• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia w ruinie czy rozwoju?

Michał Sielski
27 marca 2024, godz. 17:50 
Opinie (281)
Najnowszy artykuł na ten temat Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni
Debata odbyła się w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu. Przygotowali ją Pracodawcy Pomorza. Debata odbyła się w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu. Przygotowali ją Pracodawcy Pomorza.

Trzecia już debata kandydatów na prezydenta Gdyni odbyła się w siedzibie Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu. Wzięło w niej udział czworo kandydatów: Marek Dudziński, Aleksandra Kosiorek, Wojciech SzczurekTadeusz Szemiot. Nie pojawił się Przemysław Olczyk. Debata miała dotyczyć głównie gospodarki, ale w drugiej części zeszła także na pozostałe problemy miasta, a publiczność reagowała bardzo emocjonalnie na część tematów.



Czy debaty polityczne wpływają na to, na kogo zagłosujesz?

Debata zaczęła się od pytań, które zadawał dr Jarosław OchUniwersytetu Gdańskiego. W tej części niemal wszyscy się zgadzali: oczekują budowy Drogi Czerwonej, którą ze względu na koszty sfinansować musi rząd, a także dalszych inwestycji w gospodarkę morską, jako filar gdyńskiej przedsiębiorczości oraz rynku pracy.

Marek Dudziński z PiS skupiał się na tym, co poprzedni rząd jego partii zrobił już dla Pomorza i Gdyni, Tadeusz Szemiot z KO podkreślał, że teraz rządzi jego ugrupowanie i będzie mu łatwiej lobbować za pieniędzmi dla Gdyni, a Aleksandra Kosiorek z Gdyńskiego Dialogu wypominała obecnemu prezydentowi Gdyni czego nie zrobił, choć obiecywał - jak choćby bezkolizyjnego przejazdu przez tory na ul. Piaskowej.



Sam Wojciech Szczurek przedstawiał udane inwestycje i naciskał na to, co planuje zrobić w ciągu najbliższych pięciu lat.

- To m.in. przebudowa ul. Hutniczej wraz z budową nowej drogi rowerowej - podkreśla Wojciech Szczurek.
Pełnej debaty można wysłuchać tutaj.

"Słuchać i pomagać przedsiębiorcom"



Aleksandra Kosiorek chciałaby natomiast powołania Gdyńskiej Rady Wspierania Przedsiębiorczości.

- Dziś przedsiębiorcy nie są traktowaniu jak ludzie, a wiele procedur można uprościć. Należy też słuchać jakich pracowników inwestorzy będą za chwilę potrzebować, bo moglibyśmy włączyć się w przygotowanie kształcenia, które pozwoli zapewnić im wykwalifikowanych pracowników - mówi Aleksandra Kosiorek.
Marek Dudziński idzie jeszcze dalej, bo marzy mu się Biuro Relacji Międzynarodowych, które na targach będzie ściągać przedsiębiorców i dobre pomysły do Gdyni.

- Moi kontrkandydaci mają marzenia, które od lat realizujemy - replikował Wojciech Szczurek. - Mamy Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości. Jeździmy też na targi, co opozycja nam wypomina, mówiąc, że to wyjazdy wakacyjne, a buduje to realne. Na budowę szkolnictwa zawodowego wydaliśmy w ostatnich latach 100 mln zł - wyliczał.

Co z halą targową i inwazją deweloperów?



Goręcej zrobiło się podczas drugiej części, gdy każdy z publiczności mógł zadać pytanie. Pojawiały się pytania o lobbing, przygotowanie Gdyni do zagrożeń wojennych, zatrzymania młodych w mieście, budowę tunelu z północnych dzielnic do centrum miasta czy rewitalizację ul. Świętojańskiej i skweru Kościuszki, redukcję zadłużenia miasta, a nawet "inwazję deweloperów".

- Mamy też pakiet rozwiązań dla kupców z hal targowych: pozbycie się opłaty targowej i nowe boksy przed halą, którą to kupcy powinni sami zarządzać - podkreśla Marek Dudziński.
Pojawiły się też jasne postulaty w kwestii poprawy komunikacji publicznej.

- Z perspektywy miasta musimy sprawnie i umiejętnie lobbować w rządzie, ale miasto powinno też mocno stawiać na rozwój dobrego i sprawnego transportu publicznego. Codziennie dojeżdża tu kilkadziesiąt tysięcy osób do pracy i musimy o tym pamiętać. Transport publiczny musi być tak wspaniałą ofertą, by mieszkańcy sami chcieli go wybierać - mówi Tadeusz Szemiot.

partie polityczne w Trójmieście

Miejsca

  • WSAiB Gdynia, Kielecka 7

Opinie (281) 6 zablokowanych

  • Przesłuchałem transmisje z tej debaty. Moim zdaniem Kosiorek przykryła ich czapką. Gdyby merytoryka miała znaczenie, Szemiot nie byłby dla niej żadnym konkurentem

    • 0 0

  • Ulica Hutnicza wygląda jak po alianckim bombardowaniu Gdyni w 1944 roku.

    Dziura na dziurze.

    • 1 0

  • Niestety w ruinie

    To co zrobiono z Gdynia pod wodzą obecnego włodarza jest po prostu przerażajace. Sprzedał , zniszczył i rozmontował wszystko co się dało. W sumie coś jeszcze mógłby zniszczyć i sprzedac gdyż inaczej nie zalezaloby nu na jeszcze jednej kadencji. To miasto nie ma szans na podniesienie się. Ratuje je tylko ze jest w aglomeracji trojmiasta inaczej pies z kulawa noga by tu nie zawitał. A jeszcze 12-14 lat temu było w miarę ok. A teraz? Wystarczy się przejść przez miasto. Masakra. A wieczorami to miasto duchów.

    • 1 0

  • Biadolą,biadola

    Biadolą biadola a po wyborach okaże się że nic się nie zmieni i szczurek badzie dalej nieudolnie,ale rządził. Jak to wytłumaczyć IE?

    • 0 1

  • Wojtek

    drogę rowerowa to se wybuduj w wiesz gdzie.

    • 1 0

  • Tiaaa, PiS też wrzeszczał że Polska w ruinie. Potem się okazało że to nie była diagnoza ale prognoza. (1)

    A co do deweloperów, to w jaki sposób miasto może im zabronić budowania? Niech ktoś wreszcie napisze jakie są na to prawne sposoby?

    • 0 0

    • Zła prognoza?

      Tusk przy władzy, totalna rozbiórka Polski już się zaczęła. Pierwsza poszła konstrukcja, sądy, policja, wojsko, szkolnictwo itp, wszystko zniszczy, on I jego neorząd.

      • 0 0

  • Ludzie sa dziwni

    Od lat wiadomo, gdzie totalni przy władzy tam bieda I korupcja. Niestety dalej ich wybierają, a potem narzekają.

    • 0 0

  • Budować tunele lub wiadukty dla samochodów ile tylko możliwe, aby zmniejszyć korki!

    Ile można życia tracić uwięzionym w samochodzie?! Budować tunele, najlepiej pod każdym większym skrzyżowaniem, tak aby nie trzeba było stać na światłach, które tworzą korki.
    Najpilniejsze to:
    Tunel przedłużający obwodnicę w Gdyni Chyloni, do ul Hutniczej;
    tunel lub wiadukt pod/nad skrzyżowaniem Łostowickiej z aleją Armii Krajowej w Gdańsku;
    Tunel przedłużający drogę Gdyńską w kierunku Sopotu z dobudowaniem nowej drogi równoległej do al Niepodległości.

    Zbudować trzeci pas obwodnicy Trójmiasta, albo chociaż zatoki co np kilometr żeby w razie wypadku lub awarii samochód mógł zjechać w taką zatokę i nie blokować obecnych dwóch pasów.

    Wlot na obwodnicę do Sopotu, czyli ulicą Reja do węzła w Osowej.
    Dodać prawy pas na ul Spacerowej na odcinku około 500m do wlotu na obwodnicę aby rozładowac korek wynikający ze świateł do supermarketu Auchan.

    Przedłużyć zjazdy z obwodnicy aby nie blokowac jednego pasa obwodnicy przez kolejkę stojących w korku do zjazdu samochodów, szczególnie w miejscach:
    Kowale

    Dodać prawoskręty:
    Zjazd z estakady Kwiatkowskiego w Gdyni Grabówku na ul Morską: środkowy pas jest jedynie do jazdy prosto i prawie nikt nim nie jeździ, więc dodać do niego możliwość skrętu w prawo, bo sąsiedni pas do skrętu w prawo jest zakolejkowany aż do estakady.

    Budować drogi z wyprzedzeniem, a nie kilkuletnim opóźnieniem gdy już gorzej być nie może.

    Przy każdej drodze powinna być także ścieżka rowerowa.

    • 0 0

  • Łatwo się krytykuje

    nie mając pojęcia jak ciężko się rządzi takim miastem. Gdynia na tle innych polskich miast jest super miejscem do życia. ALE jednej rzeczy wybaczyć nie można. Układów i szemranych interesów z deweloperami. Na tym miasto straciło ogromne pieniądze i za to obecna władza powinna być odsunięta i rozliczona bezwzględnie.

    • 2 1

  • demokracja to 2 kadencje

    tak długie rządy jednego człowieka są charakterystyczne dla reżimów.
    Każda władza się degeneruje. Tak jesteśmy stworzeni jako ludzie.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane