• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynianie odzyskają kilkanaście połączeń komunikacji miejskiej

piw
29 stycznia 2024, godz. 20:30 
Opinie (208)
Jedną z przywróconych do działania linii będzie linia trolejbusowa 21 z Sopotu do Gdyni. Jedną z przywróconych do działania linii będzie linia trolejbusowa 21 z Sopotu do Gdyni.

W lutym wrócą zawieszone na początku 2023 roku przez Gdynię połączenia trolejbusowe i autobusowe. Powrót połączeń odbędzie się w dwóch turach: 12 i 26 lutego. Takie rozbicie to kwestia logistyki, bo aby zrealizować zmiany, trzeba wysłać na ulice 19 dodatkowych pojazdów oraz wymienić ok. trzech tysięcy rozkładów na przystankach.



Rozważał(a)byś częstsze korzystanie z komunikacji miejskiej, gdyby połączeń było więcej?

Przypomnijmy, cięcia w gdyńskiej komunikacji wprowadzono w styczniu 2023 roku. Mimo protestów mieszkańców "pod nóż" poszły tak ważne linie, jak choćby linia W umożliwiająca bezpośredni dojazd z Pustek Cisowskich czy Chyloni do szpitala w Redłowie.

Tłumaczenie władz miasta i ZKM w Gdyni od początku było takie, że cięcia wymuszone są mniejszymi wpływami do budżetu oraz rosnącymi kosztami energii.

- W lutym przywrócone zostaną linie komunikacyjne zawieszone w styczniu 2023 r. z powodu zmniejszenia dochodów budżetu miasta, wskutek reform podatkowych wprowadzonych przez rząd PiS. Obecnie sytuacja uległa zmianie i gdy wskaźniki budżetowe pozwalają na optymistyczne patrzenie w przyszłość, gdyńska komunikacja miejska wraca do stanu funkcjonowania sprzed ograniczeń - informują przedstawiciele ZKM w Gdyni.
O tym, że połączenia wrócą, wiadomo było już od końca grudnia. Teraz jednak dowiedzieliśmy się, kiedy konkretnie i według jakiego harmonogramu zaczną jeździć trolejbusy i autobusy w ramach zawieszonych rok temu, a teraz przywróconych połączeń.

Rozkład komunikacji miejskiej w Gdyni



Jak twierdzą przedstawiciele ZKM w Gdyni, przywracanie połączeń to "ogromna operacja logistyczna".
Wymaga ona wprowadzenia do ruchu 19 dodatkowych pojazdów komunikacji miejskiej, obsługiwanych przez 35 kierowców. Konieczna jest także wymiana około 3 tys. rozkładów jazdy na ponad 500 przystankach.

Dlatego właśnie przywracanie połączeń zostało podzielone na dwie tury.

12 lutego: powrót linii W, 34, 182, 163, 196 i połączeń nocnych



Od poniedziałku, 12 lutego, ponownie uruchomione zostaną linie:
  • autobusowa pospieszna W z Pustek Cisowskich do szpitala w Redłowie przez Witomino;
  • trolejbusowa 34 z Demptowa do Węzła Franciszki Cegielskiej;
  • autobusowa 182 z Obłuża do Węzła Franciszki Cegielskiej;
  • autobusowa 163 łączącą północne dzielnice: Pogórze Górne, Oksywie i Obłuże z Chylonią;
  • autobusowa 196Babich Dołów do Domu Marynarza.


Przywrócone zostaje także całonocne funkcjonowanie linii nocnych N10 i N20 oraz wcześniejsza trasa i częstotliwość kursów na linii 119, a także zwiększy się liczba kursów na linii 121.

26 lutego: zmiany dotyczące linii 21, 23, 30 i 32



Od poniedziałku, 26 lutego, wprowadzony zostanie drugi etap zmian, polegający na przywróceniu funkcjonowania linii trolejbusowych: 21 z Sopotu do centrum Gdyni i 30 z Gdyni-Cisowej do centrum, ponownym skierowaniu linii trolejbusowej 23 do pętli Kacze Buki oraz linii autobusowej 152 do pętli Mały Kack Sandomierska.

- Aby obsłużyć osiedla przy ul. Strzelców w Małym Kacku, w zamian za linię 23, skierowana na pętlę przy tej ulicy zostanie linia trolejbusowa 32. Trolejbusy tej linii zwiększą wykorzystanie nowego buspasa w ciągu ul. Wielkopolskiej, zrealizowanego w ramach inwestycji Węzła Karwiny - informują przedstawiciele ZKM w Gdyni.


Już dziś wiadomo także, że z początkiem tegorocznych wakacji przywrócone zostaną też dwie autobusowe linie sezonowe: G do ZOO w Gdańsku Oliwie i 309 do plaży w Babich Dołach.
piw

Miejsca

Opinie (208) 10 zablokowanych

  • Wybory (2)

    Ignorować zapędy Szczurka

    • 34 0

    • Szach mat (1)

      Trolle znów przegrają. A takie ładne komentarze tu pisali, amerykańskie, heheheh

      • 0 5

      • Nie znów, tylko pierwszy raz.

        • 1 0

  • czekamy na przywrcanie kursów w Gdańsku (8)

    115, 148 w ostatnim roku. 210 raz na godzinę ? parodia komunikacji. Wybory już blisko Pani Olu

    • 33 3

    • (1)

      A może 142 by wrócił?

      • 3 3

      • A po kiego?

        10 do centrum, 227 do Wrzeszcza. Jaka jest wartość w dublowaniu?

        • 1 0

    • I 151 (1)

      • 2 2

      • Po kiego?

        znów Św. Wojciech sapie, że dla 2 osób nie ma autobusu co 10 minut?

        • 1 0

    • I już pewnie jutro Radny Majewski wrzuci ten temat.

      • 3 1

    • A ja chcę 21 i 37

      • 2 1

    • (1)

      210 w obecnym kształcie jest wlekącą się przez pół miasta linią dla nikogo (ale kursuje dwa razy na godzinę, nie raz), z której większość korzysta z przymusu. Powinna powstać linia pospieszna prowadząca z dworca na lotnisko po al. AK i obwodnicy z minimalną liczbą przystanków, a jedna z linii na trasie Oliwa - Osowa powinna zostać w zamian wydłużona od dworca w Oliwie do lotniska. 210 powinno natomiast zostać skrócone do lotniska. Nie uwierzę, że ktokolwiek wsiada na Osowej w autobus jadący godzinę do centrum, mając obok stację PKP.

      • 0 0

      • Twoja wiara nie ma nic wspólnego z rzeczywistością

        A połowę kursów 210 na odcinku Osowa - lotnisko raz już kiedyś zastąpiono wydłużonym 169. Wynik był absolutnie fatalny, bo nikt z Osowy do lotniska tym nie jeździł.
        210 bardzo pasuje do relacji Morena - oś Słowackiego, Morena - Osowa, Złota Karczma - Osowa.

        • 0 0

  • Gdynia miasto-cyrk.

    Deratyzacja.

    • 34 1

  • Na złość PiS-owi... (3)

    ...odmrożę sobie uszy, zniszczę komunikację i zlikwiduję legendarną linię 21, oraz pozwalniam kierowców. Tak ja to widzę, takie było podejście władz Gdyni. Teraz po zmianie władzy się z tego demonstracyjnie wycofują i akurat przed wyborami.

    • 43 3

    • A to pech

      • 0 12

    • Zwalniali kierowców? (1)

      Kiedy? Jakieś źródło? Zawsze słychać że kierowców za mało

      • 0 4

      • A po co likwidowali linie i zmniejszali częstotliwość kursowania kolejnych? Żeby zaoszczędzić pieniądze, więc na pewno nie po to, aby utrzymać zatrudnienie na tym samym poziomie. Mniej linii i mniej kursów = mniej kierowców.

        • 1 0

  • To tylko kampania wyborcza, bo jak inaczej odbierać (2)

    Brak reakcji na zgłoszenia mieszkańców od lat. A tu nagle... Każdy sam wyciąga wnioski

    • 71 1

    • Niech kupią

      poduszkowce, bo tu się po tych dziurach nie da jeździć.

      • 8 0

    • dla mnie ok

      oby tak zawsze

      • 0 5

  • Zabrał i zwrócił, ludzki Pan xd (1)

    Szczurek na serio ma Gdynian za i**otów, najpierw zawiesił linie, żeby na 3 miesiące przed wyborami je triumfalnie przywrócić, no żenada...

    • 57 0

    • Szprytne, co?

      :)

      • 2 6

  • Wybory blisko

    Żenujące te podrygiwania upadającej władzy, najgorszej w historii Gdyni, pomijając komuchów.

    • 36 0

  • wybory

    wybory,wybory..........ci nieudolni działacze uaktywniają się

    • 25 0

  • Element kampanii wyborczej wiadomo kogo (1)

    Tak samo jak ogłaszanie wszędzie, że za dwa lata Gdynia będzie obchodzić 100 lat i aby mieszkańcy włączyli się w to.
    Nie dajcie się omamić. 1 mld zł zadłużenia, walka z mieszkańcami i kierowcami, wyprzedawanie majątku miasta i setki innych spraw nie mogą zostać przy urnie zapomniane.

    • 43 0

    • Wymyśl coś lepszego :P

      • 0 12

  • (1)

    Cieszę się że wróci 21 Gdynia-Sopot rozładuje "S"

    • 21 2

    • S zawieszają od 1. marca.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane