• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia ugości ekspertów od transportu

Michał Sielski
13 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Program Civitas skupia się na inwestycjach w transport publiczny, pieszy i rowerowy. Program Civitas skupia się na inwestycjach w transport publiczny, pieszy i rowerowy.

Międzynarodowa konferencja na temat rozwoju zrównoważonego transportu i mobilności miejskiej odbędzie się we wrześniu przyszłego roku w Gdyni. To spore wyróżnienie i szansa na przekazanie wiedzy przez 500 ekspertów i praktyków, ale też spory zastrzyk gotówki dla gdyńskich przedsiębiorców i hotelarzy.



Czy Gdynia zyska na konferencji o zrównoważonym transporcie?

Civitas Forum odbędzie się pod koniec września, zatem już po sezonie, w którym Gdynię odwiedzają turyści. To doskonała wiadomość przede wszystkim dla trójmiejskich hotelarzy, którzy mogą liczyć na zajęcie wielu pokoi. Gości - prelegentów, ekspertów i zaproszonych praktyków - będzie bowiem około 500.

Podczas konferencji, która potrwa trzy dni, opowiedzą m.in. o sukcesach prowadzonej przez nich polityki równoważenia transportu w europejskich miastach. Podadzą konkretne przykłady, wskażą zagrożenia i modele radzenia sobie ze strachem i protestami, które zawsze pojawiają się w przededniu zmian. Gdynia będzie gospodarzem konferencji także "za zasługi."

Bezcenna wiedza, a także szansa na unijne dopłaty

- O miano organizatora Gdynia rywalizowała z Belfastem i San Sebastian. Za naszym miastem, jak podkreślił przewodniczący komitetu politycznego Inicjatywy CIVITAS Steen Moller, przemawiają realizowane od lat, liczne i ważne z punktu widzenia miasta i mieszkańców działania na rzecz równoważenia transportu i mobilności. Gdynia, jako jedyne miasto w Europie, realizowała dwa projekty w ramach inicjatywy Civitas, tj. Tellus(2002-2006) oraz Dyn@mo (2012-2016) - mówi Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Urzędnicy liczą, że dzięki temu nie tylko poszerzą swoją wiedzę i dowiedzą się o praktycznych przykładach zastosowanych rozwiązań, ale też zyskają szanse na nowe projekty unijne, dzięki którym poprawiona zostanie jakość transportu i mobilności. Szczególny nacisk kładzie się bowiem obecnie na strefy przyjazne pieszym, transport publiczny oraz drogi rowerowe.

Hotelarze już się cieszą z zysków

Na zmianach zyskać mają wszyscy, ale już podczas konferencji zarobią przedsiębiorcy - przede wszystkim restauratorzy i hotelarze.

- Każda taka impreza, zwłaszcza poza sezonem letnim, a także konferencyjnym, to szansa na utrzymanie cen katalogowych. Część hoteli w najtrudniejszych miesiącach oferuje bardzo duże upusty, ale przy takich wydarzeniach nie trzeba tego robić, a obłożenie jest zawsze pełne. To dobra informacja dla całej branży, bo podczas dużych imprez - festiwal muzyczny Open'er jest tego najlepszym przykładem - korzystają z tego hotele w całym Trójmieście - podkreśla Patrycja Downar-Niemczyk z gdyńskiego hotelu Hotton.
Informacja cieszy też miejskich aktywistów, którzy mają nadzieję, że konferencja przełoży się na konkretne działania.

- Gdynia słynie z organizacji międzynarodowych konferencji i dobrze, że tematyka zrównoważonego transportu zalicza się do grona tej rangi wydarzeń. Być może uda się przez to wzmocnić znaczenie komunikacji rowerowej w polityce transportowej miasta, aby poprawić jakość infrastruktury dla mieszkańców wybierających rower zamiast auta w codziennym transporcie. Wiele korzyści z tej rangi spotkania z pewnością wyniosłaby policja i te wydziały Urzędu Miasta, które skupiają się na odnajdywaniu powodów do blokowania innowacyjnych propozycji drogowych. Gdynia potrzebuje teraz jeszcze więcej pozytywnych postaw, nie tylko w urzędach - mówi Łukasz Bosowski ze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, współautor między innymi koncepcji Chylońska dla Ludzi, dzięki której w Cisowej powstały nowe przejścia dla pieszych, a ruch samochodów został uspokojony.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (109) ponad 10 zablokowanych

  • Trolejbusy (3)

    Mogli by zakupić trochę przegubowych trolejbusów, bo to, co dzieje się w solówkach przechodzi ludzkie pojęcie ;-)

    • 20 2

    • (2)

      Trolejbus to drogi i nie praktyczny przeżytek. Jak ma być ekologicznie to dużo lepsze są autobusy elektryczne

      • 7 12

      • Albo kolejki lub samoloty...
        He he he

        • 5 2

      • albo ufo

        • 1 1

  • (3)

    To jest właśnie Gdynia!
    Przoduje w każdej dziedzinie życia, ale zawsze to dobro społeczeństwa jest najważniejsze.
    Kiedyś my podziwialiśmy Europę Zachodnią, teraz oni mogą podziwiają Gdynię!
    Brawo

    • 13 26

    • (2)

      Matka wie że ćpiesz?

      • 15 6

      • (1)

        Byłem obiektywny po prosty, a ty niemiły.

        • 8 14

        • Jeżeli ty bez ćpania jesteś taki obiektywny, to należą ci się darmowe przejazdy przyszłą gdyńską miejską koleją linową.

          • 7 0

  • Wielkopolska (4)

    A co z bus-pasem na Wielkopolskiej. Jest tam niezbędny.

    • 13 6

    • (1)

      Trzeba patrzeć na pozytywne strony, których jest przytłaczająco więcej niż tych negatywnych wyjątków.
      Pewnie piszesz z Gdańska i zazdrościsz.

      • 2 7

      • a niby czego ma zazdrościć?

        zabawkowych trolejbusów stojących w korkach, czy tych starych pseudomercedesów albo odkupionych używek z Niemiec?

        • 7 1

    • Wielkopolska

      Się projektuje. Będzie za 3-4 lata najszybciej.

      • 0 1

    • Oczywiście

      po to żeby ją jeszcze bardziej zatkać.

      • 1 2

  • Japonia (1)

    Czekam na taki dzień, kiedy w autobusach pojawią się upychacze.

    • 13 2

    • Już za komuny u nas tacy byli, jak wszyscy do roboty jeździli.

      • 5 0

  • Chyba wybuduje hotel skoro goście przyjadą na 3 dniową konferencje to do robię się na tym majątku ;)

    • 8 3

  • (2)

    I znowu taki nacisk na rowerzystów... A jaki mamy klimat? A jaki charakter miasta (wzgórza morenowe)? Natomiast w komunikacji miejskiej potrzebne jest kilka zmian zarówno w charakterze inwestycji jak i jedynie w zarządzaniu, np ułożenie z sensem rozkładów jazdy, dlatego mam nadzieje ze bedą wtedy tez konsultacje społeczne razem z tymi ekspertami

    • 8 4

    • (1)

      Klimat jest lepszy niz w Danii i Holandi. Bariery terenowe można pokonywać dzięki przerzutkom lub wspomaganiu elektrycznemu. Jak każdemu i każdej najwygodniej ;)

      • 2 1

      • Dania? Holandia? W Oslo jeżdżą cały rok.

        • 1 0

  • Czy ? (2)

    Czy transport lotniczy z wykorzystaniem lotniska będzie wzięty pod uwagę?
    Niech eksperci doradzą rozwiązania problematycznych przejazdów kolejowych w Chyloni i Cisowej

    • 20 1

    • (1)

      Tak pisze bo jesteś z Gdańska i zazdrościsz przepaści cywilizacyjne między Gdańskiem i Gdynią - oczywiście na korzyść tej drugiej.
      Hejterze!

      • 3 18

      • Jeszcze wczoraj staliśmy nad przepaścią,

        ale dziś robimy duży krok naprzód!

        • 3 2

  • Gdańsk dostał najgorszy wynik bo maja urzedasa przydupasa budynia pseudo oficera rowerowego (2)

    który jest szkodnikiem!!To on zatwierdza chodniki jako drogi rowerowe i ten obecny stan to jego zasługa!!

    • 12 12

    • (1)

      A kto go wybrał?
      Każdy jęczy, a na wybory nie ma komu iść.
      Więc Was dymają.
      Proste

      • 7 5

      • nie ja

        • 1 1

  • O tak, Gdynia to idealne miejsce na taką konferencję. (9)

    Rozpadające się autobusy pozbawione klimatyzacji świetnie do zrównoważonego transportu pasują.

    • 18 18

    • (2)

      Kolejny hejter z Gdańska...

      • 7 19

      • Pudło. (1)

        Po prostu latem byłem przez pewien czas zmuszony jeździć zarówno gdyńskimi jak i gdańskimi autobusami. Nie muszę chyba wyjaśniać, które lepiej wypadły?

        • 8 6

        • jemu wyjaśnij, bo on ciągle wierzy w cudowność Gdyni i jej komunikacji

          podłej zresztą i zacofanej

          • 7 3

    • zawsze byłem fanem gdyńskiej komunikacji bo wydawała się "nowoczesna" - mając porównanie z Gdańskiem to faktycznie Gdynia jest na słabym poziomie :) Linia 105 i 128 jest dobrym tego przykładem, gdzie często spotyka się stary model autobusów :

      • 3 0

    • W jednym serialu sparodiowano nowobogackich. (4)

      Facetce z bogatym mężem (właściciel firmy od OC i AC) zachwalano jej samochód. A ona na to: "Staruszek, ma rok".

      Jak często zmieniałbyś autobus? Jeden egzemplarz kosztuje od jednego do dwóch milionów złotych. Daj im odrobić swoją cenę. Nie przeszkadzaj by zadowolić jakieś mimozy.

      • 0 3

      • autobus jest projektowany na 10-12 lat, potem na sprzedaż do 3 świata (3)

        gdyńskie cuda mają prawie po 20 lat, a kupuje się jeszcze używki z niemiec - właśnie te na sprzedaż do 3 świata

        • 2 2

        • To stereotyp, a stereotypy kłamią. (2)

          Zadbany pojazd może mieć nawet kilkadziesiąt lat i nie ustępować jakością takiemu, który ma tydzień. O ile twórcy starszego włożyli serce, a twórcy nowego nie.

          Kupowanie wszystkiego z pierwszej ręki jest bezmyślnym szpanowaniem. Kupuj z pierwszej ręki tylko wtedy, jeśli towar z drugiej ręki zawiedzie na pewno. Co jest rzadkie.

          • 1 1

          • (1)

            Bzdura, pojazdy drogowe dla komunikacji miejskiej nie są przewidziane na kilkadziesiąt lat eksploatacji, na taki okres projektuje się pojazdy szynowe.
            Nawet najbardziej zadbany autobus liczący kilkadziesiąt lat będzie ustępować nowemu pod względem ekonomiki, komfortu, osiągów itd. Po kilkunastu latach kończy się wsparcie producenta chociażby w postaci dostępności części zamiennych.

            • 2 1

            • Teoria sobie, praktyka sobie. Niczego nie sprawdzaj po okładce.

              Nie wiem jak ekonomia, ale jak dotąd wszystkie autobusy ustępują ogórkom pod względem komfortu.

              Volkswageny garbusy są nadal w cenie. Zwłaszcza oryginalne.

              Czasem masz rację, czasem nie. Każdy pojazd oceniaj indywidualnie.

              • 0 3

  • trochę odległy termin pan olgierd może niedoczekać tej chwili (1)

    • 12 4

    • Jestem wstrząśnięty,taka strata.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane