- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdynia: więcej autobusów w okolicach elektrociepłowni
Zeszłoroczne osunięcie skarpy na ul. Wiśniewskiego w Gdyni doprowadziło do zniszczenia korpusu drogi oraz przepustu w ciągu Potoku Chylońskiego. Spowodowało też zmiany tras komunikacji miejskiej. W ostatnich dniach doszło do kolejnych korekt, których zasadność kwestionują pasażerowie pracujący przy ul. Kontenerowej.
8 lutego w Gdyni weszły w życie zmiany dotyczące znacznego zmniejszenia liczby kursów autobusów przez ul. Kontenerową w Gdyni.
Zmiany bardzo utrudniły pracownikom zakładów produkcyjnych przy ul. Kontenerowej dojazdy do/z pracy. Co prawda, zapewniono dojazd do pracy na godzinę 6, 14 i 22, ale nie wzięto pod uwagę że całkiem spora część pracowników pracuje też w innych godzinach, np. 6-18, 10-22.
Nie każdy pracuje w systemie trzyzmianowym, po osiem godzin dziennie. Czasem też po prostu trzeba przyjść do pracy wcześniej lub zostać dłużej, a wtedy już dojazdu nie ma.
Pozostaje dojście na pieszo słabo oświetloną ul. Kontenerową do Terminalu Promowego. Nie mówiąc już o tym, że to po prostu dość daleko, to nie jest to zbyt bezpieczne, gdyż nie ma tam nawet chodnika i piesi są zmuszeni do chodzenia poboczem, podczas gdy po ulicy pędzą ciężarówki do/z Terminalu lub pobliskich fabryk.
Czy ZKM nie może zapewnić chociaż jednej linii, która obsługiwałaby przystanek "Elektrociepłownia - Kontenerowa" każdym kursem, chociażby w dni powszednie w godzinach 6-22?
Ul. Kontenerowa zlokalizowana jest na uboczu w stosunku do głównej trasy przejazdu z centrum Gdyni na Obłuże lub z powrotem. Zajazd na ul. Kontenerową i Logistyczną, poza wydłużeniem drogi przejazdu - generującym określone koszty - skutkuje też wydłużeniem czasu przejazdu autobusów o kilka minut. Z tego powodu każdy niewykorzystywany przez przynajmniej klika osób zajazd na te ulice, spotyka się z niezadowoleniem większej liczby pasażerów, podróżujących przez obszar portowy jedynie tranzytowo.
Do dnia 20 czerwca 2019 roku dojazd na ul. Kontenerową zapewniały jedynie autobusy linii 170 i 125 - w wybranych kursach dowożących pasażerów na godz. 7, 7:30, 8, 14, 15 i 22 oraz po godz. 14, 15, 16 i 22, łącznie 11 kursów.
Po podmyciu jezdni ul. Wiśniewskiego z ul. Kontenerowej i Logistycznej - jako trasy objazdowej - korzystały autobusy wszystkich linii, które przed awarią obsługiwały Terminal Promowy (linie: 104, 105, 125, 150, 196 i 197 oraz wybrane kursy linii 170). Po około miesiącu autobusy linii 104, 150 i 196 w kierunku do Obłuża zostały skierowane do Terminalu Promowego zjazdem bezpośrednio przy Terminalu, bez obsługi ul. Logistycznej i Kontenerowej. Powodem tej zmiany były sygnały od pasażerów, niezadowolonych z tytułu wydłużenia czasu jazdy. Niektóre z nich były dość stanowcze: "Po co pasażerowie jeżdżą bez sensu przez Elektrociepłownię, gdy nikt tam nie wsiada i nie wysiada".
Po korekcie geometrii ul. Kontenerowej na wysokości wjazdu do BCT - umożliwiającej zawracanie autobusów jadących do centrum na ul. Kontenerowej oraz w wyniku uzyskania zgody na usytuowanie przystanku Terminal Promowy w kierunku Śródmieścia w bezpośredniej bliskości Terminalu Promowego, od 15 lutego 2020 roku zmieniono trasy linii 105, 125, 150 i 197, wycofując je z obsługi ul. Kontenerowej, z wyjątkiem kursów w czasie szczytów przewozowych. Tym samym dojazd do ul. Kontenerowej zapewniają wszystkie kursy linii 125 i 170, które były tam wykonywane przed 20 czerwca 2019 roku oraz dodatkowo skierowano tam wszystkie kursy linii 125 i 197 w czasie porannego i popołudniowego szczytu przewozowego oraz wieczorem. Łącznie jest to 39 kursów dziennie (wobec 11 w ubiegłym roku).
Prawdą jest, że obsługa ul. Kontenerowej komunikacją miejską zapoczątkowana została w momencie przeniesienia się w ten rejon zakładu firmy TREFL, ale stało się tak dlatego, gdyż przedstawiciele tej firmy zasygnalizowali potrzeby w zakresie dowozu pracowników, wskazując konkretne godziny.
Po powrocie linii obsługujących Terminal Promowy na stałe trasy, do ZKM w Gdyni napłynęły prośby o dodatkowe kursy - ze wskazaniem postulowanych godzin i umotywowaniem (np. rozpoczynaniem pracy przez większą grupę osób).
W rezultacie tych postulatów, od 20 lutego 2020 roku zajazdem przez Elektrociepłownię skierowany zostanie kurs na linii 125 w kierunku centrum dowożący pracowników na nocną zmianę, a na początku marca planowane jest uruchomienie dodatkowych zajazdów w kursach linii 125 i 197 w godz. 8-9 i 16-19. Tym samym postulat Czytelniczki zostanie w dużej mierze spełniony.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (77) 6 zablokowanych
-
2020-02-24 10:03
Gdynia = dziadostwo
Władze tego pseudo miasta są po prostu śmieszne. Ambicje Szczurka i Łucyka są ogromne, głównie te medialne, no ale realia są fatalne. Gdynia to jedna wielka prowizora. Popatrzcie, jak wygląda Estakada w górę do Dąbka, jak rondo koło dworca Gdynia Główna. Obraz nędzy i rozpaczy, czyli de facto Gdyni.
- 20 3
-
2020-02-24 10:54
Podziały społeczne (3)
Włodarze miasta inwestują w południowe dzielnice Gdyni, ponieważ tam mieszka inteligencja. Mieszkańcy północnych dzielnic to głównie klasa robotnicza...
- 9 4
-
2020-02-24 11:01
A gdzie mieszkają blondyni i łysi?
- 4 0
-
2020-02-24 11:35
Coś w tym jest
Z tym podzialem
- 1 4
-
2020-02-24 22:11
Jakos tak mam ze wole klasę robotnicza niz nowobogackich.
- 3 0
-
2020-02-24 11:13
Rozmawiałem z kierowcami tam jadącymi (3)
Zaden pasażer jemu sie nie żalil na objazd. Chodzi o kase za kazdy kurs zkm placi ekstra za km i tu jest powód zmian
- 7 5
-
2020-02-24 13:56
A dlaczego ktoś miałby się żalić kierowcy? (1)
Oni przecież nie decydują o trasie. Uwagi, skargi, wnioski, składa się do Zarządu, do Biura Obsługi Klienta, a nie do kierowcy. Z resztą w trakcie jazdy nie powinno się rozmawiać z kierowcą - ze względu bezpieczeństwa.
- 10 0
-
2020-02-24 14:44
A Ty w aucie bedac kierowca lub pasażerem to nie rozmawiasz? Skrajność.
- 0 8
-
2020-02-24 23:26
Ciężko zrozumieć słowo kierowca ? Kierowca to kierowca, a nie opiekun pasażera.
- 3 0
-
2020-02-24 11:30
Niech zgadnę (1)
Czytelniczka to pewnie pracownik biurowy w np. Treflu. Wypoczeta przychodzi i Wypoczeta z niej wychodzi.
A o pracownikach produkcyjnych od puzzli słyszałem że oni że zmęczenia potrafią zasnąć na kiblu. Prawda to?- 12 4
-
2020-02-24 21:05
Chyba ty
- 1 1
-
2020-02-24 12:00
Fabryki
Przepraszam, gdzie tam są fabryki?
- 6 4
-
2020-02-24 12:02
(1)
Tymczasem 145 na strzelców co 15 minut, bo pan Rzecznik ma tam biuro, a autobusem i tak nie jezdzi. Korupcja jakas... 153 w niedziele też nikt nie jezdzi. Loża kase w takie muchowozy a potem zdziwieni wszyscy ze cięcia sa.
- 8 1
-
2020-02-24 15:40
To fakt
153 nikt nie jeździ w niedzielę, kierowcy autobusów również :-D
- 2 1
-
2020-02-24 15:19
ZKM Gdynia.
pracuje tam na zmiany autobusy z Gdynia cisowa bezpośrednio tam i s powrotem nie istnieją.
- 1 3
-
2020-02-24 16:00
PKM i przystanek Gdynia-Pogórze i po problemie
- 4 1
-
2020-02-24 17:34
128 co 3 kurs w kierunku centrum puścić Stolarską i Cechową (1)
- 2 1
-
2020-02-24 22:10
Wszystkie autobusy przez stolarska.
- 1 1
-
2020-02-24 21:38
"dojście na pieszo" - wg pani Anny
Po polsku po prostu "dojście".
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.