- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Gdynia: zabytkowy autobus Ikarus na linii 125, która kończy 60 lat
Autobusowa linia 125 istnieje w Gdyni już 60 lat. Z tej okazji w środę, 27.05.2020 roku, na jej trasie pojawi się zabytkowy, przegubowy autobus Ikarus. W pierwszym kursie poprowadzi go kierowca pracujący do dziś w Gdyni, związany z tą linią przez 28 lat.
- Gdyńska komunikacja miejska ma wieloletnią tradycję. W ubiegłym roku świętowaliśmy 90-lecie jej funkcjonowania w naszym mieście. Idziemy za ciosem i chcemy też przypomnieć mieszkańcom historię najważniejszych gdyńskich linii autobusowych i trolejbusowych - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. - 60-lecie linii 125 to właśnie pierwszy z okolicznościowych jubileuszy, które będą symbolicznie obchodzone w Gdyni przy okazji okrągłych rocznic funkcjonowania danych linii.
Właśnie z tej okazji na ulice Gdyni wyjedzie w środę przegubowy autobus Ikarus 280. To ten model można było najczęściej spotkać na trasie linii 125 w latach 1981-1996.
Pięć kursów, jeden szczególny
W środę autobus pojedzie historyczną trasą, jaką przemierzał pod koniec 1981 roku. Wystartuje z pętli na Pogórzu Dolnym, przez ul. Wiśniewskiego, a później w centrum Gdyni ul. Wójta Radtkego (z powrotem ul. Jana z Kolna) do szpitala im. PCK w Redłowie. Odjazdy z Pogórza Dolnego o godz. 12:00, 13:30 i 15:00, natomiast ze Szpitala w Redłowie o godz. 12:45 i 14:15.
W pierwszym kursie za kierownicą zasiądzie pracujący do dziś kierowca, który był zmiennikiem kierowcy obsługującego linię 125 na stałe przez 28 lat - od 1968 do 1996 roku.
Pracownicy ZKM Gdynia przypominają, że w komunikacji miejskiej nadal jest obowiązek zasłaniania nosa i ust oraz zachowanie dystansu społecznego, a także limit pasażerów. W Ikarusie będzie mogło podróżować jednocześnie 42 pasażerów, w tym najwyżej 17 na miejscach siedzących.
Miejsca
Opinie (98) 8 zablokowanych
-
2020-05-26 20:59
Liceum
Od 89 roku jeździłam 125 takim Ikarusem przegubowym z Pogórza Dolnego z pętli na Wzgórze Maksymiliana, a później na pieszo do LO3. Uważałam że trasa 125 to wycieczkowa bo trwała prawie 50 min...
- 8 0
-
2020-05-26 21:03
Stare autobusy (2)
Ja pamiętam jeszcze Sany, Autosany, Jelcze ogórki, czeskie Skody Karosy, Jelcze Pr 110, M 11 no i oczwiście Ikarusy 280 i 260. Jedno za czym tęsknię to to, że wtedy byłem pewny że autobus będzie prowadził Pan Kierowca......
- 15 0
-
2020-05-26 23:17
ogórek z przyczepą, to była frajda
niby wolałem autobus bo klang silnika i manewry dźwignią zmiany biegów to młodych fanów motoryzacji przyciąga, ale spokój w przyczepie też miał swój urok
- 4 0
-
2020-05-26 23:25
teraz tez prowadza
tylko kiedys slowo kierowcy bylo swiete. ludzie mieli wiekszy szacunek do 2 czlowieka a teraz ludzie ludziom sa najwiekszymi k....przykre...
- 4 1
-
2020-05-26 21:06
A popielniczki są?
Czy autobus był modernizowany?
- 4 1
-
2020-05-26 21:29
Lubiłem te, ikarusy. .
Mam 28 lat
- 7 1
-
2020-05-26 21:30
najbardziej kultowa trasa - 105 (2)
Redłowo Szpital - Pierwoszyno Cmentarz.
- 13 1
-
2020-05-26 23:10
to nie kultowa (1)
tylko to najlepsza linia :)j jak ktos zaniemoze-to do szpitala. jak ktos juz nie moze-to na cmentarz
- 4 0
-
2020-05-26 23:40
Najlepsze to 102 i 198. :)))
- 0 0
-
2020-05-26 21:50
Ikarus - zemsta bratniego narodu węgierskiego (2)
- 1 12
-
2020-05-26 22:47
(1)
W momencie powstania był to jeden z lepszych autobusów na świecie.Rozwiązanie z silnikiem leżącym pomiędzy osiami i równym przebiegiem podłogi na całej długości nie było codziennością w ówczesnych autobusach.
- 5 0
-
2020-05-27 07:55
i wysokość podłogi od jezdni też nie...
na wysokości pasa pasażera. i wielkie niewygodne schody
- 0 0
-
2020-05-26 21:50
Kielecka (1)
Pamiętam jak ikarus na linii 150 leciał pod kielecką na Witomino , ledwo jechał ,trekotał jak traktor miało się wrażenie że nie podejdzie, a tu cyk i jeszcze zapas mocy. Piękna maszyna.
- 12 0
-
2020-05-27 00:04
Obłuże
Dwa razy jechałem tym sprzętem pod górę z estakady, raz opona pękła, drugi raz zdechł w połowie, bo nie uciągnął ciężaru.
- 0 0
-
2020-05-26 22:02
Te koszmarne złomy sa przykładem jak koszmarne warunki jazdy mieli ludzie w PRL i jak bardzo zatruwały srodowisko
Czarna chmura trującego dymu jaka się z niego wydobywała to przykre wspomnienia. Powinien na złom i niech go przetopią na cos pożytecznego. A jego przejazd przez miasto powinien być karany .Bo dla czyjegoś kaprysu szkody jakie zrobi dla środowiska jego przejazd będą ogromne.
- 2 26
-
2020-05-26 22:02
Numery. (1)
26048...26025...26002....26012....26041...te ikarusy jeździły na linii 125.
- 8 1
-
2020-05-26 22:13
Marek dobra pamiec.
- 1 0
-
2020-05-26 23:07
Gdynia powinna zrobic 1-2linie zabytkowych autobusow. (2)
Dac ikarusy, jelcze berieta ,ogorka,jakiegos krotkiego mercedesa ktore jezdzily albo neoplana .....jesli trolejbusy miec mozemy to czemu nie autobusy? a przejzdzka takim to i sentyment i frajda a takze nauka dla dzieciakow
- 12 0
-
2020-05-26 23:42
Bo władze Gdyni sa eko i nie. Aut trolejbus, aut nihil...
- 0 0
-
2020-05-27 07:54
Gdynia
Mimo obietnic zezłomowała pierwszego Urbino 18. Do tego na żyletki poszedł Jelvzedes 5099 (też miał być zabytkiem) i O405.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.