• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł

Patryk Szczerba
21 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejazd przez szlabany w ciągu ul. Puckiej w Gdyni to problem. Rozwiąże go wiadukt drogowy i kolejowy. Powstaną najwcześniej w 2021 roku. Przejazd przez szlabany w ciągu ul. Puckiej w Gdyni to problem. Rozwiąże go wiadukt drogowy i kolejowy. Powstaną najwcześniej w 2021 roku.

Wiadukty kolejowy i drogowy w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni mają rozładować korki na dojeździe do północnych dzielnic Gdyni. Ich budowa pochłonie ok. 60 mln zł, a kosztami miasto podzieli się z PKP PLK. Obiekty powstaną nie wcześniej niż w 2021 roku.



Czy wiadukty na Puckiej rozwiążą problem korków w okolicy?

Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej doprowadzają od lat do sporych nerwów mieszkańców Chyloni i Pogórza. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Jak wygląda to w praktyce pokazał nasz ostatni test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórze.

Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc. Sprawa jest znana doskonale w magistracie, ale przez lata nie udało się wypracować szybkiego i konkretnego rozwiązania problemu.

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy w maju 2016 roku.

Jest porozumienie w sprawie wiaduktu kolejowego



Według przyjętej koncepcji kierowcy, którzy jadą od strony Pogórza, najpierw trafialiby na wiadukt drogowy nad torami, a zbliżając się do ulicy Chylońskiej wjeżdżaliby pod wiadukt kolejowy. Pociągi przejeżdżałyby nad jezdnią

Planowana organizacja ruchu po przebudowie wiaduktów. Planowana organizacja ruchu po przebudowie wiaduktów.
W ostatnich dniach sfinalizowano wreszcie rozmowy z kolejarzami dotyczące budowy wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Puckiej, który pozwoliłby swobodnie przejechać pociągom i pojazdom.

- W celu realizacji tego zadania, miasto podpisało już porozumienie z PKP PLK, które przewiduje, iż Gdynia sfinansuje przebudowę układu drogowego. Wstępnie szacowany koszt inwestycji to ok. 30 mln zł, z czego połowę pokryje miasto, zaś drugą połowę kolejarze - informuje Agnieszka Janowicz z referatu relacji z mediami UM w Gdyni.
Czytaj również: Kolej w Trójmieście. Planowane inwestycje

Wiadukt kolejowy w ciągu ul. Puckiej ma być realizowany w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk", współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej.

Wiadukt drogowy: 18 mln od miasta, 12 mln od PLK



Z kolei projekt pod nazwą "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - etap III" pozwoli na budowę wiaduktu drogowego w ciągu ul. Puckiej, nad torami kolejowymi linii 201 i 228 oraz nad grupą torów stacji Gdynia Port w okolicy ul. Unruga.

Oficjalne porozumienie w tej sprawie dopiero zostanie podpisane.

- W celu realizacji inwestycji Gdynia i PKP PLK podpiszą list intencyjny, który przewiduje, iż miasto przedstawi koncepcję programowo-przestrzenną wiaduktu, wraz z oszacowaniem kosztów. Wstępnie planowany koszt inwestycji to ok. 30 mln zł, z czego 18 mln zł pokryje miasto, a 12 mln kolejarze - dodaje Agnieszka Janowicz.
Według wstępnych założeń wiadukty na ul. Puckiej powstaną najwcześniej za 4 lata.

Zobacz test drogowy z obwodnicy na Pogórze

Miejsca

Opinie (213) ponad 10 zablokowanych

  • ludzie czytajcie ze zrozumieniem

    Nie 2021 - tylko dopiero przymierzają sie do podpisania "listu intencyjnego" czyli tak naprawdę nic jeszcze nie jest ustalone. A miasto przedstawi koncepcję - czyli coś co dopiero ma powstać - wcześniej będzie przetarg na jej opracowanie - a potem dopiero to sie zobaczy co da się zrobić.
    jak zwykle w Gdyni - nie da się Panie. Od 50 lat ludzie są w kosmosie - a w Gdyni - nie da się. Za trudne przedsięwzięcie.

    • 13 1

  • Jak budowano tunel..pod ul.Morską

    Pamiętam jak budowano i w jakim tempie budowano tunel ale pieszy pod ul.Morską-dawną ul.Czerwonych Kosynierów łączący dworzec PKP Gdynia Głowna Osobowa pod ulicą w stronę ul.Warszawskiej/ul.Śląskiej. Prace prowadzono metodą odkrywkową. Zaczęli jakoś na wiosnę 1974 roku z okazji 1 MAJA(Święto Ludzi Pracy). Na miejscu działały firmy Państwowe. Tempo pracy było typowe na tamte czasy socjalizmu i ery Gierka. Ale zdziwił by się nie jeden, bo po 6-7 miesiącach tunel był gotowy,a "górą" ul.Czerwonych Kosynierów jeżdziły samochody i trolejbusy. Zdążyli i wyrobili się przed świętem Rewolucji Pażdziernikowej, ale dalsze prace wykończeniowe trwały trochę dłużej...Gierek powiedział towarzysze ! Pomożecie ? I ludzie pracowali nawet w nocy. Pod hasłem :"Budując dla kraju budujecie dla siebie". Dało się i to w przeklinanym PRL-u ?

    • 16 0

  • wiadukty,korki,brak parkingow

    ciagle problemy z tym wszystkim a wyjscie jest tanie i proste.paliwo do samochodow prywatnych zrobic po 25zl za litr i korki same sie rozladuja.

    • 3 3

  • 4 lata nie będziemy czekać!!! Trzeba wywalić tą ekipę i wtedy nie będziemy czekać...

    mieli dość czasu na wybudowanie tych wiaduktów a nie teraz gdy idą wybory przestraszyli się i podpisują umowę intencyjną ....

    • 8 0

  • Ale "kit".. (2)

    Wersja z wiaduktem kolejowym nad ul.Pucką jest fikcją. Dlaczego ? Dlatego, że gdyby utrzymać przepustowość o wysokości minimum 3.5 metra dla pojazdów pod wybudowanym wiaduktem kolejowym, to początek podwyższanego nowo budowanego nasypu umożliwiającego "wjazd" pociągów na wysokość 3.9-4.5 metra, musiał by mieć początek gdzieś w środkowej części peronów stacyjnych Gdynia Chylonia. Przyjmując normy kolejowe pochylenia miarodajnego wynoszącego max 5 % to w zależności od kategorii linii, rodzajów pociągów itp.-przyjmuje się nie więcej niż 3,40-3,80 %. czyli "rozbieg" powinien wynosić minimum ponad 150 metrów dla krótkich składów jak ma metro w Warszawie. Na liniach magistralnych i pierwszej kategorii jest ona dwa razy większa tzn.300 i więcej metrów. Jest to do wykonania chyba ,że przeniesiemy całą stację Gdynia Chylonia w stronę Cisowej ?

    • 11 0

    • pomijasz inną opcję

      oprócz wiaduktu nad Pucką obniżamy ul Pucką - powiedzmy 2,5 metra - jak wówczas wychodzą twoje obliczenia.
      Inna sprawa że cała sprawa - to kit dla frajerów. Jeśli do tej pory nawet nie zaczęto inwestycji (a wiec nie ma umowy, projektu, uzgodnień, pozwoleń etc) - to tak naprawdę nikt z decydentów nie traktue tego poważnie. Dla tłuszczy rzuca sie hasło "opracowujemy koncepcję".
      Szczurek & Co tego nie zbuduje. Amen

      • 5 0

    • Wiadukt kolejowy czytaj jako tunel dla samochodów.

      I tak chyba należy zinterpretować "wizję" debila gryzonia i jego klanu.
      Bo jedynym wyjściem przepustowości tegoż przejazdu jest budowa tunelu tak jak w Wejherowie miało to miejsce...30 lat temu!
      Drugi w Wejherowie się buduje...
      Trzeci jest w planach...
      A w Gdyni??

      Powypierd...ać tę ekipę z urzędu i rozliczyć za wszystkie niepotrzebne inwestycje!

      • 5 0

  • super debil to wymyslil:P

    przeciez to nie tylko dojazd dla mieszkancow polnocnych dzielnic gdyni ale tez rumi:P likwidacja przejazdu zamiast drugiego tunelu na polnocnej sparalizuje ul chylonska:P

    • 4 0

  • Jak szczurasy wygrają wybory to nie powstanie. Przesuną na szczurodrom w Kosakowie albo wycieranie d*py markosowi czy innej lajzie jego pokroju...ewentualnie igrzyska typu samolociki

    • 6 0

  • dubaj

    ta inwestycja nie jest potrzebna na juz tylko na 10 lat temu Władze Gdyni do wymiany

    • 8 0

  • Korki przeniosą się na Chylońską która już jest niewydolna

    • 6 0

  • Ale w Monopoly Gdynia była? Była.

    I taka Pani z referatu mówi że miasto JUŻ podpisało porozumienie ...

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane