• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńska komunikacja po zmianach. Jak jeździć, żeby nie tracić czasu

Piotr Weltrowski
8 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (224)
Linia 114, po zmianach w rozkładzie, kursuje dwa razy częściej. Dla mieszkańców Demptowa to dobra alternatywa, aby dojechać na przystanek przesiadkowy albo pod sam peron SKM. Linia 114, po zmianach w rozkładzie, kursuje dwa razy częściej. Dla mieszkańców Demptowa to dobra alternatywa, aby dojechać na przystanek przesiadkowy albo pod sam peron SKM.

Od ponad tygodnia komunikacja miejska w Gdyni kursuje według zmienionych zasad. Poniżej pokazujemy, jakie alternatywy można znaleźć dla czasowo zawieszonych połączeń - pokazujemy też, gdzie pojawiły się nowe kursy, które mogą ułatwić dojazdy.



Aktualny rozkład jazdy ZKM w Gdyni



Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej?

Od 30 stycznia komunikacja w Gdyni jeździ według nowych zasad.

Wprowadzono zarówno zmiany pozytywne dla mieszkańców (wydłużenie części linii, nowe przystanki, zwiększenie częstotliwości niektórych kursów), jak i negatywne (głównie czasowe zawieszenie funkcjonowania 11 linii autobusowych i trolejbusowych oraz przerwę w funkcjonowaniu komunikacji nocnej).

Mimo protestów rad dzielnic wszystko wskazuje na to, że nowy rozkład przez jakiś czas będzie towarzyszył mieszkańcom Gdyni korzystającym z komunikacji publicznej. Poniżej przedstawiamy optymalne alternatywy dla zawieszonych linii, pokazujemy też, gdzie pojawiło się więcej kursów.

Linia W, czyli jak dojechać do szpitala w Redłowie



Jedną z czasowo zawieszonych linii jest linia W, która łączyła Pustki Cisowskie ze Śródmieściem, Witominem i dojechać można było nią m.in. do szpitala w Redłowie.

Jej zawieszenie to z pewnością zła wiadomość dla wielu mieszkańców, ale są też dobre wiadomości. Pierwsza jest taka, że w miejsce części kursów linii W, tych odbywających się w ramach porannego szczytu komunikacyjnego, uruchomiono dodatkowe kursy linii S.

To ważne, bo właśnie linia S może zapewnić mieszkańcom Pustek Cisowskich najlepszą alternatywę dla zawieszonego połączenia. Żeby na przykład dostać się do szpitala w Redłowie, wystarczy wsiąść autobus linii S, a później - czy to na ul. Morskiej, czy też przy ul. Władysława IV, przesiąść się na autobus linii 105 lub 125, a w Redłowie dodatkowo na autobus linii 180.

Jak najprościej z różnych miejsc dojechać do przystanku "Redłowo Szpital"? Podstawową linią obsługująca szpital w Redłowie jest linia 105 od przystanku "Morska-Estakada" mająca zbliżoną trasę do zawieszonej linii W (poza przejazdem przez Witomino). Szpital obsługują komunikacyjnie także linie: 121 (z Chwarzna przez Witomino), 125 (z Pogórza Dolnego, będąca krótszym wariantem trasy linii 105), 180 (z Karwin) oraz 252 (z Małego Kacka).

Linie 20 i 30, czyli jak dojechać do centrum z Cisowej i Chyloni



Linia trolejbusowa 20 łączyła Cisową (od przystanku SKM) ze Śródmieściem i kursowała przez ulice Chylońską, Morską i 10 Lutego. Funkcjonowała tylko w dni powszednie w godz. 5-8 rano. Z kolei linia trolejbusowa 30 łączyła Cisową ze Śródmieściem trasą prowadzącą przez ulice Morską, Warszawską i Świętojańską. Ta linia funkcjonowała wyłącznie w dni powszednie w godz. 6-13.



I tu również - poza złą wiadomością o czasowym zawieszeniu tych linii - jest również dobra wiadomość o dodatkowych kursach linii 22, która może stanowić dla nich alternatywę.

Linia 22 jeździ na trasie: Cisowa SKM - Chylońska - Morska - Warszawska - Świętojańska - Plac Kaszubski - Dworzec Gł. PKP. Warto tu zaznaczyć, że linia 22 funkcjonuje nie tylko w dni powszednie i nie tylko przed południem. Połączenia są dostępne we wszystkie dni, w godz. od 5 rano do 23 wieczorem.

Linia 21, czyli alternatywne połączenie z Gdyni do Sopotu



Linia trolejbusowa 21 łączyła Sopot z Dworca Gł. PKP w Gdyni i kursowała przez al. Niepodległości w Sopocie oraz al. Zwycięstwa, ul. Świętojańską i 10 Lutego w Gdyni. Funkcjonowała w dni powszednie w godz. 8-17 oraz w soboty w godz. 9-16.

Alternatywę stanowią dla niej kursy linii S, w tym wprowadzone teraz kursy dodatkowe. Warto też zwrócić uwagę na to, że dla linii S uruchomiony został dodatkowy przystanek w rejonie ul. Bernadowskiej, który wcześniej nie był przez nią obsługiwany.

Alternatywą dla autobusów może być SKM - sprawdź aktualny rozkład



Poza tym, w czasie popołudniowego szczytu przewozowego, w rejonie szkół w Orłowie, poza podstawową ofertą rozkładową, wykonywane są kursy szkolne na linii 760, kursującej na trasie: Orłowo SKM - Węzeł F. Cegielskiej.

Oczywiście istnieje też najbardziej oczywista alternatywa, czyli możliwość skorzystania z pociągów SKM na tej trasie.

Linia 34, czyli jak dojechać z Demptowa do centrum



Linia trolejbusowa 34 łączyła Demptowo z Węzłem F. Cegielskiej przez ulice Kartuską, Morską, 10 Lutego i Władysława IV. Funkcjonowała wyłącznie w dni powszednie w godz. 6-18.

Alternatywą może być dla niej dojazd autobusem 114 do ul. Morskiej i przesiadka w któryś z pojazdów jadących do centrum, albo też podjechanie tym samym autobusem do stacji SKM w Chyloni i przesiadka na kolejkę.



I tu dla mieszkańców Demptowa także mamy dobrą wiadomość, na linii 114 została zwiększona częstotliwość kursów. W szczycie popołudniowym autobusy jeżdżą dziś co 15 minut, czyli dwa razy częściej niż do tej pory.

Linie 163, 196 i 182, czyli dojazdy z Pogórza, Obłuża i Babich Dołów



Linia 163 funkcjonowała na trasie: Chylonia os. Meksyk - Hutnicza - Obłuże - Oksywie Dolne - Oksywie Górne - Obłuże Górne - Pogórze Górne - Pogórze Dolne. Z kolei inia 196 jeździła na trasie Dom Marynarza - Władysława IV - Wiśniewskiego (powrót przez ul. Morską) - Obłuże - Oksywie Dolne - Oksywie Górne - Babie Doły.

Aby zrekompensować zawieszenie tych linii, uruchomiono dodatkowe kursy na linii 198 (Chylonia os. Meksyk - Oksywie). W dni powszednie, w czasie szczytów przewozowych, została zwiększona częstotliwość kursów tej linii z 30 do 15 minut, w okresie między szczytami z 40 do 30 minut.

W dni powszednie w godzinach porannych uruchomiono również dodatkowe kursy na linii 128, która zapewnia dojazd do kilku przystanków przesiadkowych.

Linia 182 funkcjonowała z kolei na trasie: Obłuże Maciejewicza - Obłuże Górne - Zielona - Bosmańska - Obłuże - Wiśniewskiego - Plac Konstytucji - Śląska - Węzeł F. Cegielskiej. Co może być dla niej alternatywą? Choćby dodatkowe kursy na liniach 128, 134 i 282.

Opinie (224) ponad 10 zablokowanych

  • Jak ułatwić? Puścić więcej kursów !!!

    • 18 0

  • w pierwszej kolejności należy zwolnić z pracy pania Spychałę Gruszecką (5)

    w drugiej, zadanie powierzyć osobie znającej się na rzeczy z umiejętnością kulturalnej rozmowy i dialogu.

    • 50 0

    • To Spychałę czy Gruszecką? (2)

      • 9 1

      • (1)

        obydwie :D

        • 16 0

        • Tak dla pewności

          • 5 0

    • To słup siwego. Podpisuje co jej kaza

      • 7 0

    • I każda z nich bierze

      Jedną pensję , majstersztyk

      • 2 0

  • Zostaje motocykl (7)

    No cóż, czas zainwestować w motocykl. Pali mniej, nie trzeba płacić za parkowanie, można jeździć buspasami, a jak nie ma buspasów, to i przez korek można się przecisnąć.

    • 57 2

    • (1)

      Płacisz za parkowanie tak jak samochód. Jak zaparkujesz poza wyznaczonymi miejscami straż miejska wystawi mandat, w przeciwieństwie do innych miast.

      • 14 2

      • I to prawdziwy gdyński absurd

        tak samo jak z możliwością jazdy po buspasach...

        • 8 2

    • no właśnie zależy od miasta, w nie we wszystkich można jeździć buspasami, tak samo jak parkować za darmo. Poza tym... w zimie to średnio sobie pojeździsz, szczególnie jak będzie śnieg. Są tacy co jeżdżą cały rok ale raczej są to pojedyncze osoby.

      • 1 1

    • akurat w gdyni płaci się za motocykl oraz nie można jeździć nim po buspasach (2)

      • 2 0

      • czyli wiadomo jakie miasto omijać.

        • 2 0

      • Można jeździć po buspasach, ale nie wszystkich

        Można na pewno po Małokackiej i Kieleckiej (i chyba coś na estakadzie) a nie można na Władysława IV - bo jest tam parking i może sworzyć niebezpieczną sytuację.

        • 1 0

    • stek bzdur

      Ohoho, widzę, że na Trojmiasto.pl publikowane są teksty sponsorowane przez władze Gdyni (taki sam stek bzdur wisi na Gdynia.pl). Portal Trojmiasto.pl stał się w tym momencie niewiarygodny. Nie czytam więcej

      • 2 0

  • Gdyni przede wszystkim potrzebne są

    całkowicie nowe władze. I audyt dotychczasowych "dokonań" starej władzy.

    • 46 0

  • Nie korzystać...szybciej i przyjemniej.

    • 11 0

  • Prosta sprawa

    Kupić 25 letniego Passata w dieslu , przegląd techniczny zrobić w Żukowie i latasz po mieście bez oglądania się na komunikację miejską, acha i jeszcze dokup na allegro koguta taxi za 50 pln i jeździsz po bus pasach, a jak cię zatrzymają mówisz : ja takśi z aplikacju pan , ni panimaju po polski. Ja tak robię od trzech lat i uwierzcie mi, to działa!

    • 31 1

  • (2)

    Panie Weltrowski, szkoda, że nie napisał pan co dzieje się na porannych i popołudniowych kursach linii S. Ludzie jadą ściśnięci jak śledzie w beczce i jest ich o wiele za dużo ponad dopuszczalną normę, a co niektórzy chcący skorzystać z danego autobusu, zostają na przystankach!
    Szczurek chyba chce mieć powtórzenie gdańskiej tragedii z 1994.

    • 47 0

    • Stracił by swoją ukochaną robote

      • 9 0

    • Prezydent miasta Gdyni dba o legendę

      W końcu Gdynian nazywa się śledziami, więc stara się jej dorównać

      • 4 0

  • Co mnie jakieś 128 interesuje (2)

    Kursuje rzadziej i dookoła. 182 przywrócić na trasie do domu marynarza przez centrum albo wycofać 128 z Oksywia.

    • 15 2

    • 128 jest nietykalna, wchodzi w skład ustawy o elektromobilności. Specjalnie dla niej zakupiono elektryki.

      • 4 0

    • No i co jeszcze... Nie mam nic przeciwko przywróceniu 182, ale wara od Oksywia. Tu i tak jest koniec świata, autobusów mało, jeżdżą rzadko i prawie wszystkie na około.

      • 2 0

  • Jeżeli już piszecie o alternatywnych połączeniach....

    ... to powinniście podawać przykłady połączeń porównywalnych, zarówno jeśli chodzi o trasę przejazdu, ale również porównywalnych cenowo. Dlatego też wskazywanie linii S jako alternatywy dla linii 21 bez równoczesnego poinformowania o różnicach w cenie przejazdu jest po prostu zwykłym nadużyciem. Oczywiście zdają sobie sprawę z tego, że zza szyby limuzyny takie szczegóły są niezauważalne, ale wprowadzone zmiany dotyczą przede wszystkim zwykłych mieszkańców a nie decydentów.

    • 41 0

  • A co z linią Z,niby nic się nie zmieniło a na autobus w kierunku Gdyni czeka się codziennie od pól godziny nawet do dwóch (2)

    • 23 0

    • Dokladnie!

      • 2 0

    • Zwykle jadę R-ką ale mimo że jestem wczesniej na przystanku a Z powinna być 3 minuty szybciej niz R , nie widziałem jej już chyba z miesiąc. Podkreślę , że jadę o 6 rano i korków nie ma.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane