• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: zieleń i szerszy chodnik w okolicy "Cyganerii"

Patryk Szczerba
5 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.
  • Prace rozpoczęły się po stronie, gdzie znajduje się "Cyganeria". Za kilka tygodni robotnicy przeniosą się na drugą stronę.

Poszerzenie chodnika, likwidacja zatoczek postojowych i nowe zieleńce - to zmiany jakie czekają ul. 3 Maja w GdyniMapka, w sąsiedztwie lokalu "Cyganeria" w najbliższych tygodniach. Prace ruszyły kilka dni temu. Od ul. Armii KrajowejMapka do ul. Obrońców WybrzeżaMapka jest planowana jednokierunkowa droga rowerowa.



Jak oceniasz ostatnie zmiany w centrum Gdyni?

Ul. 3 Maja to jedna z ulic przecinająca ul. 10 Lutego, która prowadzi od ul. Jana z Kolna w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża. Kierowcy często korzystają z tej jednokierunkowej ulicy, omijając główną arterię miasta, czyli ul. Władysława IV. Wzdłuż ulicy znajdują się wydzielone miejsca parkingowe - na niektórych odcinkach umieszczone są na chodniku.

W ramach metamorfozy śródmieścia Gdyni, które ma stać się przyjaźniejsze pieszym, władze miasta zaplanowały zmiany na odcinku od 10 Lutego do Obrońców Wybrzeża.

Nowy chodnik, likwidacja zatoczek postojowych



W pierwszej fazie prac ekipa budowlana rozpocznie rozbiórkę chodnika po lewej stronie ulicy, w bezpośrednim sąsiedztwie kultowej "Cyganerii".

Po trzech tygodniach prace przeniosą się na drugą stronę ulicy. Zakres robót będzie obejmował rozbiórkę krawężników, nawierzchni chodnika oraz likwidację zatoczek postojowych.

100-metrowy fragment ulicy 3 Maja zyska nową nawierzchnię chodnika z kostki betonowej o wymiarach 20 x 20 cm. Dzięki temu, że znikną zatoki postojowe, chodnik będzie szerszy. Po obu stronach ulicy pojawią się też uatrakcyjniające przestrzeń zieleńce.

Równolegle po drugiej stronie 10 Lutego trwają prace przy modernizacji chodnika przyległego do budynku Banku Polskiego. Są prowadzone przez firmę Moderna, która remontuje zabytek, budując obok apartamentowiec.

Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego". Po drugiej stronie 10 Lutego trwają z kolei prace zlecone przez firmę Moderna związane z remontem elewacji budynku "Banku Polskiego".

W przyszłości ułatwienia dla rowerzystów



- To pierwszy etap zmian, jakie zaplanowaliśmy na całej długości tej ulicy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Według zapowiedzi w przyszłości w kierunku ul. Obrońców Wybrzeża na ul. 3 Maja zostanie poprowadzona droga rowerowa.

Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.

Czytaj też: Park zamiast parkingu w centrum Gdyni


To oznacza m.in., że znikną istniejące tam miejsca postojowe wraz z placem przed garażami.

Miejsca

Opinie (443) ponad 10 zablokowanych

  • A może zrobić zrzutkę dla prezia, żeby zostawił miasto w spokoju.

    Na poziomie 10 mln złociszy. 250 tysia mieszkańców, więc wychodzi 40 pln od duszy.

    • 13 1

  • Wariactwo! (1)

    W ramach działań pseudoprospołecznych i nibyekologii ogranicza się jazdę autem,zmniejsza ilość miejsc parkingowych,zmusza ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej,spowalnia się życie społeczeństwa,a konsekwencją tego będzie niezły kryzys i nieuniknione spowolnienie gospodarcze.A co gorsza stworzy się społeczeństwo mądrali pracujących slow na laptopikach w domach,jeżdżących rowerami i hulajnogami,zamawiających produkty przez internet i latających na wakacje do ciepłych krajów i inna grupa ludzi,którzy ciężko pracują stojąc godzinami w korkach dojeżdżając do pracy,robiących w mieście remonty,obsługujących mieszkańców,itp...Ta druga to przepraszam za sformułowanie ale to trochę takie współczesne niewolnictwo...A ślad węglowy?Co z tą ekologią jeżeli prawie cała produkcja pochodzi z Azji?A turyści latający samolotami to ekologia?Prawda jest taka,że miasto nie chce inwestować w nowe parkingi i nowe arterie drogowe bo to kosztuje i trzeba się natrudzić wykupując grunty i budując drogi i parkingi,łatwiej i szybciej jest wmówić ludziom,że powinni żyć slow,bez aut,korzystać z komunikacji zbiorowej,jeździć rowerami i hulajnogami itp?A co jeżeli ktoś nie chce albo nie może tak żyć?Czemu nas się do tego zmusza,a nie daje alternatywy?Dla niektórych to trochę za szybkie zmiany,mam na myśli np osoby starsze...Zakup samochodu czasem planuje się na lata,a z dnia na dzień zaczyna brakować miejsca gdzie można takie auto postawić...Logika podpowiada,ze zanim ograniczy się miejsca w mieście i tak już zatłoczonym,należałoby wcześniej stworzyć nowe miejsca parkingowe...Ale decydenci pewnie wiedza lepiej...

    • 19 1

    • szczodre oferowanie miejsc do parkowania w mieście

      zwiększa korki na dojazdach do niego oraz na ulicach w centrum miasta. Bez sensu.

      • 0 4

  • Weźcie może wpierw nowy asfalt wylejcie (1)

    • 6 2

    • Coś ty!?

      Jak wracamy do początków XX wieku to tylko kocie łby

      • 3 1

  • Równia pochyła zaczęła się od zwężenia Świętojańskiej 20 lat temu

    • 18 1

  • (1)

    Ciekawe dla kogo te zmiany? Jakiś celebryta zamieszkał w pobliżu, czy co? Nieliczni piesi, którzy z tego fragmentu chodnika korzystają, to właśnie ci, wysiadający z zaparkowanych tu aut. Gdy ich zabraknie, będzie to fragment miasta martwy.A i wykonawcy na dobre to nie wyjdzie, bo wzbogaci się na niesłusznie wygranym przetargu i urośnie mu brzuch od piwa i grilla. Czyli duży koszt, a zysk tylko dla wtajemniczonego.

    • 20 1

    • za rogiem

      całe osiedle.

      • 0 0

  • Niektóre osidela dróg dalej nie mają, bo kasy nie ma... (1)

    Ale ciągle poprawiać coś już wcześniej zrobionego to JEST?!?!?! Na pewno wrzucając wszystko do worka znalazło by się na drogi w miejscach gdzie ich nie MA!!!

    • 14 0

    • ...i kanalizacji

      też nie ma...
      Ale to długoletnia tradycja Gdyni. Wystarczy pospacerować doliną Kaczej, czy innego strumyka.
      Albo dowiedzieć się, dlaczego na Skwerze Kościuszki, na samym skrzyżowaniu głównych ulic, była ręczna pompa.
      Swoją drogą, to draństwo, że zniknęła. Taki świadek historii...

      • 1 0

  • Gdynia nie rozmumie, że społeczeństwo się spieszy po kariere, kase i lanse...

    więc rowerem nikt nie pojedzie..., a później co śmierdzący na spotkanie?! Nie...

    • 10 1

  • Czy ktoś widział Łycyka w lycra? (2)

    Wierzący, niepraktykujący?

    • 9 3

    • na małe odległości nie ma sensu przebierać się w strój kolarza (1)

      sprawdzone w wielu miastach Polski i Europy. Brak regularnej aktywności fizycznej wywołany uzależnieniem od samochodu na krótkie dystanse powoduje problemy z układem krążenia i sercem - trudno wejść bez pocenia się na pierwsze piętro.

      • 0 1

      • a co ma dystans do MAMIL?

        Przecież nikt nie spodziewa się po nim wyników.
        Ale wtopić się w tłum trzeba...
        Sam nie mam nic przeciw "pampersom", pomagają i są wygodne gdy zastosowane w celu do jakich są przeznaczone. A że cel dla każdego jest inny...

        • 0 0

  • Zamieńmy całe Śródmieście Gdyni w deptak (2)

    Albo lepiej od razu zaorać wszystko i zasadzić buraki i kalafiory...Nie będzie już żadnego problemu z parkowaniem aut...

    • 15 1

    • geniusz ironii lub odklejenia się od rzeczywistości (1)

      im więcej ulic wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów w centrum miasta, tym wyższa jakość życia w dobrze zarządzanych miastach.

      • 0 4

      • Odp

        Oczywiście! Pewnie jedno i drugie naraz!

        • 0 0

  • Super własnie dzieki takim ankietom widac, jak wielu piratów drogowych mamy w trójmiescie.

    • 1 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane