- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (54 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (177 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Gdynia: skończyć z korkami na Chylońskiej
Władze Gdyni wracają do pomysłu przebudowy skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej. Ogłoszono właśnie przetarg, dotyczący inwestycji, która powinna pomóc rozwiązać ogromne problemy, z którymi od lat borykają się w tym miejscu kierowcy.
Torowisko można przejechać jednym z dwóch przejazdów, znajdujących się w ciągach ulic Puckiej i Północnej. Obie ulice krzyżują się właśnie z ul. Chylońską. I w obu tych miejscach, szczególnie jednak w okolicy ul. Północnej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Po zamknięciu przejazdu bardzo szybko kolejka oczekujących samochodów zapełnia całą ul. Północną, co powoduje paraliż ul. Chylońskiej, na której stoją auta, oczekujące na wjazd na skrzyżowanie. Często dochodzi do dantejskich scen, gdy kierowcy próbują omijać zator... wjeżdżając na chodniki.
- Nasi kierowcy tak oczywiście nie robią, kończy się tak, że trolejbusy linii 27 czy 22 już na samym początku trasy potrafią złapać kilku-, a nawet kilkunastuminutowe opóźnienia - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Tego typu problemy rozwiązać ma właśnie przebudowa skrzyżowania. Miasto chciałoby m.in. stworzyć z obu stron przed skrzyżowaniem dodatkowe pasy długości 150 i 180 metrów, które umożliwiłyby samochodom skręcającym z ul. Chylońskiej w kierunku przejazdu kolejowego spokojne oczekiwanie na jego otwarcie, bez blokowania ruchu na głównej arterii.
- Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę, to chcemy rozpocząć prace jak najszybciej, aby inwestycja zakończyła się jeszcze w tym roku - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Problem w tym, że podobne obietnice z ust włodarzy Gdyni padały już kilka lat temu. Inwestycja miała być zrealizowana już w roku 2006. Jednak miasto wycofało się wtedy ze swoich planów.
- Uważaliśmy, że zdecydowanie szybciej uda się zrealizować pomysł budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta, która zapewniałaby możliwość bezkolizyjnego pokonania trasy, którą dziś obsługują m.in. przejazdy kolejowe. Realizacja tej inwestycji oddala się jednak w czasie, postanowiliśmy więc oddzielić te dwie sprawy i zająć się znów remontem skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej - tłumaczy Stępa.
Ze względu na trwającą procedurę przetargową miasto nie chce zdradzać kwoty, którą mogłoby przeznaczyć na remont skrzyżowania. Nieoficjalnie mówi się jednak o koszcie 1 do 2 mln zł.
Opinie (214) 9 zablokowanych
-
2010-01-08 11:35
Debile :/ co dadza pasy?? jak tam sa korki na 2 km :/
/
- 6 0
-
2010-01-08 11:39
Innowacyjne rozwiązanie
Wysłać na newralgiczne torowiska ...złomiarzy :). Znikną tory, zniknie i problem korków :-).
- 2 0
-
2010-01-08 12:02
ciekawa jestem (3)
czy istnieje jeszcze nakaz jazdy w prawo wjeżdżając za torami w Chylońską? to jedno z bardziej absurdalnych rozwiązań. Skręcało się w prawo i przy najbliższym wieżowcu po lewej stronie robiło się nawrotkę i można było jechać Chylońską. Czy ten nakaz tam jeszcze jest?
- 1 0
-
2010-01-08 12:29
JEST , I POWINIEN ZOSTAĆ !!!!! (1)
Jeśli zniknie , będzi dużo stłuczek i wypadków , które będą powodować i tak wielkie korki . A tak nawiasem : wybudować docelowy wiadukt na ulicy północnej i połączyć bezpośrednio z obwodnicą .
- 0 0
-
2010-01-08 13:56
kiedyś tego nakazu nie było i jakoś nie dochodziło tam do wypadków
- 0 0
-
2010-01-08 15:49
oj Aga
,ten nakaz postawiono wlasnie ze wzgledu na duza ilosc wypadkow spowodowanych przez skrecajacych w lewo,i ogolnie latwiej zawsze skrecic w prawo,gdyby nie to,polnocna bylaby wogole nie przejezdna....mieszkam tuz przy tym skrzyzowaniu
- 1 0
-
2010-01-08 12:07
Korki (3)
Tylko to zdjęcie przedstawia zjazd na Plac Dworcowy do PKP Chylonia.
- 1 6
-
2010-01-08 12:21
popatrz dobrze
- 0 0
-
2010-01-08 12:27
Popatrz dokładnie
Przypatrz się dokładnie kolego, to nie ten zjazd co myślisz .
- 0 0
-
2010-01-08 16:36
To jest wjazd z Chylońskiej na Północną .
- 0 0
-
2010-01-08 12:32
...a tunel .....
...czy podziemny przejazd nie rozwiązal by tam problemów , fakt inwestycja droga ale z przyszłością .... samochodów przybywa więc to rozwiązanie bedzie dobre na rok moze dwa.. . mam wrazenie że ideą rządzących w gdnyni jest , "zrobmy coś , zobaczymy może bedzie dzialać " jak i ze zjazdem z obwodnicy na estakade kwiatkowskiego ..dwa pasy żenada !!!. zero przyszłościowych rozwiązań .
- 0 0
-
2010-01-08 12:33
tuptuś a ty był kiedyś na chyloni???
- 1 0
-
2010-01-08 12:35
(2)
Aga a no jest ale z drugiej strony jak by go nie było i pare aut chciało by skręcić w lewo to korek był by aż do hutniczej ;)
- 0 0
-
2010-01-08 13:59
może i racja (1)
ale pamiętam jak jeszcze parę lat temu tego nakazu nie było i można było spokojnie się wbić w lewo na Chylońską. Może rozwiązaniem byłoby poszerzenie zjazdu z Północnej i zrobienie nowego dodatkowego pasa czyli lewoskrętu?
- 0 0
-
2010-01-08 16:37
Czy 12 lat to jest mało ?
- 0 0
-
2010-01-08 12:49
NIE WYRZUCAJCIE PIENIĘDZY W BŁOTO!!!! ZBUDUJCIE TAM TUNEL ALBO MOST ALE NIE NA PÓŁNOCNEJ TYLKO JEDNĄ ULICĘ PRĘDZEJ!!!!
TO NAPEWNO ODKORKUJE CHYLONIE I SKOMUNIKUJE JĄ Z POGÓRZEM, OBŁUŻEM I ULICĄ HUTNICZĄ GDZIE DZIAŁA WIELE FIRM!!!!!
- 5 0
-
2010-01-08 13:05
Oj goracy to temat ( drogi , tunele , przejazdy , udroznienia ruchu miejskiego.) !
Ciekawy jestem czy KTOS Z UM ( decydent ) czyta wasze opinie.
Co on sobie mysli ?
Czy mysli tworczo , czy ( laska nebeska )
Pamietajcie mlodzi - PRL musi odejsc w zapomnienie !- 4 0
-
2010-01-08 13:10
TUNEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Czy UM nie ma juz na co wydawac naszych pieniedzy?, Pseudoremont (przebudowa) to tylko strata piniedzyc i czasu, znow korki przy przebudowie, wieksze niz teraz to oczywiste, moim zdaniem tylko tunel moze uratowac te dzielnice od korkow, niech nasi wlodarze uwzglednia nasze opinie i nie wyrzucaja w bloto NASZYCH PIENIEDZY!!!!!
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.