• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia szuka wykonawcy prac na ul. Abrahama

Patryk Szczerba
13 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny woonerf powstaje na Pustkach Cisowskich
Koncepcje zmian na Abrahama można na razie oglądać na makiecie. Koncepcje zmian na Abrahama można na razie oglądać na makiecie.

Jeśli latem uda się wybrać wykonawcę prac, zmiany na Abrahama w Gdyni będą widoczne przed końcem roku. 100-metrowy odcinek pomiędzy ulicami Batorego i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni stanie się strefą dla pieszych z kilkoma miejscami parkingowymi.



Projekt zmian przygotowany przez społeczników z Miasta Wspólnego zyskał uznanie mieszkańców w budżecie obywatelskim w 2016 roku. Po zwycięstwie społecznicy wraz urzędnikami wysłuchali propozycji studentów na nową aranżację, przeprowadzono konsultacje i wreszcie zorganizowano i rozstrzygnięto w lutym konkurs na koncepcję architektoniczną.

Zmiany na Abrahama: opóźniony projekt przebudowy



Za drugim podejściem, wiosną 2017 roku, udało się też wybrać projektanta. Zwyciężyło konsorcjum firm NANU Pracowania Architektoniczna Maciej Nagórski oraz a2p2 architecture&planning Monika Arczyńska. Za wykonaną pracę otrzymali od miasta 78,6 tys. zł.

Inwestycja zaczęła notować kolejne opóźnienia, co przedstawiciele magistratu tłumaczyli koniecznością zaprojektowania przebudowy wodociągu oraz kanalizacji deszczowej. W mijającym tygodniu miejscy urzędnicy ogłosili wreszcie przetarg na prace budowlane.

- Z założenia przebudowywany odcinek ma być strefą przyjazną pieszym, co uzyskano tworząc obszar wspólnego użytkowania przestrzeni przez pieszych i pojazdy. Zrezygnowano z tradycyjnego podziału przestrzeni na jezdnię i chodniki poprzez eliminację barier wysokościowych - informują projektanci.

Bez krawężników, z siedmioma miejscami parkingowymi



Na ulicy ma pozostać siedem równoległych miejsc parkingowych (w tym jedno dla dostawców). Nie będzie krawężników, a samochody będą mogły poruszać się tym odcinkiem z prędkością nie większą niż 30 km/h. Miejsca dla pieszych i samochodów będą rozróżnione kolorystycznie.

Pieszo-jezdna strefa zaproponowana przez społeczników z Miasta Wspólnego będzie pierwszym tego typu miejscem w Gdyni. Pieszo-jezdna strefa zaproponowana przez społeczników z Miasta Wspólnego będzie pierwszym tego typu miejscem w Gdyni.
Znikną za to obumierające klony, zastąpią je nowo nasadzone drzewa. Zaproszeniem dla pieszych będzie szeroki chodnik, oddzielony od ciągu, w którym znajdą się witryny, wejścia do budynków, schody i pochylnie, okienka piwniczne oraz stoliki restauracyjne.

O wyborze wykonawcy w 60 procentach zdecyduje oferowana cena. Reszta to czas udzielonej gwarancji. Roboty muszą skończyć się do 10 grudnia.

Ile będzie kosztowała przebudowa 150-metrowego odcinka? Niewykluczone, że nawet cztery razy więcej niż w szacunkach społeczników, którzy wymienili kwotę 454 tys. zł.

Społecznicy: kwota może być wyższa od planowanej



Wskazywać może na to poszukiwanie wykonawcy mającego doświadczenie w pracach o wartości minimum 1,5 mln zł. Wiadomo, że za przebudowę kanalizacji zapłaci gdyński PEWiK.

- Spodziewam się, że kwota, jakiej będą oczekiwać oferenci, będzie znacznie wyższa niż ta z kosztorysu sprzed dwóch lat, ale mam nadzieję, że - tak jak w przypadku innych przetargów w ostatnich tygodniach - wykonawca zostanie mimo to wybrany. Myślę, że tak dobrze przygotowanych projektów do budżetu obywatelskiego nie ma za wiele i cieszę się, że po niespełna dwóch latach udało się miastu dojść do etapu przetargu - komentuje Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.

Miejsca

Opinie (115)

  • Prokurator

    To co ostatnio widać - gwałtowne przyspieszenie budów, wiadomo - jak się wbije łopatę w ziemię to trudno już jest inwestycję zatrzymać. Abrahama to pikuś nie dadzą rady do wyborów zrobić tego w realu. A może wręcz przeciwnie?
    To zaś, co dzieje się na Piłsudskiego to jakiś żart. Wymiana dobrej ścieżki rowerowej i chodnika na nową paskudną asfaltową ścieżkę i chodnika na inny rodzaj kostki. Wszystko było do tej pory w doskonałym stanie. To Himalaje niegospodarności. Nie wierzę w koszt tej głupoty - 750.000 zł - to za mało. Dowiemy się jakim kosztem zamknęła się ta inwestycja i w jakim trybie zostanie podniesiona kwota, bo ta wyżej podana jest nierealny. Resztą zajmie się prokuratura.

    • 12 4

  • Dno

    Wyremontujcie chodniki i ulice,otynkujcie kamienice won od zabudowy Gdyni,ktos madrzejszy za was wymislil urzedasy jak ma wygladac Gdynia.Zniszczyliscie cala zielen w tym miescie,postwialiscie ten ochydny wiezowiec w centrum miasta,cholerni lapowkarze.Pokazcie urzedasy wasze domy gdzie mieszkacie,niech zobacza mieszkancy jak zyjecie z apieniadze z lapowek.

    • 10 1

  • Spoko loko....tam Invest Komfort ma dzialke.

    Przebuduja co nieco na koszt miasta , zeby deweloper za duzo nie wydal. Tak sie robi walki w tym kraju

    • 9 0

  • Jak będą dobrej jakości restauracje

    To ludzie chętnie tam będą. Słońce jest w południe. Będzie lepiej niż obecnie. Nie muszę tamtędy jeździć autem jak teraz.

    • 0 4

  • Szczurek proszę odejdź!

    • 4 1

  • Ten pseudo deptak tylko zwiększy korki na 10 lutego w stronę dworca.

    • 6 1

  • Jak zawsze w Gdyni MTM będzie robic

    • 3 1

  • I znów studenci decydują jak ma wyglądać miasto..super...

    • 4 0

  • Piesiewicz to idiota - koszt realizacji projektu cztery! razy wiekszy od szacunkow Piesiewicza

    mimo to , ten idiota brnie dalej:
    "Myślę, że tak dobrze przygotowanych projektów do budżetu obywatelskiego nie ma za wiele i cieszę się, że po niespełna dwóch latach udało się miastu dojść do etapu przetargu"
    - komentuje Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
    Toz z takim mysleniem, ta gromada oszolomow polozy Gdynie zupelnie

    • 10 2

  • Polska Zjednoczona Partia PiS

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane