- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdynia: wolniej i bezpieczniej przy Hali Targowej
Osiem progów zwalniających zostało zamontowanych przy ul. Jana z Kolna, na tyłach Hali Targowej w Gdyni. Ma to uspokoić ruch w miejscu, w którym piesi przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię.
Jak zmienić ruch przy Hali Targowej - pomysł gdynianina
Progi spowolnią samochody osobowe
- Starsze osoby po prostu nie mają tyle siły, by dynamicznie przejść i nikogo nie zablokować. Większość kierowców wie, co dzieje się w tym miejscu i profilaktycznie zwalnia, ale niekiedy dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń. Potrącenia też się zdarzają - przyznaje pan Andrzej, który codziennie wraca z pracy przez ul. Jana z Kolna.
Teraz zwolnić będą musieli nie tylko ci, którzy przewidują potencjalne ryzyko potrącenia pieszego, ale wszyscy. Na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie. One mają jednak tuż za progami przystanek, więc i tak jadą tam wolno. Oprócz progów pojawiło się również ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
- Progi zainstalowano w trzech rzędach, po jednym na każdym pasie ruchu. Dodatkowo na tym odcinku pojawiło się ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zastosowanie tego rozwiązania ma wyhamować i uspokoić ruch pojazdów. Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni nie wyklucza w przyszłości budowy przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Miejskich Hal Targowych. Wymaga ono jednak wykonania projektu oraz zarezerwowania określonych środków finansowania - dodaje.
Zmiany cieszą społeczników, którzy od lat walczyli o uspokojenie ruchu w tym rejonie miasta. Przypominają też, że politycy obiecywali w tym miejscu także nowe przejście dla pieszych.
- Gratulujemy, że po wielu latach "nie-da-się" w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa pieszym w tym miejscu, tłumaczonego na wiele sposobów, w tym obiekcjami ZKM, udało się coś zrobić. Bardzo liczę, że nie jest to ostatnie słowo ratusza, bo w nowoczesnym mieście to piesi są najważniejsi. Przypominam też, że rządzące Gdynią ugrupowanie obiecało w wyborach w tym miejscu budowę przejścia dla pieszych, więc pozostaje trzymać za słowo i czekać - komentuje Łukasz Piesiewicz, radny dzielnicy Śródmieście.
Miejsca
Opinie (381) ponad 20 zablokowanych
-
2019-11-16 13:23
W tym miejscu przechodzenie przez jezdnie to dluga tradycja.
A jak widac malo tam wypadkow a to dlatego, ze najniebezpieczniej jest na przejsciach dla pieszych a to z kolei dlatego, ze tam pieszy MUSI w jakims stopniu zaufac kierowcy. a poza przejsciami wie, ze kierowcy beda starali sie go rozjechac i moze racjonalnie obliczyc czas i ocenic predkosc.
- 5 1
-
2019-11-16 13:28
Najlepiej jak przepuszczają samochody ( średnio 1,5 tony ), a pchają się pod autobusy i trolejbusy ( 20 - 30 ton ).
- 6 0
-
2019-11-16 14:08
Każdy taki próg zwalniający
typu "poduszka berlińska" kosztuje około 3100 zł/brutto 1 szt./.. Wymiary 300 x 180 x 6.5. cm. Natomiast wersja "uboższa" o wymiarach 200 x 180 x 65 cm wykonany z gumy to wydatek rzędu 4700 zł/1 szt. -są też tańsze o połowę zamienniki wykonane z PCV.
Ciekawe ile pieniędzy publicznych "położono" faktycznie na ul. Jana z Kolna ?- 4 1
-
2019-11-16 14:29
Wracam tamtędy codziennie, dla pieszych może Ok , ale dla kierowców tragedia , nawet jak nie ma dużego ruchu to tam się wszystko blokuje, nie dość ze masa dziur, wiec i tak trzeba zwalniać to jeszcze te spowalniacze, które tylko będą powodem większych korków .
- 5 3
-
2019-11-16 14:31
Tam nigdy szybko nie można było jeździć
Jak nie piesi to dziury. W końcu Gdynia miasto z morza i marzeń zapomnieli jeszcze dodać i dróg dziurawych jak ser szwajcarski
- 7 3
-
2019-11-16 14:39
(1)
Tam i tak przejazd był utrudniony, bo piesi wymuszali pierwszeństwo, teraz kolejna przeszkoda. Ewidentnie Gdynia nie jest przyjazna kierowca.
- 7 1
-
2019-11-16 17:17
a kierowcy nie są przyjaźni pieszym
- 1 0
-
2019-11-16 15:18
i bardzo dobrze (2)
Co dzień jeżdżę tam za kierownicą autobusu. Kamery zamontowane w pojazdach mogły by bardzo bardzo dużo pokazać. Ci którym przeszkadzają piesi nigdy w życiu nie powinni otrzymać "prawa jazdy"
- 6 6
-
2019-11-16 15:36
autobusom tez piesi nie przeszkadzali zwłaszcza ci którzy wyskakiwali nagle zza zderzaka innego autobusu albo te babcie z wózkami stojące przed maską na pasie ruchu
- 1 0
-
2019-11-16 17:13
A gdzie przejście??????
A może w pierwszej kolejności namalować przejście? Pierwszy raz słyszę, żeby robić spowalniacze, żeby piesi mieli bezpieczniejsze przejście, a tam nie ma nawet pasów namalowanych, porażka!!!!!
- 1 0
-
2019-11-16 16:54
Trzeba by było odwrócić ruch na Jana z Kolna i Wójta Radtkego
Wtedy przystanki można by było zrobić od strony samej hali, likwidując konieczność przechodzenia przez ulicę. Czyli z Wójta Radtkego byłby wyjazd w stronę Rumii, a na Jana z Kolna wjazd do Gdyni. Trzeba by było dostosować jeszcze ruch na kilku innych ulicach, ale wszystko jest do zrobienia.
- 1 1
-
2019-11-16 17:01
Pasy
Wumalujxie tam przejście . To zapewne tańsze niż ten szajs plastik
- 4 0
-
2019-11-16 17:14
Precz z samochodami w okolicy Hali ! (1)
- 0 6
-
2019-11-16 19:06
Precz z i**otami!
Z takimi co powyżej...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.