- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (167 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdynia: rozkłady jazdy jak czytniki e-booków
Na czterech najczęściej uczęszczanych przystankach w Chwarznie i Wiczlinie zamontowano elektroniczne czytniki rozkładów jazdy. Urządzenia działają podobnie jak czytniki e-booków. Kosztowały 155 tys. zł., a 85 proc. kwoty pochodzi z funduszy unijnych.
Czytniki są zasilane za pomocą paneli fotowoltaicznych, zamontowanych na dachach wiat przystankowych. Przypominają popularne czytniki e-booków.
Rozkład ZKM Gdynia
- Ekrany e-ink zawierają istotne dla pasażerów informacje w czasie rzeczywistym o rozkładach jazdy i tradycyjny rozkład jazdy. W ramach dostępnych funkcjonalności ekranów e-ink jest także możliwość wyświetlenia informacji o węzłach przesiadkowych znajdujących się na trasach poszczególnych linii - tłumaczy Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.
Ławki, zieleń i siedzenia w kształcie ryb
Oszczędności w kosztach ponoszonych przez miasto na dystrybucję materiałów i druk plakatów ma przynieść osobna zakładka z informacjami o miejskich i dzielnicowych wydarzeniach.
Docelowo dołączą do nich zakupione elementy małej architektury miejskiej, rośliny, krzewy oraz nowe ławki na przystankach i siedzenia w kształcie ryb.
Koszt elektronicznych rozkładów jazdy z czteroletnią gwarancją to 155 tys. zł. a 85 proc. pochodzi z funduszy Unii Europejskiej, bo nowe elementy to kolejna odsłona projektu unijnego Smacker. Jego celem jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnymi a centrami miast. W przypadku Gdyni wybór padł na Chwarzno i Wiczlino.
Jak zmienić komunikację na Chwarznie?
Pierwszym etapem realizowanym pod koniec 2019 roku było przeprowadzenie ankiety wśród mieszkańców dzielnic, w której pytano o ich zachowania komunikacyjne. Wzięło w niej udział 1,5 tys. osób. Wyniki nie zaskoczyły: rośnie liczba aut, a komunikacja nie jest pierwszym wyborem przy podróżach.
Ciekawostką jest fakt, że 75 proc. uznało, że najlepsza byłaby możliwość korzystania z transportu na żądanie na zasadzie wcześniejszej rezerwacji, ale tylko dla posiadaczy biletu okresowego.
Niewykluczone, że takie rozwiązanie zostanie wprowadzone w najbliższych latach.
- Chwarzno i Wiczlino to dzielnice, gdzie komunikacja miejska staje się jedną z kluczowych usług publicznych. W ostatnich latach, przy współpracy mieszkańców czy też rady dzielnicy, zostało wprowadzonych wiele zmian, w tym zwiększenie częstotliwości kursów czy też nowe przystanki. Projekt Smacker pozwala nam jednak pójść o krok dalej - to dostosowanie przestrzeni do oczekiwań, pogłębione badania, a także niebawem wprowadzane programy zachęt do korzystania z komunikacji miejskiej - mówi Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Chwarzno-Wiczlino: mieszkania na sprzedaż
Miejsca
Opinie (180) 5 zablokowanych
-
2020-10-14 21:58
Jak dla mnie to Chwarzno i Wiczlino koniec świata
- 17 0
-
2020-11-20 11:07
W ogólne nie zachęca mnie do korzystania z komunikacji miejskiej
- 15 0
-
2020-11-20 11:10
Chwarzno i Wiczlino to już naprawdę koniec świata
- 15 0
-
2020-11-20 18:54
A jakoś nie zachęca mnie do korzystanie z tej komunikacji miejskiej
- 16 1
-
2021-12-07 10:06
To jeszcze bardziej mnie nie zachęca do komunikacji miejskiej
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.