• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynianie nie wykupują abonamentów

Michał Sielski
30 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Od sierpnia gdyńska Straż Miejska nie będzie już tolerancyjna dla parkujących w niedozwolonych miejscach. Od sierpnia gdyńska Straż Miejska nie będzie już tolerancyjna dla parkujących w niedozwolonych miejscach.

W sobotę oficjalnie rusza strefa płatnego parkowania w Gdyni, tymczasem mało kto z mieszkańców wykupił abonament. Biuro SPP spodziewa się szturmu w najbliższych dniach.



- Najwięcej PIT-ów składa się 30 kwietnia, a bilety miesięczne ładuje lub kupuje dzień przed upływem terminu ważności poprzednich. To już taka polska tradycja, dlatego postanowiliśmy przedłużyć godziny działalności biura - mówi Tomasz Wojaczek, kierownik biura strefy płatnego parkowania w Gdyni.

W najbliższy czwartek i piątek biuro przy ul. Białostockiej 3 zobacz na mapie Gdyni będzie więc czynne w godz. 9-20, wyjątkowo otwarte będzie również w godz. 9-12 w sobotę.

Strefa płatnego parkowania obejmuje całe centrum Gdyni. Strefa płatnego parkowania obejmuje całe centrum Gdyni.
Do tej pory od początku działalności biura sprzedano bowiem ledwie 30 proc. abonamentów dla mieszkańców i zaledwie 24 sztuki na okaziciela. Tylko dwie osoby wykupiły abonament roczny, który gwarantuje zniżkę (250 zł zamiast 300 zł miesięcznie).

- Mała ilość sprzedanych abonamentów dla osób nie mieszkających w śródmieściu to dobra informacja. Widać, że wysoka cena wielu zniechęciła. I o to chodziło. Właśnie dzięki temu ma być więcej miejsc parkingowych w centrum, które do tej pory były zajęte przez cały dzień - cieszy się Tomasz Wojaczek.

Strefa płatnego parkowania obejmie 40 ulic w centrum Gdyni z ok. 3,3 tys. miejsc parkingowych. Za postój trzeba będzie płacić od poniedziałku do piątku w godz. 9-18. Koszt - 2 zł za godzinę z bonifikatą za pierwsze pół godziny, która kosztuje 50 groszy.

Wielu gdynian ze śródmieścia czeka jeszcze z wykupieniem abonamentów, bo mają nadzieję, że miasto ugnie się pod licznymi protestami. Mieszkańcy nie chcą płacić za abonamenty wcale (według uchwały Rady Miasta płacą 20 zł), a pozostali uważają, że 300 zł miesięcznie dla osób nie mieszkających w centrum, ale np. prowadzących tam firmę, to zbyt wiele.

- Nie ma na co czekać, nie ugniemy się - ucina wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Miejsca

Opinie (297) ponad 10 zablokowanych

  • Ta sama opcja urabiala niedawno portal przeciwko Adamowiczowi..teraz czas na Szczurka...

    $3 -PODTAWOWE TEMATY :RENOMA,KOSCIOL KAT,WLODARZE MIAST....CDN

    • 0 0

  • Co to za menda ten Stępa??? Jak można tak się publicznie

    wypowiadać? i grozić że zaostrzą formę? Może Panie Stępa wojsko na ulicy wyprowadzicie jeszcze? Co za tępy buc za moje pieniądze jest wiceprezydentem

    • 2 0

  • A jak tam szkoła na chwarznie panie Stępa ? Udał się przekręt co nie ?

    • 1 0

  • Ciekawe jak będą ciecie od sprawdzania bilecików mierzyć

    te 200 metrów od miejsca zamieszkania. Z miarką będą biegać? i Jak się okaże że zatrzymałeś się 201 m od swojej klatki schodowej to już powiozą auto na parking?

    • 2 0

  • Ciekawe czy ten arogancki Stępa kupił abonament na parkowanie pod urzędem.

    • 3 1

  • Prezydent Szczurek to hipokryta - cóż za durny pomysł z tymi parkomatami i opłatą dla motocykli.

    Pamiętam otwarcie wyremontowanej ulicy Świętojańskiej. Prezydent Szczurek dumnie jechał na tylnym siodle Harleya machając grabkami do mieszkańców a za nim parada motocykli (z 70)- 2 lata później zamknął Świętojańską dla motocykli a teraz to płatne parkowanie - paranoja!!!!

    • 3 1

  • "Jeśli okaże się, że dotychczasowe zmiany nie przyniosły zamierzonego rezultatu, niewykluczone, że sięgniemy po najostrzejszą metodę, czyli likwidację abonamentu - dodaje Stępa. - Decyzja za pół roku."
    Ja bym jeszcze ostrzej poszedł Panie Stępa. Wogóle zamknąć drogi w Gdyni.

    • 1 1

  • do zainteresowanej (1)

    Jedna z osób bardzo troszczyła się, czy radni i urzędnicy będą musieli też płacić. Na tym polega sens tego systemu, że jest szczelny, a nie - pełen wyjątków. Tak jak radni płacą za komunikację miejską (inaczej niż w Gdańsku), tak nie mają żadnych przywilejów jeśli chodzi o parkowanie - i słusznie. Jeśli zaparkuję autem w strefie, płacić muszę i nie zmiłuj - a już na pewno nie chciałbym najeść sie wstydu i dostać mandatu.
    Ale mam prostsze rozwiązanie, które i innym polecam - z reguły do centrum jeżdżę komunikacją zbiorową - przywykłem, bo szukanie wolnych miejsc do parkowania już dawno mi się sprzykrzyło. Strefa jest na tyle mała, że przejście w jej obrębie to żaden problem. Wiem, że są tacy, którzy muszą podjechać zawsze pod same drzwi - niech więc płacą za ów luksus.

    • 0 4

    • Panie niezainteresowany Zyga!

      Tak się składa, że znam Pana z czasów harcerskich, i aż żal za d. ściska, jak słyszy się taką garść głupot, jak można głosować za czymś, a nie przeczytać treści uchwały, w której pisze wyraźnie, że samochody służbowe UM oczywiscie dostana identyfikator, nie wspominając o parkingu dla pracowników na teresnie byłego MOSIR-u!
      Komunikacją zbiorową można zawsze jeżdzić, każdego wybór, proszę nt. temat poinstruować wszystkich mieszkaćów centrum, wszystkich właścicieli i pracowników biur, handlu i gastronomii w centrum, nie wspominajac o ich klientach (dopóki to wszystko nie padnie w wyniku durnych ustaw).

      "Strefa jest na tyle mała, że przejście w jej obrębie to żaden problem".
      Zapraszamy, proszę się przejść zza Jana z Kolna, na Skwer Kościuszki, albo pod UM, skoro to taka mała strefa, w koncu tylko 2km........na temat innych bzdur się nie wypowiadam (proszę sobie ZYGA porównaj wielkość strefy w Sopocie i w Gdańsku, i to, ile płacą tam mieszkańcy).

      I jeszcze jedno -Rada Miasta Gdyni podjęła tę uchwałe w roku 2008, i to chyba na początku, przez rok się bali, jak ludzie na to zareagują, a teraz- już niedługo przed wyborami, zdecydowali się na ryzyko!!!- Zrealizować uchwałę!
      Dziękujemy! Podziękujemy w trakcie wyborów!!
      Poza tym proszę podać inicjatora i autora tej uchwały, podziękujemy temu Panu osobiście z kwiatami!

      • 0 0

  • Szanowny Panie Radny (13)

    Problemu zakorkowanego miasta nie rozwiąże nawet 1000 złotowa opłata miesięcznie i Pan i Wszyscy Radni także o tym wiedzą. przedsiębiorcy ulokowani w centrum jeśli potrzebują auta to i tak zapłacą. Ja także jestem przedsiębiorcą na ulicy Świętojańskiej od lat 80-tych i z przykrością stwierdzam, że na przestrzeni kilku dobrych lat ta ulica umiera. Padła już gastronomia, padła większość wyszukanych sklepików z odzieżą tak chętnie na Świętojańskiej odwiedzanych. Ulica staje się pomnikiem kreatorów z Rady Miasta. Tylko dlaczego?

    • 3 0

    • w odpowiedzi (12)

      Witam;
      Przedsiębiorcy potrzebują zapewne, przynajmniej w jakiejś części - niekoniecznie natomiast pod każdą knajpą połowę miejsc parkingowych muszą zajmować jej pracownicy nie dając szans skorzystania klientom (zniechęcając ich zatem, wolą szukać miejsca, gdzie da się zatrzymać), tudzież pracownicy banków z owej Świętojańskiej, siedzący potem po 8 godzin za okienkiem - oni naprawdę muszą całodziennie zajmować miejsca? Jasne, że się martwię o efektywność systemu i brak miejsc mnie frustruje - czy będzie teraz lepiej - nie wiem. Wiem za to, że na pewno nie będzie lepiej jeśli porozdaje się wszystkim pracującym w centrum bonusowe abonamenty - wtedy miejsc jak nie było, tak nie będzie dalej. A propos umierającej ulicy - uważa Pan, że to skutek działań samorządu? Wszak to prywatni właściciele wynajmują komu chcą - nie można ich chyba zmusić, by nie zawierali umów z bankami...

      • 0 2

      • Szanowny Zyga! (9)

        • 0 0

        • Szanowny Zyga! (8)

          Czytam tę garść bzdur (podobnie jak napisaną w komentarzu powyżej) i nie mogę się nadziwić, ile można bzdur napisać w krotkiej wypowiedzi.... Najlepiej zmusić do zlikwidowania się wszelkich biur, gastronomi, banków, i usług z centrum, wtedy nie będzie problemu z parkowaniem, najlepiej zrobić zakaz wjazdu WSZEDZIE, to nie bedzie problemu z miejscami parkingowymi!

          Problemem Gdyni NIE JEST to, żeby ZMUSZAĆ LUDZI DO NIE WJEŻDZANIA W CENTRUM, i NIE PARKOWANIA TAM 8 GODZIN (bo gdzie niby maja zaparkować?)

          tylko :
          - NOTORYCZNE LIKWIDOWANIE WSZELKICH MIEJSC PARKINGOWYCH (w tym na Świętojańskiej)

          - BRAK JAKICHKOLWIEK PARKINGÓW - nie wspominając o parkingach wielopoziomowych, parkingach podziemnych, parkingach typu P&R, jakie buduje się np przy metrze w Warszawie (te akurat są miejskie), parkingach dla użytkowników SKM( na przyklad plac na Wzgórzu - koło pętli - wykorzystać jako parking wielopoziomowy)

          - w konsekwencji nie ma gdzie parkować, bo ilość samochodów się zwiększa - a miejsc ani dla mieszkańców, ani dla klientów usług i biur w centrum nie przybywa - bo ilość miejsc się kurczy, zamiast zwiększać.

          - po ś. p. Frani Cegielskiej, brak jest jakiegokolwiek planowania, budowania strategii, misji i wizji miasta, rozwoju infrastruktury, etc...

          • 0 0

          • do TK (7)

            Radni nie jeżdżą służbowymi autami i o tym pisałem, że nie przyslugują żadne ulgi ani abonamenty.

            • 0 0

            • do Z ZT (6)

              To gratulacje, wrecz niesamowite ze radnym nie przysługują żadne ulgi ani abonamenty, Juz to widze, wszyscy radni wykupią przykładnie abonamenty (na czele z Zarządem Miasta i Prezydentem, i przykładnie będą parkować za abonament, hehehe). Albo już po znajomości mają zaklepane miejsca na ktoryms z okolicznych parkingow. W koncu kluje to w oczy, ze kazdy dba o wlasny tylek, a nie o interes spoleczny i rozwoj miasta....i o kolejne myta i podatki nakladane na ludzi (w dobie kryzysu dodam)....

              • 0 0

              • Nie wiem o czym gadamy - ja nie zamierzam wykupywać żadnego abonamentu. Przyjadę autem, to uiszczę co należy w parkometrze, a na sesje czy komisje z definicji przyjeżdżam transportem zbiorowym. Abonament za 20 zl zapewne wykupią ci radni ze śródmieścia, którzy nie mają garażu lub własnego podwórka. A ja nie mam nic po znajomości zaklepane - widać, każdemu do głowy przychodzą takie rozwiązania, jakie sam zamierza stosować;) Ja uznaję równe prawa dla wszystkich i zamierzam im się podporządkować.
                Co do zwiększania liczby miejsc postojowych to jest nadzieja, że teraz ten proces będzie miał sens i potencjalni inwestorzy zdecydują się na taki ruch - do tej pory, przy bezpłatnym parkowaniu, nie miał on żadnego sensu - ulice i chodniki zastawione autami, a w Kwiatkowskim i Batorym pustki. teraz już sytuacja się zmienia - wiem bo sam rozmawiałem z administratorem parkingu na Batorego w sprawie negocjacji cen dla pracowników firmy, w ktorej pracuję. Żadnych negocjacji - teraz wiedzą już w Batorom, że miejsca będą w cenie;) A zatem jest pole do działań inwestorów i być może miasta w zakresie tworzenia nowych miejsc. Wszystkiego naraz się nie da, a pewne jest, że nigdzie na świecie liczba miejsc parkingowych nie nadąża za liczbą aut. W Gdyni to już 500 aut na 1000 mieszkańców, czyli wynik z dużych miast Europy Zachodniej...

                • 0 1

              • (4)

                Nie wiem o czym gadamy - ja nie zamierzam wykupywać żadnego abonamentu. Przyjadę autem, to uiszczę co należy w parkometrze, a na sesje czy komisje z definicji przyjeżdżam transportem zbiorowym. Abonament za 20 zl zapewne wykupią ci radni ze śródmieścia, którzy nie mają garażu lub własnego podwórka. A ja nie mam nic po znajomości zaklepane - widać, każdemu do głowy przychodzą takie rozwiązania, jakie sam zamierza stosować;) Ja uznaję równe prawa dla wszystkich i zamierzam im się podporządkować.
                Co do zwiększania liczby miejsc postojowych to jest nadzieja, że teraz ten proces będzie miał sens i potencjalni inwestorzy zdecydują się na taki ruch - do tej pory, przy bezpłatnym parkowaniu, nie miał on żadnego sensu - ulice i chodniki zastawione autami, a w Kwiatkowskim i Batorym pustki. teraz już sytuacja się zmienia - wiem bo sam rozmawiałem z administratorem parkingu na Batorego w sprawie negocjacji cen dla pracowników firmy, w ktorej pracuję. Żadnych negocjacji - teraz wiedzą już w Batorom, że miejsca będą w cenie;) A zatem jest pole do działań inwestorów i być może miasta w zakresie tworzenia nowych miejsc. Wszystkiego naraz się nie da, a pewne jest, że nigdzie na świecie liczba miejsc parkingowych nie nadąża za liczbą aut. W Gdyni to już 500 aut na 1000 mieszkańców, czyli wynik z dużych miast Europy Zachodniej...

                • 0 1

              • (3)

                A już porównywanie wielkości stref w Gdyni i Sopocie jest rozczulające. Cały Sopot parę razy zdarzyło mi się przejść "z kapcia" i generalnie jest miasteczkiem x razy mniejszym i z sześciokrotnie mniejszą liczbą mieszkańców - tu muszę z pokorą przyznać, tak Sopot ma mniejszą strefę;)

                • 0 0

              • No comments (2)

                Niestety twoje odpowiedzi ZYGA, dowodzą rażącej niekompetencji, i niezrozumienia tematu, jako Radnego.

                Radny ma prawo i obowiązek działać w interesie miasta i jego mieszkańców, a nie przeciwko.

                A działanie zorganizowane, polega na planowaniu, organizowaniu, i kontroli i pomiarze wyników i efektów.
                Przynajmniej tak to wyglądać powinno i wyglądało za czasów ś.p. Frani.

                Czyli - najpierw budujemy parkingi i miejsca postojowe (a nie szukamy inwestorów), a potem wprowadzamy płatne parkowanie (żeby było gdzie parkować poza miejscami parkingowymi).

                A tu się robi typowo po polsku - czyli bez głowy, bez pomysłu, byleby tylko kolejne myto nałożyć....

                • 0 0

              • do TK (1)

                Rozumiem, że za to Twoja kompetencja, kimkolwiek jesteś, jest tak potężna, że spokojnie i bez wahania jesteś w stanie ocenić jej brak u innych, a nawet skalę tego braku. Imponująca samoocena;)
                A co do wywodu nt działań zorganizowanych, to o dziwo się zgadza; właśnie takie etapy będą realizowane. Właśnie realizowana jest faza organizowania, od poniedziałku pora na kontrolę i pomiary, a potem na wnioski

                • 0 0

              • do Z T

                Moja kompetencja jest na tyle zorganizowana, że widze kompletny nieład i brak jakiejkolwiek orgniazcaji.

                A propos reszty - i fazy organizowana - człowieku, nawet nie przeczytales co napisalem, a co dopiero jesli chodzi o rozumienie...... Przeciez ja nie pisze o ORGANIZACJI PŁATNEGO PARKOWANIA.
                Tylko o ORGANIZACJI, STRATEGII, PLANOWANIU ROZWOJU INFRASTRUKTURY - od strony inżynierskiej. Coś co było za czasów ś.p Frani Cegielskiej, i wszystkie zrealizowane dotychczas od 10 lat projekty infrastrukturalne, to REALIZACJA JEJ STRATEGII, PLANOW I CELOW OPERACYJNYCH.

                A poza tym to się od lat już nic nowego NIE ZAPLANOWALO W GDYNI W INTRASTRUKTURZE, NIE ROBI SIE ZADNYCH POMIAROW WZROSTU RUCHU, PRZEPUSTOWOSCI, ITD, po prostu stagnacja, i cofanie się w czasy komuny....

                • 0 0

      • porozumienie, dialog - to madre słowa (1)

        Można było się porozumieć z przedsiębiorcami, np. proponując minimum 1 miejsce na dyżurne auto dla sklepu/firmy. Argumentacja poprzez demonstrowanie siły władzy (...p.Stępa) nie przyniesie nic dobrego.

        Co do tematu Świętojańskiej moglibyśmy podyskutować, ale to nie miejsce i forum na takie rozważania.

        Pozdrawiam

        • 1 0

        • Mądre słowa GEORGE

          Bardzo mądre słowa GEORGE.....

          Tylko że niestety :
          1. Władzom miasta od dawna nie zależy na dialogu społecznym i porozumieniu - po prostu robią co uważają za stosowne, niezależnie od wpływu na gospodarkę, ludzi, i całą Gdynie

          2. Demontracja siły jest niestety domeną obecnej władzy Gdyni - ludzie się zbyt szeroko rozsiedli w fotelach, siedząc na pewnych stołkach od wielu wielu lat (np wspomniarny wcześniej p. Stępa - gwoli ścisliści profesor.....heh)

          3. Niestety zadufanie wladzy osiągneło tak wysoki poziom, że uważają się za autorytety, we wszystkich sprawach w których podejmują decyzje i uchwalaja uchwaly.... Niestety typowa przemądrzałość władzy....
          A mądrego człowieka charakteryzuje to, że się konsultuje ze specjalistami, konsultantami, ekspertami, i przeprowadza konsultacje społeczne, zanim jakis wspaniały pomysł uszczesliwiajacy wszystkich wygeneruje....

          4. Dodam jeszcze to, że parkometrów i tak jest za mało, w tej tak dużej strefie, oznaczenia strefy są także fatalne (po prostu jest ich brak, poza znakami wjazd), i mam nadzieje, ze strefa tak szybko padnie, jak autorzy takich pomysłow wyleca z miasta Gdynia....

          Pozdrawiam również...

          • 0 0

  • i tyle...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane