• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńska komunikacja po zmianach. Jak jeździć, żeby nie tracić czasu

Piotr Weltrowski
8 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (224)
Linia 114, po zmianach w rozkładzie, kursuje dwa razy częściej. Dla mieszkańców Demptowa to dobra alternatywa, aby dojechać na przystanek przesiadkowy albo pod sam peron SKM. Linia 114, po zmianach w rozkładzie, kursuje dwa razy częściej. Dla mieszkańców Demptowa to dobra alternatywa, aby dojechać na przystanek przesiadkowy albo pod sam peron SKM.

Od ponad tygodnia komunikacja miejska w Gdyni kursuje według zmienionych zasad. Poniżej pokazujemy, jakie alternatywy można znaleźć dla czasowo zawieszonych połączeń - pokazujemy też, gdzie pojawiły się nowe kursy, które mogą ułatwić dojazdy.



Aktualny rozkład jazdy ZKM w Gdyni



Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Od 30 stycznia komunikacja w Gdyni jeździ według nowych zasad.

Wprowadzono zarówno zmiany pozytywne dla mieszkańców (wydłużenie części linii, nowe przystanki, zwiększenie częstotliwości niektórych kursów), jak i negatywne (głównie czasowe zawieszenie funkcjonowania 11 linii autobusowych i trolejbusowych oraz przerwę w funkcjonowaniu komunikacji nocnej).

Mimo protestów rad dzielnic wszystko wskazuje na to, że nowy rozkład przez jakiś czas będzie towarzyszył mieszkańcom Gdyni korzystającym z komunikacji publicznej. Poniżej przedstawiamy optymalne alternatywy dla zawieszonych linii, pokazujemy też, gdzie pojawiło się więcej kursów.

Linia W, czyli jak dojechać do szpitala w Redłowie



Jedną z czasowo zawieszonych linii jest linia W, która łączyła Pustki Cisowskie ze Śródmieściem, Witominem i dojechać można było nią m.in. do szpitala w Redłowie.

Jej zawieszenie to z pewnością zła wiadomość dla wielu mieszkańców, ale są też dobre wiadomości. Pierwsza jest taka, że w miejsce części kursów linii W, tych odbywających się w ramach porannego szczytu komunikacyjnego, uruchomiono dodatkowe kursy linii S.

To ważne, bo właśnie linia S może zapewnić mieszkańcom Pustek Cisowskich najlepszą alternatywę dla zawieszonego połączenia. Żeby na przykład dostać się do szpitala w Redłowie, wystarczy wsiąść autobus linii S, a później - czy to na ul. Morskiej, czy też przy ul. Władysława IV, przesiąść się na autobus linii 105 lub 125, a w Redłowie dodatkowo na autobus linii 180.

Jak najprościej z różnych miejsc dojechać do przystanku "Redłowo Szpital"? Podstawową linią obsługująca szpital w Redłowie jest linia 105 od przystanku "Morska-Estakada" mająca zbliżoną trasę do zawieszonej linii W (poza przejazdem przez Witomino). Szpital obsługują komunikacyjnie także linie: 121 (z Chwarzna przez Witomino), 125 (z Pogórza Dolnego, będąca krótszym wariantem trasy linii 105), 180 (z Karwin) oraz 252 (z Małego Kacka).

Linie 20 i 30, czyli jak dojechać do centrum z Cisowej i Chyloni



Linia trolejbusowa 20 łączyła Cisową (od przystanku SKM) ze Śródmieściem i kursowała przez ulice Chylońską, Morską i 10 Lutego. Funkcjonowała tylko w dni powszednie w godz. 5-8 rano. Z kolei linia trolejbusowa 30 łączyła Cisową ze Śródmieściem trasą prowadzącą przez ulice Morską, Warszawską i Świętojańską. Ta linia funkcjonowała wyłącznie w dni powszednie w godz. 6-13.



I tu również - poza złą wiadomością o czasowym zawieszeniu tych linii - jest również dobra wiadomość o dodatkowych kursach linii 22, która może stanowić dla nich alternatywę.

Linia 22 jeździ na trasie: Cisowa SKM - Chylońska - Morska - Warszawska - Świętojańska - Plac Kaszubski - Dworzec Gł. PKP. Warto tu zaznaczyć, że linia 22 funkcjonuje nie tylko w dni powszednie i nie tylko przed południem. Połączenia są dostępne we wszystkie dni, w godz. od 5 rano do 23 wieczorem.

Linia 21, czyli alternatywne połączenie z Gdyni do Sopotu



Linia trolejbusowa 21 łączyła Sopot z Dworca Gł. PKP w Gdyni i kursowała przez al. Niepodległości w Sopocie oraz al. Zwycięstwa, ul. Świętojańską i 10 Lutego w Gdyni. Funkcjonowała w dni powszednie w godz. 8-17 oraz w soboty w godz. 9-16.

Alternatywę stanowią dla niej kursy linii S, w tym wprowadzone teraz kursy dodatkowe. Warto też zwrócić uwagę na to, że dla linii S uruchomiony został dodatkowy przystanek w rejonie ul. Bernadowskiej, który wcześniej nie był przez nią obsługiwany.

Alternatywą dla autobusów może być SKM - sprawdź aktualny rozkład



Poza tym, w czasie popołudniowego szczytu przewozowego, w rejonie szkół w Orłowie, poza podstawową ofertą rozkładową, wykonywane są kursy szkolne na linii 760, kursującej na trasie: Orłowo SKM - Węzeł F. Cegielskiej.

Oczywiście istnieje też najbardziej oczywista alternatywa, czyli możliwość skorzystania z pociągów SKM na tej trasie.

Linia 34, czyli jak dojechać z Demptowa do centrum



Linia trolejbusowa 34 łączyła Demptowo z Węzłem F. Cegielskiej przez ulice Kartuską, Morską, 10 Lutego i Władysława IV. Funkcjonowała wyłącznie w dni powszednie w godz. 6-18.

Alternatywą może być dla niej dojazd autobusem 114 do ul. Morskiej i przesiadka w któryś z pojazdów jadących do centrum, albo też podjechanie tym samym autobusem do stacji SKM w Chyloni i przesiadka na kolejkę.



I tu dla mieszkańców Demptowa także mamy dobrą wiadomość, na linii 114 została zwiększona częstotliwość kursów. W szczycie popołudniowym autobusy jeżdżą dziś co 15 minut, czyli dwa razy częściej niż do tej pory.

Linie 163, 196 i 182, czyli dojazdy z Pogórza, Obłuża i Babich Dołów



Linia 163 funkcjonowała na trasie: Chylonia os. Meksyk - Hutnicza - Obłuże - Oksywie Dolne - Oksywie Górne - Obłuże Górne - Pogórze Górne - Pogórze Dolne. Z kolei inia 196 jeździła na trasie Dom Marynarza - Władysława IV - Wiśniewskiego (powrót przez ul. Morską) - Obłuże - Oksywie Dolne - Oksywie Górne - Babie Doły.

Aby zrekompensować zawieszenie tych linii, uruchomiono dodatkowe kursy na linii 198 (Chylonia os. Meksyk - Oksywie). W dni powszednie, w czasie szczytów przewozowych, została zwiększona częstotliwość kursów tej linii z 30 do 15 minut, w okresie między szczytami z 40 do 30 minut.

W dni powszednie w godzinach porannych uruchomiono również dodatkowe kursy na linii 128, która zapewnia dojazd do kilku przystanków przesiadkowych.

Linia 182 funkcjonowała z kolei na trasie: Obłuże Maciejewicza - Obłuże Górne - Zielona - Bosmańska - Obłuże - Wiśniewskiego - Plac Konstytucji - Śląska - Węzeł F. Cegielskiej. Co może być dla niej alternatywą? Choćby dodatkowe kursy na liniach 128, 134 i 282.

Opinie (224) ponad 10 zablokowanych

  • Oddajmy komunikacje na Ukrainę

    Dla banderowskich braci za szacunek od Żeleńskiego a my kupimy sobie nowe dobry pomysł kto tak uważa łapki w górę

    • 3 1

  • Ewa (1)

    Co za brednie wypisujecie to rece opadaja. Jaka k... alternatywa zlikwidowali linie ktorymi ludzie przemieszczali sie jednorazowo do celu wiecej za bilety mamy placic i luxus by sie przesiadac skakac jak sarny i czesto jet tak ze nie zdazysz na konkretny bo jasa wszystkie baraz. Brednie

    • 13 0

    • Dokładnie. Podróżuje codziennie R do Energetyków i przesiadam się na 194.
      Mimo rozkładu 194 powinno być 2 minuty po R. Zawsze jest wcześniej nawet wcześniej od rozkładu i du*a, trzeba czekać 10-15 minut na następny :/. A nawet jak są razem na przystanku zazwyczaj ucieknie Ci z przed nosa gdy biegniesz z R by się przesiąść.

      • 2 0

  • Nigdy nie lubiłam Gdyni (6)

    A zawsze słyszałam zachwyty,rankingi,które pokazywały,że to najlepsze miejsce do życia. Niestety musiałam tu zamieszkać i co się okazało? Tutaj jest wszystko pod górkę. Remont kawałka Wielkopolskiej trwa już 2,5 roku. Z drugiej strony domalowano bus pasy. Pewnie,by żyło się lepiej. Czasem mam wrażenie,że to miasto jest w ruinie.

    • 47 6

    • (4)

      I co jeszcze? Może taksi pod nos i ciszę oraz spokój a ulice same się wyrównają?
      Dobrze jednak byłoby sprawdzić na czym polega remont Wielkopolskiej.

      • 1 16

      • To mi powiedz, bo ja nie rozumiem (1)

        Jak kilkaset metrów można remontować 2,5 roku. W Sopocie podobny fragment ogarnęli w dwa tygodnie. Jeżdżę tamtędy codziennie i czasem nie było tam żywego ducha. Albo sceny jak z Misia, jeden oparty o łopatę, trzech w telefonach.

        • 12 0

        • Prace na Wielkopolskiej są tak intensywne,

          że miejsca "teoretycznych" robót zdążyły zarosnąć wysokim chwastami już latem ubiegłego roku. I co? I nic. Nikt się tym nie przejmuje. Urzędnicy miejscy już kombinują, żeby taki sam numer odwinąć na Chwarznieńskiej. Ja mam nieszczęście mieszkać na Dąbrowie i żeby gdziekowliek dojechać ratuję się jazdą przez Wiczlino, Chwarzno i Witomino. I teraz ta możliwość odpadnie. Skąd ta nienawiść urzędników miejskich do mieszkańców południowych dzielnic Gdyni?

          • 6 0

      • Widze codziennie na czym polega remont Wielkopolskiej. Codziennie od kilku lat.

        • 6 0

      • Polega na tym, że będą 3 pasy pod górę w tym buspas.
        Problem w tym że przed skrzyżowaniem z Sopocka/Strzelców zwęzi się do 2 ...
        i na nowo kocioł będzie

        • 5 0

    • bo jest

      • 2 0

  • Uśmiechnij się jesteś w Gdyni

    A od 1.07 czeka nas podwyżka cen biletów jednorazowych i miesięcznych dziękujemy Radnym Gdyni 17 do 11 w głosach Państwo byli za podwyżkami Brawo i wchodzi system Fala i na to muszą być pieniądze przy 1miliardzie zadłużenia Gdyni

    • 5 0

  • To chyba niezgodne z prawem prasowym?

    Umieszczać taki artykuł bez nagłówka "Sponsorowane przez UM Gdynia".

    • 12 0

  • 114 kursuje 2 razy częściej??

    114 kursuje 2 razy częściej?? Śmiech na sali, częściej kursuje tylko w godzinach szczytu, do południa nie dołożono ani jednego kursu za zlikwidowany "34". Jest problem z dojazdem dzieci do szkoły. O jakich alternatywach tutaj mówimy. Dno.

    • 5 0

  • W "mieście" najszczęśliwszych ludzi w Polsce wszystko jest najlepsze, tzn. komunikacja, stan ulic, parkingi, ilość farby, dojazdy do portu itd.

    • 3 0

  • Coraz bardziej mnie denerwuje portal trójmiasto. Czemu zamiast pisać fakty czarno na białym dodajecie ozdobniki by wyglądało jakby to były zmiany na lepsze? Dojazd z pustek na Redłowo szpital? istnieje cudowna alternatywa za linię w, tylko 3 rozne linie, 2 przesiadki. czy starsi ludzie mają zdrowie i siłę się 2x przesiąść? Czy pracownicy szpitala chcą wstawać jeszcze wcześniej by wszędzie zdążyć? No bez jaj. Nasze władze miejskie to porażka jak ich mało ale portal trójmiasto również lata jak chorągiew i widać komu się sprzedał.

    • 6 0

  • To po co ta zmiana oszczędnościowa. Tu polikwidowano a tu zwiększono częstotliwość

    • 0 0

  • Pomysł dla niewielkiego przewoźnika lub kilku

    Ktoś musi wreszcie zacząć wozić ludzi w normalnych cenach. Skoro miasto nie potrafi to potrzebna jest pilnie prywatna inicjatywa, np. busy, które będą kursować na określonych, niezbyt długich trasach, żeby można było przejechać parę przystanków za powiedzmy 2zł. Stałe kółeczka przez cały dzień. Wrzucasz 2zł i jedziesz. Myślę, że setki klientów dziennie murowane.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane