• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: skończyć z korkami na Chylońskiej

Piotr Weltrowski
8 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nadal niebezpiecznie na ul. Chylońskiej w Gdyni
Dobudowanie dodatkowych pasów dla czekających na przejazd przez tory kolejowe ma rozładować korki, tworzące się na ul. Chylońskiej w okolicach skrzyżowania z ul. Północną. Dobudowanie dodatkowych pasów dla czekających na przejazd przez tory kolejowe ma rozładować korki, tworzące się na ul. Chylońskiej w okolicach skrzyżowania z ul. Północną.

Władze Gdyni wracają do pomysłu przebudowy skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej. Ogłoszono właśnie przetarg, dotyczący inwestycji, która powinna pomóc rozwiązać ogromne problemy, z którymi od lat borykają się w tym miejscu kierowcy.



Czy planowany remont zlikwiduje problem korków na ul. Chylońskiej?

Ul. Chylońska to główny ciąg komunikacyjny, przebiegający koło przystanków SKM: Gdynia Leszczynki, Gdynia Chylonia i Gdynia Cisowa. Tędy także dostać można się za tory kolejowe, w okolicę ul. Hutniczej, gdzie swoje siedziby mają dziesiątki gdyńskich firm.

Torowisko można przejechać jednym z dwóch przejazdów, znajdujących się w ciągach ulic Puckiej i Północnej. Obie ulice krzyżują się właśnie z ul. Chylońską. I w obu tych miejscach, szczególnie jednak w okolicy ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, pojawiają się problemy.

Po zamknięciu przejazdu bardzo szybko kolejka oczekujących samochodów zapełnia całą ul. Północną, co powoduje paraliż ul. Chylońskiej, na której stoją auta, oczekujące na wjazd na skrzyżowanie. Często dochodzi do dantejskich scen, gdy kierowcy próbują omijać zator... wjeżdżając na chodniki.

- Nasi kierowcy tak oczywiście nie robią, kończy się tak, że trolejbusy linii 27 czy 22 już na samym początku trasy potrafią złapać kilku-, a nawet kilkunastuminutowe opóźnienia - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Tego typu problemy rozwiązać ma właśnie przebudowa skrzyżowania. Miasto chciałoby m.in. stworzyć z obu stron przed skrzyżowaniem dodatkowe pasy długości 150 i 180 metrów, które umożliwiłyby samochodom skręcającym z ul. Chylońskiej w kierunku przejazdu kolejowego spokojne oczekiwanie na jego otwarcie, bez blokowania ruchu na głównej arterii.

- Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę, to chcemy rozpocząć prace jak najszybciej, aby inwestycja zakończyła się jeszcze w tym roku - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Problem w tym, że podobne obietnice z ust włodarzy Gdyni padały już kilka lat temu. Inwestycja miała być zrealizowana już w roku 2006. Jednak miasto wycofało się wtedy ze swoich planów.

- Uważaliśmy, że zdecydowanie szybciej uda się zrealizować pomysł budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta, która zapewniałaby możliwość bezkolizyjnego pokonania trasy, którą dziś obsługują m.in. przejazdy kolejowe. Realizacja tej inwestycji oddala się jednak w czasie, postanowiliśmy więc oddzielić te dwie sprawy i zająć się znów remontem skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej - tłumaczy Stępa.

Ze względu na trwającą procedurę przetargową miasto nie chce zdradzać kwoty, którą mogłoby przeznaczyć na remont skrzyżowania. Nieoficjalnie mówi się jednak o koszcie 1 do 2 mln zł.

Opinie (214) 9 zablokowanych

  • kwintesencja obwodnicy

    tir, ciężarówka, biały dostwczak, przedstawiciel handlowy i mały pierdzichód miejski tych samochodów nie należy puszczać na obwodnice wtedy prędkość ograniczałyby tylko prawa fizyki bezpiecznie wszyscy by lecieli 160.

    • 0 2

  • Spolka Szczurek&Stepa (1)

    to"sprawni inaczej". Im blizej wyborow tym wiecej propagandy i kielbasy wyborczej. Byle od stolkow ich nie odspawali. Pozniej jakos to bedzie.

    • 4 0

    • Nie glosowac na takich

      • 0 0

  • OPAT OBWODNICA POLNOCNA AGLOMERACJI TROJMIASTA JEST PLANOWANA W TYM MIEJSCU (1)

    Co do budowy tunelu to szanse na to są minimalne i to nie z przyczyn finansowych. Otóż w tym miejscu planowany jest przebieg OPAT (obowdnicy północnej małego Trójmiasta) która na obecnym węźle Morska-Obwodnica wchodziłaby w tunel lub na estakadę i przechodziła nad/pod Chylońską i torami i łączyła z Hutniczą - to jest rozwiązanie docelowe a realizacja mini-tunelu Chylońska-Hutnicza bardzo utrudniłaby o ile nie uniemożliwiła tą inwestycję.

    Tak że myślę że w tym roku możemy się spodziewać dużego polepszenia sytuacji po oddaniu Trasy Kwiatkowskiego (pewnie ok. czerwca) co skieruje ruch TiRów z portu w kierunku na południe Polski bezpośrednio na obwodnicę, dalszego polepszenia po wykonaniu opisanej wyżej przebudowy skrzyżowania - ale stan idealny zostanie osiągnięty dopiero wraz z budową OPAT, czy za ładne parę lat.

    • 2 0

    • Ale z powodzeniem Urzad miasta mogł by wybudowac tunele na Żwirowej i Puckiej!!!

      a PÓŁnocna bogła by czekać na OPAT!!! ale wszyscy urzednikom jakos to nie w nos wola budowac nie potrzebny tunel na wzgurzu. Po zatym o tych dodatkowych pasach ruchu mowione bylo juz 2 lata temu dlaczego akurat teraz to sie buduje bo ida wybory???

      • 0 0

  • Ta inwestycja rozwiązuje tylko przejazd Chylońską a kto stoji na szlabanie dalej

    będzie stał. Kolejny "rewelacyjny" pomysł tego głupka Stępy. Idą wybory i panowie zaczynaja się uwijać. Tunel na Puckiej i ułatwienie wjazdu na hutniczą da jakiś efekt. Po co budować objazd zatoru jak można go zlikwidować. Żałosne aż się płakać chce.

    • 2 0

  • proponuje wiadukt :D

    • 3 0

  • Tunel!

    Popieram poprzedników, tylko tunel rozwiąże problem korków, każde inne rozwiązanie jest doraźne, kierowcy marnują mnóstwo czasu, a czas to pieniądz

    • 2 0

  • Objazd zatoru za 1 do 2 mln!? Kompletnie ich już porąbało.

    Wejherowo już dawno im pokazało, ale pan Stępa ma chyba dauna. Tunel na Puckiej i po kłopocie. Czy to trzeba być geniuszem? Niski tunel nie kosztuje aż tak dużo i Pucka nie koliduje z OPAT.

    • 2 0

  • Ludzie swoje, urząd swoje. Na konfrontacje przyjdzie czas na wyborach!

    • 0 0

  • "korki" to nie na drogach a

    w samochodach siedzą, ze świateł ruszyć nie potrafią powodując niepotrzebne przestoje 10 sekund czasu reakcji?
    rozpędzanie się do przepisowych 50 km/h w minute ?
    takie zachowanie powoduje największe "korki"

    i jeszcze żyją w przekonaniu że samochód wtedy mniej pali !

    • 2 0

  • tunel tunel tunel

    3 razy tunel,innego lepszego wyjscia nie widze!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane