- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (85 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (72 opinie)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Gdynia: trzech chętnych do projektowania nowego wiaduktu na płk. Dąbka
Trzy firmy zgłosiły się do stworzenia dokumentacji przebudowy ważnego dla kierowców fragmentu ul. płk. Dąbka w Gdyni. Każda oferta jest wyższa od zakładanego budżetu, więc władze miasta dają sobie czas do namysłu i analizę ofert.
W planach jest rozbudowa ulicy na odcinku od ulicy Derdowskiego do ulicy Andersa obejmująca przebudowę skrzyżowań, a przede wszystkim budowę nowego wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi - obok już istniejącego wiaduktu, po którym odbywa się obecnie ruch w obu kierunkach. Rowerzyści z kolei pojadą trasą w ramach międzynarodowej trasy R-10.
Na razie po ogłoszeniu przetargu otwarto koperty z ofertami na dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z wykonaniem prac geodezyjnych i sprawowaniem nadzoru autorskiego. Zgłosiły się trzy firmy:
- Europrojekt Gdańsk S.A. - cena 826 652 tys. złotych brutto, czas wykonania 60 tygodni,
- Highway Sp. z.o. o. Gdańsk - cena 1 114 844,94 tys. złotych brutto, czas wykonania 60 tygodni,
- Kontrakt Biuro Projektowo Konsultingowe Sp. z. o.o. - cena 889 100 tys. złotych brutto, czas wykonania 60 tygodni.
Kwoty są wyższe, niż planowała wydać Gdynia
Problem w tym, że Gdynia zamierzała przeznaczyć na ten cel nieco ponad 670 tys. zł. Czy uda się wygospodarować dodatkowe środki, tak jak w przypadku np. budowy Parku Centralnego?
- Musimy dokładnie przeanalizować oferty. Patrząc przyszłościowo, kompleksowa infrastruktura drogowa jest niezbędna na tym obszarze, dla nowego wiaduktu drogowego zakładamy wysoką nośność obciążeń - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Jeśli władze miasta wybiorą projektanta, to firma będzie miała najpierw prawie cztery miesiące na opracowanie trzech wariantów projektu koncepcyjnego. Dokumentacja pojawi się najwcześniej w drugiej połowie przyszłego roku.
Miejsca
Opinie (89) 5 zablokowanych
-
2020-04-24 10:23
Kwoty są wyższe, niż planowała wydać Gdynia
standard
- 7 0
-
2020-04-24 10:24
Ten mostek nie łączy Obłuża z centrum Gdyni, tylko Pogórze albo Kosakowo.
- 6 0
-
2020-04-24 11:43
Gdyńska specjalność, czyli...
....grzebanie przy tym, co już istnieje. Wybudować coś nowego? Boże broń...
- 4 0
-
2020-04-24 11:56
budowac !!!!
bo staniemy wszyscy zaraz w wielkim koraaaaaasie
- 2 0
-
2020-04-24 12:12
A te tory kolejowe to dokąd i po co? (1)
- 2 2
-
2020-04-24 16:30
tymi torami jezdzi pociag widmo do lotniska widmo
- 0 0
-
2020-04-24 12:30
mały ruch (1)
to powinni jak najszybciej zrobić kwiatkowskiego i płk. dąbka po dwa pasy
- 4 0
-
2020-04-24 14:47
odpowiedź
Nie da się!
- 1 0
-
2020-04-24 13:07
nawet mi się czytać do końca nie chciało.....wiadomo jak się to skończy
- 2 0
-
2020-04-24 14:46
Szczurek - odejdź na zawsze
Nie chcemy tu Szczurka,
nie chcemy i już,
nie chcemy ni pędzla ni farby!
Za niszczenie nam miasta wszędzie co rusz,
odpowie ten układ zbyt hardy.- 1 1
-
2020-04-24 15:21
Pan Łucyk będzie się zastanawiał teraz czy projektu nie da się zrealizować przy pomocy słupków i farby
- 1 0
-
2020-04-24 15:29
Mieszkańców Gdyni jest tam niewielu, to ostatnia dzielnica ponad 90% to słoiki z okolicznych wiosek (1)
- 0 0
-
2020-04-25 08:39
Te słoiki
Tak samo wydają pieniądze w Gdyni w sklepach, galeriach handlowych, restauracjach, kinach, zakładach fryzjerskich i kosmetycznych (w normalnych czasach) etc
Argument typu: nie płacisz PIT w Gdyni to nie możesz się wypowiadać jest bardzo słaby, o wiele więcej wpływa do kasy Gdyni z podatków tych miejsc, z których korzystają "słoiki".. Pozdrowienia- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.