- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (51 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Trzecia już debata kandydatów na prezydenta Gdyni odbyła się w siedzibie Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu. Wzięło w niej udział czworo kandydatów: Marek Dudziński, Aleksandra Kosiorek, Wojciech Szczurek i Tadeusz Szemiot. Nie pojawił się Przemysław Olczyk. Debata miała dotyczyć głównie gospodarki, ale w drugiej części zeszła także na pozostałe problemy miasta, a publiczność reagowała bardzo emocjonalnie na część tematów.
Marek Dudziński z PiS skupiał się na tym, co poprzedni rząd jego partii zrobił już dla Pomorza i Gdyni, Tadeusz Szemiot z KO podkreślał, że teraz rządzi jego ugrupowanie i będzie mu łatwiej lobbować za pieniędzmi dla Gdyni, a Aleksandra Kosiorek z Gdyńskiego Dialogu wypominała obecnemu prezydentowi Gdyni czego nie zrobił, choć obiecywał - jak choćby bezkolizyjnego przejazdu przez tory na ul. Piaskowej.
Sam Wojciech Szczurek przedstawiał udane inwestycje i naciskał na to, co planuje zrobić w ciągu najbliższych pięciu lat.
- To m.in. przebudowa ul. Hutniczej wraz z budową nowej drogi rowerowej - podkreśla Wojciech Szczurek.
Pełnej debaty można wysłuchać tutaj.
"Słuchać i pomagać przedsiębiorcom"
Aleksandra Kosiorek chciałaby natomiast powołania Gdyńskiej Rady Wspierania Przedsiębiorczości.
- Dziś przedsiębiorcy nie są traktowaniu jak ludzie, a wiele procedur można uprościć. Należy też słuchać jakich pracowników inwestorzy będą za chwilę potrzebować, bo moglibyśmy włączyć się w przygotowanie kształcenia, które pozwoli zapewnić im wykwalifikowanych pracowników - mówi Aleksandra Kosiorek.
Marek Dudziński idzie jeszcze dalej, bo marzy mu się Biuro Relacji Międzynarodowych, które na targach będzie ściągać przedsiębiorców i dobre pomysły do Gdyni.
- Moi kontrkandydaci mają marzenia, które od lat realizujemy - replikował Wojciech Szczurek. - Mamy Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości. Jeździmy też na targi, co opozycja nam wypomina, mówiąc, że to wyjazdy wakacyjne, a buduje to realne. Na budowę szkolnictwa zawodowego wydaliśmy w ostatnich latach 100 mln zł - wyliczał.
Co z halą targową i inwazją deweloperów?
Goręcej zrobiło się podczas drugiej części, gdy każdy z publiczności mógł zadać pytanie. Pojawiały się pytania o lobbing, przygotowanie Gdyni do zagrożeń wojennych, zatrzymania młodych w mieście, budowę tunelu z północnych dzielnic do centrum miasta czy rewitalizację ul. Świętojańskiej i skweru Kościuszki, redukcję zadłużenia miasta, a nawet "inwazję deweloperów".
- Mamy też pakiet rozwiązań dla kupców z hal targowych: pozbycie się opłaty targowej i nowe boksy przed halą, którą to kupcy powinni sami zarządzać - podkreśla Marek Dudziński.
Pojawiły się też jasne postulaty w kwestii poprawy komunikacji publicznej.
- Z perspektywy miasta musimy sprawnie i umiejętnie lobbować w rządzie, ale miasto powinno też mocno stawiać na rozwój dobrego i sprawnego transportu publicznego. Codziennie dojeżdża tu kilkadziesiąt tysięcy osób do pracy i musimy o tym pamiętać. Transport publiczny musi być tak wspaniałą ofertą, by mieszkańcy sami chcieli go wybierać - mówi Tadeusz Szemiot.
partie polityczne w Trójmieście
Miejsca
Opinie (281) 6 zablokowanych
-
2024-03-31 22:03
Przesłuchałem transmisje z tej debaty. Moim zdaniem Kosiorek przykryła ich czapką. Gdyby merytoryka miała znaczenie, Szemiot nie byłby dla niej żadnym konkurentem
- 0 0
-
2024-04-01 03:35
Ulica Hutnicza wygląda jak po alianckim bombardowaniu Gdyni w 1944 roku.
Dziura na dziurze.- 1 0
-
2024-04-01 04:21
Niestety w ruinie
To co zrobiono z Gdynia pod wodzą obecnego włodarza jest po prostu przerażajace. Sprzedał , zniszczył i rozmontował wszystko co się dało. W sumie coś jeszcze mógłby zniszczyć i sprzedac gdyż inaczej nie zalezaloby nu na jeszcze jednej kadencji. To miasto nie ma szans na podniesienie się. Ratuje je tylko ze jest w aglomeracji trojmiasta inaczej pies z kulawa noga by tu nie zawitał. A jeszcze 12-14 lat temu było w miarę ok. A teraz? Wystarczy się przejść przez miasto. Masakra. A wieczorami to miasto duchów.
- 1 0
-
2024-04-01 07:56
Biadolą,biadola
Biadolą biadola a po wyborach okaże się że nic się nie zmieni i szczurek badzie dalej nieudolnie,ale rządził. Jak to wytłumaczyć IE?
- 0 1
-
2024-04-01 11:03
Wojtek
drogę rowerowa to se wybuduj w wiesz gdzie.
- 1 0
-
2024-04-01 11:38
Tiaaa, PiS też wrzeszczał że Polska w ruinie. Potem się okazało że to nie była diagnoza ale prognoza. (1)
A co do deweloperów, to w jaki sposób miasto może im zabronić budowania? Niech ktoś wreszcie napisze jakie są na to prawne sposoby?
- 0 0
-
2024-04-01 13:14
Zła prognoza?
Tusk przy władzy, totalna rozbiórka Polski już się zaczęła. Pierwsza poszła konstrukcja, sądy, policja, wojsko, szkolnictwo itp, wszystko zniszczy, on I jego neorząd.
- 0 0
-
2024-04-01 13:11
Ludzie sa dziwni
Od lat wiadomo, gdzie totalni przy władzy tam bieda I korupcja. Niestety dalej ich wybierają, a potem narzekają.
- 0 0
-
2024-04-01 18:40
Budować tunele lub wiadukty dla samochodów ile tylko możliwe, aby zmniejszyć korki!
Ile można życia tracić uwięzionym w samochodzie?! Budować tunele, najlepiej pod każdym większym skrzyżowaniem, tak aby nie trzeba było stać na światłach, które tworzą korki.
Najpilniejsze to:
Tunel przedłużający obwodnicę w Gdyni Chyloni, do ul Hutniczej;
tunel lub wiadukt pod/nad skrzyżowaniem Łostowickiej z aleją Armii Krajowej w Gdańsku;
Tunel przedłużający drogę Gdyńską w kierunku Sopotu z dobudowaniem nowej drogi równoległej do al Niepodległości.
Zbudować trzeci pas obwodnicy Trójmiasta, albo chociaż zatoki co np kilometr żeby w razie wypadku lub awarii samochód mógł zjechać w taką zatokę i nie blokować obecnych dwóch pasów.
Wlot na obwodnicę do Sopotu, czyli ulicą Reja do węzła w Osowej.
Dodać prawy pas na ul Spacerowej na odcinku około 500m do wlotu na obwodnicę aby rozładowac korek wynikający ze świateł do supermarketu Auchan.
Przedłużyć zjazdy z obwodnicy aby nie blokowac jednego pasa obwodnicy przez kolejkę stojących w korku do zjazdu samochodów, szczególnie w miejscach:
Kowale
Dodać prawoskręty:
Zjazd z estakady Kwiatkowskiego w Gdyni Grabówku na ul Morską: środkowy pas jest jedynie do jazdy prosto i prawie nikt nim nie jeździ, więc dodać do niego możliwość skrętu w prawo, bo sąsiedni pas do skrętu w prawo jest zakolejkowany aż do estakady.
Budować drogi z wyprzedzeniem, a nie kilkuletnim opóźnieniem gdy już gorzej być nie może.
Przy każdej drodze powinna być także ścieżka rowerowa.- 0 0
-
2024-04-01 20:29
Łatwo się krytykuje
nie mając pojęcia jak ciężko się rządzi takim miastem. Gdynia na tle innych polskich miast jest super miejscem do życia. ALE jednej rzeczy wybaczyć nie można. Układów i szemranych interesów z deweloperami. Na tym miasto straciło ogromne pieniądze i za to obecna władza powinna być odsunięta i rozliczona bezwzględnie.
- 2 1
-
2024-04-01 22:57
demokracja to 2 kadencje
tak długie rządy jednego człowieka są charakterystyczne dla reżimów.
Każda władza się degeneruje. Tak jesteśmy stworzeni jako ludzie.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.