• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zadba o bezpieczeństwo pieszych na Jana z Kolna?

Patryk Szczerba
9 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Decyzja o tym, czy obok skrzyżowania ulic Jana z Kolna z 3 Maja jest potrzebna sygnalizacja, zostanie podjęta po analizach. Decyzja o tym, czy obok skrzyżowania ulic Jana z Kolna z 3 Maja jest potrzebna sygnalizacja, zostanie podjęta po analizach.

Na dodatkowe przejście dla pieszych na wysokości Hal Targowych zobacz na mapie Gdyni w Gdyni szans nie ma, ale miasto zbada, czy nie powinna pojawić się sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Jana z Kolna z 3 Maja, która mogłaby uspokoić ruch w tym miejscu.



Przechodzisz przez jezdnię poza wyznaczonymi przejściami?

Jeśli ktoś z mieszkańców liczy na wyznaczenie przejścia na ul. Jana z Kolna na wysokości Miejskich Hal Targowych, powinien o tym jak najszybciej zapomnieć. Co prawda miasto wspominało kiedyś o planach przebudowy ulicy, ale szybko te plany zarzucono. W praktyce oznacza to, iż codziennie setki osób przebiega w tym miejscu przez jezdnię i pokonuje drogę od przystanków komunikacji miejskiej w kierunku boksów hali.

Statystyki i kodeks

Obecnie koronnym argumentem, że nie trzeba zmian, są statystyki, z których wynika, nie ma tam potrąceń oraz kodeks drogowy.

- Najbliższe Gdyńskich Hal Targowych przejścia dla pieszych przez ul. Jana z Kolna są wyznaczone przed skrzyżowaniem z ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni oraz przy budynku Sądu Rejonowego zobacz na mapie Gdyni. Przejścia te znajdują się w odległości około 150 metrów od jezdni przebiegającej pomiędzy halą mięsną a halą rybną. Zgodnie z prawem o ruchu drogowym, piesi mogą przejść przez jezdnię ulicy takiej jak Jana z Kolna w miejscu niewyznaczonym, jeżeli odległość od wyznaczonego przejścia przekracza 100 metrów - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni, powtarzając zdania urzędników wypowiadane od lat.
Częściowym rozwiązaniem problemu, poprawiającym bezpieczeństwo, nie tylko przy halach targowych, mogłaby być nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Jana z Kolna i 3 Maja zobacz na mapie Gdyni. Dałaby szansę przejść pieszym, ale także zatrzymała zwykle rozpędzonych kierowców jadących od świateł na krzyżówce z Władysława IV.

Analiza wykaże

- Najpierw trzeba byłoby przesunąć przejście dla pieszych za skrzyżowanie, a dopiero później pomyśleć o sygnalizacji świetlnej. Ograniczyłoby to niebezpieczeństwo dla pieszych w okolicy - tłumaczy Michał Bełbot, radny PiS.
To, czy powstanie sygnalizacja świetlna, zależy od analizy, która zostanie przeprowadzona po zebraniu danych o zdarzeniach drogowych. Dane takie ma przygotować policja. Warto pamiętać, że trzy lata temu podobny dokument nie wykazał takiej potrzeby. Niemniej jednak urzędnicy zdecydowali się ponownie zbadać sprawę.

- Zarząd Dróg i Zieleni 29 sierpnia wystąpił do Komendy Miejskiej Policji z prośbą o przekazanie statystyki zdarzeń drogowych z omawianego przejścia dla pieszych za okres ostatnich dwóch lat, w celu ponownego przeprowadzenia analizy z wykorzystaniem aktualnych danych - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała.

Przebiegający ulicą mieszkańcy. Film z lutego.

Miejsca

Opinie (129) 1 zablokowana

  • To jest kompletnie bez sensu wydana kasa. (2)

    Tu nie chodzi o brak przejścia czy sygnalizacji, ponieważ są dwa obok i sygnalizacja nic nie zmieni. Dlaczego? Bo ci głupi ludzie muszą mieć przejście bezpośrednio przy wyjsciu z autobusu. Oni MUSZĄ mieć przejście tam, gdzie wysiądą, czyli na samym środku, pomiędzy obydwoma istniejącymi już przejściami. A tam przejścia zrobić się nie da. Po co więc sygnalizacja na przejściu z którego praktycznie nikt nie korzysta, bo jest za daleko przystanków? Co to ma zmienić?

    • 8 3

    • (1)

      Glupi ludzie, bo nie chca nadrabiac kilkaset metrow do zle wytyczonego przejscia??
      Ludzie sa madrzy, to urzedasy sa bezmyslni i betonowi.

      • 6 3

      • Głupi ludzie i ty głupi.

        Nadrabiać?? I jakie kilkaset (!) metrów? Tam do przejścia jest 100 metrów! Ale d*pska za ciężkie, Januszom idącym na zakupy na halę trzeba dywan czerwony rozwijać wprost pod wyjście z autobusu.

        Tam NIE ME przejścia i nie będzie, ponieważ brak jest skrzyżowania. To ty jesteś bezmyślny i betonowy.

        • 2 5

  • Taniej bedzie

    Postawić patrol policji i niech wlepiaja mandaty pieszym

    • 0 6

  • Jeżeli piszecie artykuł to chociaż uświadomcie część czytających bo mamy taką fantazję, że wymyślamy nieistniejące przepisy.

    RUCH ROGOWY
    Rozdział 1 - Ruch pieszych
    Art. 11.

    1. Pieszy jest obowiązany korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku z pobocza. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można z niego korzystać, pieszy może korzystać z jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi.

    2. Pieszy idący po poboczu lub jezdni jest obowiązany iść lewą stroną drogi.

    3. Piesi idący jezdnią są obowiązani iść jeden za drugim. Na drodze o małym ruchu, w warunkach dobrej widoczności, dwóch pieszych może iść obok siebie.

    4. Korzystanie przez pieszego z drogi dla rowerów jest dozwolone tylko w razie braku chodnika lub pobocza albo niemożności korzystania z nich. Pieszy, z wyjątkiem osoby niepełnosprawnej, korzystając z tej drogi, jest obowiązany ustąpić miejsca rowerowi.

    4a. Pieszy poruszający się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym jest obowiązany używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu, chyba że porusza się po drodze przeznaczonej wyłącznie dla pieszych lub po chodniku.

    5. Przepisów ust. 14a nie stosuje się w strefie zamieszkania. W strefie tej pieszy korzysta z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem.
    Art. 12.

    1. Kolumna pieszych, z wyjątkiem pieszych w wieku do 10 lat, może się poruszać tylko prawą stroną jezdni.

    2. Do kolumny pieszych w wieku do 10 lat stosuje się odpowiednio przepisy art. 11 ust. 1 i 2.

    3. Liczba pieszych idących jezdnią w kolumnie obok siebie nie może przekraczać 4, a w kolumnie wojskowej 6, pod warunkiem że kolumna nie zajmuje więcej niż połowy szerokości jezdni.

    4. Piesi w wieku do 10 lat mogą iść w kolumnie tylko dwójkami pod nadzorem co najmniej jednej osoby pełnoletniej.

    5. Długość kolumny pieszych nie może przekraczać 50 m. Odległość między kolumnami nie może być mniejsza niż 100 m.

    6. Jeżeli przemarsz kolumny pieszych odbywa się w warunkach niedostatecznej widoczności:

    pierwszy i ostatni z idących z lewej strony są obowiązani nieść latarki:
    pierwszy ze światłem białym, skierowanym do przodu,
    ostatni ze światłem czerwonym, skierowanym do tyłu;
    w kolumnie o długości przekraczającej 20 m idący po lewej stronie z przodu i z tyłu są obowiązani używać elementów odblaskowych odpowiadających właściwym warunkom technicznym, a ponadto idący po lewej stronie są obowiązani nieść dodatkowe latarki ze światłem białym, rozmieszczone w taki sposób, aby odległość między nimi nie przekraczała 10 m;
    światło latarek powinno być widoczne z odległości co najmniej 150 m.

    7. Zabrania się:

    ruchu po jezdni kolumny pieszych w czasie mgły; zakaz ten nie dotyczy kolumny wojskowej lub policyjnej;
    ruchu po jezdni kolumny pieszych w wieku do 10 lat w warunkach niedostatecznej widoczności;
    prowadzenia po jezdni kolumny pieszych przez osobę w wieku poniżej 18 lat.

    Art. 13.

    1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.

    2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.

    3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym mowa w ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pieszy jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej krawędzi jezdni iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni.

    4. Jeżeli na drodze znajduje się przejście nadziemne lub podziemne dla pieszych, pieszy jest obowiązany korzystać z niego, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

    5. Na obszarze zabudowanym, na drodze dwujezdniowej lub po której kursują tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy przechodząc przez jezdnię lub torowisko jest obowiązany korzystać tylko z przejścia dla pieszych.

    6. Przechodzenie przez torowisko wyodrębnione z jezdni jest dozwolone tylko w miejscu do tego przeznaczonym.

    7. Jeżeli wysepka dla pasażerów na przystanku komunikacji publicznej łączy się z przejściem dla pieszych, przechodzenie do i z przystanku jest dozwolone tylko po tym przejściu.

    8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń na jezdni.
    Art. 14.

    Zabrania się:

    wchodzenia na jezdnię:
    bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
    spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
    przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
    zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
    przebiegania przez jezdnię;
    chodzenia po torowisku;
    wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
    przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują.

    Art. 15.

    Przepisów art. 1114 nie stosuje się w razie zamknięcia ruchu pojazdów na drodze.

    • 1 1

  • Analizy, dane, statystyki. Czyli kolejne pół roku picia kawki za pieniądze podatnika.

    • 7 0

  • najbardziej bezpieczne przejscie?? (1)

    przejscie podziemne lub nadziemne.nie ma kolizcji pieszy-samochod.nie ma wypadkow.kto wreszcie o tym pomysli w Gdyni??a niby to takie "naj naj naj miasto najbezpieczniejsze itd" jak widac jednak nie

    • 4 1

    • No co ty zmuszać ludzi do chodzenia po schodach?

      Tunel dla samochodów.

      • 0 1

  • Przejścia wyłączają myślenie ukierowców (1)

    Wszystko na pieszych a co kierowca .Przechodząc na Władysława iv na przejściu bez świateł samochód na pasie środkowym się zatrzymal zrobiłam krok na jezdnie a auto jadące pasem tuż przy mnie nie zwalniając przejechało nie zważając że pieszy wchodzi na przejście gdybym się w pore nie zatrzymała to nie mogłabym nie skomentiwać. Niektórzy kierowcy mają gdzieś przepisy ,pieszych -"mogą poczekać" ja się spieszę .Też jeżdze autem ale zracam uwagę na pieszych bo w "spotkaniu "z autem nie mają szans

    • 4 0

    • Cdn

      Wracając do przejścia przy hali tam uważja piesi i "kierowcy"

      • 2 0

  • opinie

    Proponuję aby zrobić barierki aby starsze osoby często o kulach które nagminnie chodzą przez ulicę jak chcą dzięki barierką jak bydło byli kierowani na przejścia . Jak kierowca potrąci pieszego to zawsze jest jego wina ale mohery mogą łamać przepisy i to im wolno .

    • 1 1

  • Najwięcej potroncen jest na przejściach przez kierowców może by tak władza łaskawie zaczęła budować przejścia podziemne które są bezkolizyjne

    • 4 0

  • droga

    Wykonać TUNEL Pani Prezydent będzie bezpiecznie Zrezygnować z kładki dla rowerów na skrzyżowaniu Dworcowa 10 Lutego Podjazd

    • 1 1

  • droga

    światełka Prezydenci zapalcie sobie w domu

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane