- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (39 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (163 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Trzecia już debata kandydatów na prezydenta Gdyni odbyła się w siedzibie Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu. Wzięło w niej udział czworo kandydatów: Marek Dudziński, Aleksandra Kosiorek, Wojciech Szczurek i Tadeusz Szemiot. Nie pojawił się Przemysław Olczyk. Debata miała dotyczyć głównie gospodarki, ale w drugiej części zeszła także na pozostałe problemy miasta, a publiczność reagowała bardzo emocjonalnie na część tematów.
Marek Dudziński z PiS skupiał się na tym, co poprzedni rząd jego partii zrobił już dla Pomorza i Gdyni, Tadeusz Szemiot z KO podkreślał, że teraz rządzi jego ugrupowanie i będzie mu łatwiej lobbować za pieniędzmi dla Gdyni, a Aleksandra Kosiorek z Gdyńskiego Dialogu wypominała obecnemu prezydentowi Gdyni czego nie zrobił, choć obiecywał - jak choćby bezkolizyjnego przejazdu przez tory na ul. Piaskowej.
Sam Wojciech Szczurek przedstawiał udane inwestycje i naciskał na to, co planuje zrobić w ciągu najbliższych pięciu lat.
- To m.in. przebudowa ul. Hutniczej wraz z budową nowej drogi rowerowej - podkreśla Wojciech Szczurek.
Pełnej debaty można wysłuchać tutaj.
"Słuchać i pomagać przedsiębiorcom"
Aleksandra Kosiorek chciałaby natomiast powołania Gdyńskiej Rady Wspierania Przedsiębiorczości.
- Dziś przedsiębiorcy nie są traktowaniu jak ludzie, a wiele procedur można uprościć. Należy też słuchać jakich pracowników inwestorzy będą za chwilę potrzebować, bo moglibyśmy włączyć się w przygotowanie kształcenia, które pozwoli zapewnić im wykwalifikowanych pracowników - mówi Aleksandra Kosiorek.
Marek Dudziński idzie jeszcze dalej, bo marzy mu się Biuro Relacji Międzynarodowych, które na targach będzie ściągać przedsiębiorców i dobre pomysły do Gdyni.
- Moi kontrkandydaci mają marzenia, które od lat realizujemy - replikował Wojciech Szczurek. - Mamy Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości. Jeździmy też na targi, co opozycja nam wypomina, mówiąc, że to wyjazdy wakacyjne, a buduje to realne. Na budowę szkolnictwa zawodowego wydaliśmy w ostatnich latach 100 mln zł - wyliczał.
Co z halą targową i inwazją deweloperów?
Goręcej zrobiło się podczas drugiej części, gdy każdy z publiczności mógł zadać pytanie. Pojawiały się pytania o lobbing, przygotowanie Gdyni do zagrożeń wojennych, zatrzymania młodych w mieście, budowę tunelu z północnych dzielnic do centrum miasta czy rewitalizację ul. Świętojańskiej i skweru Kościuszki, redukcję zadłużenia miasta, a nawet "inwazję deweloperów".
- Mamy też pakiet rozwiązań dla kupców z hal targowych: pozbycie się opłaty targowej i nowe boksy przed halą, którą to kupcy powinni sami zarządzać - podkreśla Marek Dudziński.
Pojawiły się też jasne postulaty w kwestii poprawy komunikacji publicznej.
- Z perspektywy miasta musimy sprawnie i umiejętnie lobbować w rządzie, ale miasto powinno też mocno stawiać na rozwój dobrego i sprawnego transportu publicznego. Codziennie dojeżdża tu kilkadziesiąt tysięcy osób do pracy i musimy o tym pamiętać. Transport publiczny musi być tak wspaniałą ofertą, by mieszkańcy sami chcieli go wybierać - mówi Tadeusz Szemiot.
partie polityczne w Trójmieście
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-03-28 06:29
Niestety zdecydowanie w ruinie (19)
wystarczy przejechać się Hutniczą, albo chcieć przedostać się np z Chyloni na Oksywie, oprócz estakady mamy tylko drogi przez torowiska jak to porównać do Rumii, Wejherowa ? Lata zaniedbań.
- 256 10
-
2024-03-31 18:22
w stagnacji.
chyba Detroit po upadku nie widziałeś
- 1 0
-
2024-03-29 07:03
mieszkam w Gdyni od ponad 50 lat i widze, ze: (2)
1-wszystkie stare ulice zostaly przebudowane z polozeniem nowych instalacji,
2-powstalo mase nowych ulic,
3-zarejestrowanych samochodow jest 20x wiecej niz przed 50 laty-znam rodziny co maja wiecej jak dwa samochody,
4-samochody osobowe, ciezarowe i trolejbusy sa 2x ciezsze niz wtedy,
5-kazdy kto moze parkuje na chodniku lub1-wszystkie stare ulice zostaly przebudowane z polozeniem nowych instalacji,
2-powstalo mase nowych ulic,
3-zarejestrowanych samochodow jest 20x wiecej niz przed 50 laty-znam rodziny co maja wiecej jak dwa samochody,
4-samochody osobowe, ciezarowe i trolejbusy sa 2x ciezsze niz wtedy,
5-kazdy kto moze parkuje na chodniku lub trawniku,
6-wszyscy chca wjechac pod dom albo pod sklep,
7-komunikacja publiczna jest wspaniala,
8-ludzie buduja sie na przedmiesciach, gdzie nie ma sieci a potem narzekaja, ze miasto nie podlacza
i wiele temu podobnych a krytykuja glownie zwolennicy pisu lub oplaceni trole- 4 21
-
2024-03-31 18:53
Na budowę na przedmieściach wydano zgodę. Skoro tak to najpierw buduje sie infrastrukturę, potem osiedle, a nie na odwrót.
- 5 0
-
2024-03-29 08:56
Dwa samochody to mają nawet trzy ale łączny wiek tych samochodów to 60lat.Wolę jeden a dwu letni
- 4 1
-
2024-03-28 18:19
Nawet jak zbuduje się jakiś nowy kawałek drogi czy chodnika, to za chwilę wymaga naprawy. Patrz Starowiejska i inne.
- 16 1
-
2024-03-28 16:28
Wystarczy zamknąć więcej parkingów, rozkopać więcej ulic na lata bez rezultatu na końcu
Zlikwidować wszystkie miejsca dla turystów w centrum i zbudować więcej hoteli i mieszkań. No co się może nie udać...
A, jeszcze podnieść ceny wszystkiego żeby nikt nie myślał o przyjeździe do centrum.- 21 3
-
2024-03-28 15:37
W ruinie?? (4)
Każdy znajdzie coś do narzekania.
Ale aby coś robić trzeba mieć fundusze a tych nie jest za wiele.
Ostatnio trochę drug porobiono oczywiście długo to trwa ale coś robią.
Śmiać mi się chce jak słyszę głupoty co niektórzy wygadują np. na większą ilość parkingów na obłużu tylko jak się spytamy gdzie niby mają być te parkingiKażdy znajdzie coś do narzekania.
Ale aby coś robić trzeba mieć fundusze a tych nie jest za wiele.
Ostatnio trochę drug porobiono oczywiście długo to trwa ale coś robią.
Śmiać mi się chce jak słyszę głupoty co niektórzy wygadują np. na większą ilość parkingów na obłużu tylko jak się spytamy gdzie niby mają być te parkingi to cisza bo poprostu nie ma miejsca.
Jedyne do czego można się porządnie przyczepić to budowanie bloków gdzie się da byle się zmieścił!!
A na końcu i tak pan Szczurek wygra.- 7 18
-
2024-04-01 10:36
Ludzie nie potrafiący bezbłędnie napisać
Co myślą, nie powinni mieć prawa głosu.
- 2 1
-
2024-03-29 11:17
Funduszy nie ma wcale bo od 2008 Szczurek zadłuża Gdynię.
- 13 2
-
2024-03-28 21:39
drug????
- 4 2
-
2024-03-28 18:21
Wszystko już ustalone. Obojętnie kto wygra. AI.
- 2 1
-
2024-03-28 08:42
(2)
Rumi nie Rumii.
- 13 2
-
2024-03-30 13:25
Rumuni (1)
- 1 5
-
2024-03-31 16:52
A konkretnie Transylwanii Pomorza.
- 1 1
-
2024-03-28 07:56
każde miasto ma taką zapomnianą drogę wyjazdową z dziurami (2)
u nas w Gdańsku tez takie są. Natomiast mnie w Gdyni bardziej gryzie czas, w którym robione sa remonty - Wielkopolska - masakrycznie długo, Witomino - podobnie. Pisze to zajeżdżając do Gdyni raz na kilka miesięcy, a to trwa i trwa. Człowiek się już przyzwyczaił, że po własnym mieście lub sasiednim jeździ z nawigacją google, nie dlatego, że nie wie dokąd jedzie, ale aby omijac własnie takie wtopy (o ile się da)
- 23 3
-
2024-03-28 09:01
Tylko w Gdyni zapomniane są wszystkie drogi wyjazdowa
- 22 1
-
2024-03-28 08:21
sa w Gdansku takie drogi... i to z tego samego powodu
Najpierw z powodu indolencji i bledow planowania, potem z cwaniactwa (bo ktos nam zrobi - przejazdy PKP na Oruni) a w koncu z biedy (bo kasa przezarta) oswiadcza sie, ze tak ma byc, bo ma byc pietnascie minut i na rowerze...
I jest to "cool i trendy"...- 6 2
-
2024-03-28 07:38
ale mamy drogi z farby, zlikwidowane parkingi (1)
i czerwoną ekologiczną fale nawet w nocy
- 28 1
-
2024-03-28 09:26
PO chce parkingowe zliwidować jeszcze bardziej
Nie idźcie tą drogą, bo Was z miasta kijami pogonią. Naród jest wzburzony.
- 12 5
-
2024-03-29 10:02
debaty niewiele zmienią - tu i tak rządzą deweloperzy (1)
dlaczego miasto jest tak zadłużone, a nie ma długofalowych korzyści z tego raju dla deweloperów - więc POwstaje pytanie - kto na tym korzysta - no i odwieczny temat - fatalny stan nawierzchni dróg - i tu pytanie - na co idą pieniądze które powinny iść na drogi
- 53 8
-
2024-04-07 20:15
Zakazać deweloperow
Niech mieszkania kosztują po 1mln za 1m kw by żyło się lepiej! Bo deweloperzy to patusy przecież!
- 0 0
-
2024-03-29 08:33
Ruina
Niestety obecna władza zabetonowana zielone miasto.Dzielnice to porażka,zwłaszcza wzgórze Maxmillana,nic się tam nie robi.Co robią radni tej miejscówki? Chyba tylko grzeją stołki
- 63 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.