludzi najpierw bylo 100 tys., nast. dnia rano 200, wieczorem 250, teraz bez kozery powiem miliard. Prez. jawil sie jako dobrotliwy kacyk, co to z wlasnej kieszeni zafundowal takie atrakcyje. A ciemny lud tlumnie przybyl, jadl, pil i sie bawil. Dziekujemy Ci dobrodzieju!

    • 18 8

    • To było cos do jedzenia i picia?

      Chyba się spóźniłem:(

      • 1 2

  • Gdynia budowałaby Trasę Słowackiego przez 13 lat,

    • 20 7

  • Lepiej wydać 700tys. Zł na sylwestra który przyniósł syf dookoła (4)

    • 19 15

    • (3)

      700 tys. to jest NIC

      Budowa drogi 1,6 km kosztuje 100 mln. (tak dziś podali na tym portalu)

      Ogarnij się człowieku

      • 5 3

      • W takim razie niech grają noc w noc, (1)

        stać nas, a co?

        • 3 3

        • ale pajac

          • 1 2

      • to sprawdź sobie człowieku ile Gdynia wyda na utrzymanie

        dróg wewnętrznych przez cały rok :D

        • 3 0

  • no co lemingi glosujace slepo na gryzonia ? :) (2)

    niedluga utkniecie w kilometrowych korkach na dziurawych drogach dalej bedziecie tacy szczesliwi ? ju znie ma gdzie zaparkowac w miescie, skrzyzowanie w samym centrum dworcowa/10 lutego (az strach tamtędy jechać) a banda kolesi nabija kabze a wy durnie dalej mowicie ze wszysko w Gdyni jest cacy? oprzytomniejcie ! chyba ze macie samoloty i se bedziecie latac z kosmodromu n ababich dolach za 100mln + 20mln do 30mln utrzymanie roczne :/

    • 25 13

    • jedz do gdańska a potem pisz jakie sa drogi w gdyni

      !

      • 4 7

    • czas na zmiany !!!

      • 3 1

  • Jest za to kasa z Unii na terminal kolejowy oraz Nabrzeże Szwedzkie. (4)

    Port w Gdyni dostanie z Unii Europejskiej ponad 210 mln zł na inwestycje o wartości ponad 404 mln zł, realizowane do 2015 roku. Przebudowany ma być m.in. intermodalny terminal kolejowy oraz Nabrzeże Szwedzkie.
    Zakłada się, że inwestycja wpłynie na zwiększenie efektywności pracy terminalu oraz przyczyni się do zmniejszenia ruchu ciężkich pojazdów samochodowych na drogach (naczepy wraz z kontenerem przewożone będą koleją).

    • 16 6

    • fakt gdzie gryzoń i jego ekipa

      nieudaczników nie ma nic do gadania jak w porcie to coś tam się dzieje.

      ps. jaki stąd wniosek?

      • 14 4

    • (1)

      To prawda, ale do niektórych to nie dociera. Uwierzą jak zobaczą gotowe - chociaż znajdą się tacy, którzy dopatrzą się, że zrobione jest źle ;)

      • 4 1

      • Ale te inwestycje nie mają nic wspólnego z budżetem miasta, ani z jego władzą.

        • 8 0

    • To, między innymi, pokazuje skalę działania i realne znaczenie tego podmiotu na tle miasta, któremu się wydaje, że może coś znaczyć bez portu.
      A wystarczy chociażby spojrzeć na plan miasta, żeby uzmysłowić sobie właściwe proporcje. To małe doświadczenie wzrokowe polecam zwłaszcza miejskim władzom.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane