• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: strefa płatnego parkowania jeszcze większa

Michał Sielski
25 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Niektórzy kierowcy parkują nawet na skrzyżowaniach, byle tylko nie zapłacić 2 zł za godzinny postój. Niektórzy kierowcy parkują nawet na skrzyżowaniach, byle tylko nie zapłacić 2 zł za godzinny postój.

Obejmie nie tylko centrum miasta, ale też całą Kamienną Górę i ul. Wendy. Uchwała zostanie przegłosowana na sesji Rady Miasta w środę i wejdzie w życie już w pierwszym kwartale tego roku.



Granice strefy płatnego parkowania w Gdyni. Granice strefy płatnego parkowania w Gdyni.
Strefa Płatnego Parkowania funkcjonuje w centrum Gdyni od sierpnia 2009 roku. Wysokość opłat (2 zł za godzinę i 300 zł za miesięczny abonament) spowodowała, że wielu kierowców zrezygnowało z jazdy samochodem i zaczęło korzystać z komunikacji miejskiej. Sporo osób nadal przyjeżdża jednak do centrum samochodami, ale parkują tuż za granicami strefy.

Właśnie dlatego część ul. Wendy i praktycznie cała Kamienna Góra są zastawione samochodami. - Prowadzi to do dużych utrudnień. Samochody zastawiają chodniki, uniemożliwiając przejście pieszym - podkreśla wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Władze miasta postanowiły więc rozszerzyć zakres terytorialny strefy. - SPP zyska naturalną granicę, oddzielającą tereny przemysłowe od miejskich - tłumaczy Marek Stępa.

Czy rozszerzenie strefy płatnego parkowania to dobry pomysł?

Za parkowanie będzie trzeba płacić na ul. Wendy zobacz na mapie Gdyni na odcinku od ul. Portowej do ul. Jana z Kolna oraz na całej Kamiennej Górze. I to już za kilka tygodni, bo uchwała wejdzie w życie 14 dni po opublikowaniu jej w Dzienniku Urzędowym woj. pomorskiego.

Mieszkańcy Kamiennej Góry pewnie będą zadowoleni, bo spokojny do tej pory zakątek z zabudową głównie jednorodzinną, przekształcił się w publiczny parking. O postawienie tam parkometrów wnioskowała nawet rada dzielnicy.

W centrum trudno będzie uniknąć płacenia za parkowanie, ale ułatwienia czekają niepełnosprawnych. Po ich licznych protestach miesięczny abonament za 20 zł będą mogły zakupić wszystkie osoby, legitymujące się lekarskim orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, niezależnie od miejsca pracy i zamieszkania.

Opinie (463) ponad 20 zablokowanych

  • Pamiętacie zapowiedzi Prezydenta o tym jak ożywi ulicę świętojańską??? (2)

    i jak????????????????????????? podoba się?
    super, nie?

    Nie idziemy na wybory.

    Wobec braku jakiejkolwiek opozycji w Gdyni to najlepszy sposób wyrażenia swojej dezaprobaty i sprzeciwu.

    • 9 3

    • co to znaczy ożywić ulicę? (1)

      wyrzucić samochody i dać szansę pieszym i rowerzystom?

      Czy dopuścić jazdę i parkowanie samochodów bez ograniczeń?

      Popatrz, jak żywe są ulice zamienione na deptaki (choćby Monciak w Sopocie) i po zastanowieniu się zabieraj głos.

      Na razie to tylko bzdety piszesz i nie wiadomo o co ci chodzi - przypuszczalnie o bezpłodne wyładowanie frustracji

      • 0 0

      • chodzi o parking

        • 0 0

  • bezrobotny

    Ciekawe czy wystarczy na miejsca pracy

    • 5 0

  • Pier... Głupot... (1)

    tak naprawde to powiem wprost!
    Nauczyłeś sie palić naucz sie kupować. głupi przykład.
    a po drugie... jeżeli kogoś stać na samochód na wygode jazdy...
    to powinno również stać na Parkometr... czas sie przyzwyczajać a jak nie to ZKM Welcome... pozdrawiam.

    • 2 4

    • mmS, rzacz tylko zauważyć, że za paczkę tych samych fajek płacisz tylko raz

      a za utrzymanie infrastruktury drogowej dwa razy! Najpierw tankując na terenowych urzędach skarbowych (zwanych dla niepoznaki stacjami benzynowymi) a potem w parkomacie!
      Twój przykład jest o kant 4 liter rozbić.

      • 0 0

  • MIASTO DLA LUDZI, CZY LUDZIE DLA MIASTA?!? (1)

    • 14 0

    • no właśnie...

      Miasto jest dla ludzi, a nie dla samochodów!

      • 0 0

  • PROPOZYCJA ZA PIENIADZE Z STREFY PARKOMATWO BUDOWAC PARKINGI DLA SAMOCHODOW (1)

    PIENIADZE Z PARKOMETROW 100% NA PARKINGI 1 PARKING PRZY BATORYM PODZIEMNY I WIELOPOZIOMOWY 2 PRZY DWORCU W GDYNI 3 PRZY GEMINI PODZIEMNY NAZIEMNY Jesli to rozladuje parkingi to ZMNIEJSZYC STREFE PARKOWANIA .Zastanawia mnie jedna rzecz czy ktos z wladz miasta czyta komentarze?????przeciez podaje teraz genialny pomysl czy ktos go dostrzeze zamieni w czyn??????

    • 6 0

    • dziękujemy Wam obywatelu.

      Wasza praca przyczyni się do sukcesu kolektywu. Dzięki takim jak Wy przejściowe trudności i nabrzmiałe problemy naszego miasta będą nam leżały głęboko na sercu no.

      • 1 0

  • I TAK NIE MA MIEJSC , (1)

    w gdyni i tak nie ma gdzie stanac a tam gdzie bylo 20cm wolnego miejsca wciskaja odrazu parkomaty , zenada. Niech mi ktos powie gdzie niby zaparkowac na swietojanskiej ?! jak wszystkie boczne sa zawalone juz od 7 rano bo sa tam 3 miejsca na krzyz a druga strone ulicy zawalaja taksowki , pod batorym wogole miejsca nie ma i jeszcze te zule chodza ciagle i chca kase , nawet pod gemini zrobili platny bo ludzie co do kina nie szli tam parkowali , teraz to juz tylko skwer mozna zastawic co najwyzej bo reszta to dupa a nie parkingi , bo jak mozna nazwac pseudo parking na 10 samochod w tak duzym miescie ?

    • 9 0

    • ;)

      pod batorym to akurat konkretny parking jest...

      • 0 0

  • Nie idź na wybory.

    tak najlepiej powiesz "nie" status quo w Gdyni.

    • 5 1

  • Szczurek - bedziemy pamietać!!!

    • 11 0

  • Jeszcze przegłosuj

    żeby możliwość wykupu abonamentu mieli tylko mieszkańcy mogący wykazać, że mieszkają w Gdyni na danej ulicy minimum od trzech pokoleń wstecz!!

    • 8 0

  • do proponujących parkingi piętrowe w centrum (1)

    W Kielcach niedawno zbudowano parking piętrowy za 73 mln złotych na 380 miejsc.

    Jak na razie przeciętnie 30 miejsc jest zajętych.
    Wielu psioczy na płatne parkowanie. Kupcy wkurzeni, bo na kilku ulicach przy okazji wprowadzono zakaz parkowania.

    Korki na ulicach dojazdowych do centrum tak jak były tak i są.
    Czy parkingi piętrowe mają zwiększać liczbę miejsc do parkowania w centrum czy mają prowadzić do redukcji liczby samochodów przeszkadzającym pieszym na chodnikach? Trzeba się na coś zdecydować - miasto dla ludzi czy dla parkujących samochodów.

    Pozdrawiam kumatych

    • 0 2

    • Pozdrawiam niekumatego, nieprzyspawanego

      1. Kielce to dziura, nie ma co porównywać
      2. Jesteś zarządzającym tym parkingiem, czy też charytatywnie przechodzisz codziennie wszystkie poziomy, żeby sprawdzić ile miejsc jest zajętych?
      3. Co mają korki do parkingów piętrowych? Przecież jedno do drugiego nijak się ma?
      4. Parkingi piętrowa mają zwiększać liczbę miejsc do parkowania w centrum, i na obrzeżach centrum, i prowadzić do redukcji samochodów przemieszczających się po centrum, w tych dziwnie parkujących
      5. Wlasnie na tym polega caly numer, ze bez rozsądnych parkingów wielopoziomowych, i parkingów typu park and ride - do przesiadki na komunikację miejską - nie da się pogodzić miasta dla ludzi z miastem dla parkujących samochodów.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane