• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: skwer, światła i rowerzyści przy halach targowych

Patryk Szczerba
7 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
  • Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących.
  • Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących.
  • Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących.
  • Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących.
  • Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących.
  • Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących.

Gdynia planuje zmiany przy halach targowych, z których będą zadowoleni piesi i rowerzyści. Pomiędzy budynkami powstanie skwer do odpoczynku, a na Jana z Kolna dodatkowa sygnalizacja i droga rowerowaMapka. Rowerzyści zajmą jeden z trzech pasów ruchu ulicy.



Hale Targowe w Gdyni zostały kilka lat temu odrestaurowane. W 2017 roku przeprowadzono gruntowny remont zabytkowego budynku, a miasto postanowiło rozpocząć promocję obiektu.

By nie przegrać z dyskontami i supermarketami, postawiono na lokalne przysmaki i artykuły, których nie dostaniemy w sieciowych sklepach.

W hali kupimy nie tylko świeże ryby, owoce czy warzywa, ale też np. rękodzieło. Nie brakuje oczywiście sklepów z ubraniami, kwiaciarni i punktów usługowych.

Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących. Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących.

W 2020 roku przybyło najemców



Pandemia koronawirusa zaskoczyła kupców tak samo, jak inne branże. Naturalną koleją rzeczy jest rotacja wśród najemców. Okazuje się jednak, że hale poradziły sobie całkiem dobrze, a bilans zajętości miejsc w budynku wyszedł w 2020 roku na plus.

Targowiska w Trójmieście



- W 2020 roku z prowadzenia działalności na terenie hal zrezygnowało 26 najemców. 51 nowych najemców rozpoczęło działalność. Łącznie w budynkach znajdują się 428 lokale. 353 z nich są wynajęte, zaś 75 lokali jest wolnych - informuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
W tym roku szykuje się sporo zmian mających zachęcić do odwiedzin obiektu mieszkańców i turystów.

Władze miasta zapowiadają kapitalny remont łącznika podziemnego między Halą Płaską a Halą Rybną.

Pewniej mają poczuć się także piesi nieschodzący do podziemi.

Nowy skwer, przejście dla pieszych i droga rowerowa



- Zostanie utworzony nowy skwer miejski między budynkami. Na terenie wokół hal będzie uporządkowany także układ drogowy i pieszy - dodaje Gruszecka-Spychała.
Wiadomo, że w tym roku nie będzie zmian na ul. Wójta Radtkego. Choć część mieszkańców narzeka, że skrajny pas przy budynku zajmują parkujący kupcy i handlujący.

Władze miasta zapowiadają kolejne korekty, ale na ul. Jana z Kolna, gdzie w 2019 roku zamontowano progi zwalniające.

We wrześniu informowaliśmy, że dołączy do nich przejście dla pieszych i sygnalizacja, przed którą wzbraniali się przez wiele lat urzędnicy.

To jednak nie wszystko.

- W 2021 roku, na ul. Jana z Kolna zakładamy utworzenie osygnalizowanego przejścia dla pieszych oraz drogi rowerowej na obecnym, trzecim pasie ruchu - zapowiada wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (434) ponad 20 zablokowanych

  • dlatego ja PIT rozliczam w Pucku a nie w Gdyni i Wam radzę to samo (4)

    ...a zapytacie dlaczego? bo nie będę finansował i**otycznych wymysłów SWS. Jak przestaną rządzić Gdynią to wtedy zacznę płacić tutaj podatki

    • 23 3

    • To dobrze, że twoja kasa nie zaśmieca Gdyni.

      • 0 3

    • ale jak mieszkasz w Gdyni to rozliczasz w Pucku? (1)

      • 1 0

      • Można być zameldowanym w Gdyni, ale mieszkac w Pucku i tam rozliczać.

        • 1 0

    • Mi też łatwiej na zakupy czy na plażę...

      ...jechać z Obłuża na tereny GPU :)

      • 1 0

  • Bez sensu, czemu tylko jeden pas? (5)

    Wszystkie trzy! W końcu na duże zakupy większość ludzi przyjeżdża rowerem!

    • 171 35

    • rower towarowy się na jednym pasie nie mieści xD

      • 16 0

    • (1)

      Po co zbudowano obwodnicę, jeżeli przed jej wybudowaniem nie jeździły tam żadne samochody?

      • 16 1

      • Obwodnicę też przeznaczyć dla cyklistów!

        Śmierć mózgu w obcisłych gaciach musi zwyciężyć rozum! Ideologia tego oczekuje!

        • 3 0

    • ha, ha...

      • 1 0

    • A przy "pasie" rowerowym proponuję doki przeładunkowe dla rowerów. Będzie pieknie!

      • 11 0

  • Jedna z podstawowych zasad sukcesu w handlu jest możliwość dojazdu. Oczywiście dojazdu samochodem bo koncepcja oparcia handlu na hipsterach rowerowych do porażka. Jedynym zakupem rowerzystów jest kawa, resztę kupuje i gotuję mamusia. Doskonale wiedzą to galerie handlowe, dlatego mają tak rozbudowane parkingi, często z opcją darmowego parkowania. Tutaj koncepcja jest prosta. Do hali samochodem nie dojedziesz, niunio na rowerze co najwyżej po botwinkę przyjedzie jak mamusia każe. Kto będzie odpoczywaj na skwerze w sąsiedztwie hali targowej??? Za jakiś czas w imię przyjaznego miejsca hale diabli wezma i pojawi się w tym miejscu apartamentowiec lub galeria handlowa.

    • 25 2

  • Zaczynam się bać... (2)

    A gdzie parkingi dla klientów? Rozumie to ch riviera, klif, galeria bałtycka czy FORUM w Gdańsku, ale Gdynia woli zrobić inaczej... Wygląda na to, że włodarze miejscy robią wszystko, żeby miasto się wyludniło, a w dzielnicach i podmiejskich wioskach ruch kwitnie jak nigdy! Brawo, dobra robota!!!

    • 28 2

    • a co mało tam miejsc parkingowych?

      • 0 4

    • Riviera, KLif w Gdańsku ? Serio ?

      • 0 0

  • Hale targowe (1)

    Miejsce do odpoczynku to bardzo dobry pomysł, będzie zawsze pełne ludzi

    • 12 2

    • taaa

      I co jeszcze

      • 2 0

  • hala ma być zburzona za 5 lat i mają powstać tam apartamenty (4)

    pewne info

    • 14 4

    • Jasne, trzy razy (2)

      Zabytek prawnie chroniony

      • 2 1

      • z panem Szczurkiem i Bors*im nie take rzeczy przeforsujemy

        • 8 1

      • kara od konserwatora jest wkalkulowana w koszty. Chyba nie wiesz jak to się robi Panie zabytek

        • 6 0

    • do tego czasu

      zdąrza wydać na remont, pieniążki wydane i w kieszeni schowane.

      • 0 0

  • Przejście dla pieszych na Jana z Kolna (2)

    Tyle lat obecne władze miasta nie potrafią rozwiązać problemu bezpiecznego przejścia dla pieszych na tej ulicy a obecne rozwiązanie jest tylko drogim półśrodkiem niewiele dającym. Kiedy wreszcie i kto rozwiąże ten problem aby starzy ludzie mogli bezpiecznie przechodzić na drugą stronę ulicy.
    Wystarczy tylko rozdzielić pas dla komunikacji miejskiej i pozostałych pojazdów żeby ludzie korzystający ze środków komunikacji miejskiej nie musieli przekraczać niebezpiecznego pasa dla samochodów.

    • 7 0

    • przecież tam są przejścia! nie można podejść kawałek? (1)

      Chcecie mieć przejścia co 100 m? To jest niemożliwe!!!!!!!!!!!!

      • 1 1

      • Ty masz czelność skazywać ludzi, w tym starszych na chodzenie naokoło ?

        I tak, jak najbardziej przejścia w centrum powinny być mniej niż co 100 m.

        • 0 0

  • Tam nikt nie będzie chodził do przejścia . (4)

    Wszyscy po wyjściu z autobusu/trolejbusu natychmiast przechodzą i tak będzie dalej. Chyba żeby ustanowić tam stały posterunek policji.

    • 20 1

    • Dokładnie! Ludzie nie patrzą tam czy jedzie samochód tylko idą a kierowca ma stanąć dęba w 1 s i już, jego problem! (1)

      Piesi to nie święte krowy. Uświadomcie to sobie wreszcie! Tak samo jak rowerzyści!

      • 5 3

      • uświadom sobie, że tam jest centrum miasta i piesi to nie twoi służący samochodowy

        chamie !

        • 0 0

    • no właśnie. strefa zamieszkania by tam się przydała (1)

      • 1 3

      • Tam zamieszkują tylko menele za warzywniakiem i niedaleko dworca

        • 1 1

  • Skąd tam będą rowerzyści ?? (5)

    Jeżeli jadą z miesta to ściezkami rowerowymi na Władysława IV lub nową na 10-go Lutego albo dojadą do czoła Hali od Wójta Radkego . Skąd znajdziecie tylu rowerzystów żeby dać Im jeden
    pas ruchu na Jana z Kolna ?? Przejście dla pieszych jest bardzo potrzebne - to jest bez dyskusji .
    Bus pass na prawym pasie Jana z Kolna i dwa pasy do jazdy w stronę Stoczni i Estakady .
    Cały lewy pas dla jednego rowerzysty to przesada .

    • 22 2

    • Dokładnie! Jest tyle ścieżek rowerowych a kto niby po nich jeździ? Są puste, nikogo prawie nie widać w całym mieście i to od (3)

      • 3 2

      • może być tak że jeszcze nie tworzą spójne sieci więc nie ma się jak nimi poruszać ;)

        ja jak tam rowerem ostatnio jechałem to terroryści na 4kółkach robili wszystko żeby mnie zniechęcić do roweru. Ja się tam nie zrażam ale inni mogą nie mieć tak twardej psychiki ;)_

        • 1 2

      • Nikt nie jeździ ? Dobre sobie. Nie dostrzegasz np. rowerzystów z tymi kuferkami na plecach ? (1)

        I może chcesz pouczać jak swoje biznesy mają prowadzić właściciele "glovo", "pyszne.pl", wolt" i inni zatrudniający ostatnio coraz więcej kurierów rowerowych ?

        • 0 2

        • Te barany z kuferkami jeżdżą głównie po chodnikach. Straż miejska powinna zająć się karaniem tych piratów!

          • 0 0

    • Twój problem jak nie korzystasz z roweru ?

      • 0 0

  • kolejny przykład głupoty urzedasów ludzie maja byc zadowoleni z tego ze beda musieli wdychac spaliny blachosmrodów? (2)

    z namalowanego paska na ruchliwej ulicy dla rowerzystów?

    • 10 3

    • 1000 razy lepszy namalowany pasek na jezdni niż i**otyczny slalom na wąskim chodniku.

      spalin mniej będziesz wdychać bo szybciej ten odcinek przejedziesz

      • 1 0

    • Lubie przygazować moją Tundrą V8 5,7 litra przed gostkiem w rajtuzach

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane