• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia w ruinie czy rozwoju?

Michał Sielski
27 marca 2024, godz. 17:50 
Opinie (281)
Najnowszy artykuł na ten temat Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni
Debata odbyła się w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu. Przygotowali ją Pracodawcy Pomorza. Debata odbyła się w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu. Przygotowali ją Pracodawcy Pomorza.

Trzecia już debata kandydatów na prezydenta Gdyni odbyła się w siedzibie Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu. Wzięło w niej udział czworo kandydatów: Marek Dudziński, Aleksandra Kosiorek, Wojciech SzczurekTadeusz Szemiot. Nie pojawił się Przemysław Olczyk. Debata miała dotyczyć głównie gospodarki, ale w drugiej części zeszła także na pozostałe problemy miasta, a publiczność reagowała bardzo emocjonalnie na część tematów.



Czy debaty polityczne wpływają na to, na kogo zagłosujesz?

Debata zaczęła się od pytań, które zadawał dr Jarosław OchUniwersytetu Gdańskiego. W tej części niemal wszyscy się zgadzali: oczekują budowy Drogi Czerwonej, którą ze względu na koszty sfinansować musi rząd, a także dalszych inwestycji w gospodarkę morską, jako filar gdyńskiej przedsiębiorczości oraz rynku pracy.

Marek Dudziński z PiS skupiał się na tym, co poprzedni rząd jego partii zrobił już dla Pomorza i Gdyni, Tadeusz Szemiot z KO podkreślał, że teraz rządzi jego ugrupowanie i będzie mu łatwiej lobbować za pieniędzmi dla Gdyni, a Aleksandra Kosiorek z Gdyńskiego Dialogu wypominała obecnemu prezydentowi Gdyni czego nie zrobił, choć obiecywał - jak choćby bezkolizyjnego przejazdu przez tory na ul. Piaskowej.



Sam Wojciech Szczurek przedstawiał udane inwestycje i naciskał na to, co planuje zrobić w ciągu najbliższych pięciu lat.

- To m.in. przebudowa ul. Hutniczej wraz z budową nowej drogi rowerowej - podkreśla Wojciech Szczurek.
Pełnej debaty można wysłuchać tutaj.

"Słuchać i pomagać przedsiębiorcom"



Aleksandra Kosiorek chciałaby natomiast powołania Gdyńskiej Rady Wspierania Przedsiębiorczości.

- Dziś przedsiębiorcy nie są traktowaniu jak ludzie, a wiele procedur można uprościć. Należy też słuchać jakich pracowników inwestorzy będą za chwilę potrzebować, bo moglibyśmy włączyć się w przygotowanie kształcenia, które pozwoli zapewnić im wykwalifikowanych pracowników - mówi Aleksandra Kosiorek.
Marek Dudziński idzie jeszcze dalej, bo marzy mu się Biuro Relacji Międzynarodowych, które na targach będzie ściągać przedsiębiorców i dobre pomysły do Gdyni.

- Moi kontrkandydaci mają marzenia, które od lat realizujemy - replikował Wojciech Szczurek. - Mamy Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości. Jeździmy też na targi, co opozycja nam wypomina, mówiąc, że to wyjazdy wakacyjne, a buduje to realne. Na budowę szkolnictwa zawodowego wydaliśmy w ostatnich latach 100 mln zł - wyliczał.

Co z halą targową i inwazją deweloperów?



Goręcej zrobiło się podczas drugiej części, gdy każdy z publiczności mógł zadać pytanie. Pojawiały się pytania o lobbing, przygotowanie Gdyni do zagrożeń wojennych, zatrzymania młodych w mieście, budowę tunelu z północnych dzielnic do centrum miasta czy rewitalizację ul. Świętojańskiej i skweru Kościuszki, redukcję zadłużenia miasta, a nawet "inwazję deweloperów".

- Mamy też pakiet rozwiązań dla kupców z hal targowych: pozbycie się opłaty targowej i nowe boksy przed halą, którą to kupcy powinni sami zarządzać - podkreśla Marek Dudziński.
Pojawiły się też jasne postulaty w kwestii poprawy komunikacji publicznej.

- Z perspektywy miasta musimy sprawnie i umiejętnie lobbować w rządzie, ale miasto powinno też mocno stawiać na rozwój dobrego i sprawnego transportu publicznego. Codziennie dojeżdża tu kilkadziesiąt tysięcy osób do pracy i musimy o tym pamiętać. Transport publiczny musi być tak wspaniałą ofertą, by mieszkańcy sami chcieli go wybierać - mówi Tadeusz Szemiot.

partie polityczne w Trójmieście

Miejsca

  • WSAiB Gdynia, Kielecka 7

Opinie (281) 6 zablokowanych

  • (2)

    Debata o kwestiach przedsiębiorczości, w której udział wziął Wojciech Szczurek (budżetówka od zawsze), dwóch nominatów do spółek skarbu państwa i jedna kandydatka prowadząca własną działalność. Szkoda, że Olczyka nie było, też przedsiębiorca, razem z Kosiorek rozjechaliby darmozjadów

    • 18 2

    • obejrzalem na stronie debate i rzeczywiście pani Kosiorek widac ze jedyna wie o czym mowi i jak prowadzić działaność! (1)

      • 6 1

      • to niech sobie dalej prowadzi, a na prezydenta chcemy kogoś innego.

        • 1 5

  • jestem drobnym przedsiębiorca z 10 lutego bylem na debaciei pani mecenas Kosiorek najbardziej konkretna (2)

    pan Szczurek opowiadal wrecz androny o rozwijajacej sie Gdyni i Swietojanskiej ktra naprawde umiera! i kazdy to widzi
    Szemiot ciagle o partii i rzadzie ktory sie zmiania a pani Kosiorek konkretnie prosto do przedsiębiorców o naszych problemach i realiach, brawo

    • 34 2

    • Ja twierdzę że nasz leśny dziadek nie wie, co mówi

      Niech on się przejedzie ulicą, przy której ma 1/4 mieszkania i obejrzy te dziury w jezdni. Najlepiej rowerem.

      • 3 0

    • Kosiorek nie ma wizji, powtarza slogany

      • 0 3

  • wszystko wskazuje na to że to koniec Szczurka (1)

    • 38 1

    • Bo dziś to obciach na niego głosować.

      • 8 2

  • Gdynia nie ma nawet szpitala z prawdziwego zdarzenia... (3)

    I pracujących tam specjalistów... To może całe podsumowanie...

    • 32 0

    • (2)

      Kolega chyba nowy w mieście, szpitale są dwa a nawet trzy.

      • 0 8

      • Ale nie z prawdziwego zdarzenia.

        • 7 0

      • Czy te szpitale mają parkingi? Czy ze złamaną nogą trzeba

        podskakiwać z Jana zKolna na SOR? A z onkologii w PCK po operacji nowotworu też nie można wrócić swoim autem.

        • 4 0

  • Stagnacja (2)

    Myślę, że Gdynia jest w stagnacji. Teoretycznie coś się w mieście zmienia, ale Gdynia to mnóstwo niewykorzystanego potencjału. Dzisiaj brakuje pomysłu na zagospodarowanie Świętojańskiej - niby jedna z najważniejszych ulic, wizytówka miasta, a w rzeczywistości ni to deptak, ni to zwykła ulica. Handlu praktycznie nie ma, trochę restauracji, ale marna to przyjemność siedzieć w ogródku na Świętojańskiej, kiedy obok jeżdżą auta. To samo Bulwar - świetne miejsce do zagospodarowania, które powinno być wizytówką miasta, ale kompletnie niewykorzystane. Do tego wiele ulic w słabym stanie, brak życia wieczorami czy w weekendy na mieście. Znajomi, którzy do mnie przyjeżdżają zawsze chcą zobaczyć Gdańsk, czasem celem jest Sopot, ale Gdynia? Gdynia praktycznie nigdy nie jest celem, bo przyjezdnym Gdynia często z niewieloma atrakcjami się kojarzy, choć to Gdynia jest bardziej frontem do morza niż Gdańsk, gdzie zupełnie nie czuć, że jest się w mieście nad morzem, bo morze jest za górami, za lasami

    • 43 1

    • Nie zgodzę się że stagnacją

      Stagnacją to trwanie w niezmienionym stanie, a centrum mocno się cofnęło.

      • 13 0

    • W dechę

      Jestem apolityczny ale Taką lewacką polityką niszczą miasta regulując infrastrukturę pod rowery , dynamika ucieka na sąsiedzkie miasta. Miasto umiera.

      • 0 0

  • Gdyńska debata gospodarcza - doliczyłem się udziału 2 (słownie DWÓCH) przedsiębiorców.Reszta się nie ujawniła. :) (3)

    Z czego jednym była kandydatka na prezydenta Pani Kosiorek, która kilkakrotnie to podkreślała.

    Parafrazując Zulugulę: "Gdynia to taka dziwna miasto, gdzie o tym co trzeba przedsiębiorcom rozmawia się z głównie z partyjnymi klakierami"

    • 67 1

    • Nie musisz być Robertem Lewandowskim (1)

      żeby debatować o piłce nożnej.

      • 4 3

      • Bo to świadczy o jakości debaty gdzie zamiast profesjonalnych piłkarzy o zdanie pyta się pijanych kibiców.

        • 0 0

    • dokładnie, to nie była debata z przedsiebiorstwami

      • 1 1

  • Gdynia umiera. Nie ma śladu po dawnej Gdyni. Szczurek już się wypalił. Potrzebna zmiana i to nie podlega debacie

    • 39 2

  • Sam

    Szczurek, powiedział, że nic nie powiedział, pozostali? A co mnie obchodzą kupcy czy przedsiębiorcy? Co ze zwykłymi zjadaczami chleba, czyli podatnikami, którzy góry pieniędzy pchają w tą dziurę bez dna, czyli Gdynię?

    • 15 2

  • Niestety zdecydowanie w ruinie (19)

    wystarczy przejechać się Hutniczą, albo chcieć przedostać się np z Chyloni na Oksywie, oprócz estakady mamy tylko drogi przez torowiska jak to porównać do Rumii, Wejherowa ? Lata zaniedbań.

    • 256 10

    • ale mamy drogi z farby, zlikwidowane parkingi (1)

      i czerwoną ekologiczną fale nawet w nocy

      • 28 1

      • PO chce parkingowe zliwidować jeszcze bardziej

        Nie idźcie tą drogą, bo Was z miasta kijami pogonią. Naród jest wzburzony.

        • 12 5

    • każde miasto ma taką zapomnianą drogę wyjazdową z dziurami (2)

      u nas w Gdańsku tez takie są. Natomiast mnie w Gdyni bardziej gryzie czas, w którym robione sa remonty - Wielkopolska - masakrycznie długo, Witomino - podobnie. Pisze to zajeżdżając do Gdyni raz na kilka miesięcy, a to trwa i trwa. Człowiek się już przyzwyczaił, że po własnym mieście lub sasiednim jeździ z nawigacją google, nie dlatego, że nie wie dokąd jedzie, ale aby omijac własnie takie wtopy (o ile się da)

      • 23 3

      • sa w Gdansku takie drogi... i to z tego samego powodu

        Najpierw z powodu indolencji i bledow planowania, potem z cwaniactwa (bo ktos nam zrobi - przejazdy PKP na Oruni) a w koncu z biedy (bo kasa przezarta) oswiadcza sie, ze tak ma byc, bo ma byc pietnascie minut i na rowerze...

        I jest to "cool i trendy"...

        • 6 2

      • Tylko w Gdyni zapomniane są wszystkie drogi wyjazdowa

        • 22 1

    • (2)

      Rumi nie Rumii.

      • 13 2

      • Rumuni (1)

        • 1 5

        • A konkretnie Transylwanii Pomorza.

          • 1 1

    • W ruinie?? (4)

      Każdy znajdzie coś do narzekania.
      Ale aby coś robić trzeba mieć fundusze a tych nie jest za wiele.
      Ostatnio trochę drug porobiono oczywiście długo to trwa ale coś robią.

      Śmiać mi się chce jak słyszę głupoty co niektórzy wygadują np. na większą ilość parkingów na obłużu tylko jak się spytamy gdzie niby mają być te parkingi to cisza bo poprostu nie ma miejsca.
      Jedyne do czego można się porządnie przyczepić to budowanie bloków gdzie się da byle się zmieścił!!
      A na końcu i tak pan Szczurek wygra.

      • 7 18

      • Wszystko już ustalone. Obojętnie kto wygra. AI.

        • 2 1

      • drug????

        • 4 2

      • Funduszy nie ma wcale bo od 2008 Szczurek zadłuża Gdynię.

        • 13 2

      • Ludzie nie potrafiący bezbłędnie napisać

        Co myślą, nie powinni mieć prawa głosu.

        • 2 1

    • Wystarczy zamknąć więcej parkingów, rozkopać więcej ulic na lata bez rezultatu na końcu

      Zlikwidować wszystkie miejsca dla turystów w centrum i zbudować więcej hoteli i mieszkań. No co się może nie udać...
      A, jeszcze podnieść ceny wszystkiego żeby nikt nie myślał o przyjeździe do centrum.

      • 21 3

    • Nawet jak zbuduje się jakiś nowy kawałek drogi czy chodnika, to za chwilę wymaga naprawy. Patrz Starowiejska i inne.

      • 16 1

    • mieszkam w Gdyni od ponad 50 lat i widze, ze: (2)

      1-wszystkie stare ulice zostaly przebudowane z polozeniem nowych instalacji,
      2-powstalo mase nowych ulic,
      3-zarejestrowanych samochodow jest 20x wiecej niz przed 50 laty-znam rodziny co maja wiecej jak dwa samochody,
      4-samochody osobowe, ciezarowe i trolejbusy sa 2x ciezsze niz wtedy,
      5-kazdy kto moze parkuje na chodniku lub trawniku,
      6-wszyscy chca wjechac pod dom albo pod sklep,
      7-komunikacja publiczna jest wspaniala,
      8-ludzie buduja sie na przedmiesciach, gdzie nie ma sieci a potem narzekaja, ze miasto nie podlacza
      i wiele temu podobnych a krytykuja glownie zwolennicy pisu lub oplaceni trole

      • 4 21

      • Dwa samochody to mają nawet trzy ale łączny wiek tych samochodów to 60lat.Wolę jeden a dwu letni

        • 4 1

      • Na budowę na przedmieściach wydano zgodę. Skoro tak to najpierw buduje sie infrastrukturę, potem osiedle, a nie na odwrót.

        • 5 0

    • w stagnacji.

      chyba Detroit po upadku nie widziałeś

      • 1 0

  • Szczurek jest oderwany od rzeczywistości (1)

    Połączenie ul Chylońskiej z Hutniczą powinno być zrobione za pierwszej kadencji Szczurka ,czekając na przejazdach kolejowych - ile ludzie tracą czasu ,paliwa ,zanieczyszczają środowisko zimową porą wszyscy mają odpalone silniki bo się ogrzewają poza tym ten człowiek już się wypalił za bardzo skuma się z deweloperami co zrobił z centrum Gdyni - skandal zabudował ostatnie skrawki zieleni np przy ul Władysława IV - tam wcześniej był mały park ,ławeczki - emeryci przychodzili sobie na pogaduszki zasłonił innym blokom strasznie widoczność ale jego to nie interesuje ważne że układa się kto wie czy nie szemrana współpraca z deweloperami nigy więcej szczurka

    • 38 1

    • Tylko dodam ,obiecywał w 1998 roku, ze zrobi ten przejazd.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane